loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 168 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

بی‌تحرکی و زندگی ماشینی موجب شده اغلب افراد پیش از آن که به سن آسیب دیسک کمری و کمردرد ناشی از کهولت سن برسند، دچار دردهای کمری مکانیکی شوند.

کاهش تحرک و افزایش وزن بدن موجب ضعف عضلات حفاظت کننده مهره‌های ناحیه کمری و افزایش میزان آسیب پذیری مهره‌ها می شود.

کمردرد علاوه بر ایجاد ناراحتی‌های فردی سبب کاهش ظرفیت کاری،‌ اتلاف وقت، غیبت از کار، افزایش هزینه‌های بهداشتی- درمانی و زیان‌های اقتصادی ناشی از پرداخت دستمزه به افراد مصدوم می شود.

 این عارضه مهمترین عامل ایجاد محدودیت‌های حرکتی در گروه های سنی بیش از 45 سال است.

با افزایش سن با انجام کارهای سنگین، بیمار مبتلا به فتق دیسک مهره‌های کمری می‌شود و به دلیل فشار دیسک بر اعصاب نخاعی، دچار درد و بی حسی اندام تحتانی می‌شود.

حسن محمدی بازدید : 165 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

 انگیزه قوی برای مراقبت و پرورش نوزاد و احساس مادری یک واکنش غریزی نیست و تا حد زیادی ناشی از ساختار مغز می باشد.

تحقیقات نشان می دهند که مادر شدن موجب رشد مغز در زنان می شود.

بر اساس مطالعه ای که توسط انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده است، همزمان با مادر شدن حجم مغزدر بخش هایی که به انگیزه و رفتار مرتبط است، افزایش می یابد.

همچنین مشخص شد در مادرانی که احساسات بسیار زیادی نسبت به نوزاد خود دارند، بیشترین رشد مغزی در بخش های کلیدی قسمت میانی مغز اتفاق می افتد. 

محققان معتقدند که تغییرات هورمونی پس از زایمان از جمله افزایش استروژن، اکسی توسین و پرولاکتین موجب تغییرات مغزی و سازگاری مادر برای نگهداری از نوزاد می شود.

حسن محمدی بازدید : 205 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

به جز عده انگشت شماری از مردمان بسیار باهوش، اکثر ما جزو آن دسته از افرادی هستیم که دست کم همیشه نمی توانیم تصمیم های درستی بگیریم، اما ناامید نباشید. تحقیقات جدیدی که در دانشگاه ام ای تی انجام شده است نشان می دهد که هر فردی می تواند به یک تصمیم گیرنده ماهر تبدیل شود. کلید این تغییر تنها این است که سعی کنید به طور مداوم «کاوش های اجتماعی» انجام دهید یا به عبارت دیگر، همواره به دنبال طیف گسترده ای از افراد و ایده های جدید باشید.

تیم تحقیقاتی پت لند در سال ۲۰۱۱ داده هایی از ۶/۱ میلیون کاربر سایت eToro که یک وب سایت سرمایه گذاری است را گردآوری کردند. با بررسی اطلاعات کاربران مشخص شد معامله گرانی که سطح قابل قبولی از تنوع ایده ها و افراد را در شبکه های اینترنتی خود داشته اند در مقایسه با افراد منزوی تر به ۳۰ درصد سود سرمایه گذاری بیشتر دست پیدا کرده اند.


حسن محمدی بازدید : 206 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

امام رضا علیه‌السلام بهترین الگو را اهل بیت علیهم السلام دانسته اند. آن حضرت می فرماید: اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند.

‌در علم رفتار درمانی مضامین مختلفی برای اصلاح و تقویت روحیات آدمی وجود دارد. در باورهای رفتارشناسی اعتماد به نفس، یکی از ویژگی های بسیار مهم، برای یک شخصیت سالم است و فقدان آن یک ضعف شخصیتی جدی تلقی می شود که برای بهبود و پرورش آن باید مصمم شد و اقدام کرد.یکی از راههای تقویت اعتماد به نفس پرورش احساس باورهای مثبت در خود است.

در این زمینه امام رضاعلیه السلام می فرماید:


حسن محمدی بازدید : 395 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

آیه ۲۹ سوره فاطر را دختر بی خواستگار پیوسته و بطور منظم روزانه تلاوت کند. این عمل مجرب است و بسیار موثر در بخت گشائی. نتایج و عجایب بسیار دارد. انشاء الله تعالی.

آیه ۲۹ سوره فاطر را دختر بی خواستگار پیوسته و بطور منظم روزانه تلاوت کند. این عمل مجرب است و بسیار موثر در بخت گشائی. نتایج و عجایب بسیار دارد. انشاء الله تعالی.

آیه ۲۹ سوره فاطر :

حسن محمدی بازدید : 230 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)
گروه سلامت: تصور کنید در هواپیما نشسته‌اید و مسافر کناری شما سر صحبت را باز می‌کند و ناگهان از بوی بد دهانش سرگیجه می‌گیرید؛ خبر بدتر اینکه باید او را در طول سفر چند ساعته تحمل کنید! اما راه‌حل این مشکل چیست؟
حسن محمدی بازدید : 228 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

گروه سلامت: همانطور که می‌دانیم پیروی از رژیم غذایی سالم به داشتن فشار خون پایین و متعادل کمک می‌کند اما پایین آمدن بیش از حد نرمال فشار خون نیز می‌تواند منجر به بروز نگرانی شود.

حسن محمدی بازدید : 193 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

بیزه رحم ایله ای آللاه،بشر اوچون قیامت وار

یقینیم وار گله جاقدی،هر انسانه او ساعت وار

چالینسا صور اسرافیل،النلر دیریلر بیردن

یغیلار محشره اوندا،یر اوزونده هر امت وار

حسن محمدی بازدید : 232 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

عشقیله گوندره کیم،لذتی واردی صلوات

هم اونی گوندرنه،اجرتی واردی صلوات

 گوندریب آللاه اونی،حضرت پیغمبراوچون

جانب حقدن اونا،رحمتی واردی صلوات

حسن محمدی بازدید : 260 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

دنیادااولدوم منده مسلمان حمداولا آللاهه

منده گتیردیم آللاها ایمان،حمداولا آللاهه

ایمانی گتدیم ربّ عظیمه، خالق یکتایه

دهریده اولدوم بنده ی منان،حمداولا آللاهه

حسن محمدی بازدید : 228 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

در نگاه موشکافانه به رفتار انسان‌ها درمی‌یابیم آنچه بر اساس فطرت پاک و فرهمندانه از انسان سر می‌زند، منطبق بر احکام شرعی و هم عقل‌پسند است و هم عزت و جایگاه آدمی را همراه دارد.

بهداشت روانی را می‌توان هم‌ ردیفِ تن‌درستی دانست. انسان، دنیای بسیار گسترده، ناشناخته و مرموزی به نام روح یا روان دارد. گرچه این دو نام، یکی نیستند اما هر دو نشان از ماورای انسان دارند.

با نگاه به کتاب راز هستی،‌ می‌بینیم که در آیات 7 تا 9 سوره سجده، در آفرینش انسان، سخن از روح به میان آمده است. مرحله‌ی نفخ روح، زمانی است که کالبد، ورزیده و از گل درآمده باشد. چنان‌چه در داستان آفرینش حضرت آدم می‌فرماید: «و چون آفرینش او را کامل کردم و از روح خود در او دمیدم همگی در برابر او سجده کنید» (حجر، آیه‌ی29؛ ص، آیه‌ی72) قرآن در جای دیگری تصریح می‌کند «از تو می‌پرسند روح چیست؟ بگو روح از جنس فرمان و امر پروردگار من است و به شما از دانش و دانستنی‌ها جز اندکی داده نشده است.» (اسراء، آیه‌ی85)

حسن محمدی بازدید : 279 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

«اين خداست که قرآن را بر تو نازل نمود. برخی از آيات آن محکم هستند که آنها اصل اين کتاب می باشند و بقيه متشابه. و امّا افرادی که مسائلی در دل دارند هميشه به متشابهات آن استناد می کنند، که برخی از موضع مسئله سازی اين کار را می کنند و برخی نيز از موضع ارتباط دادن آيات به مسائل مربوط به آنها! در حاليکه ارتباط  آيات با مسائل فقط خدا می داند و انديشمندانی می دانند که می گويند: ما به تماميت آن ايمان داريم، محکم و متشابه آن همه حرف خداست».

(در رابطه با موضوع محکم و متشابه در مقدمه صحبت شده است).

حسن محمدی بازدید : 259 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

زمين

معانی واژه أرض

واژه «اَرض» بمعنی: کره زمين ــ قطعه ای از زمين ــ خشکي ـــ سطح زمين ـ آنچه از زمين روی آن راه می رويم و زندگی می کنيم (يعني لايه بالائی زمين) - جا و مکان - جای بی ساختمان و بی کشت - بخش پائين هر چيزی که با زمين تماس دارد (و به بالای آن سماء گفته می شود) - بخش پائين دست و پای چهارپا و پايه هر چيزی که با زمين تماس داشته باشد - خاک ـــ زکام (مذکر و مؤنث) ـ تبِ لرز و لرزه، می باشد. و در چهار چوب قاعده و مبحث مجاز و اسم مبهم که معنی آن با قرينه يا قرينه های موجود در جمله روشن می شود به معانی ديگری مانند: کشور و قلمرو نيز می آيد.   و در قرآن بمعنی گوناگون خود آمده است. جمع آن:  أراضٌ و أُرُوض و أرضات وأَرَضُون و أراضي.

حسن محمدی بازدید : 202 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

ـ پیامبران اولوالعزم

قرآن کریم برخی از پیامبران را اولوالعزم نامیده است ولی نام آن‎ها را نبرده است، چنان که خطاب به پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ می‎فرماید: «فَاصْبِرْ کَما صَبَرَ أُولُوالْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ».[۱]

بسان پیامبران اولوالعزم صابر باش.

واژه «عزم» در لغت به معنای اراده و تصمیم قطعی، و «اُولُوا» به معنای صاحبان است بنابراین، «اولوالعزم» یعنی افراد صاحب اراده و تصمیم قطعی که هرگز از عمل و کوشش دست نمی‎کشند.

حسن محمدی بازدید : 225 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

«سوگند یاد می کنم»، این جمله آغازین سوگندنامه اخلاقی معروف به سوگند بقراط است که تمام پزشکان تازه فارغ التحصیلان با تکرار آن متعهد می شوند که هرآنچه در توان دارند در خدمت حرفه خود برای بهبودی کامل بیماران خود قرار دهند و مهمتر اینکه آسیبی به بیماران خود نزنند.

اما پرسش کلیدی این است که آیا نمی توان سوگندنامه یا تعهدنامه مشابهی برای رهبران سازمانی در نظر گرفت؟ سوگندی که نه تنها برای پذیرش مسوولیت نتایج کسب وکار و مدیریت کارکنان بلکه برای پذیرش مسوولیت های اقدامات و تصمیمات فردی کاربرد داشته باشد. در بسیاری از سازمان ها رهبران قبل از هدایت کارکنان نیاز به هدایت خود دارند.

حسن محمدی بازدید : 176 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

اگر می توانید بصورت موثر زمانتان را مدیریت کنید, پس به احتمال قوی به رازهای مدیریت زمان پی برده اید. مدیریت موثر زمان به این معنی است که می توانید کارهای بیشتری را تکمیل بکنید, و احتمالا به اهداف تان سریع تر دست پیدا کنید.

ادامه مطلب را پی پیگیری کنید تا از ۷ راز مدیریت زمان مطلع شوید.

1- اول فضایی برای وظایف مهم تان ایجاد کنید.


حسن محمدی بازدید : 208 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

چند سال پیش دیو اولریک، مشاور برجسته امور مدیریتی از دانشگاه میشیگان، اظهار نظری هوشمندانه و عمیق مطرح کرد: «هر رهبری باید الگویی برای طراحی سازمان خود داشته باشد.» دیو الگوی طراحی خاصی را در نظر نداشت و فقط می گفت این طرح باید به گونه ای باشد که رهبر بداند چطور آن را به کار گیرد و در طیف وسیعی از موقعیت های سازمان که هر رهبر در مدت کاری خود با آنها روبه رو می شود، منعطف باشد.

«طراحی سازمانی» زمانی به معنای گردهمایی گروهی از مشاوران برای نظارت بر تغییر ساختار سازمانی در مقیاس بزرگ بود و بیشتر قصد جمع وجور کردن هزینه های بالا هنگام رکود اقتصادی را داشت. به رغم اینکه این گونه طراحی مجدد هنوز هم به صورت متناوب مورد نیاز است، رهبران امروزه بیشتر با چالش هایی روبه رو هستند که چگونه در بخش های معینی از سازمان هزینه بهره وری پیدا کنند تا آن را در بخش های دیگر که در حال رشدند سرمایه گذاری کنند.


اسماعیل ولیزاده بازدید : 215 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

نارگیل ضعف کبد را درمان می‌کند و برای تقویت دستگاه هاضمه مفید است و ریشه درخت نارگیل نیز برای ناراحتی‌های کبدی مانند یرقان مفید است
به گزارش ایرنا، نارگیل حدود سه هزار سال پیش در جنوب آُسیا کشت می‌شده است و در حال حاضر درخت نارگیل در تمام مناطق استوایی وجود دارد.

اسماعیل ولیزاده بازدید : 202 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

کازئین شیر حدود75تا85 درصد پروتئین شیر را کازئین تشکیل می دهد . معمولا کازئین به صورت خالص درشیر موجود نیست بلکه ابتدا به صورت کازئینات کلسیم است وسپس با جذب فسفات کلسیم فسفوکازئینات کلسیم تشکیل می شود که شبیه دانه های تمشک است .در پروتئین کازئین حدود 20 اسید آمینه شرکت دارند .

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 289
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 114
  • بازدید امروز : 235
  • باردید دیروز : 292
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 988
  • بازدید ماه : 988
  • بازدید سال : 101,571
  • بازدید کلی : 2,316,333
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند