loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 279 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

 ساخت فرآورده هاي دارويي استريل

MANUFACTURING OF STERILE MEDICINAL PRODUCTS

ساخت فرآورده هاي استريل نيازمند كاهش عوامل آلوده كننده ميكروبي، ذرات و مواد تب‌زا است. اين امر بيشتر به مهارت، آموزش، رفتار و روش كاركنان شاغل در كار بستگي دارد. تضمين كيفيت بسيار مهم بوده و روند توليد بايد به طور دقيق با روش هاي اعتبارسنجي شده صورت پذيرد. اعتمادِ تنها به استريليتي يا ساير جنبه هاي كيفيت نبايد جايگزين هرگونه آزمايش فرآيند انتهايي يا‌ محصول نهايي شود.

ساخت فرآورده هاي استريل كه نيازمند الزامات خاصي به منظور كاهش احتمال آلودگي ميكربي, آلودگي ذرات يا مواد تب زا (Pyrogen)  مي باشد, بايد در نواحي تميز صورت گيرد و ورود به اين مناطق براي كاركنان، تجهيزات و مواد از طريق هوابند/ ایرلاک انجام پذيرد. مناطق تميز بايد در حد استاندارد مناسب نگهداري شده و هواي ورودي به اين محل ها ازفيلترهاي ويژه با كاركرد مؤثر عبور كرده باشد.

عمليات توليد به دو گروه تقسيم مي شود: اول روش هايي كه محصول در انتهاي توليد، استريل مي‌شود و دوم آنهايي كه قسمتي يا تمام مراحل توليد, بصورت آسپتيك انجام مي شوند. هر عمل توليدي، نيازمند محيطي با سطحِ تميزيِ مخصوص به خود در حين كار است تا خطرات آلودگي هاي ميكروبي يا ذرات در فرآورده ها يا موادي كه به اين مناطق آورده مي شوند،كاهش يابد.

حسن محمدی بازدید : 207 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

منبع  : مجله Pharm Tech   - 18  آوریل 2012   -  30 فروردین 1391

ترجمه : مهندس توفیق وحیدی آذر

بکارگیری تکنولوژی" بی اف اس" در تولید و پرکنی بطری در پروسه­های دارویی پیوسته منجر به بسته­بندی استریل با زمینه­های اصلاح در بسته بندی ، ممانعت از آلودگی و اعتباریابی فرایند می­گردد.


شرکت­های تولیدکننده محصولات دارویی استریل که با روش­های متداول و معمولی به تولید می­پردازند، همواره در چالش­های کیفیتی خود قرار دارند .مهم ترین این چالش­ها مسائل مربوط به اشکالات و نواقص ناشی از تجهیزات، کنترل­ آلودگی­های میکروبیولوژیک و اعتباردهی فرایند تولید اسپتیک می­باشد.

 روش "بی اف اس روش پرکنی در شرایط اسپتیک برای محصولات استریل است که در صورت بکارگیری می­تواند موجب اصلاح و بهبود شرایط تولید گردد.

تکنولوژی "بی اف اس" یک متد اتوماتیک برای شکل­دهی و پرکردن بطری­های پلاستیکی دارای محصول مایع در یک پروسه تولیدی بدون توقف و پیوسته می­باشد. در مرحله شکل­دهی بطری با هوای فشرده ؛ دانه­های پلاستیک در دمای بالا ذوب شده و به شکل یک لوله پلاستیکی یا به اصطلاح " پریسون " در می­آیند که در طول­های مورد نیاز برش داده می­شوند.

حسن محمدی بازدید : 276 چهارشنبه 28 مهر 1395 نظرات (0)

گاهی اوقات مصرف لبنیات می تواند به نفخ، گاز، و ورم شکمی منجر شود 

 

امروزه، وگانیسم به یکی از جریان های دنیای سلامت مبدل شده است. وگان ها افرادی هستند که نه تنها گوشت مصرف نمی کنند بلکه از دیگر فرآورده هایی که به حیوانات مربوط می شوند مانند شیر و ماست نیز استفاده نمی کنند. اما تبدیل شدن به یک گیاهخوار تمام عیار چیزی نیست که همه تحمل آن را داشته باشند زیرا توقف استفاده از بیشتر منابع غذایی می تواند طاقت فرسا باشد.

حسن محمدی بازدید : 189 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد

 

با مصرف ماهی از این سرطان خطرناک پیشگیری کنید
بر اساس مطالعات اخیر در آمریکا حذف گوشت قرمز و استفاده از غذاهای گیاهی و همچنین ماهی در رژیم غذایی روزانه، نقش مهمی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ دارد. این مطالعه 7 ساله نشان داد خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در گیاه خوارانی که هیچ گوشتی جز گوشت دریایی مانند ماهی مصرف نمی کنند، در مقایسه با افرادی که از رژیم های غذایی معمولی استفاده می کنند، 43 درصد کمتر است.
بر اساس آمارها سرطان روده سومین سرطان شایع و سومین علت عمده مرگ و میر بیماران سرطانی است.

حسن محمدی بازدید : 236 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

جلوگیری از رشد باکتری‌های عفونی در بدن از خواص مواد پروبیوتیک است

 

این روزها در قفسه‌های سوپرمارکت‌های بزرگ و فروشگاه‌ها محصولاتی به چشم می‌خورند که اسامی ارگانیک، پروبیوتیک، غنی شده با ویتامین Dو C و ... را یدک می‌کشند. از طرفی متخصصان تغذیه مدام مردم را به مصرف غذای سالم تشویق می‌کنند تا سلامتشان به خطر نیفتد. حالا این پرسش مطرح می‌شود که آیا اصطلاحات این چنینی روی مواد غذایی به معنی سالم‌تر بودن آنهاست و استفاده از آنها توصیه می‌شود یا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند؟ اصلا درباره این محصولات چقدر اطلاعات دارید؟

حسن محمدی بازدید : 232 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

غذاهای حاوی سبوس ،غذایی مناسب برای ماه رمضان می باشد.


پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویژه ماه رمضان
غذاهایی که میخورید در ماه رمضان زیاد تغییر ندهید باید غذاهایی بخورید که سبک باشد ولی گرسنگی زود هنگام ایجاد نکند و از پیچیده ترین کربو هیدراتها و غذاهای فیبردار استفاده شود در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا برای شما پرهیزهای غذایی در ماه رمضان را برای پیشگیری از بیماریهایی که ممکن است در این ماه بوجود بیاید از زبان کارشناسان تغذیه بیان کنیم.

 

با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی و دیر هضم می شوند مثل غذاهای حاوی فیبر زیاد. غذاهای دیرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط 3 تا 4 ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.

حسن محمدی بازدید : 186 دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

عنوان گزارش کارآموزی:

شیر و فراورده های آن

 

محل کارآموزی:

کارخانه شیر پگاه

 

استاد کار آموزی:

سرکار خانم دکتر آیناز علیزاده

 

سرپرست کارآموزی:

جناب آقای مهندس غلام رضا شایان

 

تهیه و تنظیم:

هاله دباغ نیکوخصلت

 

تابستان ۹۱

حسن محمدی بازدید : 535 دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

هیدروژن پراکسید یا آب‌اکسیژنه (H۲O۲) یک اکسنده متداول است که به عنوان سفید کننده استفاده می‌شود. هیدروژن پراکسید ساده‌ترینپراکسید است (پراکسیدها ترکیباتی هستند که دارای یک پیوند یگانه اکسیژن-اکسیژن هستند). آب اکسیژنه خالص H۲O۲ یک مایع ناروانی است که کمی آبی رنگ می‌باشد و با زحمت زیاد می‌توان آنرا تهیه نمود. آب اکسیژنه‌ای که در داروخانه‌ها به اسم آب اکسیژنه رقیق فروخته می‌شود محلولی است از آب اکسیژنه در آب که %۳ آن آب اکسیژنه است، مانند آب بی‌رنگ و بی‌بوست، مزه تلخی دارد و کمی اسیدی است. این مایع اکسید کننده‌ای قوی است.

تجزیه این ماده باعث ایجاد رادیکالهای OH می‌شود که بیش از چند ثانیه در دسترس نمی‌باشند و در این مدت با خاصیت شدید اکسیدکنندگی خود، مواد آلی و معدنی را اکسید می‌کند.

خصوصیات آب اکسیژنه

حسن محمدی بازدید : 174 دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

images (1)

ارزش تغذیه‌ای شیر استریل
استفاده از شیر استریلیزه UHT به دلیل ویژگی‌های آن از جمله قابلیت ماندگاری نسبتا طولانی (چند ماه)، همواره در میان مصرف‌کنندگان همراه با این شبهه بوده که این نوع شیر حاوی مواد نگهدارنده است یا با اعمال حرارت‌های زیاد، ارزش غذایی آن به شدت کاهش می‌یابد.
در این مقاله ضمن اشاره کوتاهی به ارزش غذایی شیر، تاثیر حرارت پاستوریزاسیون و استریلیزاسیون بر روی اجزای ترکیبی شیر مقایسه شده است:

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 365
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,689
  • بازدید ماه : 6,679
  • بازدید سال : 79,520
  • بازدید کلی : 2,294,282
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند