loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 271 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

بررسی امکان حیات و زندگی در سیارات دیگر با نگاهی به معادله مشهور پروفسور فرانک دریک که بحث های زیادی هم به وجود آورد.

 

از همان زمان که انسان ها فهمیدند نقاط نورانی بالای سرشان ستارگانی شبیه خورشید هستند و فیزیک آن ها شبیه همان فیزیکی است که ما در کره زمینه داریم و علم و دانش روند تکامل موجودات را گفت، این سوال مطرح شد که آیا ما در جهان تنها هستیم؟ یعنی در دنیایی با این عظمت، غیر از زمینی ها، موجودات هوشمند دیگری هم وجود دارند؟ و اگر هستند باید از آن ها بترسیم؟ این موجودات چه شکلی اند؟ از ما پیشرفته تر هستند یا عقب تر؟

 

حال پاسخ هایی که در طول این سال ها به این سوالات داده شده است، ممکن است علمی یا شبه علمی باشند. همانطور که هر جا جنس اصل هست، تقلبی هم می آید، هر وقت که صبحت علم وسط باشد، شبه علم جایی برای خودش باز می کند، چون همیشه کسانی هستند که بخواهند با زدن این حرف ها برای خودشان سری میان سرها دربیاورند.

حسن محمدی بازدید : 175 یکشنبه 23 خرداد 1395 نظرات (0)

با حرکت زمین در مدار خودش، خورشید روی دائرة البروج (دایرهٔ قرمز بزرگ) حرکت می‌کند


با حرکت زمین در مدار خودش، به نظر می‌رسد خورشید روی دائرة البروج (دایرهٔ قرمز بزرگ) بر زمینه ستارگان حرکت می‌کند.


دائرة البروج مسیر حرکت ظاهری سالانهٔ خورشید نسبت به زمین، بر روی کره سماوی است.

 

آشنایی با دایرةالبروج,دایرة البروج چیست

در تصویر بالا برج فلکی هر ماه را همراه با نام هر ماه مشاهده می کنید


دائرة البروج دایره‌ای فرضی در آسمان است که ظاهراً (از دید ساکنان کرهٔ زمین) به نظر می آید که خورشید در مدت یک سال آن دایره را طی می‌کند.

حسن محمدی بازدید : 238 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

دستیابی به تصاویر و فیلم های غیراخلاقی یا همان هرزه نگاری در سنین پایین، یعنی کودکی و نوجوانی، امروزه، آن هم با توجه به فناوری های جدید مانند اینترنت، از مباحث بسیار جدی و نگران کننده است که خانواده ها وسایر اقشار فرهنگی و فرهیخته جوامع، به خصوص متخصصان علوم رفتاری و روانشناسان را به چالش کشیده و نگران ساخته است.

در این مطلب قصد داریم شما را با دلایل هرزه نگاری و پیامدهایی که این پدیده می تواند بر روی کودکان و نوجوانان داشته باشد، آشنا کنیم. در پایان نیز چند راهکار برای والدین خواهیم داشت.

حسن محمدی بازدید : 247 دوشنبه 10 تیر 1392 نظرات (0)
کم‌خوابی, آتنا حسن‌آبادی

خیلی‌ها در طول تاریخ موفق شده‌اند با تمرین و ممارست فقط چند ساعت در طول روز بخوابند. سوال اینجاست که آیا ما هم می‌توانیم با تمرین خودمان را مجبور به انجام چنین کاری کنیم؟

محققان معتقدند کم خوابی می تواند به طور بالقوه تاثیر عمیقی بر عملکرد داخلی بدن انسان داشته باشد. یک سوم از عمر ما در خواب سپری می شود.

حسن محمدی بازدید : 234 دوشنبه 10 تیر 1392 نظرات (0)

دانشمندان شیوه نوینی برای عبور صدا از دیوارها ابداع کرده اند.این شیوه که توسط دانشمندان کره جنوبی ارائه شده شامل حفاری حفره های بسیار ریزی در دیوار و سپس پوشش دقیق آنها با ورقه های نازک پلاستیک است.

این مطالعه جدید بر اساس تحقیقات پیشین گروه دیگری از محققان در سال 1998 انجام شده است. در آن سال دانش پژوهان کشف کردند حفره های ایجاد شده در ورقه های فلزی که بسیار کوچکتر از طول موج نور تابیده شده به آنهاست امکان عبور نور بیشتر از حد انتظار را می دهد؛ خاصیتی که به انتقال اوپتیکی فوق العاده موسوم شد.

غشا

حسن محمدی بازدید : 271 دوشنبه 10 تیر 1392 نظرات (0)

شیمی تنها علمی است که علاوه بر این‌که همه 115 عنصر طبیعت را همراه نام خود دارد، با تسلط بر جهان بر تمام کائنات حکمرانی می‌کند، چون اگر لحظه‌ای فعالیت‌های این حکمران جبری طبیعت از کائنات حذف شود، حیات دیگر مفهومی نخواهد داشت، بلافاصله همه چیز متوقف خواهد شد؛ دیگر نوری از خورشید ساطع نخواهد شد، سوخت و سازی در بدن جانوران و گیاهان انجام نخواهد شد، هیچ تولیدی و فعالیت اقتصادی رخ نخواهد داد و... اهمیت و فرآیندهای این علم و فعالیت‌های عمده آن درصنایع مختلف باعث شد گفت‌وگویی با دکتر نادر شکوفی عضو هیات علمی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران داشته باشیم تا بیشتر پیرامون این علم و جذابیت‌های آن به بحث بپردازیم.

فرزانه صدقی,علم شیمی,نادر شکوفی,آلی

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 363
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,687
  • بازدید ماه : 6,677
  • بازدید سال : 79,518
  • بازدید کلی : 2,294,280
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند