loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 439 پنجشنبه 30 مرداد 1393 نظرات (1)


جام جم آنلاین گزارش می دهد

نسبت فامیلی داعش با اسرائیل

قراین و شواهد، اظهارات، اعتراف ها و اقدامات داعش در عراق، تصویری جز پیاده نظام رژیم صهیونیستی از این گروه تروریستی ترسیم نمی کند.

به گزارش جام جم آنلاین، ادعای اسلام خواهی و پرچم لا اله الّا الله داعش با زمینه سیاه در کنار توحشی فراتر از جهل، بیش از آنکه حامل رسالت و شعاری باشد، قرار است تصویری مخوف از دینی ارائه دهد که رسول آن پیامبر رحمت است و در قرآن اینگونه معرفی شده است که «وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمینَ» (ای پیامبر). ما تو را فرستادیم تا رحمتی بر اهل عالم باشی (قرآن کریم، سوره انبیاء، آیه 107 ).

تشکیک درباره خاستگاه داعش

حسن محمدی بازدید : 180 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

 مراجعه به تاریخ و استفاده و بهره گیری از رویدادهای تاریخی و تطبیق آن با شرایط حاضر، همیشه بعنوان یکی از ابزارهای مهم در پیش بینی وقایع آینده و انتخاب راه درست برای سیاستمداران است. 
 
حضرت علی(ع) در این باره به امام حسن(ع) می فرمایند: پسرم درست است كه من به اندازه پيشينيان عمر نكرده‏ ام، امّا در كردار آنها نظر افكندم، و در اخبارشان انديشيدم، و در آثارشان سير كردم تا آنجا كه گويا يكى از آنان شده ‏ام، بلكه با مطالعه تاريخ آنان، گويا از اوّل تا پايان عمرشان با آنان بوده‏ام، پس قسمت‏هاى روشن و شيرين زندگى آنان را از دوران تيرگى شناختم، و زندگانى سودمند آنان را با دوران زيان‌بارش شناسايى كردم، سپس از هر چيزى مهم و ارزشمند آن را، و از هر حادثه ‏اى، زيبا و شيرين آن را براى تو برگزيدم، و ناشناخته ‏هاى آنان را دور كردم. (نامه 31 نهج البلاغه) 

حسن محمدی بازدید : 210 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (0)
رفتار امریکا نه در هنگام روی کار آمدن روحانی بلکه در طول سالیان متمادی و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نشان داده است که این کشور در روابط خود با ایران صداقت نداشته و همواره در این مسیر از در دشمنی وارد شده است و هیچ‌گاه نیز حاضر به عذرخواهی و پذیرفتن اشتباهات گذشته خود در برابر ملت ایران نبوده و نیست.
چرا آمریکا قابل اعتماد نیست؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بیشترین تحریم‌های ایران در دولت اوباما اتفاق افتاد که بیشترین ادعای تلاش برای رابطه با ایران را داشت. اینجا می‌توان به فرمایش رهبر انقلاب پی برد که آمریکائى‌ها، هم غیرقابل اعتمادند، هم غیر منطقى‌ و هم اینکه در برخوردشان صادق نیستند.

چندی پیش رهبر معظم انقلاب ‌در دیدار خود با مسولین نظام در خصوص مذاکره با آمریکا و کشورهای غربی مانند انگلیس تاکید کردند که "باید طرف مقابل را شناخت اما آمریکائى‌ها، هم غیرقابل اعتمادند، هم غیر منطقى‌ و هم اینکه در برخوردشان صادق نیستند".

حسن محمدی بازدید : 259 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

هدف‌ امپرياليست‌ از سرمايه‌ گذاري‌ در جهان‌ سوم‌

از نيمه‌ دوم‌ قرن‌ 18 ميلادي‌ كه‌ انقلاب‌ صنعتي‌ در غرب‌ شروع‌ شد و در تمام‌قرون‌ 19 و 20، سيستم‌ سرمايه‌ داري‌ صنعتي‌ غرب‌ بر آن‌ شد تا چون‌ ديوداستان‌هاي‌ قديم‌ بر مردم‌ كشورها حمله‌ آورد و منابع‌ آنان‌ را ببلعد و موانع‌سر راه‌ خود را نابود كند و روز به‌ روز بزرگ‌تر شود و براي‌ بزرگ‌تر شدن‌،غذاي‌ بيش‌تر، مواد خام‌ بيش‌تر و كشتار بيش‌تري‌ را طلب‌ مي‌كند.

سيستم‌ سرمايه‌ داري‌ كه‌ اساس‌ خود را بر حداكثر كردن‌ سود و استثمارانسان‌ از انسان‌ بنا نهاده‌، اگر روزي‌ انسان‌ و يا سرزمين‌ جديدي‌ را جهت‌ كسب‌سود پيدا نكند، مي‌ميرد. اين‌ سيستم‌ تنها از طريق‌ استثمار و چپاول‌ منابع‌سرزمين‌هاي‌ نو و بكر، به‌ حيات‌ خود ادامه‌ مي‌دهد.

حسن محمدی بازدید : 280 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

 

كاپيتاليسم‌ يا توربوكاپيتاليسم‌ نظامي‌ است‌ كه‌ روند آمريكاگرايي‌ رابه‌ عنوان‌ يك‌ پديده‌ي‌ سريع‌ و غيرقابل‌ تغيير بر دنيا تحميل‌ مي‌كند. درمورد ويژگيهاي‌ اين‌ نظام‌ كتابي‌ نيز توسط‌ انتشارات‌ اوديل‌ جاكوب‌ به‌چاپ‌ رسيده‌ است‌.

نام‌ اين‌ كتاب‌ «توربوكاپيتاليسم‌» است‌ و توسط‌ يك‌ متخصّص‌آمريكايي‌ و بنيانگذار چندين‌ شركت‌ تجاري‌ و نظريه‌ پرداز چيزي‌ كه‌خود آنرا «توربو كاپيتاليسم‌» مي‌نامد، نوشته‌ شده‌ است‌. او كه‌ از منظري‌كاملاً متفاوت‌ با ما به‌ نظام‌ آمريكا مي‌نگرد، تحليل‌ مشابه‌ تحليل‌ ما، ازآن‌ ارائه‌ مي‌دهد ولي‌ تحليل‌ وي‌ براي‌ تمجيد از اين‌ نظام‌ و ارائه‌پيشنهادي‌ براي‌ جهاني‌ شدن‌ آن‌ مي‌باشد.

اين‌ دو تحليل‌ بيانگر دو ديدگاه‌ متفاوت‌ در توصيف‌ يك‌ پديده‌ي‌واحد هستند. من‌ از تمام‌ كساني‌ كه‌ مايلند معنا و مفهوم‌ جنبش‌ تاريخي‌عصر حاضر را درك‌ كنند، تقاضا مي‌كنم‌ كتاب‌ «توربوكاپيتاليسم‌»نوشته‌ ادوارد ان‌. لوتواك‌ را بخوانند تا دريابند از هر نقطه‌ نظري‌ كه‌ به‌نظام‌ آمريكا بنگريم‌ ـ انتقادي‌ يا ستايش‌آميز ـ به‌ يك‌ نتيجه‌ واحدخواهيم‌ رسيد.

اينك‌ به‌ بيان‌ موضوعاتي‌ خاص‌ از ديدگاه‌ اين‌ كتاب‌ خواهيم‌پرداخت‌:

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 119
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 502
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,826
  • بازدید ماه : 6,816
  • بازدید سال : 79,657
  • بازدید کلی : 2,294,419
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند