loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 139 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (0)
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در جلسه شورای آزاداندیشی دینی با توجه به تأکید اسلام بر ضرورت تحقیق در امور اعتقادی و آزادی فکر و بیان در قرآن گفت: در عصر ارتباطات سرعت بالای تحولات و پیشرفت‌های علمی، فقه و اجتهاد پویا ضرورت امروز جامعه است تا آزاداندیشی اسلام را در سطوح مختلف حوزه‌ها و دانشگاه‌ها نشان دهد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در جلسه شورای آزاداندیشی دینی با توجه به تأکید اسلام بر ضرورت تحقیق در امور اعتقادی و آزادی فکر و بیان در قرآن گفت: در عصر ارتباطات سرعت بالای تحولات و پیشرفت‌های علمی، فقه و اجتهاد پویا ضرورت امروز جامعه است تا آزاداندیشی اسلام را در سطوح مختلف حوزه‌ها و دانشگاه‌ها نشان دهد.

حسن محمدی بازدید : 492 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

 اخبارسیاسی  -  نوار حرفهایم در عملیات خیبر پیدا نشد
مصاحبه صریح هاشمی درباره جنگ

تا مدتی که من فرمانده جنگ نبودم. دو، سه عملیات مثل رمضان و والفجر مقدماتی انجام شد که ناموفق بود. در همان چند عملیات هم بین ارتش و سپاه اختلاف افتاد.ارتش می خواست کلاسیک بجنگد و سپاه هم اصل غافلگیری را انتخاب کرده بود. بالاخره ضرورت پیدا کرد که کسی در آنجا باشد و جنگ را فرماندهی و این اختلافات راحل کند که من از سوی امام به عنوان فرمانده جنگ انتخاب شدم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای صریح با سایت شخصی خود به بیان ناگفته هایی از 8 سال دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، متن کامل این مصاحبه در پی می آید:

حسن محمدی بازدید : 274 جمعه 03 مرداد 1393 نظرات (0)

بمب فسفر سفید چیست و چگونه قربانی می گیرد

بمب فسفر سفید که اسراییل رو سر مردم بیچاره فلسطین مصرف کرد 
در اصل این بمب توسط آمریکا ساخته شده و اسراییل هم بهش تجهیز شده تا غزه رو آزمایشگاه این بمب بکنه. 
فسفر سفید ماده ای است هواسوز که وقتی در معرض هوا قرار میگیرد شروع به سوختن میکند و دود سفیدی هم دارد . این ماده با آب خاموش نمیشود و همچنان در آب میسوزد . 
اگر روی اعضای بدن کسی بیفتد تا عمق بدن وی را می سوزاند و خاموش نمی شود و حتی استخوان هم میسوزاند ! همچنین جزء رده تسلیحات کشتار جمعی WMD یا WEAPON OF MASS DESTRUCTION قرار میگیرد. ضمن اينكه دود تقريبا سمي اي هم داره و ايجاد مشكلات حاد تنفسي در حد خفگي يا سوختن ريه ها ميكنه . 
تقريبا اين ماده هم مشابه ناپالم است با اين تفاوت كه اگر از ناپالم بشه جون سالم بدر برد از اين يكي نميشه . 
اگر قربانی شانس بیاره و مواد روی سر و یا سینه هاش بریزه خیلی زود فاتحه رو می خونه(کمتر از 2 ثانیه) و می ره اون دنیا ولی اگر رو پاهاش یا دست هاش ریخته باشه اونقدر می سوزه که خونش به جوش بیاد و هنگام برگشتن به قلب اول تمامی اندام های نزدیک به خودش رو می سوزونه تا به قلب برسه . 
فسفر سفید بسیار فعال می‌باشد، یعنی انرژی فعالسازی آن خیلی پایین است و به همین دلیل ، در هوا خود به خود آتش می‌گیرد. بنابراین فسفر سفید را در زیر آب نگهداری می‌کنند تا از تماس با هوا مصون بماند . 
این ماده تنها در صورتی خاموش میشه که یا اکسیژن بهش نرسه یا ماده اش تموم بشه . هیچ راه دیگری برای خاموش کردنش نیست . اگرم روش آب بریزی اون مواد حاصل از سوختن فسفر تبدیل می شه به اسید فسفریک . 
کاری که این بمب انجام می دهد این است که در چند ۱۰ متری بالای هدف منفجر می شود و فسفر مشتعل و بسیار داغ را روی سر مردم می ریزد و فکرش را می تونید بکنید چه بلایی سر دشمن میاره و آنچنان آنها را می سوزانه که تشخیص جسد عملا غیرممکن میشه




حسن محمدی بازدید : 146 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)


براي بررسي چگونگي پيروزي انقلاب مناسب است به عوامل و شرايط پيروزي انقلاب در دو بخش و در قالب چند عنوان بپردازيم: 

الف) عوامل اصلی پيروزي انقلاب 
1. گسترش فساد مالي و اقتصادي رژیم گذشته در شؤون مختلف: 
قراردادهاي استعماري، تاراج ثروت هاي ملي و درآمدهاي عمومي کشور، رواج رشوه در ادارات کشور باعث به وجود آمدن شکاف عميق بين مردم و مسؤولين کشور به وجود آمده بود که مسلما اين وضعيت براي ملت رنجيده ايران غير قابل قبول بود. 
2. ناهنجاري هاي فرهنگي، مفاسد اخلاقي و مبارزه با مظاهر اسلامي: 

حسن محمدی بازدید : 224 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)

 پيش گفتار

مصلحت در فقه شيعه از جايگاه ويژه اى برخوردار است به گونه اى كه هم بر رفتارهاى فردى آدميان تأثير مى گذارد و هم نظام سياسى و اجتماعى را شكل مى دهد. اكثر فقها در عرصه تزاحم احكام و تقديم اهم بر مهم از اين عنصر بهره برده اند. و حضرت امام خمينى (ره) پس از نظام سياسى نبوى و علوى، براى اولين بار به اجراى گفتمان مصلحت پرداخته جريان مصلحت در نظام ولايى و جمهورى اسلامى ايران، پاره اى از چالش هاى معاصر را برانگيخت. برخى از نويسندگان، مصلحت در فقه شيعه را با مصالح مرسله در فقه عامه يكسان پنداشته و دسته ديگرى ملاك و ضابطه تشخيص مصلحت را منتفى دانسته اند و گروه سومى ميان مصلحت و منفعت گرايى سكولاريسم با مصلحت در فقه شيعه و در چارچوب اهداف شرع خلط نموده اند.

در باب قلمرو اختيارات حاكم اسلامى اعم از معصوم(ع) و فقيه جامع الشرايط در تشخيص مصلحت و نقش آن در قوانين حكومتى نيز پرسش هايى مطرح گرديده است طرح قوانين ثابت و متغير و تمايز احكام اولى و ثانوى و حكومتى و نظريه منطقة الفراق، بخشى از اين پرسش هاست.

مبانى حقوقى مجمع تشخيص مصلحت نظام و رابطه آن با مصلحت در فقه شيعه از ديگر چالش هاى معاصر است.

حق مطلب آن است كه اسلام به عنوان دين جامع، علاوه بر بيان احكام ثابت به احكام متغير نيز پرداخته و مصالح و مفاسد مادى و معنوى متغيّر را مورد عنايت داشته است و مصالح را در راستاى اهداف و مقاصد دينى دنبال مى نمايد; بدون اينكه گرفتار مصالح مرسله اهل سنت يا مصلحت گرايى سكولاريزم گردد.

تحليل مبانى فقهى و حقوقى مجمع تشخيص مصلحت نظام

كتاب نگاشته محقق گرامى آقاى سيد حسين هاشمى است كه با توجه به چالش ها و پرسش هاى فوق به تحقيق و تدوين آن پرداخته است. اميد آنكه مقبول حق تعالى و ساحت مبارك حضرت ولى عصر(عج) واقع گردد. در پايان از تمامى عزيزانى كه در آماده سازى اين اثر تلاش نموده اند، تشكر مى نمايم. ابتدا از مدير محترم حوزه علميه قم و مركز مطالعات و پژوهش هاى حوزه علميه حضرت حجت الاسلام والمسلمين سيد هاشم حسينى بوشهرى و سپس از مديران مركز خصوصاً محمد رضا باقرزاده مدير گروه حقوق و سياست، سيد محمد على داعى نژاد مسئول دفتر پژوهشى، و آقاى حميد كريمى مسئول طرح هاى پژوهشى، سيد مصطفى آل غفور مسؤول ادارى ـ مالى مركز.

 

عبدالحسين خسروپناه

جانشين مركز مطالعات و پژوهش هاى فرهنگى حوزه ى علميه

مصادف با 28 صفرالمكرم 1423

سالروز رحلت حضرت رسول اكرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبى(ع)

حسن محمدی بازدید : 535 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)

مبحث‌ اول‌

گستره اختيارات‌ و جايگاه‌ مصلحت‌...

 

گستره اختيارات‌ ولي‌ّ فقيه‌ و عالي‌ترين‌ مقام‌ كشورهاي‌ دنيا و جايگاه‌ مصلحت‌ در نظامهاي‌ حقوقي‌ جهان‌

عرف‌ و مصلحت‌، از ضرورتهاي‌ زندگي‌ اجتماعي‌ و لازمه‌ حيات‌ انساني‌ ويكي‌ از روشهاي‌ اداره‌ روابط‌ حقوقي‌ و حفظ‌ تفاهم‌ و سازش‌ با همنوعان‌است‌. بدين‌لحاظ‌، حقوقي‌ كه‌ از روابط‌ و معاملات‌ مردم‌ تهيه‌ و مبتني‌ بر عرف‌و عادت‌ و مصلحت‌ عامه‌ باشد، حقوق  عرفي‌ ناميده‌ مي‌شود. برخي‌، حقوق  وقوانين‌ عرفي‌ را در مقابل‌ قوانين‌ الهي‌ و شرعي‌ معرفي‌ مي‌كنند. درحالي‌كه‌ درمنابع‌ اسلامي‌، عرف‌ و مصلحت‌ از جايگاه‌ ويژه‌اي‌ برخوردار است‌ و با اهداف‌شرعي‌ و ديني‌، ميان‌ عرف‌ در نظام‌ حقوقي‌ اسلام‌ و ساير نظامهاي‌ حقوقي‌،تفكيك‌ ايجاد مي‌شود. بنابراين‌ عنصر عرف‌ و مصلحت‌، در نظامهاي‌ گوناگون‌حقوقي‌ از جايگاه‌ ويژه‌اي‌ برخوردار است‌.

نظام‌ حقوقي‌ كامن‌ لاو(Common Law) مجموعه‌ي‌ از اصول‌ و قوانين‌ به‌دست‌آمده‌ از عرف‌ است‌، كه‌ در سال‌هاي‌ پس‌ از 1066. م‌ در انگلستان‌ ايجاد گرديد.

نظامهاي‌ حقوقي‌ كه‌ تا سال‌ 1066. م‌ در دادگاه‌هاي‌ انگلستان‌ اجرا مي‌شد،نظام‌ حقوق  عرفي‌ كاملاً محلي‌ بود كه‌ توسط‌ «دادگاه‌هاي‌ بخش‌» اجرامي‌گرديد. يعني‌ بر حسب‌ عرف‌ تصميم‌ گرفته‌ مي‌شد كه‌ كدام‌يك‌ از اصحاب‌دعوا بايد صحت‌ گفته‌هاي‌ خود را با نوعي‌ از ادله‌ اثبات‌ كند، ولي‌ اندك‌ اندك‌زمينه‌اي‌ براي‌ ايجاد يك‌ حقوق  مشترك‌ و هماهنگ‌ در انگلستان‌ فراهم‌آمد.

حسن محمدی بازدید : 217 یکشنبه 08 دی 1392 نظرات (0)

سران سازمان های مخفی یعنی انگلیس و آمریکا با مدیریت رژیم صهیونستی از همه حیله ها برای این منظور بهره جستند. آنها با طرح "پروژه یوژنیکس" یا همان "علم به‌نژادی"، همه تلاش خود را مصروف عقیم سازی مردم جهان، ممانعت از تولد و کنترل زاد و ولد کردند و با همه قوا این پروژه را بر کشورهای شرقی و مذهبی تحمیل نمودند.

حسن محمدی بازدید : 291 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (0)
اصلی‌ترین دلیل حمایت از مردم فلسطین آن است که طبق اندیشه‌ی اصیل اسلامی، مسلمانان در هر نقطه‌ای از جهان در قلمروی دارالاسلام قرار دارند و باید به حال آنان توجه شود ولو از ملیت، نژاد یا قوم دیگری باشند.
علت حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین چیست؟
به گزارش جهان به نقل از برهان، مسئله‌ حمایت از فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی در طول ۳۳ سال انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مسائل اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده است. در چرایی اتخاذ این سیاست تحلیل‌ها و توجیه‌های بسیاری مطرح است، سیاست جنگ نیابتی گروه‌های مبارزاتی فلسطین به جای ایران، مشغول شدن اسرائیل در فلسطین و غفلت از تحرکات ایران، تضعیف اسراییل به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه‌ای و توازن قوا در منطقه و ... اما دلیل اصلی و محرک اصلی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم فلسطین، مطلبی است که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با آزادگان به آن اشاره کردند:

حسن محمدی بازدید : 274 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)
سیاست‌های ناتو در برخی موارد، مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر عملکرد ایران بوده است. استقرار سپر دفاع ضدموشکی در اروپای شرقی جزء این موارد است و یکی از دلایل استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه در ارتباط با ایران ارزیابی می‌شود.
ناتو در همسایگی ایران چه می‌خواهد؟
به گزارش جهان، اهداف، مأموریت‌ها و کارکردهای جدید ناتو و تأثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران موضوعی است که در این مطلب از نظر خواهد گذشت. این مطلب در دو شماره منتشر می‌شود که در قسمت نخست و پیش رو، تأثیر اقدامات ناتو بر امنیت ملی جمهوری اسلامی در منطقه‌ی قفقاز و آسیای مرکزی و ترکیه بررسی می‌گردد و در قسمت بعدی، تأثیر این اقدامات در منطقه‌ی خلیج فارس و نیز در قبال پرونده‌ی هسته‌ای ایران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در نهایت، راهکارهایی در این زمینه ارائه خواهد شد.

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 104
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 386
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,710
  • بازدید ماه : 6,700
  • بازدید سال : 79,541
  • بازدید کلی : 2,294,303
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند