loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 231 جمعه 24 خرداد 1392 نظرات (2)
تحقیقات نشان داده است پروتئین، كلسیم و ویتامین B12 موجود در شیر نقش مهمی در پیشگیری از بروز عوارض پوستی همچون خشكی، شكنندگی و اگزما دارد. همچنین اسید لاكتیك موجود در شیر در بیشتر لوسیون‌های صورت و كرم‌های پوست استفاده شده و نقش نرم‌كننده و شاداب‌كننده بر پوست دارد.


استفاده یك تا دو بار در هفته از ماسك های خانگی شیر می تواند از بروز پیری و چروك های ریز زودرس جلوگیری كند.

ماسك شیر و جوانه گندم به دلیل منابع پروتئینی بالا می تواند موجب سفتی پوست و رفع افتادگی چروك شود. به این منظور ابتدا چهار قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را كاملا له كنید، یك نصف میوه آووكادو را رنده كرده و با جوانه گندم مخلوط كنید. سپس سه قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم و یك عدد سفیده تخم مرغ را نیز اضافه كرده و با نصف لیوان شیر مخلوط كنید. مایع به دست آمده را روی پوست كاملا تمیز قرار دهید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

ماسك بادام نیز باعث حفاظت و رطوبت پوست می شود. یك قاشق غذاخوری شیر را با پودر بادام بخوبی مخلوط و سپس یك قاشق چای خوری عسل به آن اضافه كنید. این ماسك را برای ۱۵ دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

مخوط شیر و نمك پوست صورت شما را فوق العاده نرم و ملایم می كند. بر این اساس می توانید یك قاشق چایخوری نمك را در دو قاشق سوپخوری شیر بریزید و هم بزنید و هنگام خواب به صورت خود بمالید.

ماسك سیب و شیر لایه بردار بوده و پوست را جلا می بخشد. یك عدد سیب را رنده كرده و با یك لیوان شیر مخلوط كنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

از ماسك شیر و آرد برنج و ماسك نشاسته و شیر نیز می توان برای جوان سازی و شاداب كردن انواع پوست استفاده كرد. پس یك قاشق غذاخوری آرد برنج را با نصف لیوان شیر مخلوط كرده و شب هنگام خواب روی پوست تمیز و شسته شده بگذارید و همزمان یك لیوان شیر نیز میل كنید. پس از جذب كامل ماسك و خشك شدن آن روی پوست، صورت را با آب سرد و خنك بشویید.

همچنین می توانید یك قاشق مرباخوری نشاسته را با دو قاشق مرباخوری شیر با هم مخلوط كرده و روی پوست قرار دهید و همزمان یك لیوان شیر كه در آن یك قاشق غذا خوری نشاسته حل كرده اید، بنوشید. توجه داشته باشید كه ابتدا نشاسته را در كمی آب سرد حل كرده و بعد در لیوان شیر بریزید و مخلوط كنید تا مایع یكدستی شود.

در كنار استفاده از ماسك هایی كه با شیر تهیه می شود و اثر مثبت بر پوست شما دارد، با نوشیدن یك لیوان شیر در روز علاوه بر شفافیت صورت، سلامت دندان، ناخن ها، موها و در نتیجه زیبایی خود را تضمین كنید.

وحید كیانپور - كارشناس ارشد گیاهان و مواد اولیه دارویی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط علی در تاریخ 1393/10/29 و 22:49 دقیقه ارسال شده است

سلام.

تبادل لینک رایگان با سایت ما با پیج رنک 1.
عجله کنید و سایتتان را د پورتال تبادل لینک ما ثبت کنید.

http://www.msurl.ir/

منتظر شما هستیم.

این نظر توسط افزایش بازدید/تبادل لینک و بنر خودکار/ادلیست یاهو/همه رایگان در تاریخ 1393/09/09 و 14:53 دقیقه ارسال شده است


با سلام....
200بازدید رایگان هدیه بگیرید!!! و آمار سایت و رتبه الکسای سایتتون را بهبود ببخشید
بازدیدساز توادز با نسبت بازدید 1 به 1. یعنی به ازای هر بازدیدی از سایت دیگران یک بازدید از سایت شما خواهدشد.
کاملا رایگان!!!

امکان خرید 5000بازدید فقط 1000تومان (پول نصف بسته پفک) وقعا ارزان

http://bazdid.2ads.ir/

شکلکشکلکامیدوارم موفق باشین. شکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 135
  • آی پی دیروز : 113
  • بازدید امروز : 424
  • باردید دیروز : 476
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,335
  • بازدید ماه : 11,397
  • بازدید سال : 98,310
  • بازدید کلی : 2,313,072
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند