loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 338 جمعه 19 آذر 1395 نظرات (0)

کودکی سرنوشت سازترین مرحله زندگی و دوران معصومیت، شادمانی، آرامش و خلاقیت است. این وظیفه هر پدر و مادری است که برای حفظ این ویژگی ها در کودکش تلاش کند و او را با سلامت روانی به مراحل بعدی زندگی تحویل دهد. متاسفانه برخی والدین به این امر توجه نمی کنند.


 فیلم های نامناسب چه تأثیری روی فرزندان ما دارند؟
شما چند تا فرزند دارید؟ یکی؟ دو تا؟ سه تا؟ آیا اگر صد تا بچه هم داشته باشید، حاضر می شوید به یکی از آنها غذایی را بخورانید که مسموم است؟ یا او را به جایی ببرید که پر از مواد آلوده است؟ مسلماً نه. پس چطور است که بعضی از پدر و مادرها حواسشان به خوراک روانی فرزندشان نیست؟

باور کنید نمی خواهم شعار بدهم، اما تأثیر مسئله کم توجهی بعضی از والدین به کیفیت فیلم ها و موسیقی هایی که کودکشان را در معرض آنها قرار می دهند، کمتر از تأثیر یک وعده غذای مانده و مسموم یا نفس کشیدن در یک اتاق پر از مونوکسید کربن نیست. تأثیری که این رسانه ها روی روان کودک شما می گذارند، یک تأثیر چند جانبه است که حالا حالاها از ذهن فرزند شما پاک نخواهد شد.

حسن محمدی بازدید : 314 سه شنبه 09 آذر 1395 نظرات (0)

گروه درمانی یا روان درمانی گروهی همانند روان درمانی انفرادی است با این تفاوت که در این روش روانشناس به جای تمرکز بر روی یک فرد و مشکلات مختص به وی با یک گروه و یا چندین نفر سروکار دارد. هر یک از اعضا مشکلات خود را در گروه مطرح می کنند. بازخورد و مشکلات دیگر اعضا را نیز می شنوند و در مورد آنها نظر، احساسات و افکار خود را بیان می کنند. در نتیجه این تعاملات،اعضای گروه در روند ایجاد تغییرات به یکدیگر کمک می کنند و روانشناس نیز به عنوان عضو تسهیل گر و بی طرف مسائل گروه را در مسیر مناسب و تا رسیدن به بینش هر یک از اعضا نسبت به مشکل خود هدایت می کند.

 

گروه درمانی چیست و چه افرادی تحت گروه درمانی قرار می‌گیرند؟ 

  

مقدمه 

حسن محمدی بازدید : 160 دوشنبه 08 آذر 1395 نظرات (0)

عشق یکی از مقدس ترین واژه ها در هر ملیتی است که باعث ایجاد پیوند زناشویی بین هر دختر و پسری می شود، ولی گاهی عشق های زودگذر با عشق های واقعی اشتباه گرفته می شوند. با ما همراه شوید تا خصوصیات یک عشق واقعی را به شما معرفی کنیم.

 

در روابط بین دختر و پسر بسیار پیش می آید که عشق واقعی و اصیل با عشق های زودگذر و هوس های ناگهانی اشتباه گرفته می شود و در این روابط کسی که بیشتری ضربه را می خورد دختر است. البته این را هم باید گفت در این روابط پسرها هم ضربه بدی خورده و دیگر نمی توانند به طرف مقابل شان اعتماد کنند. به همین بهانه در این مقاله سعی کرده ایم خصوصیات یک عشق واقعی را به شما نشان دهیم.

 

خصوصیات یک عشق واقعی چیست؟ 

حسن محمدی بازدید : 177 جمعه 28 آبان 1395 نظرات (0)

زنان , بخشى از جامعه انسانى اند كه در حوزه ايمان و كمال , تفاوتى با مردان ندارند و گاه به چنان مقامى دست مى يابند كه مردان بايد از آنان درس تقوا, شجاعت , ديانت و خضوع در برابر پروردگار بگيرند.
قـرآن كـريـم در يـك دعوت عمومى مى فرمايد: يا ايها الذين آمنوا آمنوا , و راه كمال را با استمرار حـركـت در مسير ايمان , براى هر زن و مرد ترسيم مى كند و مثال هايى از افراد نمونه را ـكه در آن هـم سـخـن از مـرد اسـت و هم زن ـ براى عبرت افراد جامعه مثل مى زند تا راه صعود به قله بلند ايمان براى زن و مرد روشن تر شود.
زنـانـى از هـمـيـن جـامعه دعوت شده بوده اند كه با تربيت نفس خويش و حركت در راه رضايت محبوب , چنان ذوب در معشوق شوند كه از آنان بايد به عنوان الگو نام برد.
در ايـن راسـتـا, آسـيـه بانويى نمونه و الگويى براى زن و مرد در نفى ستمگرى , شرك و كفر و نيز گرايش به توحيد و يكتاپرستى است .
درحـقـيـقت هركس در اثبات اين حقيقت تلاش كند, ظلم را درهم شكند و براى رسيدن به مقام قرب الهى استقامت ورزد, الگو است .
آسيه در خانه اى زندگى مى كند كه صاحب آن خانه (فرعون ), ادعاى اناربكم الاعلى دارد و شعار مـا عـلـمـت لـكـم من الهه غيرى را سرمى دهد واين زن در ميان اين ادعا و شعار, سخن از توحيد مـى گـويـد و بـراى نـفـى بـيـدادگـرى , وحشيانه ترين شكنجه ها را تحمل مى كند, تا آن جا كه نامش زينت بخش قرآن مى شود.
اين در حالى است كه فرعون مردى است كه لايق نام انسان هم نيست .
مـريـم , در مـيـان بسيارى از مردان , چنان لياقتى مى گيرد كه چون مادرش پس از تولد مريم به پروردگار مى گويد: وانى اعيذها بك وذريتها من الشيطان , خدايا! من , اين دختر و فرزندانش را از شـر شيطان , به تو پناه دادم , خداوند پاسخش مى دهد: فتقبلها ربها بقبول حسن , پس خداوند, او را به نيكويى پذيرفت .
در صورتى كه پروردگار درباره ساير مردم مى فرمايد: انما يتقبل اللّه من المتقين , اين جا سخن از پذيرفتن عمل است و در خصوص حضرت مريم , گوهر ذات عامل قبول مى شود.
مـريـم يـك زن است كه پروردگار او را مى پذيرد و در موردش مى فرمايد: وليس الذكر كالانثى , هرگز پسر,جوهره اين دختر را ندارد و هرگز ازمرد, كار اين زن برنمى آيد.
مرد, بدون زن نمى تواند فرزندى به دنيا آورد.
مريم بدون مرد, عيسى را به دنيا آورد و از او الگويى براى جامعه بشرى ساخت .

حسن محمدی بازدید : 151 یکشنبه 09 آبان 1395 نظرات (0)


محققان دریافتند هنگام دروغ گفتن چه اتفاقی در مغز شما رخ می‌دهد.

 به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که هرچه انسان تمرین بیشتری برای دروغ گویی داشته باشد، انجام این کار هر بار نسبت به دفعه قبل برایش آسان تر می‌شود.

 

محققان در کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه دوک در جدیدترین مقاله خود در زمینه دروغ گویی، نشان داده‌اند که تکرار دروغ‌های کوچک، احساسات منفی در ارتباط با دروغ گفتن را تضعیف کرده و همین امر منجر به دروغ‌های بزرگتر می‌شود.

 

 محققان این پژوهش طی انجام یک آزمایش از مغز ۸۰ شرکت کننده، اسکن FMRI تهیه کردند.

 

این اسکن زمانی انجام شد که این شرکت کنندگان مشغول انجام کارهای مختلف بودند.

 

این دانشمندان با تمرکز توجه خود بر آمیگدال، که با احساسات، رفتار عاطفی و انگیزه ارتباط دارد، کشف کردند زمانی که افراد برای حفظ منافع خود دروغ می‌گویند، فعالیت آمیگدال کمتر می‌شود.

 

 به عبارت دیگر، هر چه دروغگویی در افراد بیشتر باشد، احساس تردید در مورد گفتن دروغ در آنها بیشتر از بین می رود وتکرار اعمال منفی از احساس پشیمانی و احساس گناه می‌کاهد.

 

اما چیزی که بسیار هیجان انگیز و شگفتی آور است، مسئله‌ای است که محققان درباره صداقت کشف کرده اند.

 

سال گذشته محققان آزمایش شبیه آزمایش بالا را انجام دادند اما به جای اسکن مغز افراد، از آنها گروهی از سوالات مختلف در مورد شخصیت، شغل، تحصیلات و حتی ضریب هوشی آنها پرسیده شد و نتایج پژوهش نشان داد که هرچه صداقت افراد بیشتر باشد، آنها از هوش بیشتری برخوردار هستند.

 

دلیل این امر این است که افراد باهوش دارای قدرت تجزیه و تحلیل بیشتری بوده و آینده دروغگویی را در ذهن خود مورد بررسی قرار می‌دهند و نسبت به دیگران بیشتر قادرند تا پیامدهای منفی بالقوه دروغ گفتن را در نظر بگیرند.

 

به گفته داستایوفسکی نویسنده روسی:"هیچ چیز در این جهان سخت تر از گفتن حقیقت نیست".

 

این پژوهش در Nature Neuroscience به چاپ رسیده است.

حسن محمدی بازدید : 141 پنجشنبه 08 مهر 1395 نظرات (0)

كسانیكه به دیگران عشق می ورزند، با عشق ورزیدن، زندگی دیگران را با شادی، سرزندگی و فهم یا درك كه بخشی از وجود آنهاست، پر می كنند. زمانی كه همه این چیزهای خوب، زندگی فرد را در برگرفت، آن احساسات را بروز می دهد، شادی تولدی نو می بخشد كه می تواند بین هر دو آنها تقسیم شود. بنابراین با عشق ورزیدن، مردم به طور غیرارادی عشق را دریافت می كنند، ولو اینكه آنها با این قصد و غرض عشق نورزیده باشند.

عشق از نظر بیولوژی

حسن محمدی بازدید : 208 یکشنبه 27 تیر 1395 نظرات (0)

با چند غذای مخصوص میل جنسی و هم استقامت خود را بالا ببرید

 

اگر احساس می کنید در زندگی جنسی تان چیزی می لنگد، لازم نیست به سراغ داروها و انواع تبلیغات دیگر در این مورد بروید. گاهی فقط کافیست هنگام خرید چند غذای مخصوص برای خود بردارید و با کمک آنها هم میل جنسی و هم استقامت خود را بالا ببرید.


آنچه می خوریم روی تمام بدنمان تاثیر می گذارد، هر چه سالمتر بهتر. اگر احساس می کنید در زندگی جنسی تان چیزی می لنگد، لازم نیست به سراغ داروها و انواع تبلیغات دیگر در این مورد بروید. گاهی فقط کافیست هنگام خرید چند غذای مخصوص برای خود بردارید و با کمک آنها هم میل جنسی و هم استقامت خود را بالا ببرید.

 

توت ها

حسن محمدی بازدید : 232 سه شنبه 15 تیر 1395 نظرات (0)

پیاده‌روی و شنا به سوزاندن کالری کمک می‌کنند

 

شاید به خاطر عادات غذایی اشتباه و سبک نادرست زندگی بدن شما به‌اندازه‌ی کافی کالری نمی‌سوزاند. خوشبختانه شما می‌توانید با چند راهکار ساده سوخت‌وساز بدن خود را کنترل کنید.

 

بیشتر بخوابید
مقدار خواب شما تأثیر زیادی روی اندازه‌ی دور کمرتان دارد. تحقیقات نشان داده‌اند کمبود خواب می‌تواند هورمون‌های گرسنگی را اشتباهاً ارسال کند. این یعنی مشکل شما با سلول‌های چربی دو برابر می‌شود: شما بیشتر از حد نیاز می‌خورید و اضافه‌وزن در اندام شما نمودار می‌گردد.

 

زودتر بیدار شوید

حسن محمدی بازدید : 198 سه شنبه 15 تیر 1395 نظرات (0)

در ازدواج موفق تصمیم ها را یک طرفه نمی گیرند

 

خیلی ها وقتی وارد زندگی مشترک می شوند، برایشان سوال های مختلفی درباره ماهیت و درست بودن انتخاب شان پیش می آید.«مجله تایم» به تازگی گزارشی را منتشر کرده که در آن، به 14 نشانه در زوج های موفق اشاره شده است.


14 نشانه زوج های موفق و عاشق


می توانید به راحتی درباره فکرهایتان حرف بزنید
زندگی مشترک زمانی پیشرفت می کند که شما بتوانید با شریک تان به صورت آزادانه و صادقانه حرف بزنید. در این زندگی هر دو نفر احساس می کنند که حرف هایشان شنیده می شود. این ارتباط دو طرفه یکی از پایه های اساسی برای پیشرفت یک رابطه مشترک است.

هر کدام فضای خودتان را هم دارید

حسن محمدی بازدید : 151 سه شنبه 15 تیر 1395 نظرات (0)

کمی تغییرات می تواند همه چیز را در زندگی و رابطه زناشویی دگرگون کند

 

کمی تغییرات می تواند همه چیز را در زندگی و رابطه زناشویی دگرگون کند. توصیه هایی که متخصصان بعد از مدتها تحقیق به آن دست یافته اند می تواند با افزایش میل جنسی کیفیت زندگی زناشویی را چند برابر کند.

براساس گزارشی از WebMD داشتن یک رابطه جنسی خوب و موفق تاثیرات مثبت و فوق العاده ای بر روی قلب و سلامتی اعضای داخلی بدن دارد ، همچنین داشتن رابطه زناشویی منظم باعث تنظیم میزان تستسترون و استروژن یا همان هورمورن های اصلی زنانه و مردانه خواهد شد. اینها تنها بخشی از فواید رابطه زناشویی برای مرد و زن است که پیش تر به انها اشاره کرده ایم و در این بخش در ادامه مطالب قبلی خواهیم گفت که چطور با تغییرات کوچک می توانید رابطه جنسی و زناشویی تان را بهبود ببخشید.

10 روش ساده برای بهبود رابطه جنسی در زندگی زناشویی:

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 124
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 554
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,878
  • بازدید ماه : 6,868
  • بازدید سال : 79,709
  • بازدید کلی : 2,294,471
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند