loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 175 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

خواص شربت ضد سرماخوردگى‏:
شربت ضد سرماخوردگى ضد عفونت‏ هاى ریه و دستگاه تنفس است و بدن را در مقابل انواع ویروس‏هاى سرماخوردگى مقاوم مى‏ سازد و جایگزین بسیار خوبى براى آنتى ‏بیوتیک‏هایى است که متأسفانه براى علاج سرماخوردگى کودکان در کشور ما استفاده مى ‏شود.


شربت ضد سرماخوردگى حساسیت‏ هاى فصلى از قبیل عطسه و آبریزش‏ هاى متوالى را درمان می کند.


شربت ضد سرماخوردگى تمام عفونت های سینوسها و گوش را از بین می برد.

عرقیات لازم جهت تهیه شربت ضد سرماخوردگى:
آویشن، اسطوخودوس، نعناع، پونه، گل‏ گاوزبان، مرزنجوش، مرزه یا کاکوتى از هرکدام یک بطری یک لیتری

حسن محمدی بازدید : 215 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)


عناب از میوه‌های بسیار مفید است که علاوه بر خواص تغذیه‌ای دارای موارد استفاده زیادی به عنوان یک گیاه دارویی است.

 میوه عناب دارای خواص طبی متعددی است و در مکاتب طب سنتی کشورهای مختلف جایگاه ویژه‌ای برای کمک به سلامت و درمان بیماری‌ها دارد.


عناب از میوه‌های بسیار مفید است که علاوه بر خواص تغذیه‌ای دارای موارد استفاده زیادی به عنوان یک گیاه دارویی است.


این میوه که می‌توان درختان آن را از ایران تا هند و جنوب چین و حتی جنوب اروپا پیدا کرد، در هر منطقه‌ای دارای اسامی مختلفی است. در هند و پاکستان آن را «ایناب» و در شرق آسیا آن را خرمای قرمز، خرمای چینی یا خرمای هندی می‌نامند.


درخت عناب شبیه درخت سنجد است و در نواحی کوهستانی برخی از مناطق ایران مانند خراسان یافت می‌شود.

ترکیبات شیمیایی عناب

حسن محمدی بازدید : 190 یکشنبه 09 آبان 1395 نظرات (0)

خواص درمانى پوست انار:
۱- آب جوشانده پوست انار را بنوشید. قابض و مقوى است، براى معالجه اسهال ساده و اسهالى که از مسمومیت باشد و اسهال خونى و کنترل سلسله البول مفید است، قند ادرار را کم و خون را تصفیه مى ‏نماید، از خونریزى‏ ها خصوصا خونریزى رحم جلوگیرى مى‏ کند.


۲- کوبیده خشک پوست انار را به اندازه چهار گرم با آب گرم مخلوط کنید و بخورید. کرم‏هاى معده و روده را دفع مى‏ کند.

۳- مزمزه با آب جوشانده پوست انار براى تقویت لثه مفید است، از خونروى پس از کشیدن دندان جلوگیرى مى ‏کند.

۴- یک تکه از پوست انار را بصورت یک سکه کوچک قیچى کنید بعد سفیدى و پیه روى آن را بتراشید تا نازک شود و یک ساعت روى آبسه دندان بگذارید و بعد عوض کنید و این عمل را تکرار کنید تا سرباز کند.

حسن محمدی بازدید : 276 چهارشنبه 28 مهر 1395 نظرات (0)

گاهی اوقات مصرف لبنیات می تواند به نفخ، گاز، و ورم شکمی منجر شود 

 

امروزه، وگانیسم به یکی از جریان های دنیای سلامت مبدل شده است. وگان ها افرادی هستند که نه تنها گوشت مصرف نمی کنند بلکه از دیگر فرآورده هایی که به حیوانات مربوط می شوند مانند شیر و ماست نیز استفاده نمی کنند. اما تبدیل شدن به یک گیاهخوار تمام عیار چیزی نیست که همه تحمل آن را داشته باشند زیرا توقف استفاده از بیشتر منابع غذایی می تواند طاقت فرسا باشد.

حسن محمدی بازدید : 149 چهارشنبه 28 مهر 1395 نظرات (0)

مصرف شاهدانه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم هورمون‌ها خواهد شد

 

شاه‌دانه گیاهی یک ساله با برگ‌های قطره‌ای است. میوهٔ این گیاه ریز و روغنی بوده و خاصیت آرامش بخش دارد که از آن برای درمان نیز استفاده می‌شود.

شاه‌دانه گیاهی یک ساله با برگ‌های قطره‌ای است. میوهٔ این گیاه ریز و روغنی بوده و خاصیت آرامش بخش دارد که از آن برای درمان نیز استفاده می‌شود. از بخش‌های مختلف این گیاه مشتقات فراوانی از جمله تخم شاه‌دانه، الیاف شاه‌دانه و مواد روانگردان شامل ماری‌جوانا و حشیش تهیه می‌شود.

مشخصات گیاه شاه‌دانه

حسن محمدی بازدید : 165 دوشنبه 12 مهر 1395 نظرات (0)

سیر به واسطه آثار گسترده ضد باکتری خود شناخته شده است. طی یک مطالعه، پژوهشگران ارزش آبگوشت سیر و توانایی آن در مبارزه با عفونت "ئی کولای" را ارزیابی کردند.

هنگامی که به یک عفونت باکتریایی مبتلا می شویم، تعداد اندکی از ما استفاده از گیاهان دارویی را مد نظر قرار می دهند. اما با توجه به تاثیرگذاری آنها در درمان طیف گسترده ای از عفونت ها شاید بهتر باشد از گیاهانی که دارای خاصیت دارویی هستند هر چه بیشتر استفاده کنیم. در ادامه با چهار نمونه از بهترین گیاهان دارویی ضد باکتری بیشتر آشنا می شویم.

سیر

 سیر به واسطه آثار گسترده ضد باکتری خود شناخته شده است. طی یک مطالعه، پژوهشگران ارزش آبگوشت سیر و توانایی آن در مبارزه با عفونت ئی کولای را ارزیابی کردند. آنها دریافتند هرچه میزان سیر بیشتر باشد، تاثیرگذاری آن در کشتن باکتری ئی کولای نیز افزایش می یابد.

حسن محمدی بازدید : 158 پنجشنبه 08 مهر 1395 نظرات (0)

شیرین بیان گیاهی است که برخلاف نامش تلخ است اما خواص فوق العاده ای دارد. حتماً شنیده اید که از این گیاه برای درمان سرفه استفاده می شود. هم اکنون نیز از این گیاه در ترکیب شربت های ضد سرفه استفاده می شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می کند؛ چون حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است. در این مطلب گوشه ای از خواص درمانی این گیاه را مرور می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

 در یونان باستان از شیرین بیان برای تسکین سرفه و درمان سوءهاضمه استفاده می کردند. امروزه دانشمندان در پژوهش های خود نه تنها این خواص درمانی این گیاه را تأیید کرده اند بلکه به خواص دیگری نیز دست یافته اند. ترکیبات فعال موجود در این گیاه در ریشه آن قرار دارد و گلیسیریزین غنی ترین و مهم ترین ترکیب آن است. شیرین بیان همچنین ترکیبات دیگری با اثرات مهم مانند فلاوونوئیدها و فیتواستروژن ها را دارا است. از این گیاه به صورت خشک شده، پاستیل و تنتور استفاده می شود. در ادامه به اثر مفید این گیاه اشاره می کنیم:

 

خواص درمانی شیرین بیان برای مجاری تنفسی

حسن محمدی بازدید : 208 یکشنبه 27 تیر 1395 نظرات (0)

با چند غذای مخصوص میل جنسی و هم استقامت خود را بالا ببرید

 

اگر احساس می کنید در زندگی جنسی تان چیزی می لنگد، لازم نیست به سراغ داروها و انواع تبلیغات دیگر در این مورد بروید. گاهی فقط کافیست هنگام خرید چند غذای مخصوص برای خود بردارید و با کمک آنها هم میل جنسی و هم استقامت خود را بالا ببرید.


آنچه می خوریم روی تمام بدنمان تاثیر می گذارد، هر چه سالمتر بهتر. اگر احساس می کنید در زندگی جنسی تان چیزی می لنگد، لازم نیست به سراغ داروها و انواع تبلیغات دیگر در این مورد بروید. گاهی فقط کافیست هنگام خرید چند غذای مخصوص برای خود بردارید و با کمک آنها هم میل جنسی و هم استقامت خود را بالا ببرید.

 

توت ها

حسن محمدی بازدید : 248 یکشنبه 27 تیر 1395 نظرات (0)

 داروهای گیاهی مفید برای پا درد

  

 درد پا یکی از رایج ترین بیماریها است که افراد از همه گروه های سنی تحت تاثیر قرار میدهد. درد پا می تواند در هر نقطه از پا از جمله انگشتان، پاشنه پا، مچ پا یا قوس پا رخ دهد و می تواند علل مختلفی داشته باشد نظیر: کهولت سن، پوشیدن کفش نامناسب، پیاده روی بیش از حد، برای زمانی طولانی روی پا ایستادن ، شکستگی، کمبود مواد معدنی، ناخن پای روینده در شصت ، دیابت و  شرایط دیگر.


چیزهای بسیاری در دسترس هستند که می توانید در خانه به طور طبیعی درد پای خود را تسکین دهید.


 در اینجا 10 داروی خانگی برای درد پا را بیان میکنیم.

1.سرکه

حسن محمدی بازدید : 174 شنبه 12 تیر 1395 نظرات (0)

گیاهان دارویی برای لاغری

 

 همیشه از گیاهان و ادویه‌ها برای طعم و مزه بخشیدن به غذاها استفاده می‌کنیم اما این مواد محبوب و مورد استفاده هر روز ما برای لاغر شدن هم مفید هستند.
 
دارچین :
علاوه برافزایش متابولیسم که گام مهمی در کمک به لاغری و نیز حفظ وزنی سالم است، قند خون را نیز تنظیم می‌کند. همچنین تری گلیسیریدها، چربی بد و میزان کلسترول کل بدن را در افراد مبتلابه دیابت نوع دوم کاهش می‌دهد. علاوه بر این مصرف دارچین سوخت‌ و ساز گلوکز را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

تعداد صفحات : 49

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 257
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,581
  • بازدید ماه : 6,571
  • بازدید سال : 79,412
  • بازدید کلی : 2,294,174
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند