loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 176 سه شنبه 15 تیر 1395 نظرات (0)

پیامک تبریک عید سعید فطر


ساغر به گردش آر که دور صیام شد
وقت شکست روزه و بنیاد جام شد
خونم چرا نمی خورد آن چشم پر فسون
در روز عید، روزه به مردم حرام شد

عید فطر مبارک

 

س ام اس تبریک عید سعید فطر , پیامک تبریک عید سعید فطر

تبریک عید سعید فطر

حسن محمدی بازدید : 175 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

ماه رمضان ماهی است که مردم برای کمک به فقیران به رقابت می پردازند. بخشش و انعام به عالی ترین حد خود می رسد. خانه ها و سر سفره ها پر از میهمانان می گردد. مهربانی ها و غذا ها تقسیم می گردد. روزه باعث تزکیه بدن و روح می شود. با به پایان رسیده ماه رمضان، مردم به انتظار ماه رمضان دیگر می نشینند و از این که توانستند یک ماه را به خوبی و خوشی در عبادت و اطاعت خداوند سپری کنند، جشن می گیرند. به این روز، عید فطر گفته می شود.

 

در دوره عثمانی از روزها قبل مردم آماده استقبال از عید فطر می شدند.

حسن محمدی بازدید : 161 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

 عید سعید فطر
عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است.

 

از آن‌جایی که شرط اعلام ماه شوال با رویت هلال ماه به وقوع می‌پیوندد. همواره در کشورهای مسلمان، بر حسب موقعیت مکانی آن کشور، رویت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر متغیر است به صورتی که ممکن است به طور مثال در عربستان سعودی روز دوشنبه روز عید اعلام شود اما در ایران روز سه شنبه روز عید فطر اعلام شود.

 

عید فطر در کشورهای اسلامی

حسن محمدی بازدید : 186 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

ویژگی های عید فطر از زبان مولا 
امير المؤمنين(ع) در خطبه عيد فطر مى‏ فرمايد:
«الا و ان المضمار اليوم و السباق غدا الا و ان السبقة الجنة و الغاية النار». (1)
دنيا محل مسابقه است و آخرت زمان اجر گرفتن، بهشت جايزه برندگان اين مسابقه و جهنم جزاى بازندگان است. در روايتى از فرزند گراميش چنين آمده است:
«مر الحسن (ع) فى يوم فطر بقوم يلعبون و يضحكون فوقف على رؤوسهم، فقال: ان الله جعل شهر رمضان مضمارا لخلقه، فيستبقون فيه بطاعته الى مرضاته، فسبق قوم ففازوا، و قصر آخرون فخابوا، فالعجب كل العجب من ضاحك لاعب في اليوم الذي يثاب فيه المحسنون و يخسر فيه المبطلون و ايم الله لو كشف الغطاء لعلموا ان المحسن مشغول باحسانه و المسى‏ء مشغول باسائته. ثم مضى‏». (2)

در اين حديث، امام حسن (ع) انجام اعمال عبادى در ماه مبارك رمضان را، تشبيه به مسابقه بين افراد نموده ‏اند و عيد فطر را زمان اخذ جوايز برندگان آن مى‏ دانند.


لذا حضرت على (ع) در ويژگى‏ هاى عيد فطر مى‏ فرمايند:

حسن محمدی بازدید : 274 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (0)
یک مدرس دانشگاه قرآن و حدیث، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای درمان تدریجی بیماری های روحی توصیف کرد و با اشاره به اینکه عید فطر روز جایزه است، گفت: این جوائز فوق العاده سبب می شود آرزوهای ما کوچک شود و باعث می شود حس امیدواری و برآورده شدن حاجات و یک روحیه خوب برای ما ایجاد گردد و این نیست مگر خلقت جدیدی که در روح ما به وجود آمده است.
توصیه سیدبن طاووس برای روزهای پایانی رمضان
به گزارش جهان، حجت الاسلام احمد غلامعلی عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث در گفتگو با مهر، درباره اهمیت روزهای پایانی ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان یک فرصت خوب بود که ما می توانستیم در این ماه بهترین استفاه ها را داشته باشیم و از این رو بود که پیامبر(ص) وقتی دهه آخر ماه رمضان می شد در همه کارهایش شتاب می بخشید و همه عباداتش را بیشتر انجام می دادند مثلا در روایات هست که پیامبر(ص) تا شب بیستم هر شب ۲۰ رکعت نماز نافله می خواندند و در دهه آخر ۳۰ رکعت نماز نافله می خواندند و ائمه اطهار(ع) در پیروی از پیامبر(ص)، همین کار را انجام می دادند.

الگوگیری از روش پیامبر(ص) و ائمه(ع) در روزهای پایانی ماه رمضان

حسن محمدی بازدید : 259 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (0)

نماز عید فطر

 

سوال : ایا حضور در نماز عید فطر بر هر مسلمانی واجب است ؟و طریقه خواندن نماز عید فطر را توضیح دهید.پاسخ :

 

این نماز در زمان حضور امام(علیه السلام) واجب است و باید به جماعت خوانده شود، ولی در زمان ما که امام(علیه السلام) غایب است مستحب می باشد و می توان آن را به جماعت یا فرادی خواند.


وقت نماز عید فطر از اوّل آفتاب است تا ظهر، ولی مستحبّ است نماز عید قربان را بعد از بلند شدن آفتاب بخواند و در عید فطر مستحبّ است بعد از بلند شدن آفتاب افطار کند و زکات فطره را بدهد و بعد نماز عید را بجا آورد.

حسن محمدی بازدید : 321 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (0)

 

اعمال شب و روز عید فطر

 

 

پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر را خدمت تمامی روزه داران عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنم .

 

از جمله لیالى شریفه شب عید فطر می باشد و در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى آن احادیث ‏بسیار وارد شده و روایت‏ شده است که آن شب کمتر از شب قدر نیست. برای درک این شب عزیز انجام اعمالی از ائمه علیهم السلام به ما سفارش شده است :



1- در هنگام غروب آفتاب غسل انجام شود .

حسن محمدی بازدید : 216 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (0)

عيد سعید فطر,آداب عيد سعید فطر,اعمال عيد سعید فطر

1. احياء شب عيد

امام صادق عليه‏السلام به نقل از پدر بزرگوارش فرمود:

«كانَ عَلِىُّ ابْنُ الْحُسَيْنِ عليهماالسلام يُحْيى لَيْلَةَ عَيْدِ الْفِطْرِ بِالصَّلاةِ حَتّى يُصْبِحَ وَ يَبيتُ لَيْلَةَ الْفِطْرِ فِى الْمَسْجِدِ؛ (1) امام سجاد عليه‏السلام ، شب عيد فطر را با نماز به صبح مى‏آورد و در مسجد به شب زنده‏دارى مى‏پرداخت.»

2. زيارت امام حسين عليه‏السلام

سيد ابن طاووس در اقبال الاعمال از جمله آداب شب عيد فطر را، زيارت امام حسين عليه‏السلام معرفى مى‏كند.

3. غسل شب و روز عيد

حسن محمدی بازدید : 607 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (0)

عيد سعيد فطر,عید فطر,اعمال عید فطر,

ماه مبارك رمضان يك وحدت جمعي دارد ؛ گذشته از اينكه هر روز تكليف جدا و مستقل دارد و روزه گرفتن اش لازم است ، مجموع اين ماه يك وحدت خاصّ دارد كه قرآن كريم از او اينچنين ياد كرده است : مَنْ شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهرَ فَليَصُمْهُ (1). كسي كه در ماه مبارك رمضان شاهد و حاضر بود و مسافر بود ، اين شهر را ، اين ماه را روزه بگيرد . لذا وظائف خاصّي براي شب هاست ؛ دستورهاي مخصوصي براي روزهاست ؛ اين وحدت جمعي ماه مبارك رمضان با فرارسيدن اوّل شوّال ، فطر او فرا مي رسد .

بنابراين همانطوري كه هر روز پايانش افطار است ، اين ماه هم پايانش افطار است و روز عيد فطر افطار اين ماه است ؛ اين مطلب اوّل .

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 104
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 391
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,715
  • بازدید ماه : 6,705
  • بازدید سال : 79,546
  • بازدید کلی : 2,294,308
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند