loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 345 پنجشنبه 18 آذر 1395 نظرات (0)

در صورت بروز عفونت باکتریایی یا ویروسی، سینوس ها دچار التهاب شده و مشکل معروف به سینوزیت بروز می کند. ترکیب زنجبیل با سرکه سیب یکی از درمان های طبیعی و تسکین دهنده سینوزیت است.


سینوزیت
سینوس ها حفره های استخوانی پر از هوا هستند که در جمجمه و نزدیک بینی قرار دارند. سینوس ها پوشیده از سلول هایی هستند که بلغم (مخاط) تولید می کنند. کار بلغم تولید شده نرم نگه داشتن منطقه در حین تنفس است.

در صورت بروز عفونت باکتریایی یا ویروسی، این بافت های نرم دچار التهاب شده و مشکل معروف به سینوزیت بروز می کند. این بیماری در ترشحات تولیدشده مشکل ایجاد کرده و باعث افزایش حجم آنها می شود. علاوه بر این رنگ آنها نیز تغییر کرده و به رنگ زرد و سبز در می آید. تمام این مسائل باعث ایجاد سردرد و احساس فشار در بینی و همچنین قسمت فوقانی سر می شود.

حسن محمدی بازدید : 324 چهارشنبه 17 آذر 1395 نظرات (0)

بیشتر مردم با کبودی، تغییر رنگ و تورمی که هنگام ضربه خوردن عضلات و بافت نرم شکل می گیرند، آشنا هستند. اما شاید آنچه نمی دانیم این است که استخوان ها نیز می توانند دچار کبودی شوند.

 

کبودی ها می توانند از چند روز تا چند ماه باقی بمانند و شدت آنها از خفیف تا شدید متغیر است. کبودی های استخوان در میان جدی‌ترین و دردناک‌ترین انواع کبودی قرار می گیرند. کبودی های استخوان به طور معمول طی دو ماه بهبود می یابند، اگرچه کبودی های استخوان بزرگتر ممکن است به مدت زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشند.

 

کبودی استخوان چیست؟

حسن محمدی بازدید : 207 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

منبع  : مجله Pharm Tech   - 18  آوریل 2012   -  30 فروردین 1391

ترجمه : مهندس توفیق وحیدی آذر

بکارگیری تکنولوژی" بی اف اس" در تولید و پرکنی بطری در پروسه­های دارویی پیوسته منجر به بسته­بندی استریل با زمینه­های اصلاح در بسته بندی ، ممانعت از آلودگی و اعتباریابی فرایند می­گردد.


شرکت­های تولیدکننده محصولات دارویی استریل که با روش­های متداول و معمولی به تولید می­پردازند، همواره در چالش­های کیفیتی خود قرار دارند .مهم ترین این چالش­ها مسائل مربوط به اشکالات و نواقص ناشی از تجهیزات، کنترل­ آلودگی­های میکروبیولوژیک و اعتباردهی فرایند تولید اسپتیک می­باشد.

 روش "بی اف اس روش پرکنی در شرایط اسپتیک برای محصولات استریل است که در صورت بکارگیری می­تواند موجب اصلاح و بهبود شرایط تولید گردد.

تکنولوژی "بی اف اس" یک متد اتوماتیک برای شکل­دهی و پرکردن بطری­های پلاستیکی دارای محصول مایع در یک پروسه تولیدی بدون توقف و پیوسته می­باشد. در مرحله شکل­دهی بطری با هوای فشرده ؛ دانه­های پلاستیک در دمای بالا ذوب شده و به شکل یک لوله پلاستیکی یا به اصطلاح " پریسون " در می­آیند که در طول­های مورد نیاز برش داده می­شوند.

حسن محمدی بازدید : 232 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

عرق سرد و سرگیجه که به طور منظم اتفاق افتد، می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری جدی باشد، در حالی که حملات دوره‌ای آن می‌تواند با داروهای ساده درمان شود. این مقاله در این مورد به شما کمک خواهد کرد.

 

احتمال دارد که تا به حال دچار ضعف ناگهانی شده باشید، به گونه‌ای که احساس کرده‌اید اتاق به دور سرتان به چرخش در آمده و لازم می‌بینید که فوراً دراز کشیده و به خود استراحت دهید تا مبادا تعادل خود را از دست دهید و علائم این چنینی دیگر که همراه با رنگ پریدگی ناگهانی و سرد و مرطوب بودن پوستتان با رگه‌های عرق بر روی آن خواهد بود نشانه‌ی آن است که دچار سرگیجه همراه با عرق سرد شده‌اید.

 

علت آن ممکن است از شخصی به شخص دیگر و بسته به بنیه، شیوه‌ی زندگی، عادات غذایی، سابقه‌ی پزشکی و غیره متفاوت باشد. این مقاله تلاش کرده است فهرستی از متداول‌ترین علل چنین حملاتی و همچنین برخی اقداماتی که می‌توانید به هنگام روبرو شدن با آن انجام دهید را تهیه کند.

 

علل عرق سرد و سرگیجه  

در این بخش، برخی از دلایل ناراحتی ناشی از عرق سرد و نامتعارفی که ممکن است تجربه کنید را نشان خواهیم داد.

 

فشار خون پایین

حسن محمدی بازدید : 175 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

خواص شربت ضد سرماخوردگى‏:
شربت ضد سرماخوردگى ضد عفونت‏ هاى ریه و دستگاه تنفس است و بدن را در مقابل انواع ویروس‏هاى سرماخوردگى مقاوم مى‏ سازد و جایگزین بسیار خوبى براى آنتى ‏بیوتیک‏هایى است که متأسفانه براى علاج سرماخوردگى کودکان در کشور ما استفاده مى ‏شود.


شربت ضد سرماخوردگى حساسیت‏ هاى فصلى از قبیل عطسه و آبریزش‏ هاى متوالى را درمان می کند.


شربت ضد سرماخوردگى تمام عفونت های سینوسها و گوش را از بین می برد.

عرقیات لازم جهت تهیه شربت ضد سرماخوردگى:
آویشن، اسطوخودوس، نعناع، پونه، گل‏ گاوزبان، مرزنجوش، مرزه یا کاکوتى از هرکدام یک بطری یک لیتری

حسن محمدی بازدید : 234 شنبه 15 آبان 1395 نظرات (0)

بهترین راه برای اندازه‌گیری میزان ویتامینD در بدن، انجام آزمایش خون است

 

براساس نتایج مطالعات متعدد، ویتامین D که لقب ویتامین آفتاب نیز دارد، در حفظ سلامت انسان در هر مرحله ای از زندگی نقش مهمی دارد.

به همین دلیل در این مطلب اطلاعاتی درباره این ویتامین ارائه ‌شده است تا به اهمیت تأمین این ویتامین در بدن در طول سال بیشتر پی ببرید.

 

ویتامین D چیست؟

ویتامین D ویتامین محلول در چربی است. ویتامین D2 و D3 مهم‌ترین نوع آن برای بدن است و به اشکال مختلف ترکیب می‌شود:

* ویتامین D2 از گیاهانی که مصرف می‌کنیم مانند قارچ روییده شده در معرض نور خورشید، مواد غذایی غنی‌سازی شده و مکمل‌های ویتامین D2 تأمین می شود.

 

* ویتامین D3 هنگامی‌که در معرض نور خورشید ماوراءبنفش B قرار می‌گیریم، در بدن ترکیب می‌شود؛ همچنین زمانی که غذاهای غنی‌سازی شده ،غذاهای حیوانی مانند ماهی چرب،روغن کبد ماهی ، تخم‌مرغ و... و یا مکمل‌های ویتامین D3 مصرف می‌کنیم. با ترکیب شدن ویتامین D3 یا D2 در کلیه‌ها یک نوع ویتامین Dفعال به نام کالسیتریول به وجود می‌آید.

ویتامین D اضافه که در بدن تولید می‌شود، در بافت‌های چرب و کبد ذخیره می‌شود و بدن را به منبع تأمین‌کننده ویتامین D مجهز می‌کند. زمانی که این ویتامین به‌اندازه کافی تولید نمی‌شود، بدن از این منبع استفاده می‌کند.

 

نقش اصلی ویتامین D چیست؟

حسن محمدی بازدید : 203 شنبه 15 آبان 1395 نظرات (0)

یکی از دلایل گرفتگی شبانه عضلات پا کم آبی بدن است  

 

آیا گرفتگی عضلات و درد در پاها هنگام خواب شبانه را تجربه کرده اید؟ این گرفتگی های شبانه عضلات پا به اندازه ای دردناک هستند که می توانند شما را از خواب بیدار کنند و به طور معمول زمانی رخ می دهند که فعالیت چندانی در طول روز نداشته اید. گرفتگی شبانه عضلات پا بیشتر در عضلات ساق پا رخ می دهند، اما می توانند در ناحیه پنجه پا و ران ها نیز شکل بگیرند.

 

درد عضلانی به طور معمول چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد. هنگامی که درد شدید و گرفتگی برطرف می شود، عضلات پا در ادامه شب یا حتی کل روز بعد دردناک باقی می مانند. گرفتگی عضلات پا برای مردان و زنان رخ می دهند، اما در افراد بالای 50 سال شایع‌تر است.

 

گرفتگی عضلات پا متفاوت از سندرم پای بی قرار

حسن محمدی بازدید : 224 چهارشنبه 28 مهر 1395 نظرات (0)

شایع ترین علت درد قفسه سینه بیماری های مری است

 

مری لوله رابطی است بین حلق و معده که غذای جویده شده در دهان را به سوی معده که داخل شکم قرار گرفته، هدایت می کند. این عضو نقش چندانی در هضم و جذب غذا ندارد ولی سلامت و وجودش مثل همه اعضای بدن ضروری است و اگر دچار بیماری شود، می تواند باعث آزار و گاهی هم به خطر انداختن سلامت بیمار شود.

 

بیماری های مری شایع هستند و چون مری در قفسه سینه قرار دارد و از پشت قلب عبور می کند ممکن است درد آن با دردهای قلبی اشتباه گرفته شود ولی بیماران باید به این نکته توجه داشته باشند که دردهای قلبی با فعالیت و حرکت بیمار ایجاد می شوند و دردهای مری معمولا با خوردن غذا.

حسن محمدی بازدید : 318 دوشنبه 12 مهر 1395 نظرات (0)

ای بی، یک بیماری ارثی در بافت‌های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول می‌کند.

گفته مي‌شود، شیوع بیماری اي بي (Epidermolysis Bullosa)  يك در ۵۰۰۰۰ است و شدت بیماری  هم از ملایم تا کشنده تغییر می‌کند. این بیماری از یک جهش ژنتیکی در کراتین یا کلاژن ایجاد می‌شود و در تمام گروه‌های قومی و نژادی رخ می‌دهد و به طور مساوی بر مردان و زنان اثر می‌کند.

 

در بيماري ای بی، پوست به شدت شکننده خواهد شد و کوچکترین اصطکاک یا آسیبی، لایه‌‌های پوستی را جدا کرده و ایجاد تاول می‌کند.

پوست شامل دو لایه است : لایه خارجی که روپوست (اپیدرمیس) خوانده می‌شود و لایه داخلي پوست، كه (درمیس) نام دارد.

حسن محمدی بازدید : 248 یکشنبه 27 تیر 1395 نظرات (0)

 داروهای گیاهی مفید برای پا درد

  

 درد پا یکی از رایج ترین بیماریها است که افراد از همه گروه های سنی تحت تاثیر قرار میدهد. درد پا می تواند در هر نقطه از پا از جمله انگشتان، پاشنه پا، مچ پا یا قوس پا رخ دهد و می تواند علل مختلفی داشته باشد نظیر: کهولت سن، پوشیدن کفش نامناسب، پیاده روی بیش از حد، برای زمانی طولانی روی پا ایستادن ، شکستگی، کمبود مواد معدنی، ناخن پای روینده در شصت ، دیابت و  شرایط دیگر.


چیزهای بسیاری در دسترس هستند که می توانید در خانه به طور طبیعی درد پای خود را تسکین دهید.


 در اینجا 10 داروی خانگی برای درد پا را بیان میکنیم.

1.سرکه

تعداد صفحات : 92

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 89
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 310
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,634
  • بازدید ماه : 6,624
  • بازدید سال : 79,465
  • بازدید کلی : 2,294,227
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند