loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 276 چهارشنبه 28 مهر 1395 نظرات (0)

گاهی اوقات مصرف لبنیات می تواند به نفخ، گاز، و ورم شکمی منجر شود 

 

امروزه، وگانیسم به یکی از جریان های دنیای سلامت مبدل شده است. وگان ها افرادی هستند که نه تنها گوشت مصرف نمی کنند بلکه از دیگر فرآورده هایی که به حیوانات مربوط می شوند مانند شیر و ماست نیز استفاده نمی کنند. اما تبدیل شدن به یک گیاهخوار تمام عیار چیزی نیست که همه تحمل آن را داشته باشند زیرا توقف استفاده از بیشتر منابع غذایی می تواند طاقت فرسا باشد.

حسن محمدی بازدید : 189 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد

 

با مصرف ماهی از این سرطان خطرناک پیشگیری کنید
بر اساس مطالعات اخیر در آمریکا حذف گوشت قرمز و استفاده از غذاهای گیاهی و همچنین ماهی در رژیم غذایی روزانه، نقش مهمی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ دارد. این مطالعه 7 ساله نشان داد خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در گیاه خوارانی که هیچ گوشتی جز گوشت دریایی مانند ماهی مصرف نمی کنند، در مقایسه با افرادی که از رژیم های غذایی معمولی استفاده می کنند، 43 درصد کمتر است.
بر اساس آمارها سرطان روده سومین سرطان شایع و سومین علت عمده مرگ و میر بیماران سرطانی است.

حسن محمدی بازدید : 236 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

جلوگیری از رشد باکتری‌های عفونی در بدن از خواص مواد پروبیوتیک است

 

این روزها در قفسه‌های سوپرمارکت‌های بزرگ و فروشگاه‌ها محصولاتی به چشم می‌خورند که اسامی ارگانیک، پروبیوتیک، غنی شده با ویتامین Dو C و ... را یدک می‌کشند. از طرفی متخصصان تغذیه مدام مردم را به مصرف غذای سالم تشویق می‌کنند تا سلامتشان به خطر نیفتد. حالا این پرسش مطرح می‌شود که آیا اصطلاحات این چنینی روی مواد غذایی به معنی سالم‌تر بودن آنهاست و استفاده از آنها توصیه می‌شود یا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند؟ اصلا درباره این محصولات چقدر اطلاعات دارید؟

حسن محمدی بازدید : 232 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

غذاهای حاوی سبوس ،غذایی مناسب برای ماه رمضان می باشد.


پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویژه ماه رمضان
غذاهایی که میخورید در ماه رمضان زیاد تغییر ندهید باید غذاهایی بخورید که سبک باشد ولی گرسنگی زود هنگام ایجاد نکند و از پیچیده ترین کربو هیدراتها و غذاهای فیبردار استفاده شود در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا برای شما پرهیزهای غذایی در ماه رمضان را برای پیشگیری از بیماریهایی که ممکن است در این ماه بوجود بیاید از زبان کارشناسان تغذیه بیان کنیم.

 

با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی و دیر هضم می شوند مثل غذاهای حاوی فیبر زیاد. غذاهای دیرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط 3 تا 4 ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.

حسن محمدی بازدید : 215 یکشنبه 30 آذر 1393 نظرات (0)

عوامل ایجاد آلودگی در شیر:

                                                                                                    

1)جایگاه نگهداری دام                                                 

2)بیماری دام

3)جایگاه شیر دوشی

4)جمع آوری شیر

5)نگهداری شیر در مراکز

6)حمل و نقل شیر

7)تحویل شیر  به کارخانه

8)فرآوری و توزیع شیر

 

مراحل جمع آوری شیر در مرکز:

حسن محمدی بازدید : 241 یکشنبه 30 آذر 1393 نظرات (0)

در موقع دریافت شیر ، صفات ظاهری (رنگ ، بو و ....) خواص فیزیکی ( وزن مخصوص و ...) ،درصد چربی و کیفیت میکروبی شیر باید دقیقا مورد آزمایش قرار گیرد و فقط شیر هائی پذیرفته می شوند که واجد شرائط لازم برای پاستوریزاسیون باشند . باید توجه داشت که پاستوریزاسیون به هیچ وجه قادر به تبدیل شیر خراب به شیر خوب نیست و بنابراین تمامی شیر های خام قابل پاستوریزاسیون نمی باشند .به طور کلی همیشه کیفیت محصول تابع کیفیت ماده اولیه می باشد . هر چقدر آلودگی شیر اولیه بالاتر باشد ، تعداد باکتری هائی که بعد از فرایند حرارتی در محصول باقی می مانند بیشتر بوده و طول عمر محصول کمتر خواهد بود . به همین جهت با اینکه فرایند پاستوریزاسیونی که درکشورهای مختلف بر روی شیر اعمال می شود تقریبا یکسان می باشد ، ولی استاندارد نگهداری شیر پاستوریزه در یخچال در کشورهای مختلف متفاوت است . این استاندارد در کشور ایران 48 ساعت می باشد .بر مبنای آزمایشاتی کهدر هنگام تحویل شیر صورت می گیردعلاوه بر اینکه در خصوص دریافت و یا عدم دریافت شیرتصمیم گیری می شود ، سیاست گذاری هایی نظیر قیمت شیر ،تشویق دامدار ، آموزش به دامدار و... پایه گذاری می گردد . این آزمایشات بعضا به صورت دائمی و بر روی تمامی نمونه های ورودی و بعضی ماهانه و یا چند ماه یکبار انجام می گیرند . از جمله مهمترین این آزمایشات می توان به موارد ذیر اشاره نمود :

حسن محمدی بازدید : 304 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (1)

ویتامین دی: داروی شگفت انگیز یا بی فایده؟
حیرت‌انگیز نیست اگر ویتامینی بتواند استخوان‌ها را مستحکم‌تر کند و در مقابل دیابت، ام اس، سرطان، بیماری قلبی و افسردگی از ما محافظت کند؟ یا حتی به کاهش وزن کمک کند؟ محققان امید زیادی به ویتامین دی دارند که از واکنش پوست ما به نور خورشید ساخته می‌شود یا از مکملها و برخی غذاها تامین می‌گردد. در ادامه با واقعیتهایی درباره ویتامین دی و افرادی که در خطر کمبود آن قرار دارند، بیشتر آشنا شوید.

حسن محمدی بازدید : 316 جمعه 11 مهر 1393 نظرات (0)

اخبا رورزشی - ماست برای موی سر معجزه می‌کند

از امروز باید دیدمان را نسبت به این که چرا ماست استفاده می کنیم عوض کنیم و این خوراکی خوشمزه را معجزه ای برای موهایمان بدانیم.

به گزارش شفاآنلاین، پروتئین موجود در ماست یکی از عوامل موثر در بهبود رویش مو است. از امروز باید دیدمان را نسبت به این که چرا ماست استفاده می کنیم عوض کنیم و این خوراکی خوشمزه را معجزه ای برای موهایمان بدانیم.

1 - موها را تقویت می کند

حسن محمدی بازدید : 214 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

شایعات پیرامون کشک زیاد است؛ مثلا می‌گویند هر ماستی که خراب و کپک زده است و تاریخ انقضایش گذشته، به کارخانه برمی‌گردانند و کشک می‌کنند. بعضی‌ها می‌گویند روی کشک‌های خشک به‌عنوان منبع کلسیم نمی‌توان حساب کرد زیرا به جای ماست، آرد و نشاسته دارند.

این بهانه ای شد تا با یک متخصص صنایع غذایی درباره تقلب های احتمالی در این ماده مغذی گفت‌وگو کنیم.

کشکی که در بازار موجود است، کشک واقعی است؟

تعداد صفحات : 15

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 436
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,760
  • بازدید ماه : 6,750
  • بازدید سال : 79,591
  • بازدید کلی : 2,294,353
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند