loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 207 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

منبع  : مجله Pharm Tech   - 18  آوریل 2012   -  30 فروردین 1391

ترجمه : مهندس توفیق وحیدی آذر

بکارگیری تکنولوژی" بی اف اس" در تولید و پرکنی بطری در پروسه­های دارویی پیوسته منجر به بسته­بندی استریل با زمینه­های اصلاح در بسته بندی ، ممانعت از آلودگی و اعتباریابی فرایند می­گردد.


شرکت­های تولیدکننده محصولات دارویی استریل که با روش­های متداول و معمولی به تولید می­پردازند، همواره در چالش­های کیفیتی خود قرار دارند .مهم ترین این چالش­ها مسائل مربوط به اشکالات و نواقص ناشی از تجهیزات، کنترل­ آلودگی­های میکروبیولوژیک و اعتباردهی فرایند تولید اسپتیک می­باشد.

 روش "بی اف اس روش پرکنی در شرایط اسپتیک برای محصولات استریل است که در صورت بکارگیری می­تواند موجب اصلاح و بهبود شرایط تولید گردد.

تکنولوژی "بی اف اس" یک متد اتوماتیک برای شکل­دهی و پرکردن بطری­های پلاستیکی دارای محصول مایع در یک پروسه تولیدی بدون توقف و پیوسته می­باشد. در مرحله شکل­دهی بطری با هوای فشرده ؛ دانه­های پلاستیک در دمای بالا ذوب شده و به شکل یک لوله پلاستیکی یا به اصطلاح " پریسون " در می­آیند که در طول­های مورد نیاز برش داده می­شوند.

حسن محمدی بازدید : 232 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

عرق سرد و سرگیجه که به طور منظم اتفاق افتد، می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری جدی باشد، در حالی که حملات دوره‌ای آن می‌تواند با داروهای ساده درمان شود. این مقاله در این مورد به شما کمک خواهد کرد.

 

احتمال دارد که تا به حال دچار ضعف ناگهانی شده باشید، به گونه‌ای که احساس کرده‌اید اتاق به دور سرتان به چرخش در آمده و لازم می‌بینید که فوراً دراز کشیده و به خود استراحت دهید تا مبادا تعادل خود را از دست دهید و علائم این چنینی دیگر که همراه با رنگ پریدگی ناگهانی و سرد و مرطوب بودن پوستتان با رگه‌های عرق بر روی آن خواهد بود نشانه‌ی آن است که دچار سرگیجه همراه با عرق سرد شده‌اید.

 

علت آن ممکن است از شخصی به شخص دیگر و بسته به بنیه، شیوه‌ی زندگی، عادات غذایی، سابقه‌ی پزشکی و غیره متفاوت باشد. این مقاله تلاش کرده است فهرستی از متداول‌ترین علل چنین حملاتی و همچنین برخی اقداماتی که می‌توانید به هنگام روبرو شدن با آن انجام دهید را تهیه کند.

 

علل عرق سرد و سرگیجه  

در این بخش، برخی از دلایل ناراحتی ناشی از عرق سرد و نامتعارفی که ممکن است تجربه کنید را نشان خواهیم داد.

 

فشار خون پایین

حسن محمدی بازدید : 175 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

خواص شربت ضد سرماخوردگى‏:
شربت ضد سرماخوردگى ضد عفونت‏ هاى ریه و دستگاه تنفس است و بدن را در مقابل انواع ویروس‏هاى سرماخوردگى مقاوم مى‏ سازد و جایگزین بسیار خوبى براى آنتى ‏بیوتیک‏هایى است که متأسفانه براى علاج سرماخوردگى کودکان در کشور ما استفاده مى ‏شود.


شربت ضد سرماخوردگى حساسیت‏ هاى فصلى از قبیل عطسه و آبریزش‏ هاى متوالى را درمان می کند.


شربت ضد سرماخوردگى تمام عفونت های سینوسها و گوش را از بین می برد.

عرقیات لازم جهت تهیه شربت ضد سرماخوردگى:
آویشن، اسطوخودوس، نعناع، پونه، گل‏ گاوزبان، مرزنجوش، مرزه یا کاکوتى از هرکدام یک بطری یک لیتری

حسن محمدی بازدید : 271 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

بررسی امکان حیات و زندگی در سیارات دیگر با نگاهی به معادله مشهور پروفسور فرانک دریک که بحث های زیادی هم به وجود آورد.

 

از همان زمان که انسان ها فهمیدند نقاط نورانی بالای سرشان ستارگانی شبیه خورشید هستند و فیزیک آن ها شبیه همان فیزیکی است که ما در کره زمینه داریم و علم و دانش روند تکامل موجودات را گفت، این سوال مطرح شد که آیا ما در جهان تنها هستیم؟ یعنی در دنیایی با این عظمت، غیر از زمینی ها، موجودات هوشمند دیگری هم وجود دارند؟ و اگر هستند باید از آن ها بترسیم؟ این موجودات چه شکلی اند؟ از ما پیشرفته تر هستند یا عقب تر؟

 

حال پاسخ هایی که در طول این سال ها به این سوالات داده شده است، ممکن است علمی یا شبه علمی باشند. همانطور که هر جا جنس اصل هست، تقلبی هم می آید، هر وقت که صبحت علم وسط باشد، شبه علم جایی برای خودش باز می کند، چون همیشه کسانی هستند که بخواهند با زدن این حرف ها برای خودشان سری میان سرها دربیاورند.

حسن محمدی بازدید : 159 شنبه 13 آذر 1395 نظرات (0)

در اکثر اوقات، برای ثبت یک تصویر عالی با دوربین گوشی هوشمند، همان شرایطی باید وجود داشته باشد که هنگام ثبت عکس با دوربین‌های حرفه‌ای نیاز است. یک دید خوب برای ایجاد صحنه، شرایط نوری مناسب و درک درستی از عمق میدان در عکاسی.

اما با این حال، ترفندهایی وجود دارند که علی‌الخصوص هنگام عکاسی با دوربین اسمارت فون می‌توانند کاربردی باشند. در ادامه با 10 ترفند آشنا خواهید شد که می‌توانند تصاویر ثبت شده توسط شما با گوشی هوشمندتان را از معمولی به فوق‌العاده تبدیل کنند. با ما همراه باشید.

 

عجله نکنید

اولین تلفن‌های همراه دوربین‌دار قابلیت عکس برداری سریع را در اختیار کاربران قرار می‌دادند تا آن‌ها مجبور نباشند برای ثبت یک عکس دوربین خود را همیشه به همراه داشته باشند. و البته کارایی دوربین این تلفن‌های همراه به همین جا ختم می‌شد؛ یعنی برای ثبت سریع تصاویر. کیفیت پایین عکس‌های ثبت شده توسط این دوربین‌ها باعث این موضوع می‌شد. اما حالا دوربین گوشی‌های هوشمند امروز به قدری پیشرفت کرده‌اند که می‌توانند تصاویری با کیفیت مشابه دوربین‌های معمولی به ثبت برسانند و دیگر توجیهی برای عکس برداری با عجله و کیفیت پایین وجود ندارد.

حسن محمدی بازدید : 314 سه شنبه 09 آذر 1395 نظرات (0)

گروه درمانی یا روان درمانی گروهی همانند روان درمانی انفرادی است با این تفاوت که در این روش روانشناس به جای تمرکز بر روی یک فرد و مشکلات مختص به وی با یک گروه و یا چندین نفر سروکار دارد. هر یک از اعضا مشکلات خود را در گروه مطرح می کنند. بازخورد و مشکلات دیگر اعضا را نیز می شنوند و در مورد آنها نظر، احساسات و افکار خود را بیان می کنند. در نتیجه این تعاملات،اعضای گروه در روند ایجاد تغییرات به یکدیگر کمک می کنند و روانشناس نیز به عنوان عضو تسهیل گر و بی طرف مسائل گروه را در مسیر مناسب و تا رسیدن به بینش هر یک از اعضا نسبت به مشکل خود هدایت می کند.

 

گروه درمانی چیست و چه افرادی تحت گروه درمانی قرار می‌گیرند؟ 

  

مقدمه 

حسن محمدی بازدید : 160 دوشنبه 08 آذر 1395 نظرات (0)

عشق یکی از مقدس ترین واژه ها در هر ملیتی است که باعث ایجاد پیوند زناشویی بین هر دختر و پسری می شود، ولی گاهی عشق های زودگذر با عشق های واقعی اشتباه گرفته می شوند. با ما همراه شوید تا خصوصیات یک عشق واقعی را به شما معرفی کنیم.

 

در روابط بین دختر و پسر بسیار پیش می آید که عشق واقعی و اصیل با عشق های زودگذر و هوس های ناگهانی اشتباه گرفته می شود و در این روابط کسی که بیشتری ضربه را می خورد دختر است. البته این را هم باید گفت در این روابط پسرها هم ضربه بدی خورده و دیگر نمی توانند به طرف مقابل شان اعتماد کنند. به همین بهانه در این مقاله سعی کرده ایم خصوصیات یک عشق واقعی را به شما نشان دهیم.

 

خصوصیات یک عشق واقعی چیست؟ 

حسن محمدی بازدید : 215 یکشنبه 07 آذر 1395 نظرات (0)


عناب از میوه‌های بسیار مفید است که علاوه بر خواص تغذیه‌ای دارای موارد استفاده زیادی به عنوان یک گیاه دارویی است.

 میوه عناب دارای خواص طبی متعددی است و در مکاتب طب سنتی کشورهای مختلف جایگاه ویژه‌ای برای کمک به سلامت و درمان بیماری‌ها دارد.


عناب از میوه‌های بسیار مفید است که علاوه بر خواص تغذیه‌ای دارای موارد استفاده زیادی به عنوان یک گیاه دارویی است.


این میوه که می‌توان درختان آن را از ایران تا هند و جنوب چین و حتی جنوب اروپا پیدا کرد، در هر منطقه‌ای دارای اسامی مختلفی است. در هند و پاکستان آن را «ایناب» و در شرق آسیا آن را خرمای قرمز، خرمای چینی یا خرمای هندی می‌نامند.


درخت عناب شبیه درخت سنجد است و در نواحی کوهستانی برخی از مناطق ایران مانند خراسان یافت می‌شود.

ترکیبات شیمیایی عناب

حسن محمدی بازدید : 177 جمعه 28 آبان 1395 نظرات (0)

زنان , بخشى از جامعه انسانى اند كه در حوزه ايمان و كمال , تفاوتى با مردان ندارند و گاه به چنان مقامى دست مى يابند كه مردان بايد از آنان درس تقوا, شجاعت , ديانت و خضوع در برابر پروردگار بگيرند.
قـرآن كـريـم در يـك دعوت عمومى مى فرمايد: يا ايها الذين آمنوا آمنوا , و راه كمال را با استمرار حـركـت در مسير ايمان , براى هر زن و مرد ترسيم مى كند و مثال هايى از افراد نمونه را ـكه در آن هـم سـخـن از مـرد اسـت و هم زن ـ براى عبرت افراد جامعه مثل مى زند تا راه صعود به قله بلند ايمان براى زن و مرد روشن تر شود.
زنـانـى از هـمـيـن جـامعه دعوت شده بوده اند كه با تربيت نفس خويش و حركت در راه رضايت محبوب , چنان ذوب در معشوق شوند كه از آنان بايد به عنوان الگو نام برد.
در ايـن راسـتـا, آسـيـه بانويى نمونه و الگويى براى زن و مرد در نفى ستمگرى , شرك و كفر و نيز گرايش به توحيد و يكتاپرستى است .
درحـقـيـقت هركس در اثبات اين حقيقت تلاش كند, ظلم را درهم شكند و براى رسيدن به مقام قرب الهى استقامت ورزد, الگو است .
آسيه در خانه اى زندگى مى كند كه صاحب آن خانه (فرعون ), ادعاى اناربكم الاعلى دارد و شعار مـا عـلـمـت لـكـم من الهه غيرى را سرمى دهد واين زن در ميان اين ادعا و شعار, سخن از توحيد مـى گـويـد و بـراى نـفـى بـيـدادگـرى , وحشيانه ترين شكنجه ها را تحمل مى كند, تا آن جا كه نامش زينت بخش قرآن مى شود.
اين در حالى است كه فرعون مردى است كه لايق نام انسان هم نيست .
مـريـم , در مـيـان بسيارى از مردان , چنان لياقتى مى گيرد كه چون مادرش پس از تولد مريم به پروردگار مى گويد: وانى اعيذها بك وذريتها من الشيطان , خدايا! من , اين دختر و فرزندانش را از شـر شيطان , به تو پناه دادم , خداوند پاسخش مى دهد: فتقبلها ربها بقبول حسن , پس خداوند, او را به نيكويى پذيرفت .
در صورتى كه پروردگار درباره ساير مردم مى فرمايد: انما يتقبل اللّه من المتقين , اين جا سخن از پذيرفتن عمل است و در خصوص حضرت مريم , گوهر ذات عامل قبول مى شود.
مـريـم يـك زن است كه پروردگار او را مى پذيرد و در موردش مى فرمايد: وليس الذكر كالانثى , هرگز پسر,جوهره اين دختر را ندارد و هرگز ازمرد, كار اين زن برنمى آيد.
مرد, بدون زن نمى تواند فرزندى به دنيا آورد.
مريم بدون مرد, عيسى را به دنيا آورد و از او الگويى براى جامعه بشرى ساخت .

حسن محمدی بازدید : 179 جمعه 28 آبان 1395 نظرات (0)

فضيلت وخواص دعاي عكاشه

 

به سند معتبر روايت كرده اند كه روزي پيامبر اكرم(ص) در مسجد نشسته بودند كه جبرئيل نازل شد و عرض كرد يا رسول الله(ص) حق تعالي تو را سلام مي رساند و مي فرمايد : كه اين دعا را براي تو به هديه فرستادم و هر كس اين دعا را بخواند يا باخود همراه كند آنقدر به او ثواب عطا فرمايم كه برابري كنند با ثواب همه فرشتگان و خدا جميع گناهان او را بيامرزد و هر كس اين دعا را پنج مرتبه بخواند جمال پيامبراكرم (ص) را در خواب ببيند، و هر فقيري بخواند غني شود، و هر بيماري بخواند شفا يابد و هر گرسنه بخواند طعام يابد و هر تشنه بخواند سيراب شود و هر مغمومي بخواند شاد گردد و هر مقروضي بخواند قرضش ادا شود و اگر كسي را حافظه نباشد و اين دعا را با مشك و زعفران بنويسد و شويد و بخورد صاحب فهم و حافظه گردد و اگر اين دعا را بر كفن ميت بنويسند حق تعالي امر كند به ملائك ها كه قبر او را روشن گردانند.

حسن محمدی بازدید : 234 جمعه 28 آبان 1395 نظرات (0)

دعای شش قفل

 

روایت کرده اند از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و اله که هر کس دعای شش قفل را در نزد خود نگه دارد یا بخواند خدا او ا مشمول رحمت خود قرار داده و او را از تمام آفات حفظ می نماید و دعایش همیشه مستجاب بوده و در دنیا با عزت و احترام زندگی می کند.
 
قفل اول: بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الٌبَصیرِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء بِرَحمتِکَ یا اَرحمَ الرّحمینِ وَ صلَی اللهُ علی مُحَمَّدٍ و ألهِ أجمَعینِ

سپس گرفتاری خود را متذکر شود.

قفل دوم: بِسمِ اللهِ الٌخالقِ الُعَلیمِ الّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الًفَتّاحُ الٌعَلیمٌ بِرَحمتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

سپس حاجت خود را بگوید.

حسن محمدی بازدید : 234 شنبه 15 آبان 1395 نظرات (0)

بهترین راه برای اندازه‌گیری میزان ویتامینD در بدن، انجام آزمایش خون است

 

براساس نتایج مطالعات متعدد، ویتامین D که لقب ویتامین آفتاب نیز دارد، در حفظ سلامت انسان در هر مرحله ای از زندگی نقش مهمی دارد.

به همین دلیل در این مطلب اطلاعاتی درباره این ویتامین ارائه ‌شده است تا به اهمیت تأمین این ویتامین در بدن در طول سال بیشتر پی ببرید.

 

ویتامین D چیست؟

ویتامین D ویتامین محلول در چربی است. ویتامین D2 و D3 مهم‌ترین نوع آن برای بدن است و به اشکال مختلف ترکیب می‌شود:

* ویتامین D2 از گیاهانی که مصرف می‌کنیم مانند قارچ روییده شده در معرض نور خورشید، مواد غذایی غنی‌سازی شده و مکمل‌های ویتامین D2 تأمین می شود.

 

* ویتامین D3 هنگامی‌که در معرض نور خورشید ماوراءبنفش B قرار می‌گیریم، در بدن ترکیب می‌شود؛ همچنین زمانی که غذاهای غنی‌سازی شده ،غذاهای حیوانی مانند ماهی چرب،روغن کبد ماهی ، تخم‌مرغ و... و یا مکمل‌های ویتامین D3 مصرف می‌کنیم. با ترکیب شدن ویتامین D3 یا D2 در کلیه‌ها یک نوع ویتامین Dفعال به نام کالسیتریول به وجود می‌آید.

ویتامین D اضافه که در بدن تولید می‌شود، در بافت‌های چرب و کبد ذخیره می‌شود و بدن را به منبع تأمین‌کننده ویتامین D مجهز می‌کند. زمانی که این ویتامین به‌اندازه کافی تولید نمی‌شود، بدن از این منبع استفاده می‌کند.

 

نقش اصلی ویتامین D چیست؟

حسن محمدی بازدید : 203 شنبه 15 آبان 1395 نظرات (0)

یکی از دلایل گرفتگی شبانه عضلات پا کم آبی بدن است  

 

آیا گرفتگی عضلات و درد در پاها هنگام خواب شبانه را تجربه کرده اید؟ این گرفتگی های شبانه عضلات پا به اندازه ای دردناک هستند که می توانند شما را از خواب بیدار کنند و به طور معمول زمانی رخ می دهند که فعالیت چندانی در طول روز نداشته اید. گرفتگی شبانه عضلات پا بیشتر در عضلات ساق پا رخ می دهند، اما می توانند در ناحیه پنجه پا و ران ها نیز شکل بگیرند.

 

درد عضلانی به طور معمول چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد. هنگامی که درد شدید و گرفتگی برطرف می شود، عضلات پا در ادامه شب یا حتی کل روز بعد دردناک باقی می مانند. گرفتگی عضلات پا برای مردان و زنان رخ می دهند، اما در افراد بالای 50 سال شایع‌تر است.

 

گرفتگی عضلات پا متفاوت از سندرم پای بی قرار

حسن محمدی بازدید : 192 یکشنبه 09 آبان 1395 نظرات (0)

این کتاب برای تمرین بیشتر و تسلط دانسجویان رشته های ریاضی، فیزیک و فنی و مهندسی بر مباحث درس ریاضی عمومی یک در ترم اول دانشگاه بسیار مناسب است. دانش پژوهان المپیاد فیزیک و نجوم نیز برای راه یابی به مرحله دوم و سوم به آن نیاز دارند.


نام کامل کتاب : ریاضیات عمومی

نویسنده : ایساک مارون

مترجم : خلیل پاریاب

ناشر : انتشارات پاریاب

نوبت چاپ : جلد ۱ و ۲ : ۱۳۷۷ 

زبان : فارسی

 

دانلود کتاب ریاضیات عمومی

حسن محمدی بازدید : 151 یکشنبه 09 آبان 1395 نظرات (0)


محققان دریافتند هنگام دروغ گفتن چه اتفاقی در مغز شما رخ می‌دهد.

 به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که هرچه انسان تمرین بیشتری برای دروغ گویی داشته باشد، انجام این کار هر بار نسبت به دفعه قبل برایش آسان تر می‌شود.

 

محققان در کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه دوک در جدیدترین مقاله خود در زمینه دروغ گویی، نشان داده‌اند که تکرار دروغ‌های کوچک، احساسات منفی در ارتباط با دروغ گفتن را تضعیف کرده و همین امر منجر به دروغ‌های بزرگتر می‌شود.

 

 محققان این پژوهش طی انجام یک آزمایش از مغز ۸۰ شرکت کننده، اسکن FMRI تهیه کردند.

 

این اسکن زمانی انجام شد که این شرکت کنندگان مشغول انجام کارهای مختلف بودند.

 

این دانشمندان با تمرکز توجه خود بر آمیگدال، که با احساسات، رفتار عاطفی و انگیزه ارتباط دارد، کشف کردند زمانی که افراد برای حفظ منافع خود دروغ می‌گویند، فعالیت آمیگدال کمتر می‌شود.

 

 به عبارت دیگر، هر چه دروغگویی در افراد بیشتر باشد، احساس تردید در مورد گفتن دروغ در آنها بیشتر از بین می رود وتکرار اعمال منفی از احساس پشیمانی و احساس گناه می‌کاهد.

 

اما چیزی که بسیار هیجان انگیز و شگفتی آور است، مسئله‌ای است که محققان درباره صداقت کشف کرده اند.

 

سال گذشته محققان آزمایش شبیه آزمایش بالا را انجام دادند اما به جای اسکن مغز افراد، از آنها گروهی از سوالات مختلف در مورد شخصیت، شغل، تحصیلات و حتی ضریب هوشی آنها پرسیده شد و نتایج پژوهش نشان داد که هرچه صداقت افراد بیشتر باشد، آنها از هوش بیشتری برخوردار هستند.

 

دلیل این امر این است که افراد باهوش دارای قدرت تجزیه و تحلیل بیشتری بوده و آینده دروغگویی را در ذهن خود مورد بررسی قرار می‌دهند و نسبت به دیگران بیشتر قادرند تا پیامدهای منفی بالقوه دروغ گفتن را در نظر بگیرند.

 

به گفته داستایوفسکی نویسنده روسی:"هیچ چیز در این جهان سخت تر از گفتن حقیقت نیست".

 

این پژوهش در Nature Neuroscience به چاپ رسیده است.

حسن محمدی بازدید : 190 یکشنبه 09 آبان 1395 نظرات (0)

خواص درمانى پوست انار:
۱- آب جوشانده پوست انار را بنوشید. قابض و مقوى است، براى معالجه اسهال ساده و اسهالى که از مسمومیت باشد و اسهال خونى و کنترل سلسله البول مفید است، قند ادرار را کم و خون را تصفیه مى ‏نماید، از خونریزى‏ ها خصوصا خونریزى رحم جلوگیرى مى‏ کند.


۲- کوبیده خشک پوست انار را به اندازه چهار گرم با آب گرم مخلوط کنید و بخورید. کرم‏هاى معده و روده را دفع مى‏ کند.

۳- مزمزه با آب جوشانده پوست انار براى تقویت لثه مفید است، از خونروى پس از کشیدن دندان جلوگیرى مى ‏کند.

۴- یک تکه از پوست انار را بصورت یک سکه کوچک قیچى کنید بعد سفیدى و پیه روى آن را بتراشید تا نازک شود و یک ساعت روى آبسه دندان بگذارید و بعد عوض کنید و این عمل را تکرار کنید تا سرباز کند.

حسن محمدی بازدید : 430 جمعه 07 آبان 1395 نظرات (0)

دعای کُمَیل دعایی است از حضرت علی(ع) که کمیل بن زیاد نخعی روایت کرده است. این دعا مشتمل بر مضامین بلند و متعالی در شناخت خداوند و درخواست بخشش گناهان است. علامه مجلسی دعای کمیل را بهترینِ دعاها دانسته است. این دعا از دعاهای رایجی است که شیعیان در شب نیمه شعبان و شب‌های جمعه می‌خوانند.

 

سند دعای کمیل
منبع دعای کمیل کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی است. شیخ طوسی این دعا را به نام دعای خضر در ضمن اعمال ماه شعبان آورده است. وی می‌گوید: «روایت شده که کمیل بن زیاد نخعی امیرالمؤمنین(ع) را دید که در شب نیمه ماه شعبان در حال سجده این دعا را می‌خواند» سپس دعای مشهور کمیل را نقل می‌کند. سید بن طاووس در اقبال الاعمال، علامه مجلسی در زاد المعاد و کفعمی در ضمن اعمال نیمه شعبان این دعا را آورده‌اند. شیخ عباس قمی نیز در مفاتیح الجنان دعای کمیل را به نقل از مصباح المتهجد آورده است. علامه مجلسی دعای کمیل را بهترین دعا معرفی کرده است. 

ثواب قرائت دعای کمیل

حسن محمدی بازدید : 216 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)

دعای توسل همراه با ترجمه

 

محمد ابن‌بابویه دعای توسل را از ائمه (علیه السلام) نقل کرده و گفته است که این دعا را در هیچ امری نخواندم، مگر آن که اثر اجابت آن را به زودی یافتم دعای توسل از دعاهای مشهور است که در شب‌های چهارشنبه خوانده می‌شود. در این دعا با توسل به چهارده معصوم (علیه السلام) و واسطه قرار دادن آن‌ها به درگاه الهی پس از اتمام دعا، حاجت خود را از خدا در خواست می‌کنیم. جملات صدر و ذیل آن چنین است: ”اللهم انی اسئلک و اتوجه الیک بنبیک نبی الرحمة…”‌؛ خدایا من از تو می‌خواهم و روی می‌آورم به سوی تو، به پیامبرت، پیامبر رحمت… ”یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله”‌؛ ای آبرومند نزد خدا، شفاعت کن برای ما نزد خدا.

دعای توسل
اَللَّهُمَّ إِنّى أَسْئَلُكَ وَاَتَوَجَّهُ اِلَيْكَ بِنَبِيِّكَ نَبِىِّ الرَّحْمَةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ يا اَبَاالْقاسِمِ يَا رَسُولَ اللّهِ يَا اِمامَ الرَّحْمَةِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلينا إِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَ اللّهِ إِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللَهِ.

حسن محمدی بازدید : 207 شنبه 01 آبان 1395 نظرات (0)

زينب كيست ؟
زينب فرزند كيست ؟
نام زينب را چه كسى براى او انتخاب كرد؟
جانشين زهرا(س ) كيست ؟
زينب چه كرد كه امام حسين (ع ) به احترام او از جا برخاست ؟
زينب چه كرد كه به اين مقامات عالى رسيد؟
وقتى زينب فرق شكافته پدرش را ديد، چه حالى به او دست داد؟
زينب فراق مادرش را چگونه تحمل كرد؟
وقتى زينب لخته هاى جگر برادرش را در تشت ديد، چه حالى به او دست داد؟
چرا زينب را مادر مصيبت ها خوانده اند؟
قهرمان كربلا كيست ؟
وقتى زينب بر فراز تل زينبيه ايستاده بود، چه ديد؟
وقتى زينب سى هزار لشكر دشمن را در مقابل ديد، چه احساسى داشت ؟
زينب چگونه تشنگى خود و كودكان را تحمل كرد؟
زينب چه احساسى داشت وقتى مى ديد عزيزانش در برابر او كشته مى شوند؟
زينب در قتلگاه چه ديد؟
زينب چگونه بدن پاره پاره برادر را شناخت ؟
زينب وقتى كنار بدن برادر آمد، چه دعايى كرد
زينب ، چگونه مصيبت از دست دادن جد، پدر، مادر، برادران ، و عزيزانش را تاب آورد؟
زينب چرا سيلى خورد؟
آن هنگام كه خيمه ها را به آتش مى كشيدند، زينب در چه حالى بود؟
زينب در اسارت چه مصايبى چه مصايبى را تحمل كرد؟
زينب چه احساسى داشت وقتى سر بريده برادر را بر بالاى نيزه ديد؟
زينب در مجلس يزيد چه صحنه هايى را مشاهده كرد؟
زينب در آن مجلس و بعد از آن چه خطبه هايى خواند كه كاخ ستم يزيديان را بر سرشان خراب كرد؟
زينب چرا نماز شب خود را نشسته خواند؟
زينب در كجا و در چه شرايطى وفات يافت ؟
در اين كتاب ، دويست از فضايل ، مصايب و كرامات صديقه صغرى حضرت زينب كبرى (س ) بيان گرديده و در قسمت پايانى اشعار منتخب از شاعران اهل بيت عصمت و طهارت (ع ) نقل شده است .
اميد است بتوانيم خود را به اوصاف و كمالات آن الگوى ايثار و فداكارى نزديك كنيم و از خصايل و خصايص آن حضرت بهره وافر بر گيريم و بدانيم كه توسل با اخلاص به آن بانوى پاك و مصيبت ديده ، بدون پاداش و نتيجه نخواهد ماند.

حسن محمدی بازدید : 224 چهارشنبه 28 مهر 1395 نظرات (0)

شایع ترین علت درد قفسه سینه بیماری های مری است

 

مری لوله رابطی است بین حلق و معده که غذای جویده شده در دهان را به سوی معده که داخل شکم قرار گرفته، هدایت می کند. این عضو نقش چندانی در هضم و جذب غذا ندارد ولی سلامت و وجودش مثل همه اعضای بدن ضروری است و اگر دچار بیماری شود، می تواند باعث آزار و گاهی هم به خطر انداختن سلامت بیمار شود.

 

بیماری های مری شایع هستند و چون مری در قفسه سینه قرار دارد و از پشت قلب عبور می کند ممکن است درد آن با دردهای قلبی اشتباه گرفته شود ولی بیماران باید به این نکته توجه داشته باشند که دردهای قلبی با فعالیت و حرکت بیمار ایجاد می شوند و دردهای مری معمولا با خوردن غذا.

حسن محمدی بازدید : 276 چهارشنبه 28 مهر 1395 نظرات (0)

گاهی اوقات مصرف لبنیات می تواند به نفخ، گاز، و ورم شکمی منجر شود 

 

امروزه، وگانیسم به یکی از جریان های دنیای سلامت مبدل شده است. وگان ها افرادی هستند که نه تنها گوشت مصرف نمی کنند بلکه از دیگر فرآورده هایی که به حیوانات مربوط می شوند مانند شیر و ماست نیز استفاده نمی کنند. اما تبدیل شدن به یک گیاهخوار تمام عیار چیزی نیست که همه تحمل آن را داشته باشند زیرا توقف استفاده از بیشتر منابع غذایی می تواند طاقت فرسا باشد.

حسن محمدی بازدید : 149 چهارشنبه 28 مهر 1395 نظرات (0)

مصرف شاهدانه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم هورمون‌ها خواهد شد

 

شاه‌دانه گیاهی یک ساله با برگ‌های قطره‌ای است. میوهٔ این گیاه ریز و روغنی بوده و خاصیت آرامش بخش دارد که از آن برای درمان نیز استفاده می‌شود.

شاه‌دانه گیاهی یک ساله با برگ‌های قطره‌ای است. میوهٔ این گیاه ریز و روغنی بوده و خاصیت آرامش بخش دارد که از آن برای درمان نیز استفاده می‌شود. از بخش‌های مختلف این گیاه مشتقات فراوانی از جمله تخم شاه‌دانه، الیاف شاه‌دانه و مواد روانگردان شامل ماری‌جوانا و حشیش تهیه می‌شود.

مشخصات گیاه شاه‌دانه

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 254
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,578
  • بازدید ماه : 6,568
  • بازدید سال : 79,409
  • بازدید کلی : 2,294,171
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند