loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 209 چهارشنبه 12 خرداد 1395 نظرات (0)

آموزش فیلتر کردن سایت‌های غیراخلاقی در آیفون

 

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که برای فرزندانتان گوشی آيفون تهیه کرده اید و در عین حال نگران استفاده نادرست از گوشی هستید این گزارش را تا انتها بخوانید.


یکی از دغدغه‌های بزرگ پدر و مادرهایی که برای فرزندانشان گوشی‌های آیفون میخرند ، ترس استفاده و باز کردن سایت های مستهجن و غیر اخلاقی می باشد .حالا در این گزارش می خواهیم به شما بگوییم  آیفون ویژگی دارد که دغدغه بزرگ پدر و مادران را رفع می کند.

 

قابلیت مسدود کردن وب سایت هایی که در سافاری باز می شوند ، از قابلیت های پر استفاده آی او اس می باشد . هر سایتی را که میخواهید و البته سایت های +۱۸ را فیلتر کنید.

 

آموزش فیلتر کردن سایت‌های غیراخلاقی در آیفون :

حسن محمدی بازدید : 144 چهارشنبه 12 خرداد 1395 نظرات (0)
به احتمال زیاد تاكنون اصطلاح سوند ادراری را در بیمارستان ها و مراكز پزشكی درمانی زیاد شنیده‌اید و حتما حداقل تا این حد در مورد آنها می‌دانید كه این وسایل برای تسهیل و كمك به روند ادراركردن به‌كار می‌روند اما به‌طور قطع نكات مبهم و نادانسته‌های زیادی هم در مورد آنها دارید. به‌طور مثال آیا می‌دانید كه سوندها انواع مختلفی دارند و هركدام از آنها كارایی و روش مصرف متفاوتی می‌توانند داشته باشند؟
سوندها به‌طور كلی لوله‌های باریكی هستند كه وارد دستگاه ادراری می‌شوند تا تخلیه ادرار را تسهیل كنند. با این حساب موارد مصرف اصلی سوندها زمانی است كه به هر دلیل تخلیه ادرار به شكل مناسب صورت نمی‌گیرد. به‌طور مثال درنظر بگیرید كه در یك فرد مسن به علت بزرگ‌شدگی خوش‌خیم و یا حتی برعكس سرطان پروستات، مسیر ادرار مسدود شده باشد.
این مساله باعث می شود كه ادرار نتواند به راحتی تخلیه شود و بنابراین در مثانه تجمع پیدا كند. این تجمع ادرار در مثانه نه تنها برای بیمار درد و احساس ناراحتی به همراه دارد بلكه اگر برای مدت طولانی باقی بماند می‌تواند با واردآمدن فشار روی كلیه‌ها، عملكرد آنها را نیز تخریب كند. در این حالت تنها كاری كه می‌توان كرد این است كه به هر شكل ممكن امكان تخلیه ادرار از مثانه را فراهم كرد. پزشكان در این موارد سعی می‌كنند تا از سوندها یا همان كاتترهای ادراری استفاده كنند و بدین ترتیب یا راه معمول دفع ادرار را باز كنند و یا راه جدیدی برای دفع ادرار ایجاد كنند. سوندها از دو جنبه مهم با یكدیگر تفاوت دارند: 
۱) نوع و محل قرارگیری،
۲) و مدت زمان باقی‌ماندن در محل.
● سوندهای ساده یا نلاتون
این سوندها در واقع لوله‌های پلاستیكی بسیار نرم و انعطاف‌پذیری هستند كه در داخل آن مجرایی برای عبور مایعات، و به طور مثال ادرار، وجود دارد. زمانی كه به دلایلی مسیر طبیعی ادرار مسدود می‌شود، این سوندها به داخل مجرای ادرار كار گذاشته می‌شوند تا با كنارزدن محل انسداد، به درون مثانه برسند. پس ادرار موجود در داخل مثانه از درون مجرای موجود در داخل این سوند می‌تواند به راحتی به بیرون تخلیه شود. تنها مساله‌ای كه در مورد این سوندها وجود دارد این است كه سوند پس از تخلیه ادرار باید خارج شود اگر دفعات بعد باز هم برای تخلیه ادرار به كمك این سوند نیاز باشد، باید دوباره كار گذاشته شود.
● سوند فولی
این سوندها در انتهای خود، یعنی در بخشی از سوند كه پس از عبور كردن از مجرای ادرار به درون مثانه می‌رسد، كیسه كوچكی دارند. این كیسه كوچك ازطریق یك مجرای بسیار باریك در بدنه سوند با سوراخی كه در انتهای دیگر سوند وجود دارد در ارتباط است. بدین‌ترتیب پزشك یا پرستار می‌تواند ازطریق این سوراخ به مقدار مناسب مایع به داخل بفرستد و از این طریق كیسه كوچك پر از هوا شده و به قدری بزرگ می‌شود كه دیگر امكان عبور آن از مجرای ادرار بیمار وجود ندارد و بنابراین سوند دیگر امكان خارج شدن از مثانه را ندارد.
پس هر زمان كه بخواهند سوند را برای مدت طولانی در مثانه نگه دارند می‌توانند از این روش استفاده كنند، چرا كه سوندهای معمولی فورا لیز می‌خورند و از مثانه خارج می‌شوند اما این سوندها به‌علت گیركردن بادكنك در ابتدای مجرا، هیچ‌گاه خارج نمی‌شوند مگر اینكه پزشك یا پرستار با یك سرنگ بادكنك را خالی كند. اما نكته مهم این است كه این بادكنك تنها باید زمانی باد شود كه بادكنك و سر داخلی سوند به‌طور كامل در مثانه قرار گرفته است. مثانه حجم بسیار زیادی دارد و بادكنك در داخل آن می‌تواند به راحتی و بدون آسیب‌رساندن به بیمار باد شود. اما اگر این بادكنك و سر داخلی سوند در داخل مجرا باد شود و متسع شود با توجه به اینكه قطر مجرا كوچك است به تدریج باعث پاره‌شدن و آسیب‌ وسیع به مجرا می‌شود. 
پس این سوندها هیچ‌وقت نباید توسط فرد ناآشنا كار گذاشته شوند و كارگذاری آنها حتما باید توسط فرد آشنا به این روش مثل یك پرستار باتجربه یا پزشك صورت گیرد. خارج‌سازی این سوندها هم حتما باید توسط همین افراد صورت گیرد. هیچ‌وقت نباید سعی كرد كه این سوندها را با زور و كشیدن از جا خارج كرد چرا كه بادكنكی كه در انتهای آن در داخل مثانه باد شده است در هنگام خروج به‌علت قطر زیاد خود آسیب به مجرا وارد می‌كند كه با خونریزی همراه می‌شود.
● سوند فوق عانه‌ای
این سوندها كه در اصطلاح پزشكی سوند سوپراپوبیك هم نامیده می‌شوند، نسبت به دو نوع سوند قبلی كمتر به كار گرفته می‌شوند. برخلاف دو نوع سوند قبلی كه برای كارگذاری آنها، لوله از درون مجرای ادرار رد می‌شد، در این موارد سوند از پوست قسمت‌های پایینی شكم وارد مثانه می‌گردد. یعنی توسط پزشك یا جراح سوراخی در پوست پایین شكم ایجاد می‌شود و سپس سوند از پوست و بافت‌های روی مثانه رد می‌شود تا به داخل مثانه برسد. 
● سوندهای داخلی
در تمام سوندهایی كه تاكنون گفتیم یك سر سوند خارج از بدن بیمار است تا ادرار را از مثانه به بیرون تخلیه كند. اما باید گفت سوندهایی هم وجود دارند كه در آنها هر دو سر سوند در داخل بدن بیمار است. به‌طور مثال درنظر بگیرید كه انسدادی در فاصله بین كلیه تا مثانه ایجاد شود. این مساله باعث می‌شود كه ادرار نتواند از كلیه به مثانه برسد تجمع ادرار در كلیه مربوطه باعث آسیب رسیدن به نسج كلیه و تخریب آن و در ضمن علائمی مثل درد و ناراحتی در پهلوی همان سمت می‌شود. تنها راه این است كه به نحوی امكان دفع ادرار از آن كلیه فراهم شود. برای این منظور ۲ كار می‌توان انجام داد:
۱) نفروستومی: در این روش مثل سوند سوپراپوبیك لوله را از پوست پهلوها رد می‌كنند (پس باز هم به سوراخ‌كردن پوست نیاز پیدا می‌شود) و لوله را به درون لگنچه كلیه می‌رسانند تا ادراری كه در آنها جمع می‌شود از این مسیر به بیرون بدن دفع شود.
۲) سوند :j-j این سوندها از یك طرف در درون مثانه قرار می‌گیرند و از طرف دیگر به لگنچه كلیه می‌رسند. با این حساب هرگونه انسدادی كه در بین راه كلیه تا مثانه وجود دارد را از سر راه برمی‌دارند و این امكان را برقرار می‌كنند كه ادرار بدون ممانعت از كلیه به مثانه برسد. 
بقیه مراحل دفع ادرار با این حساب مثل حالت عادی نیازمند دفع ادرار توسط فرد است. كارگذاری این ابزارها نیازمند یك جراحی كوچك است پس از انجام جراحی، دیگر فرد نه سوند خود را می‌بیند و نه وجود آن را د ر بدن خود حس می‌كند.
● نكات قابل توجه در مورد سوندها 
سوندها ابزارهایی خارجی هستند كه برای كمك به دفع ادرار به درون بدن وارد می‌شوند. پس همیشه نیاز است كه در مورد آنها موارد خاصی را رعایت كرد:
۱) تجویز و تعیین نیاز به كارگذاری سوند حتما باید طبق صلاحدید و نظر پزشك باشد. هیچ‌وقت به‌طور سرخود و بدون مشورت با پزشك برای خود یا اطرافیان خود سوند نگذارید.
۲) سوندها بروز عفونت ادراری را تسهیل می‌كنند. پس همیشه در مورد آنها باید تمام مسائل بهداشتی به‌طور دقیق رعایت شوند.
۳) به سوندها معمولا كیسه‌ای متصل می‌شود تا در آن ادرار جمع‌آوری شود. سعی كنید هرچه سریع‌تر ادرار موجود در داخل این كیسه‌ها را خالی كنید تا محیط مناسبی برای رشد میكروب فراهم نشود.
۴) همان‌طور كه گفته شد در افرادی كه سوند دارند عفونت ادراری راحت ایجاد می‌شود. پس اگر علائمی مثل درد كلیه ها یا پایین شكم یا تب ایجاد شد، حتما هرچه سریع‌تر به پزشك مراجعه كنید.
۵) گاهی پزشك برای پیشگیری از سوارشدن عفونت بر روی سوند ادراری، ترجیح می‌دهد كه برای بیمار آنتی‌بیوتیك مصرف كند. در این موارد سعی كنید آنتی‌بیوتیك‌ها به‌طور مرتب مصرف شوند.
۶) در صورت مشاهده خون، لخته، چرك یا تغییر رنگ در ادراری كه در كیسه ادرار جمع شده است، وضعیت را هرچه سریع‌تر به اطلاع پزشك معالج برسانید.
۷) هیچ‌گاه سر خود و بدون مجوز پزشك اقدام به خارج‌سازی سوند نكنید. به‌دنبال این كار ممكن است احتباس ادراری رخ دهد كه بسیار دردناك و آسیب‌رسان است. در ضمن برخی از سوندها، نظیر سوندهای فولی كه پیش از این توضیح دادیم برای خارج‌سازی نیاز دارند كه در ابتدا بادكنك آنها تخلیه شود. بدون این كار، بادكنك در هنگام خروج مجرای ادراری را پاره می‌كند. پس خروج آنها را به فرد خبره در این زمینه واگذار كنید.
۸) برخی افرادی كه توانایی تخلیه ادرار را از دست داده‌اند نیاز دارند كه هرچند ساعت یك بار برای خود سوندگذاری كنند. این روش كه تخلیه متناوب و پاكیزه ادرار نام دارد، برای سلامت كلیه و مجاری ادراری این افراد ضروری است و این افراد نباید این كار را در فواصل مورد نظر فراموش كنند. در ضمن چون این كار ممكن است برای مدت‌های طولانی لازم باشد، باید یاد بگیرند كه این كار را با حداقل آسیب، پس از مصرف میزان كافی از مواد لغزنده و نرم‌كننده و نیز با رعایت كامل شرایط استریل انجام دهند. ‌

دكتر محمد موسوی
‌ علی حسینی
حسن محمدی بازدید : 228 چهارشنبه 12 خرداد 1395 نظرات (0)

توضيح سؤال:

اخيرا در يكي از شبكه هاي وهابي رواياتي از كتاب هاي شيعه خوانده مي شود كه بر طبق آن ها هنگامي كه حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف ظهور كند، از هر هزار نفر 999 نفر را خواهد كشت و تنها يك نفر از آن ها را زنده مي گذارد . آيا روايت معتبري در اين زمينه در كتاب هاي شيعه ديده مي شود يا خير؟

پاسخ:

حسن محمدی بازدید : 193 چهارشنبه 12 خرداد 1395 نظرات (0)

سؤال كننده: عليجان اميري

طرح شبهه:

يكي از اختلافات اساسي در موضوع مهدويت، اين است كه حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف، از نسل امام مجتبي است يا از نسل امام حسين عليهما السلام.

اهل سنت، بر خلاف شيعيان مدعي هستند كه آن حضرت از نسل امام مجتبي عليه السلام است نه از نسل سيد الشهداء عليه السلام.

ابن تيميه حراني در كتاب منهاج السنة مي نويسد:

فالمهدي الذي أخبر به النبي صلي الله عليه وسلم اسمه محمد بن عبد الله لا محمد بن الحسن وقد روي عن علي رضي الله عنه أنه قال هو من ولد الحسن بن علي لا من ولد الحسين بن علي.

حسن محمدی بازدید : 196 چهارشنبه 12 خرداد 1395 نظرات (0)

آذربایجان همیشه سنگر مستحکم آزادی و آزادیخواهی بوده . مجموعه گلبن شامل تاریخ ، جغرافیای سیاسی ، نظامی ، اقتصادی ، کشاورزی آذربایجان و جریان تشکیل فرقه تجزیه طلب دموکرات آذربایجان با اسناد و مدارک مثبته و تصاویر متعدد .کتاب مرگ هست بازگشت نیست نسخه قدیمی سال ۱۳۵۰ بوده و به صورت اسکن شده می باشد.


تعداد صفحات 235


فایل PDF

حسن محمدی بازدید : 234 چهارشنبه 12 خرداد 1395 نظرات (0)

قرآن ظاهرش زیبا و آراسته و باطنش عمیق و ژرف است . نکات شگفت آور آن هرگز تمام نمی شود و


 اسرار نهفته اش پایان نمی گیرد و ظلمات ( جهل و گمراهی ) جز در پرتو انوارش برطرف نخواهد شد .


 ژرفای قرآن آن گونه است که حتی اگر قوی ترین اندیشه ها درباره آن به کار افتد ، باز پایان نمی گیرد


 . چرا چنین نباشد در حالی که آیات قرآن تراوش وحی الهی است و کلام خدا همچون ذات پاکش بی


 انتهاست . نه تنها ظلمت جهل و کفر و بی ایمانی و بی تقوایی ، بلکه ظلمات در صحنه زندگی فردی و


 اجتماعی نیز بدون تعلیمات قرآن از میان نخواهد رفت …..کتاب ۴۰۰ نکته از تفسیر نور مجموعه ای است


 از نکات کوتاه ، جذاب ، خواندنی و در عین حال پرمحتوا که برگرفته از تفسیر نور ، اثر گرانسنگ حضرت


 حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی که در نوع خود تفسیری ارزشمند و با سبک جدید است و عنوان


 کتاب سال ۷۶ را به خود اختصاص داده است .



 تعداد صفحات : 447



فایل PDF

حسن محمدی بازدید : 132 چهارشنبه 12 خرداد 1395 نظرات (0)

کلم قمری حاوی ۸۴ میلی گرم از ویتامین C در هر پیمانه است

 

زمانی که در مورد ویتامین C فکر می‌کنید حتما اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند پرتقال است. اما مواد غذایی دیگری نیز می‌توان پیدا کرد که سرشار از ویتامین C باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی این مواد بپردازیم.

 

۱.توت فرنگی:
توت فرنگی حاوی ۸۵ میلی گرم از ویتامین C در هر پیمانه است. این ماده منگنز نیز دارد که به پایدار و ثابت بودن قند خون کمک می‌کند. فقط مطمئن شوید که توت فرنگی ارگانیک و طبیعی خریداری می‌کنید.

 

۲.آناناس:

حسن محمدی بازدید : 206 سه شنبه 11 خرداد 1395 نظرات (0)

حاج داود علیزاده - ایام فاطمیه - اسفند 93 - مسجد ملا حسن تبریز - مشاهده فیلم 1


حاج داود علیزاده - ایام فاطمیه - اسفند 93 - مسجد ملا حسن تبریز - مشاهده فیلم 2


حاج داود علیزاده - ایام فاطمیه - اسفند 93 - مسجد ملا حسن تبریز - مشاهده فیلم 3

حسن محمدی بازدید : 351 سه شنبه 11 خرداد 1395 نظرات (0)

چربی های دور شکم باعث بروز بیماری کبد چرب می شود

 

چربی های دور شکم در مقایسه با چاقی بدن بیشترین تاثیر را در بروز بیماری «کبد چرب غیرالکلی» و عوارض ناشی از آن دارد، یعنی اینکه حتی اگر چاق نباشید اما شکم بزرگی داشته باشید، باید بیشتر حواستان به سلامتی کبدتان باشد.

 

نتایج یک پژوهش نشان می دهد که تجمع چربی در ناحیه ی شکم می تواند عامل بروز کبد چرب غیر الکلی باشد.

حسن محمدی بازدید : 150 سه شنبه 11 خرداد 1395 نظرات (0)

بدبینی به همسر اشکال متفاوتی دارد‎

 

همسرتان همیشه مضطرب است و در کنار او آرامش کمتری را تجربه می کنید. او همیشه با عینک بدبینی به همه رویدادهای زندگی نگاه می کند. روزهای اول ازدواج حالت او را نشانه عشق بیش از اندازه می دانستید و حال از رفتارهایش کلافه اید.

بدبینی به همسر اشکال متفاوتی دارد، برخی از همسران بدبینی ها وسوءظن های نابهنجار و بیمارگونه خود را نوعی رفتار طبیعی قلمداد می کنند و آن را با عناوینی همچون غیرت، تعصب و مراقبت توجیه می نمایند، حال آن که واقعیت چیز دیگری است.

حسن محمدی بازدید : 145 سه شنبه 11 خرداد 1395 نظرات (0)

نفرت یکی از انواع هیجانات است که از بدو تولد همراه انسان است‎

 

وقتی روی یک فامیل یا دوست حساب دیگری نسبت به دیگران باز می کنید و رفتار نامناسبی از او سر می زند که توقع آن را نداشته اید، ناگهان ورق برمی گردد و علاقه و محبتتان به نفرت تبدیل می شود.

نوربخش، کارشناس ارشد روان شناسی، در این باره می گوید: به طور کلی رنجش ها بخش اجتناب ناپذیر زندگی اجتماعی است که خارج از خواسته ما بر ما تحمیل می شود اما این امر به معنای آن نیست که ما محکوم به حمل کردن آن ها با خود در همه عمرمان هستیم. ما می توانیم خودمان را از شر هر رنجشی خلاص کنیم، فقط کافی است که بخواهیم و به نکاتی که در ادامه مطرح می شود، عمل کنیم.

حسن محمدی بازدید : 147 سه شنبه 11 خرداد 1395 نظرات (0)

اعتیاد به پورنوگرافی همانند اعتیاد به مواد مخدر است

 

پورنو یا هرزه‌ نگاری‌ های اینترنتی به عنوان یک معضل مهم و مسأله بحث برانگیز مطرح است. اعتیاد پورنوگرافی یا هرزه نگاری، تجسمی بی پرده از مسایل جنسی با هدف تحریک یا ارضاست که در قالب های مختلف از جمله کتاب، فیلم، اینترنت و مجله ارائه می شود. لغت پورنوگرافی ریشه یونانی دارد و از ترکیب دو واژه «پورن» به معنای «روسپی» و واژه «گرافو» به معنای نگارش به وجود آمده و به معنی روسپی نگاری است. 

حسن محمدی بازدید : 167 سه شنبه 11 خرداد 1395 نظرات (0)

بطور کلی دانستن انواع و اقسام بوسیدن همسرتان را به زندگی دلگرم تر می کند

 

بوسیدن به خودی خود کلی حس و حال داره حالا فکرش رو بکنید که وقتی انواع مختلفش رو یاد بگیرید منجر به روابط مستحکم تری بین شما و همسرتان میگردد.

 

بطور کلی دانستن انواع و اقسام بوسیدن همسرتان را به زندگی دلگرم تر می کند و ابراز علاقه و دوستی باعث استحکام زندگی میشود که در مذهب مترقی اسلام توصیه شده و حتما باید متذکر شوم که انجام این کار ها فقط در جارجوب دستورات دین مبین اسلام باید صورت گیرد ولاغیر.

انواع مختلف بوسه ها 

بوسیدن بشکل پروانه

حسن محمدی بازدید : 175 سه شنبه 11 خرداد 1395 نظرات (0)

گفتن تکبیرة الاحرام از واجبات نماز می باشد

 

واجبات نماز و ارکان آن

قیام از واجبات نماز می باشد و برای کسی که توانایی ایستادن دارد، واجب است که نماز خود را به صورت ایستاده بخواند. این قیام شامل زمان گفتن تکبیرة الاحرام، قرائت و بعد از اتمام رکوع، می‌شود. در مورد واجبات نماز باید گفت که نمازگزار باید افعال نماز را با همان ترتیبی که ذکر شده، انجام دهد و اگر عمداً ترتیب نماز را به هم بزند، نماز باطل می‌شود.

واجبات نماز چیست؟

نماز از مهم‌ترین عبادتها در اسلام محسوب می‌شود. این عبادت از اجزای متعددی تشکیل شده که برخی از آنها مستحب و برخی دیگر واجب است.

 

واجبات نماز یازده مورد است:

حسن محمدی بازدید : 214 دوشنبه 10 خرداد 1395 نظرات (0)

وقتی دعا می‌کنید برای عموم مردم دعا کنید که باعث اجابت دعاست

 

عبادات باید با نیت تقرب به خدا به جا آورده شود و دعا که از برترین عبادتهاست تنها با همین نیت باید انجام گیرد.

همچون اولیای خاص الهی که تسلیم محض اوامر او هستند و از آن جهت دعا می‌کنند که اطاعت حق تعالی است و لذا دعایشان اجابت بشود یا نه، راضی هستند. هر چند آنان از دعا جز تقرب، چیزی نمی‌خواهند، اما خود دعا دارای آثار و فوایدی است که هر دعاکننده‌ای از آن بهره‌مند خواهد شد، البته در صورتی که آداب و شرایط آن را رعایت کند. در این مقاله با توجه به روایات به برخی از مهمترین فواید دعا اشاره می‌کنیم:

حسن محمدی بازدید : 175 دوشنبه 10 خرداد 1395 نظرات (0)

نزدیکی جنسی در برخی از اوقات مناسب نیست‎

 

اگر چنین علائمی در بدن خود احساس کردید بهتر است که یک هفته از داشتن رابطه جنسی بپرهیزید و غذاهای مفید و با کیفیت مصرف کنید.


چه زمان هایی نباید رابطه جنسی داشته باشیم؟
سید علوی کارشناس طب سنتی درباره تدبیر جماع یا نزدیکی جنسی اظهار کرد: جماع یا نزدیکی جنسی از مهمترین راه‌های پاکسازی بدن و جزء سته ضروریه سلامتی است. به گفته وی نزدیکی جنسی طبیعی باعث سرحال شدن، احساس سبکی، رفع وسواس و اندیشه بد می‌شود، همچنین عدم نزدیکی جنسی موجب تپش قلب، تب، سرگیجه، احساس سنگینی در بدن می‌شود. اما...
 
نزدیکی جنسی در برخی از اوقات مناسب نیست

حسن محمدی بازدید : 235 دوشنبه 10 خرداد 1395 نظرات (0)

اُنس کودکان با امامن,آشنایی کودکان با امامان

احترام به امام را به کودکان خود یاد دهید. مانند بلند شدن به احترام نام خاص حضرت

 

الگوهای شرقی و غربی، امروزه کودکان ما را در محاصره خود قرار داده اند. این الگوهای ساختگی و افسانه ای که با جذاب ترین و اثربخش ترین روش های علمی و فنی به خانه های ما وارد شده اند، دل و جان فرزندان مان را تسخیر کرده و ذائقۀ روانی آن ها را تحت تأثیر خویش قرار داده اند. قاب شیشه ای که از درون آن کودکان ما به تماشای فیلم ها، بازی های رایانه ای و اطلاعات انبوه اینترنتی می نشینند، می تواند دل و جان فرزندان ما را وام دار خود کند. در چنین هجمه همه جانبه ای، لازم است طرحی نو در انداخت و قبل از آن که گمراهان به دنیای کودکان وارد شوند، چشمه های جوشان معنویت و احساس خوش همراهی با امام معصوم را در وجودشان نشاند. با داشتن پیشوایانی کامل و اسوه هایی جامع برای یک زندگی سراسر موفقیت و آرامش، نیازی به الگوهای کاذب و نمادین نیست؛ به شرط آن که نسل نو، امام و پدران معنوی خود را به نیکی بشناسند و ارتباط عاطفی شایسته را تشکیل دهند. راهکارهای ایجاد انس میان کودکان و آخرین ذخیره خدا که هماهنگ با روان شناسی کودک طراحی شده اند.

اطلاعات خود را درباره حضرت افزایش دهید.

حسن محمدی بازدید : 189 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

یک فنجان قهوه ی صبحگاهی یا یک استکان چای خواب را از سر می گرداند و انرژی بخش است. همین اثرات باعث شده است که قهوه به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان تبدیل شود؛ اما مشکل زمانی به وجود می آید که پای افراط به میان می آید.

حسن محمدی بازدید : 232 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

کبد چرب در اثر تجمع چربی در سلول های کبد به وجود می آید و در افرادی که دچار اختلال در متابولیسم بدن هستند و چربی و قند خونشان بالاست، بیشتر دیده می شود. البته فردی که به آن مبتلا می شود، زمینه ژنتیکی هم دارد. در این بیماری تری گلیسیریدی که در سلول ها تجمع یافته از سلول های کبدی خارج نمی شود. وقتی به تدریج چربی در سلول های کبدی جمع می شود، اصطلاحاً می گویند فرد دچار کبد چرب غیر الکلی شده است.

حسن محمدی بازدید : 432 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

ریه انسان دارای سلول های ویژه ای است که مسئول تولید مخاط اند

 

ریه، یکی از اعضای دستگاه تنفس

ریه یا شُش یکی از اعضای دستگاه تنفس در بعضی جانوران است. ریه ها در قفسه سینه قرار دارند و آنقدر بزرگ هستند که بیشتر فضای سینه را گرفته اند. ریه‌ها به شکل نیمه مخروطی هستند و قسمت‌های طرفی حفره سینه را پر می‌کنند. هرکدام از ریه ها در داخل یکی از کیسه‌های جنب جای گرفته‌اند.

ریه یا شش چیست؟

حسن محمدی بازدید : 479 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

مهمترین چیز درمورد مرزهای شخصی این است که این مرزها برای تنبیه یا کنترل کردن دیگران نیست. این مرزها برای این است که به دیگران نشان دهید چه چیزهایی در زندگی شما قابل قبول است و چه چیزهایی نیست. این مرزها به شما کمک می‌کند تعادل زندگی‌تان را حفظ کرده و از بدن، ذهن، احساسات و زمانتان درمقابل تقاضاهای زیان‌آور و نامطلوب دیگران محافظت کنید.

وقتی مرزهای شخصی‌ تان چندان قوی نباشند، هم احترام خودتان و هم احترام اطرافیانتان به خطر خواهد افتاد. جای تعجب نیست که افراد سلطه‌گر، زورگو، نامحترم و آویزان را به زندگی‌تان جذب خواهید کرد.

اینها به نظرتان آشنا نمی‌آید؟

حسن محمدی بازدید : 153 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

هر چیزی برای خود میزانی دارد و با آن میزان، کیفیت و ارزش آن سنجیده می شود. همانطور که کارکردهای افراد یک کشور، نسبت به قانون آن کشور سنجیده می شود و افراد نباید برای قانون، تعیین تکلیف نمایند.

در خوب بودن و بد بودن افراد، ملاکی وجود دارد. این ملاک از نظر قرآن، تقوای الهی است، آن تقوای الهی که با پیروی از معصومین (علیه السلام) و عقل سلیم مطابقت دارد.


میزان و ملاک حقیقی، تقوای الهی

حسن محمدی بازدید : 181 سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

1 - گوته شاعر معروف آلمانى مى گويد: ساليان دراز کشيشان از خدا بى خبر، ما را از پى بردن به حقايق قرآن مقدس و عظمت آورنده آن محروم کردند ليکن در اثر پيشرفت علم و دانش پرده جهل و تعصب نابجا برداشته شد و اين کتاب وصف ناپذير توجه افراد بشر را به خود جلب کرد و محور افکار مردم جهان گرديد.

2 - توماس کارلايل دانشمند معروف و مورخ مشهور اسکاتلندى مى گويد: اين نکته واضح است که هر کلام درست و حقيقى در دلها نفوذ بخصوص دارد و حق آن است که تمام کتب اعم از آسمانى و غير آن در برابر قرآن کوچک و حقيرند.

3-  لئون تولستوى فيلسوف بزرگ روسى مى گويد: قرآن مشتمل بر تعليمات و حقايق روشن و آشکار و سهل است و عموم افراد بشر از هر طبقه مى توانند از آن بهره مند گردند. و همچنين مى گويد: آيات قرآن بر پايگاه بلند آيين اسلام و پاکى روانِ آوردنده اش دلالت دارد. 

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 104
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 389
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,713
  • بازدید ماه : 6,703
  • بازدید سال : 79,544
  • بازدید کلی : 2,294,306
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند