loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 184 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

خوردن و مالیدن روغن نارگیل بر بدن برای تقویت عضلات و موی سر مفید است

 

 1ـ روغن نارگیل: مالیدن روغن کهنه نارگیل برای تسکین درد کمر، بواسیر و زانو مؤثر است و در صنعت صابون و شامپوسازی بهترین روغن است. همچنین خوردن و مالیدن روغن نارگیل بر بدن برای تقویت عضلات و موی سر مفید است.

2ـ روغن بادام زمینی: که روغنی آراشیه نامیده می شود یکی از روغن های سبک و مرغوب است و تقریبا 25% پروتئین دارد. این روغن به طور خالص یا مخلوط با روغن زیتون مصرف غذایی و دارویی دارد. مالیدن این روغن قبل از حمام بر پوست سر برای شوره سر و ریزش مو مفید است.

روغن بادام زمینی به علت داشتن ویتامین fو فقدان کلسترول خالص برای افرادی که چربی خون شان زیاد است مفید بوده و از بروز بیماری آتروم (جمع شدن چربی در جدار شریان ها) پیشگیری می نماید.

حسن محمدی بازدید : 189 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد

 

با مصرف ماهی از این سرطان خطرناک پیشگیری کنید
بر اساس مطالعات اخیر در آمریکا حذف گوشت قرمز و استفاده از غذاهای گیاهی و همچنین ماهی در رژیم غذایی روزانه، نقش مهمی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ دارد. این مطالعه 7 ساله نشان داد خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در گیاه خوارانی که هیچ گوشتی جز گوشت دریایی مانند ماهی مصرف نمی کنند، در مقایسه با افرادی که از رژیم های غذایی معمولی استفاده می کنند، 43 درصد کمتر است.
بر اساس آمارها سرطان روده سومین سرطان شایع و سومین علت عمده مرگ و میر بیماران سرطانی است.

حسن محمدی بازدید : 236 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

جلوگیری از رشد باکتری‌های عفونی در بدن از خواص مواد پروبیوتیک است

 

این روزها در قفسه‌های سوپرمارکت‌های بزرگ و فروشگاه‌ها محصولاتی به چشم می‌خورند که اسامی ارگانیک، پروبیوتیک، غنی شده با ویتامین Dو C و ... را یدک می‌کشند. از طرفی متخصصان تغذیه مدام مردم را به مصرف غذای سالم تشویق می‌کنند تا سلامتشان به خطر نیفتد. حالا این پرسش مطرح می‌شود که آیا اصطلاحات این چنینی روی مواد غذایی به معنی سالم‌تر بودن آنهاست و استفاده از آنها توصیه می‌شود یا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند؟ اصلا درباره این محصولات چقدر اطلاعات دارید؟

حسن محمدی بازدید : 130 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

قهر کردن می تواند به عنوان آسیب زننده ترین مساله به ارتباط همسران باشد‎

 

چگونه بعد از یک قهر طولانی، ارتباط خود با همسرم و خانواده ام را درست کنم؟ ممکن است که این سوال، سوال برخی از همسران باشد «حالا که می خواهم با همسرم آشتی کنم چگونه با خانواده اش رو به رو شوم؟»

بعد از قهر کردن های طولانی و مداوم، معمولا یکی از طرفین یا هر دو، ترس و یا احساس خجالت نسبت به رو به رو شدن با خانواده همسرشان را دارند. در این مقاله راهکارهایی را برای از بین بردن این احساسات منفی، پیشنهاد می کنیم.


قهر، آسیب زننده است

حسن محمدی بازدید : 169 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

دویدن بافت‌های استخوانی را تحریک می‌کند و باعث افزایش قدرت استخوان‌ها می‌شود‎

 

بررسی‌های جدید نشان داده است که ورزش دویدن از آنجایی که بار بیشتری بر مفاصل و استخوان‌ها وارد می‌کند نسبت به دوچرخه‌سواری که وزن را از روی استخوان‌ها بر می دارد برای سلامت استخوان‌ها مفید تر است.

محققان ایتالیایی دریافتند که دوچرخه‌سواران استقامت از مشکلات استخوان رنج می برند و استخوان‌های ضعیفی دارند، در حالی که ورزشکاران ماراتن استخوان‌های قوی‌تری دارند.

دوندگان ماراتن میزان گلوکاژن بیشتری دارند و میزان انسولین خون آنها پایین‌تر است.

حسن محمدی بازدید : 425 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

زمانی از اوقات فراغت خود را برای انجام کارهای پاره وقت اختصاص بدهید


پولدار شدن اتفاقی نیست که به سرعت ایجاد شود و افرادی که به دنبال ثروت‌های بادآورده و راه‌های سریع کسب ثروت هستند، هیچ‌گاه موفق نمی‌شوند. در ادامه با ۸ مورد از این عادت‌ها آشنا می‌شویم.

 

با این عادت ها پولدار می شوید!
پولدار شدن و کسب ثروت جزو آرزوهای اکثر مردم است. افراد دوست دارند به مقداری از درآمد برسند تا بتوانند زندگی بهتری برای خود بسازند. بتوانند چیزهایی که دوست دارند را به راحتی بخرند و به راحتی تفریح و مسافرت کنند. آیا فرمولی منطقی برای این قضیه وجود دارد؟ عادت‌هایی هستند که با رعایت آنها می‌توانید در راه ثروتمند شدن قدم بگذارید.

حسن محمدی بازدید : 134 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

بعد از برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی در مدیریت زندگی بسیار مهم است


مدیریت خرج و مخارج و هزینه های زندگی به عهده مرد خانه است ولی در این بین خانم خانه هم باید دستی در این مدیریت داشته باشد. برای مدیریت اقتصادی خانه باید 4 هنر مهم را بلد باشید. این هنرها عبارتند از :


نکته هایی که خانمها برای مدیریت هزینه های زندگی باید بدانند
اگر چه بار اصلی مدیریت اقتصادی خانواده بر دوش مرد خانه است، اما بانوی خانه هم دست‌کمی از مردش ندارد، این شمایید که حساب دخل و خرج زندگی به دستتان است و برای هر هزینه مترقبه‌ای دچار دلهره و نگرانی می‌شوید! مدیریت اقتصادی، یک هنر است و این هنرمندی چهار زیر مولفه دارد که عبارت است از:

حسن محمدی بازدید : 144 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

از هزینه هایتان یادداشت بردارید


هنگامی که سخن از پولدار شدن به میان می‌آید، یک فرمول ساده و البته همگانی برای این کار وجود دارد؛ باید کمتر خرج و بیشتر پس‌انداز کرد، البته گفتن این حرف ساده‌تر از انجام آن است. برای آن‌که بتوان مبلغ قابل توجهی پس انداز کرد باید شیوه‌های خاصی را به کار گرفت و به عبارت دیگر باید شیوه زندگی خود را تغییر داد. اما از کجا باید این تغییرات را شروع کرد؟ چه مواردی را می‌توان تغییر داد.


از هزینه هایتان یادداشت بردارید

حسن محمدی بازدید : 152 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

تنگناهراسی، به ترس از گیر کردن در یک مکان تنگ و راه گریز نداشتن در مکان‌های تنگ گفته می‌شود‎

 

آیا تا به حال فکر قرار گرفتن در اتاقک ام آر آی شما را به تردید و وحشت انداخته است؟ آیا تا کنون در آسانسور گیر کرده اید و شما را ترس و واهمه فرا گرفته است؟ اگر جواب مثبت است ممکن است به نوعی هراس بیمارگونه مبتلا باشید.

تنگناهراسی یا همان کلاستروفوبیا، به ترس از گیر کردن در یک مکان تنگ و راه گریز نداشتن در مکان‌های تنگ گفته می‌شود. تنگناهراسی شدید اغلب به عنوان یک اختلال اضطرابی دیده می‌شود و می‌تواند به وحشت‌زدگی منجر شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند که حدود ۵تا ۷درصد از مردم جهان دچار تنگناهراسی هستند ولی تنها درصد کمی از آن‌ها از درمان روان‌پزشکی برخوردار شده‌اند.

حسن محمدی بازدید : 148 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)
بسیاری از افراد با اینکه در ماه رمضان روزه می گیرند اما باز هم در این ماه دچار اضافه وزن می شوند،علت در چیست؟

 

*هنگام افطار از آغاز كردن تغذیه با آب سرد،نوشابه و مانند اینها جدا خودداری كنید.به جای آب سرد كمی آب گرم یا چای میل كنید.


*افطار را با خوردن خرما،كشمش،عسل و به‌‌طور كلی با یك قند طبیعی آغاز كنید.به این ترتیب اشتها كنترل می‌شود و زیاده‌خوری كم‌تر پیش می‌آید.


* خوردن چای شیرین كم‌رنگ،شیر گرم،فرنی و حلیم كم ‌روغن در آغاز افطار مناسب است.

حسن محمدی بازدید : 131 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)
- در ماه مبارک رمضان اگر عادت به خوردن شام دارید، سعی کنید فاصله بین افطار و شام را زیاد کنید و فاصله بین شام خوردن و خوابیدن هم حداقل ۲ساعت باشد.

 

2 - از طرفی سعی کنید در این دو وعده غذا را در حدی مصرف کنید که معده سنگین نشود.

 

3 - غذای افطار باید به حدی سهل الهضم باشد که تا خوردن شام، کاملاً هضم و از معده خارج شود

حسن محمدی بازدید : 224 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)
در طول ماه مبارک رمضان، اینکه از چه مواد غذایی به هنگام سحر و یا قبل از سپیده دم استفاده می کنیم، فوق العاده مهم می باشد .ما در اینجا مواد غذایی را که باید از خوردن آنها اجتناب کنید و یا اینکه باید آنها را بیشتر مصرف کنید را برایتان آورده ایم.

حسن محمدی بازدید : 232 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

غذاهای حاوی سبوس ،غذایی مناسب برای ماه رمضان می باشد.


پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویژه ماه رمضان
غذاهایی که میخورید در ماه رمضان زیاد تغییر ندهید باید غذاهایی بخورید که سبک باشد ولی گرسنگی زود هنگام ایجاد نکند و از پیچیده ترین کربو هیدراتها و غذاهای فیبردار استفاده شود در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا برای شما پرهیزهای غذایی در ماه رمضان را برای پیشگیری از بیماریهایی که ممکن است در این ماه بوجود بیاید از زبان کارشناسان تغذیه بیان کنیم.

 

با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی و دیر هضم می شوند مثل غذاهای حاوی فیبر زیاد. غذاهای دیرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط 3 تا 4 ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.

حسن محمدی بازدید : 178 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

رمضان که فرا می‌رسد، فضای شهر را عطر حضور خدا فرا می‌گیرد

 

ماه رمضان، ماهی است عظیم که خداوند در آن حسنات را می‌افزاید و گناهان را محو می‌کند و درجات را بالا می‌برد. هر کس در این ماه صدقه دهد خداوند او را می‌آمرزد و هر کس در حد توانش نیکی نماید خداوند او را می‌بخشد.

گویند ماه رحمت فرارسیده است. گویند درب‌های مغفرت الهی بر بندگان باز شده است. گویند اولیای الهی مسرور دیدار یارند. گویند خداوند سفره ضیافتی به وسعت عالم پهن کرده است و تمام مردم اعم از فقیر و غنی، جوان و پیر، عرب و عجم بی هیچ تفاوتی دعوت گشته‌اند. گویند چشمان خداوند به راه است تا بندگانش را ببیند و با برکات مادی و معنوی سیرابشان کند.

حسن محمدی بازدید : 180 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

محتوای سوره مبارکه حمد

سوره حمد كه نام دیگرش «فاتحه الكتاب» است، هفت آیه دارد1  و تنها سوره‏اى است كه بر هر مسلمانى واجب است حداقل روزانه ده بار آن را در نمازهاى شبانه روزى بخواند وگرنه نماز او باطل است. «لا صلاة الّا بفاتحه الكتاب»2 بنا به روایت جابر بن عبد اللّه انصارى از رسول اكرم(صلی لله علیه و آله): این سوره بهترین سوره‏هاى قرآن است.3

حسن محمدی بازدید : 659 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

«سوره حمد» نسخه‎ای است برای درمان همه آلام جسمی و روحی

 

در سوره های قرآن آنچه که خیلی اثرات معجزه آسایی از آن ذکر شده است سوره مبارکه حمد می باشد که در کمتر سوره ای یافت می شود.

قرآن سر تا سر دارای اعجاز در زندگی مادی و معنوی می باشد که اگر ما با معرفت تلاوت کنیم حتما اثرات آن را خواهیم دید. لذا در اثرات سوره های قرآن اثرات عجیبی ذکر شده که هر کدام معجزه ای هستند. اما در سوره های قرآن آنچه که خیلی اثرات معجزه آسایی از آن ذکر شده است سوره مبارکه حمد می باشد که در کمتر سوره ای یافت می شود.

حسن محمدی بازدید : 174 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

آیه الکرسی آیتی از گنج عرش است

 

عبدالله بن عوف گفته است: شبی خواب دیدم که قیامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آسانی بررسی کردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و کاخ‌های زیادی به من نشان دادند. به من گفتند: درهای این کاخ را بشمار؛ من هم شمردم ۵۰ درب داشت بعد گفتند: خانه‌هایش را بشمار. دیدم ۱۷۵ خانه بود. به من گفتند این خانه‌ها مال توست. آن قدر خوشحال شدم که از خواب پریدم و خدا را شکر گفتم.

صبح که شد نزد ابن سیرین رفتم و خواب را برایش تعریف کردم.

حسن محمدی بازدید : 156 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

خطبه شعبانیه را پیامبر اکرم در عظمت ماه رمضان برای یاران انصار خود ایراد فرمود 

 

خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در عظمت ماه مبارک رمضان آن را برای یاران انصار خود ایراد فرموده است.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) در این خطبه ارزشمند نکات زیبایی از شاخص های سبک زندگی اسلامی را متذکر شده اند مولفه های زیبا و ارزشمندی که اگر در زندگی فردی و اجتماعی کسی نمایان نباشد، نمی توان ادعا نماید که زندگی اش بر اساس آموزه های قرآنی و اسلامی پایه ریزی شده است.

حسن محمدی بازدید : 166 یکشنبه 16 خرداد 1395 نظرات (0)
چابکی سازمانی : Halic یک واحد منتشر کننده مقاله های هوش اقتصادی است که توسط شرکت EMC حمایت می شود . در دسامبر ۲۰۰۸ و ژانویه ۲۰۰۹ ، این واحد هوش اقتصادی تحقیق روی ۳۴۹ واحد اداری انجام داد که سودها ، چالش ها و بحران های آنها را برای ساختن سازمانی چالاک تر مورد بررسی قرار می داد …. در این عصر اطلاعات امروز ، برای متحمل شدن این شرایط بحرانی و سالم بیرون آمدن از آن باید توانایی تبدیل داده ها و اطلاعات موجود را به روش های عملی در جواب به دست آورد ، این تنها رمز موفقیت است . شرکتها باید راهکارهایی بیاندیشند که روند کاری شان را بهبود بخشد و انعطاف پذیر کند . کتاب چابکی سازمانی چالش ها و بازدهی های چابکی در شرکت ها را به خصوص در بحران های سخت اقتصادی مطالعه می کند.

حسن محمدی بازدید : 181 یکشنبه 16 خرداد 1395 نظرات (0)
روزی روزگاری ، آمریکا ثروتمندترین کشور جهان بود . روزی روزگاری ، دلار امریکا ارزشی مانند طلا داشت . روزی روزگاری ، چاپ پول کاغذی بزرگترین جرم در دنیا بود . روزی روزگاری ، تنها کاری که باید برای زندگی مان انجام می دادیم ، خرید خانه بود . روزی روزگاری ، سن نوعی سرمایه بود… اما اکنون آن روزی روزگاری به پایان رسیده و حالا این سوال پیش می آید که : بنابراین مردم چه کار کنند ؟ کتاب شانس دوباره قرار است تنها به سوال فوق پاسخ دهد . این کتاب ، شانس دوباره ای است برای سوالات شما ، برای زندگی شما و برای دنیای شما . همه ما وقتی در معرض خطری قرار می گیریم باید شانسی برایمان پیش آید تا بتوانیم از خطرها رها شویم . شانسی که بتواند ما را در برابر بحران های مالی جهانی نجات دهد .

حسن محمدی بازدید : 173 یکشنبه 16 خرداد 1395 نظرات (0)

قرآن كريم و نشانه هاى ظهور حضرت مهدىعجل الله تعالى فرجه

آنچه در قرآن كريم از طرف خداوند بزرگ به وسيله رسول اكرم صلى الله عليه و آله به ما رسيده واجب الاطاعه است و كوچكترين ترديدى درباره آن نبايد داشت ، چرا كه از منبع علم خداوندى سرچشمه گرفته است . از جمله بشارتهايى كه در قرآن مجيد در ضمن آياتى داده شده مساءله قيام جهانى حضرت بقية الله ارواحنا له الفداء و سيطره عدل و داد در عالم بعد از پر شدن آن از ظلم و جور است كه مرحوم علامه نورى در مقدمه كتاب شريف ((كشف الاءستار)) ادعاى تواتر، از فريقين (شيعه و سنى ) فرموده است و اين نتيجه به دست مى آيد كه بايد ظلم و تباهى از سرتاسر جهان محو گردد و جهان از عدالت پر شود، نه اينكه به خيال خام بعضى از نويسندگان ، عدالت در حكومت حضرت مهدى سلام اللّه عليه تغليبى باشد و همچنان افراد شرور، كم يا زياد، در اجتماع ديده شوند. خير، طبق نص صريح آيات قرآن و تفاسير رسيده از اهل بيت عصمت و طهارت سلام اللّه عليهم اجمعين پس از پر شدن عالم از ظلم و جور، قسط عدل بر آن حاكميت خواهد يافت و همان گونه كه عرض شد در اين زمينه بزرگان مذهب نظير علامه نورى و ديگران نيز دعوى تواتر نموده اند. بنابراين ، ديگر جايى براى عدالت تغليبى و طرفداران آن نمى ماند.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 124
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 556
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,880
  • بازدید ماه : 6,870
  • بازدید سال : 79,711
  • بازدید کلی : 2,294,473
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند