loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 164 پنجشنبه 28 اسفند 1393 نظرات (0)

یا آیه 32 از سوره نجم، مجوزی برای گناهان صغیره نیست؟

برخی در توجیه گناه می‌ گویند: اولاً این گناه صغیره است و ثانیاً خدا فرموده که «لمم = گناهان صغیره» ایرادی ندارد و ثالثاً سریع بعدش فرموده « إِنَّ رَبَّكَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ » یعنی می‌بخشد؟

آیه مورد بحث و ترجمه آن به شرح ذیل است:
الَّذِینَ یَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ إِلَّا اللَّمَمَ إِنَّ رَبَّكَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الْأَرْضِ وَإِذْ أَنتُمْ أَجِنَّةٌ فِی بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ فَلَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَى (النّجم، 32)
آنان كه از گناهان بزرگ و زشتكاری ها جز لغزش هاى كوچك خوددارى مى ‏ورزند پروردگارت [نسبت به آن ها] فراخ‏آمرزش است وى از آن دم كه شما را از زمین پدید آورد و از همان ‏گاه كه در شكم هاى مادرانتان [در زهدان] نهفته بودید به [حال] شما داناتر است پس خودتان را پاك مشمارید او به [حال] كسى كه پرهیزگارى نموده داناتر است.

باید به چند نکته مهم دقت شود:

حسن محمدی بازدید : 177 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)
10 توصیه مهم برای تقویت استخوا‌ن‌ها
استخوان‌ها مهم‌ترین و ضروری‌ترین اعضای بدن هستند چرا که هرچه قوی‌تر باشند، سلامت، تندرستی و تناسب اندام‌های بدن بیشتر تامین می‌شود. کارشناسان بهداشت و سلامت عمومی تاکید دارند که علاوه بر مصرف مقادیر کافی کلسیم در طول روز از طریق رژیم غذایی، راه‌ها و توصیه‌های دیگری نیز برای تقویت بافت استخوانی و بهبود سلامت این اعضای مهم وجود دارد.
 
 5 گیاه مؤثر برای تقویت استخوان‌ها
1- اسفناج
حسن محمدی بازدید : 119 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

سندرم متابولیک، مجموعه‌ای از عوامل خطر ساز بیماری‌های قلبی عروقی شامل فشارخون بالا، اختلالات چربی‌خون، افزایش قند خون و چاقی شکمی است که خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را تا 2 برابر و دیابت را تا 5 برابر افزایش می‌دهد.

در بروز سندروم متابولیک عواملی چون: وزن بالا، ژنتیک، اختلالات غددی، سنین بالاتر، مقاومت به انسولین و شیوه زندگی بویژه کم‌تحرکی و افزایش دریافت کالری نقش دارد. شیوع سندرم متابولیک همسو با افزایش میزان چاقی در جوامع روبه گسترش است و در آینده عامل خطر قوی‌تری نسبت به استعمال دخانیات در بروز بیماری‌های قلبی خواهد بود. چای و برگ گیاه کاملیا سیننسیس از گذشته تاکنون بعنوان درمانگر در جوامع شرقی مورد استفاده بوده و یکی از معمول‌ترین نوشیدنی‌های مورد استفاده بویژه در کشور‌های آسیایی است. بیشترین اثرات چای سبز مربوط به ترکیبات پلی‌فنولی آن می‌باشد که دارای فواید متعددی از جمله اثر ضدسرطان و اثرات کاهندگی بر چربی و قندخون است.

حسن محمدی بازدید : 853 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)

5186 175 کتاب الکترونیکی در مورد حضرت زهرا (س)ریحانه النبی مشخصات کتاب: نویسنده : غلامرضا زهره منش ناشر : غلامرضا زهره منش عناوین اصلی کتاب شامل: نگرشی بر جایگاه و موقعیت زن؛ حدیث زندگی؛ خطبه ها و سخنان و نیایشهای حضرت زهرا (س)؛ سیری در فضائل و مناقب سیده النساء العالمین حضرت زهرا (س)؛ حضرت زهرا (س) در کلام اندیشمندان؛ یاد و ذکر؛ پاورقی
مطالعه کتاب

پدیدآورنده : 
زبان : 
تعداد جلد : 1

5431 175 کتاب الکترونیکی در مورد حضرت زهرا (س)تیشه های اشک (مجموعه اشعار آئینی و مداحی ویژه ایام فاطمیه) مشخصات کتاب: تیشه های اشک (مجموعه اشعار آئینی و مداحی ویژه ایام فاطمیه) گردآوری: غلامرضا گرمابدری ناشر: پایگاه تخصصی اشعار آئینی و مداحی www. tishehayeashk. parsiblog. com تلفن تماس: 09102308145 موضوع : شعر – حضرت زهرا (س) عناوین اصلی کتاب شامل: 1 – مدح؛ 2 – طلیعه فاطمیه؛ 3 – ماجرای در و دیوار و آتش زدن در خانه؛ 4 – بستر پر درد؛ 5 – زیارت قبور شهدای احد؛ 6 – ماجرای کوچه؛ 7 – اذان بلال؛ 8 – وداع جانسوز؛ 9 – شام غریبان؛ 10 – بعد از شهادت؛ 11 – بقیع
مطالعه کتاب

پدیدآورنده : 
زبان : 
تعداد جلد : 1

 

حسن محمدی بازدید : 155 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)
حسن محمدی بازدید : 654 چهارشنبه 27 اسفند 1393 نظرات (0)
 
فاطمه بنت محمد دختر حضرت محمد (ص) و خدیجه (س)، همسر علی بن ابیطالب و مادر دو امام شیعه است. او از شخصیت‌های بسیار احترام‌آمیز برای تمامی مسلمانان (به ویژه شیعیان) است. در مورد روز دقیق تولد و شهادت او توافق چندانی نیست. او مدتی پس از شهادت پدرش حضرت محمد(ص) درگذشت و در قبرستان بقیع دفن شده‌است. در منابع اهل سنت نیز بر روی شخصیت او به عنوان بانوی پرهیزکار با ایمان تاکید می کنند. این منابع بخصوص در مورد فاطمه بعنوان دختر پیامبر مسلمانان، زندگی زاهدانه او و شخصیت او بعنوان الگوی تقوا تاکید دارند ، شما میتوانید این کتاب مفید و خواندنی را به طور کاملا رایگان از وب سایت ایرانیان دانلود دریافت نمایید.
 
 
دانلود کتاب بسیار مفید درباره زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س)
 

 

حسن محمدی بازدید : 388 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

زانو درد، درد مفصل است و در هر سن و هر دو جنس شايع است.علت اصلي دردزانو، آسيب ديدگي، تصادف يا آرتريت روماتوئيد است. علت ديگر زانو درد کمبود کلسيم در استخوان ها و فشار زياد روي زانو است. علايم زانو درد ورم، درد و عدم انعطاف پذيري آن است. در صورت تداوم دردزانو بايد به پزشک مراجعه کنيد.

 

براي رفع زانو درد بر اثر آسيب ديدگي يا استرس مي توان از مسکن، ژل و کرم استفاده کرد اما در اين مطلب به راهکارهای درمانی ساده و آسان دردزانو مي پردازيم.

حسن محمدی بازدید : 130 پنجشنبه 21 اسفند 1393 نظرات (0)
از پیشگیری تا درمان یبوست
در این مطلب به بررسي یبوست، عوامل ایجاد كننده و كارهایی كه برای پیشگیری و جلوگيری از يبوست مي توانیم انجام دهيم و همچنین راه ها و روش هایی جهت درمان یبوست را ارائه می کنیم.
یبوست يكی از موضوعاتی است كه بیشتر افراد در مورد آن نمی توانند به راحتی صحبت كنند. اگر شما هم از یبوست رنج می برید به خوبی آگاه هستید كه مشكلي است كه مي تواند دردآور باشد و برای مدتی طولانی شما را درگیر خود نماید. تقريبا تمام افراد در طول زندگی خود یبوست را تجربه می كنند. مطالعات نشان می دهد كه مشكل يیوست در زنان و افراد مسن بيشتر رایج است و حدود ٢ درصد افراد در جامعه با آن درگير هستند.
 
یبوست چیست؟
حسن محمدی بازدید : 139 پنجشنبه 21 اسفند 1393 نظرات (0)
شنیدن صدای وزوز در گوش بسیار آزاردهنده است؛ انگار جیرجیرکی در گوش گرفتار شده و مدام آواز می‌خواند. این صدا از درون گوش است و شدت و بَسامد (فرکانس) آن در افراد مختلف متفاوت است.
 
در برخی موارد، وزوز گوش با سرگیجه، کم‌شنوایی و علائم دیگر بروز می‌کند که باید جدی گرفته شود. سازوکار دقیق وزوز گوش چندان دقیق مشخص نشده است؛ اما به نظر می‌رسد مشکلات عروقی، عضلانی و عصبی در برخی انواع آن دخالت داشته باشد. در عین حال، شنیدن صدای وزوز در گوش ممکن است به دلایل شناخته‌شده مختلفی نیز بروز کند که در این مطلب به آنها اشاره می‌شود.
 
لازم به ذکر است که کاهش یکباره شنوایی و همزمان، شنیدن صدای سوت و وزوز در گوش، بیماری نادری به نام سکته گوش یا کری ناگهانی است که با موارد دیگر وزوز گوش معرفی شده در اینجا تفاوت بسیار دارد و باید اورژانسی و در بازه زمانی کمتر از 24 ساعت درمان شود؛ در غیر این صورت به کاهش دائم شنوایی یک یا هر دو گوش می‌انجامد.
 
جرم زیاد در گوش
حسن محمدی بازدید : 172 چهارشنبه 20 اسفند 1393 نظرات (0)
سیلیکوزیس یک بیماری شغلی ریه است که بر اثر تنفس طولانی مدت غبارهای سیلیس ایجاد می‌شود. این بیماری یکی از بیماریهای گروه پنوموکونیوز است.
 
سیلیکوزیس با تنفس ذرات گرد و غبار و سنگ ایجاد می‌شود. در حیوانات و انسان این حالت دیده می‌شود بویژه افرادی که در معادن آهن، طلا، ذغال سنگ و... کار می‌کنند مستعد این عارضه‌اند. سیلیکا نامحلول در آب بوده و خاصیت تحریکی قوی دارد. بنابراین می‌تواند باعث فیبروز شدید و افزایش ابتلا به سل شود. ذرات سیلیکا می‌تواند وارد آلوئول‌های ریوی شود.
 
توسط ماکروفاژها بلع شده و نهایتاً وارد عروق لنفاوی داخل ریه و غده‌های لنفاوی شود. این ترکیبات سیلیکاتی تبدیل به اسید سیلیکا می‌شوند که خاصیت سمی شدیدی برای بدن دارد. امروزه فرض بر این است که سیلیکا ممکن است با پروتئین H ترکیب شده و به عنوان یک آنتی ژن عمل کند که منجر به واکنش آنتی ژن آنتی بادی اتفاق افتاده و مستعد بروز آمیلویید می‌شود. ماکروفاژهایی که ذرات سیلیکا را بلعیده‌اند تبدیل به سلول‌های اپیلوییدی می‌شوند.
حسن محمدی بازدید : 171 چهارشنبه 20 اسفند 1393 نظرات (0)

هلیکو باکتر پیلوری نوعی باکتری است که موجب عفونت معده شده و یکی از دلایل شایع در ایجاد زخم های گوارشی به شمار می رود. این عفونت باکتریایی در تقریبا نیمی از جمعیت جهان مشاهده می شود اما اغلب افراد از وجود آن بی خبرند زیرا هرگز نشانه های بیماری را تجربه نمی کنند. پزشکان معتقدند این افراد به طور مادرزادی در برابر هلیکوباکتر پیلوری مقاوم هستند. عفونت هلیکو باکتر پیلوری هم در کودکان و هم در بزرگسالان مشاهده می شود.

 

علایم و نشانه های شایع در عفونت هلیکو باکتر پیلوری
درد معده و یا سوزش سر دل
تهوع
استفراغ
نفخ
کاهش وزن
اختلال در بلع
مشاهده خون تیره و یا روشن در استفراغ و مدفوع

حسن محمدی بازدید : 148 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)
یکی از نشانه‌های اطمینان از سلامت بیماران اندازه‌گیری فشار خون است؛ فشار خون طبیعی هر انسانی باید 80/ 120 باشد یا به عبارت مصطلح در جامعه فشار بزرگ یا سیستولی 120 میلی‌متر جیوه و فشار کوچک یا دیاستولی 80 میلی‌متر جیوه. البته فشار خون همه افراد دقیقا ارقام گفته‌شده نبوده و ممکن است کمی این ‌طرف یا آن‌طرف‌تر باشد. اندکی کمتر یا بیشتر بودن همیشه به معنای بیماری نیست و جزئی از فیزیولوژی بدن فرد محسوب می‌شود، اما در علم پزشکی میزانی برای پرفشاری خون وکم‌فشاری خون تعیین کرده‌اند.
 
در این مطلب به تفصیل درباره آن توضیح خواهیم داد.‌ پرفشاری خون امروزه یکی از بیماری‌های مزمن غیرواگیر است که خطر مرگ‌ومیر زودرس را بالا می‌برد. افزایش فشار خون باعث افزایش مقاومت در برابر جریان خون می‌شود و این مقاومت خطر ایست قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلب و بیماری‌های مزمن کلیه را بیشتر می‌کند.
 
پرفشاری خون یعنی چه؟
حسن محمدی بازدید : 177 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

امروزه آستیگماتیسم، یک مشکل شایع چشمی محسوب می شود.در واقع، بیشتر مردم آستیگماتیسم دارند اما متوجه آن نیستند به ویژه اگر خفیف باشد. 

 

امروزه آستیگماتیسم، یک مشکل شایع چشمی محسوب می شود.در واقع، بیشتر مردم آستیگماتیسم دارند اما متوجه آن نیستند به ویژه اگر خفیف باشد. اگر تار می بینید یا اینکه قبلاً چشم پزشک، آستیگماتیسم بودن چشم شما را تشخیص داده است، این مطلب را بخوانید تا به ویتامین های مفید برای تقویت بینایی و بهبود آن پی ببرید.

 آستیگماتیسم یعنی چه؟ در آستیگماتیسم شکل قرنیه چشم شما غیرعادی است که این امر باعث تاری دید می شود. از آن جا که قرنیه شکل واقعی خود را ندارد، نوری که وارد چشم می شود از طریق شبکیه چشم دریافت نمی شود. در نتیجه هرچه فاصله شیئی که به آن نگاه می کنید دورتر باشد، بیشتر دچار تاری دید می شوید. در اغلب موارد آستیگماتیسم با مشکل بینایی مانند نزدیک بینی یا دوربینی ظاهر می شود.

 علت اصلی آستیگماتیسم، معلوم نیست اما برخی ادله نشان می دهد که ممکن است ارثی باشد، زیرا هنگام تولد این عارضه وجود دارد و با بالا رفتن سن، میزان آن تغییر پیدا می کند و گاهی بهتر و گاهی بدتر می شود.بیشتر مردم نوعی از آستیگماتیسم را دارند اما در برخی افراد به قدری خفیف است که روی دید آنها تأثیر نمی گذارد؛ در نتیجه نسبت به آن بی توجه هستند. اما اگر آستیگماتیسم، شدید باشد به احتمال زیاد پزشک لنز یا عینک تجویز می کند.خوب است بدانید، علاوه بر لنز انتخاب دیگری هم برای رفع این مشکل وجود دارد!

حسن محمدی بازدید : 181 سه شنبه 19 اسفند 1393 نظرات (0)

سۆال 1: سوره های عزائم قرآن كدامند و چند آیه در قرآن وجود دارد كه سجده واجب دارند؟

 

جواب: چهار آیه در چهار سوره قرآن كه مشهور به عزائم هستند سجده واجب دارند. سوره فصلت آیه37، سوره نجم آیه 63، سوره سجده آیه 15، سوره علق آیه 19. موارد دیگری هم وجود دارد كه سجده آن مستحب است. (تحریر الوسیله، ج1، ص177 م1)

سۆال 2: آیا برای بجا آوردن سجده واجب قرآن باید نیت كرد و رو به قبله آنرا بجا آورد؟


جواب: برای بجا آوردن سجده واجب قرآن لازم است نیت نموده سر را بر چیزی كه سجده بر آن صحیح است مثل مهر و سنگ و ... گذاشت ولی طهارت بدن و لباس و وضو داشتن و رو به قبله بودن شرط نیت و نیز برای خانم ها در این سجده رعایت حجاب در نماز لازم نیست. (ر.ك، تحریر الوسیله، ج1، ص178 م6)

حسن محمدی بازدید : 153 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (0)

20 توصیه ناب تغذیه‌ای از امام رضا (ع)
از نخستین کسانی که در زمینه علم پزشکی کتاب نوشته‌اند، امام علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام است. امام وقتی به سوی طوس می‌آمدند، در نیشابور در مجلس مأمون با جماعتی از فلاسفه و پزشکان، چون یوحنابن‌ماسویه و جبرئیل‌بن‌یخشوع و ابن‌بهله‌هندی و دیگر کسان گرد آمدند و سخن از طب به میان آمد. وقتی مأمون دراین‌باره از امام علیه‌السلام پرسش کرد،‌ حضرت فرمود: برای من به مرور زمان تجربیاتی حاصل گشته که آن را برای شما می‌نویسم. حضرت علیه‌السلام،‌ کتابی را درباره امور پزشکی نوشت و برای او فرستاد و مأمون دستور داد تا آن را با آب طلا بنویسند؛ از این رو به "رساله ذهبیه" موسوم گردید.

 

در ادامه، قسمتی از سخنان گهربار حضرت امام رضا علیه‌السلام را در مورد رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامتی بدن آورده‌ایم. امیدواریم با توجه به توصیه‌های آن حضرت و بهره‌گیری از علوم جدید پزشکی، همیشه از بدنی سالم و به دور از هرگونه بیماری برخوردار باشید.

حسن محمدی بازدید : 150 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (0)

ز مزایای مفید پوست لیمو می توان به پاک سازی کبد، تقویت مویرگ ها، درمان عفونت گوش، گردش خون منظم، کاهش انقباضات ماهیچه ای، جلوگیری از سکته و … اشاره کرد.

بسیاری از ما درباره خواص مفید و ارزش غذایی پوست لیمو اطلاعی نــــداریــــم، بـــنــابراین بهتراست قبل از دور انداختن پوست لیمو کمی به خواص آن فکر کنیم، چرا که حتی پوست لیمو نیز بسیار مفید است.

پوست لیمو و سلامت استخوان و مفاصل
پوست لیمو به بهبودی سلامت استخوان کمک می کند، زیرا سرشار از کلسیم و ویتامین C است که در حفظ و بهبود سلامت استخوان نقش دارند. پوست لیمو همچنین از ابتلا به بیماری هایی مانند پوکی استخوان ، آرتریت روماتوئید و رماتیسم التهابی جلوگیری می کند و در کاهش استرس اکسیداتیو نقش دارد.

پوست لیمو و سرطان
پوست لیمو حاوی مقدار زیادی بیوفلاونوییدهای مرکبات است که منبع بسیار قوی برای مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن می باشد. مردم به ندرت آگاهی دارند که از پوست لیمو در جلوگیری و درمان سرطان استفاده می شود. پوست لیمو حاوی سالوسترول Q 40  و لیمونن می باشد که با سلول های سرطانی موجود در بدن مبارزه می کند.

پوست لیمو و سلامت قلب

حسن محمدی بازدید : 139 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (0)
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در جلسه شورای آزاداندیشی دینی با توجه به تأکید اسلام بر ضرورت تحقیق در امور اعتقادی و آزادی فکر و بیان در قرآن گفت: در عصر ارتباطات سرعت بالای تحولات و پیشرفت‌های علمی، فقه و اجتهاد پویا ضرورت امروز جامعه است تا آزاداندیشی اسلام را در سطوح مختلف حوزه‌ها و دانشگاه‌ها نشان دهد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در جلسه شورای آزاداندیشی دینی با توجه به تأکید اسلام بر ضرورت تحقیق در امور اعتقادی و آزادی فکر و بیان در قرآن گفت: در عصر ارتباطات سرعت بالای تحولات و پیشرفت‌های علمی، فقه و اجتهاد پویا ضرورت امروز جامعه است تا آزاداندیشی اسلام را در سطوح مختلف حوزه‌ها و دانشگاه‌ها نشان دهد.

حسن محمدی بازدید : 113 یکشنبه 17 اسفند 1393 نظرات (0)

نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است.

 

 
نارنگی به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.
همچنین نارنگی به دلیل دارابودن فسفر زیاد و ویتامین های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می شود و برای رفع بی اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است. همچنین به دلیل داشتن ویتامین های C، A و B مفرح قلب است و می تواند اعمال قلب را تنظیم کند.
نارنگی جزو میوه هایی است که طبیعت سردی دارد و مسکن خوبی برای سلسله اعصاب است. این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می تواند سموم بدن را دفع کند. علاوه بر این، اگر از بی خوابی رنج می برید و شب ها نمی توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

 

 

 

حسن محمدی بازدید : 138 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 آدابى كه روح را زنده مى كنند 

1. سخن گفتن با علما

2. ديدار با رفقا (28)

 

آدابى كه دل را روشن مى كند 

1. بسيار قل هو اللّه خواندن

2. كم خوردن

3. هم نشينى با علما

4. نماز شب

5. رفتن به مساجد براى نماز(29)


 آدابى كه موجب نور دل مى شوند 

حسن محمدی بازدید : 223 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام - در این آموزش می توانید در سه گام ساده سرعت گوشی خود را افزایش دهید و از هنگ های پی در پی گوشی خود جلوگیری... 

در این آموزش می توانید در سه گام ساده سرعت گوشی خود را افزایش دهید و از هنگ های پی در پی گوشی خود جلوگیری کنید. در این آموزش می توانید بدون استفاده از نرم افزاری سرعت گوشی خود را بهینه کنید و از اجرای برنامه های اضافی جلوگیری کنید.

افزایش سرعت گوشی های اندرویدی با چند راهکار ساده

 

وقتی یک تلفن هوشمند اندرویدی خریداری می کنید پس از مدتی کم کم کند می شود تا جایی که در بعضی مواقع گوشی شما هنگ می کند. یکی از دلیلی که چنین مشکلاتی روی می دهد این است که شما بر روی گوشی خود نرم افزارهای بسیاری نصب می کنید که گر چه از آن برنامه استفاده نمی کنید اما در پشت پرده این نرم افزارها در حالت اجرا قرار می گیرند.

این آموزشی قرار می دهیم که بدون هیچ گونه نرم افزاری می توانید سرعت و عملکرد گوشی خود را بالا ببرید. برای بیشتر کردن سرعت گوشی خود فقط نرم افزارهای که بصورت مخفیانه در حال اجرا هستند را غیرفعال کنید تا فضایی که توسط این نرم افزارها اشغال شده است آزاد شود و به سرعت گوشی شما کمک کند

مرحله ۱: به محیط کاربری گوشی خود بروید و settings را لمس کنید.

حسن محمدی بازدید : 175 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

حضرت بقیّه الله، ارواحنا فداه، به خورشید تشبیه شده اند، پس باید همه خصوصیاتی که در طلوع و غروب خورشید هست، به ایشان نسبت بدهیم.

ثاقب» در زبان عربی، به معنای سوراخ کننده و شکافنده می باشد. «شهاب ثاقب» به سنگ آسمانی ای گفته می شود که به طور ناگهانی تاریکی شب را می شکافد. صفت بارز و شاخص آن همین است که در تاریکی مطلق ـ که هیچ روشنایی در آن نیست ـ به صورت ناگهانی نورافشانی می کند. پس ظهور امام عصر(عج) هم که به شهاب ثاقب تشبیه شده اند، به همین صورت خواهد بود. ایشان در تاریکی محض، ظهور می کنند و به صورت دفعی و ناگهانی آشکار می شوند.

حسن محمدی بازدید : 172 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

نه وصلت دیده بودم کاشکی ای گل نه هجرانت

که جانم در جوانی سوخت ای جانم به قربانت

تحمل گفتی و من هم که کردم سال‌ها اما

چقدر آخر تحمل بلکه یادت رفته پیمانت

چو بلبل نغمه‌خوانم تا تو چون گل پاکدامانی

حذر از خار دامنگیر کن دستم به دامانت

تمنای وصالم نیست عشق من بگیر از من

به دردت خو گرفتم نیستم در بند درمانت

امید خسته‌ام تا چند گیرد با اجل کشتی

بمیرم یا بمانم پادشاها چیست فرمانت

چه شبهائی که چون سایه خزیدم پای قصر تو

به امیدی که مهتاب رخت بینم در ایوانت

دل تنگم حریف درد و اندوه فراوان نیست

امان ای سنگدل از درد و اندوه فراوانت

به شعرت "شهریارا" بیدلان تا عشق میورزند

نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت

 

منبع:lat.blogfa.com

حسن محمدی بازدید : 145 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

یکى از اعمالى که در بین شیعیان مرسوم ومعمول بوده است، این است که چون نام (قائم) (عجل الله فرجه) در جایى برده مى شود، اهل مجلس، بلند مى شوند.

سئوال: چرا وقتى که نام قائم برده مى شود ؟


پاسخ: یکى از اعمالى که در بین شیعیان مرسوم ومعمول بوده است، این است که چون نام (قائم) (عجل الله فرجه) در جایى برده مى شود، اهل مجلس، بلند مى شوند. اگر چه دلیلى مسلم بر وجوب قیام به هنگام ذکر این لفظ در دست نیست، اما در این حد مى توان گفت که این امر در بین مردم، به عنوان یک عمل مستحب، ریشه اى مذهبى دارد ودر حقیقت، اظهار ادب واحترام به آن امام عزیز است.

چنانکه نقل شده: حضور امام رضا (علیه السلام) در خراسان کلمه (قائم) ذکر شد، حضرت برخاست ودستش را بر سر نهاد وفرمود: (اللهم عجل فرجه وسهل مخرجه) خداوندا! بر فرجش شتاب کن، وراه ظهور ونهضتش را آسان گردان). (1)

واز روایتى چنین استفاده مى شود که این رفتار در عصر امام صادق (علیه السلام) نیز معمول بوده است. از حضرت صادق (علیه السلام) سؤال شد: علت قیام در موقع ذکر (قائم) چیست؟

حسن محمدی بازدید : 134 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)
برای همه ما پیش می آید که در حین راه رفتن یا حتی در خواب، دچار گرفتگی عضله پا و بویژه ساق پا شویم. این کرامپ ها خطری جدی محسوب نمی شوند، اما می توانند چند روزی مایه ی عذاب ما شوند. البته در صورت بروز مکرر آن لازم است که مورد بررسی دقیق تر پزشکی قرار بگیرند. در این مطلب چند توصیه برای مقابله با این مشکل داریم. لطفا با ما همراه باشید.
 
گرفتگی عضلات
کرامپ یا گرفتگی عضلانی شامل انقباض های عضلانی ناگهانی و دردناک است که در طول انجام فعالیت بدنی و حتی در حین استراحت بروز کرده و بیشتر ران و پشت ساق پا را درگیر می کند.
 
این مشکل اغلب بعد از انجام یک فعالیت بدنی که بدون گرم کردن بدن انجام می شود بروز می کند و عدم مصرف آب و مواد معدنی (کلسیم، منیزیم، پتاسیم و غیره) کافی نیز در بروز آن نقش مهمی دارند.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 402
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,726
  • بازدید ماه : 6,716
  • بازدید سال : 79,557
  • بازدید کلی : 2,294,319
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند