loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 167 یکشنبه 16 خرداد 1395 نظرات (0)

  درس أوّل : ولايت ، ريشه لغوىّ ، و معنى اصطلاحى آن

أعُوذُ بِاللَهِ مِنَ الشّيْطَانِ الرّجِيمِ

بِسْمِ اللَهِ الرّحْمَنِ الرّحِيمِ

وَ صَلّى اللَهُ عَلَى سَيّدِنَا مُحَمّدٍ وَ ءَالِهِ الطّيّبِينَ الطّاهِرِينَ

وَ لَعْنَةُ اللَهِ عَلَى أعْدَآئِهِم أجْمَعِينَ مِنَ الْأنَ إلَى قِيَامِ يَوْمِ الدّينِ

وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوّةَ إلّا بِاللَهِ الْعَلِىّ الْعَظِيمِ

قَالَ اللَهُ الْحَكِيمُ فِى كِتَابِهِ الْكَرِيمِ : هُنَالِكَ الْوَلَيَةُ لِلّهِ الْحَقّ هُوَ خَيْرٌ ثَوَابًا وَ خَيْرٌ عُقْبًا (1)



حسن محمدی بازدید : 168 یکشنبه 16 خرداد 1395 نظرات (0)

خواندن قرآن داراى احكام و آداب فراوان است كه اكنون به برخى از آن ها اشاره مى كنيم:

1. احترام گذاشتن به قرآن و برگه هاى آن لازم و واجب است.

2. بدون وضو يا طهارت نبايد دست يا عضوى ديگر از بدن خود را به نوشته هاى قرآن برسانيم.

3. اگر قرآن به زبان فارسى يا زبانى ديگر ترجمه شده باشد، تماس دست يا عضوى ديگر از بدن با آن ـ بدون وضو يا طهارت ـ اشكال ندارد وجايز است. البتّه اگر در ترجمه قرآن نام خدا يا پيغمبران يا امامان يا حضرت فاطمه زهرا(عليهم السلام) وجود داشته باشد، نيز نبايد دست يا عضوى ديگر از بدن را ـ بدون وضو يا طهارت ـ به آن نام ها برسانيم.

4. در هر يك از چهار سوره سَجده (آيه 15) و سوره فُصِّلَت (آيه 

حسن محمدی بازدید : 192 شنبه 15 خرداد 1395 نظرات (0)

به طور کلی می توان پس انداز را به دو گروه پولی و غیرپولی تقسیم کرد. پس انداز غیرپولی شامل مجموعه وسایل و لوازم و موجودی هایی است که هر فرد و خانواده از آن برخوردار است. این موجودی در دو گروه اقتصادی و اجتماعی جای می گیرند؛ یعنی موجودی هایی که با پرداخت پول به دست آمده اند و می توان آنها را دوباره به پول تبدیل کرد و موجودی هایی که با روابط اجتماعی به دست می آیند و به پول تبدیل نمی شوند؛ اگر چه ممکن است مبنای دریافت پول نیز باشد. این گروه آخر به نام سرمایه اجتماعی شناخته می شود؛ مانند: اعتماد اجتماعی همچنین، در این گروه، نگهداری مناسب از دارایی ها به نحوی که بیشترین سود را برای خانواده به همراه داشته باشد، اصل مهمی است. این گروه را می توان به نحوی سرمایه های افراد و خانواده ها نیز دانست، اما چگونگی مراقبت از آنها را می توان پس انداز نامید؛ زیرا افزایش عمر هر وسیله، از بین نرفتن آن، استهلاک آن در زمان طولانی‌تر در گروه اقتصادی موجب می شود که خانواده دیرتر نسبت به خرید وسیله جایگزین اقدام کند …. در کتاب ۳۰ نکته طلایی برای پس انداز پول و ثروت بیشتر ، هر آنچه لازم است شما بدانید قید گردیده .

نويسنده / مترجم : سجاد شاهرخی

زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 753 کیلوبایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 14

حسن محمدی بازدید : 437 شنبه 15 خرداد 1395 نظرات (0)

کتاب «دهکده‌ی فرزندان» مجموعه‌ای کاربردی مخصوص پدران و مادرانی است که مسیر آینده‌ی فرزند خود را با چراغِ مطالعه روشن می‌کنند. مجموعه ای از بایدها و نبایدها در رفتار با دانش آموزان .

نويسنده / مترجم : محمد رضا مرادی

زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 1.4 مگابایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 30

حسن محمدی بازدید : 161 شنبه 15 خرداد 1395 نظرات (0)

نشریه تخصصی امنیت اطلاعات فول سکوریتی در زمینه امنیت اطلاعات ، نفوذ و پژوهش های روز این رشته فعالیت می نماید و هدف از این مهم گردآوری اطلاعات به روز و با ارزش برای رشد و ترقی جوانان جویای دانش در این رشته است .



نويسنده / مترجم : مهران صاحب کوهی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 3 مگابایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 20

حسن محمدی بازدید : 157 شنبه 15 خرداد 1395 نظرات (0)

جملات قصار محمد اسماعیل دولابی

 

اگر شکر کردید برای شما زیاد می کنم...
یعنی شکر هر چیزی مناسب خود آن چیز است. شکر پول کمک کردن و انفاق به فقیر است، شکر علم تعلیم دادن است، شکر قدرت گرفتن دست ضعیف است. اینها شکر نعمتند. شکر منعم، یعنی خدا را عبادت کنیم چون سزاوار عبادت شدن است نه برای اینکه به ما نعمت داده است.

حسن محمدی بازدید : 127 شنبه 15 خرداد 1395 نظرات (0)

ارث در بیماری‌های روانی نقش دارد

 

دانشمندان در جستجوی دلایل ابتلا به بیماریهای روانی بیش از گذشته روی عوامل ژنتیک تمرکز کرده‌اند. برای جیمز لونگمن که پدرش پس از ابتلا به اسکیزوفرنی خودکشی کرد، این سوال موضوعی بسیار شخصی است.


معمولا به من می‌گویند خیلی شبیه پدرم هستم و رفتار و عادات من مثل اوست. به این افتخار می‌کنم ولی در عین حال مرا نگران می‌کند چون او اسکیزوفرنی داشت و وقتی من ۹ ساله بودم خودکشی کرد.

حسن محمدی بازدید : 173 شنبه 15 خرداد 1395 نظرات (0)

 پيشگفتار

حضرت آية الله حاج سيدرضا صدر - قدس‏سره (1300 - 1373) فقيهى عالى‏مقام، حكيمى توانا، بقية السلف دودمانى عريق و مشهور به علم و تقوا وفقاهت، در مشهد مقدس متولد شد. پس از فرا گرفتن دروس مقدماتى در حوزه‏علميه مشهد، همراه پدر بزرگوارش حضرت آية الله العظمى سيدصدرالدين صدر(قدس سره) كه از مراجع آن زمان بود - به قم مهاجرت كرد. دروس سطح وهمچنين دروس خارج فقه و اصول و فلسفه و عرفان را از محضر اساتيد بزرگ حوزه علميه قم از جمله مرحوم والدشان و مرحوم آية الله العظمى حجت و مرحوم آية‏الله العظمى امام‏خمينى(رحمهم الله) بهره برده و در مدتى كوتاه در سايه تلاش ونبوغ خويش، در رديف برجستگان حوزه در آمد و به خاطر جامعيت منحصر به‏فرد خويش بين اقران مشار بالبنان گرديد. آن بزرگوار، در عين دارا بودن مراتب عالى اجتهاد در حد مرجعيت و تدريس علوم حوزوى، بيانى شيوا و قلمى محكم و نثرى روان داشت و به علت اين آمادگى علمى و قلمى، توانست آثارى بس گرانبها درعلوم مختلف از خود به جا گذارد; آثارى كه مى‏تواند الگوى بسيار مناسبى در ارائه علوم اسلامى در سطوح مختلف باشد.

توام بودن اتقان مطلب با تقواى صاحب قلم، اگر همراه با ژرف انديشى و امانت‏دارى در ارائه مطلب باشد، مى‏تواند اثرهاى بس گرانقدرى بيافريند و تشنگان حقيقت را از چشمه‏سار زلال معرفت‏سيراب گرداند، و ما در آثار باقى مانده علمى مرحوم آية الله صدر، اين چنين مشخصاتى را به وضوح مشاهده مى‏كنيم.

از خداوند متعال مسالت داريم كه توفيق عنايت فرمايد تا بتوانيم تمام آثار آن مرحوم را به‏نحو شايسته در اختيار حوزه‏هاى علميه و امت اسلامى قرار دهيم.

زندگى‏نامه مشروح آية الله صدر در اولين شماره از سلسله آثار ايشان يعنى تفسيرسوره حجرات آمده است.

در پايان از مسؤولان محترم مركز انتشارات دفتر تبليغات اسلامى قم كه امكان انتشار اين آثار را فراهم مى‏كنند، تشكر مى‏كنم.

سيد باقر خسروشاهى


 

حسن محمدی بازدید : 162 شنبه 15 خرداد 1395 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم 
فما استمتعتم به منهن فاتوهن اجورهن فريضه و لا جناح عليكم فيما تراضيتم به من بعد الفريضه ان الله كان عليما حكيما
و زنانى را كه به عقد موقت خود در آورديد، پاداش و مهريه واجب آنها را بپردازيد، و اگر بعد از مهريه واجب ، بر چيزى توافق كرديد، بر شما باكى نيست كه خداوند عليم و حكيم است . نساء / 24
ازدواج موقت در اسلام 
از عمر بن خطاب متواترا خبر داده اند كه او گفته است :
متعتان كانتا على عهد رسول الله و انا انهى عنهما و اعاقب عليهما: متعته الحج و متعه النساء.
در زمان رسول خدا صلى الله عليه و آله دوگونه متعه (= بهره بردن حلال ) جارى بود كه من اكنون آنها را ممنوع كرده و بر انجام آنها كيفر مى دهم : متعه حج و متعه نساء.(1)
بحث متعه حج را قبلا در كتاب معالم المدرستين آورده و چگونگى اجتهاد خليفه عمر در نهى از آن را بيان داشته ايم .
در اين بحث ، متعه نساء و علت منع آن از سوى عمر را بررسى كرده و چگونگى اجتهاد خليفه در آن را، بيان مى داريم .
1 - متعه نساء يا ازدواج موقت در مصادر مكتب خلفا 



برای دانلود کلیک نمایید

حسن محمدی بازدید : 131 جمعه 14 خرداد 1395 نظرات (0)

تست روانشناسی افسردگی

 

گذشته تان را ورق می زنید و فکر می کنید برای خودتان حسابی کم گذاشته اید؟ به آینده ای که برای خود تصور می کنید چشم می دوزید و فکر می کنید رویاهایتان دست نیافتنی تر از آن هستند که بتوانید در مشتتان بگیریدشان؟ باور کنید شما تنها کسی نیستید که این فکر و خیال ها را از ذهنش می گذراند. کمتر کسی است که مثل شما لحظات تلخ افسردگی را تجربه نکرده باشد و هیچ وقت با احساس ناامیدی دست به گریبان نشده باشد. باور کنید در روزهای تلخی که گذشته تان را از دست رفته و آینده تان را ناخوشایند می بینید، تنها نیستید.

حسن محمدی بازدید : 174 جمعه 14 خرداد 1395 نظرات (1)

داستان جالب راننده اتوبوس

 

مایکل، راننده اتوبوس شهری، مثل همیشه اول صبح اتوبوسش را روشن کرد و در مسیر همیشگی شروع به کار کرد. در چند ایستگاه اول همه چیز مثل معمول بود و تعدادی مسافر پیاده می شدند و چند نفر هم سوار می شدند. در ایستگاه بعدی، یک مرد با هیکل بزرگ، قیافه ای خشن و رفتاری عجیب سوار شد او در حالی که به مایکل زل زده بود گفت: «تام هیکل پولی نمی ده!» و رفت و نشست.
 
مایکل که تقریباً ریز جثه بود و اساساً آدم ملایمی بود چیزی نگفت اما راضی هم نبود.

حسن محمدی بازدید : 182 جمعه 14 خرداد 1395 نظرات (0)

افرادی که از لحاظ جنسی فعال ترند، کمتر بیمار می شوند

 

با اثرات مفید رابطه جنسی آشنا شوید
رابطه زناشویی نه تنها حس خوبی به زوج می دهد بلکه برای سلامتشان هم مفید است. در ادامه متوجه خواهید شد که یک رابطه زناشویی سالم چه کارهایی برایتان خواهدکرد.

 

• به فعالیت سیستم ایمنی کمک می کند

حسن محمدی بازدید : 169 جمعه 14 خرداد 1395 نظرات (0)

افزایش قند خون مادر با افزایش وزن نوزاد به هنگام تولد، نارسایی تنفسی، کاهش قند خون نوزاد و یرقان ارتباط دارد. گاهی نیز بچه در زهدان مادر می‌میرد.

درگفتگو با متخصص داخلی بیوطب بخوانید:

دیابت شیرین یا مرض قند، گونه‌ای نارسایی در سوخت و ساز مواد قندی است که در پی کاهش توانایی بدن در ساختن یا پاسخ دادن به هورمون انسولین به وجود می‌آید و با افزایش قند گلوکز در خون همراه است.

بخش از گلوکز زیادی از راه ادرار به بیرون راه می‌یابد، اما بیشتر آن در خون می‌ماند و به بافت‌ها و اندام‌های گوناگون، مانند شبکیه‌ی چشم، کلیه‌ها، پوست و رگ‌ها آسیب می‌رساند.

امروزه این آسیب‌ها را با تزریق انسولین یا قرص‌های کاهنده‌ی قند خون کاهش می‌دهند.

حسن محمدی بازدید : 193 جمعه 14 خرداد 1395 نظرات (0)

مصرف کافئین در کاهش درد عضلانی موثر است

 

۴ توصیه برای کاهش درد عضلات ناشی از ورزش
معمولا" کمتر ورزشکاری پیدا می شود که از درد عضلات ناشی از تمرینات ورزشی شکایت نکند! . توصیه های مختلفی برای کاهش درد عضلات مطرح می شود در این مطلب ۴ توصیه که در کاهش درد عضلات پس از ورزش تأثیر دارد را بیان می کنیم.

 

روغن ماهی

حسن محمدی بازدید : 192 پنجشنبه 13 خرداد 1395 نظرات (0)

ایجاد سروصدا در مفاصل، داشتن درد و تورم در مفصل از علائم آرتروز زانو هست

 

شاید گاهی طرز نشست و برخاست و راه رفتن روزمره ما به چشم نیاید، اما در درازمدت این کارهای ساده سلامت استخوان‌ها و مفاصل را به خطر می‌اندازد. زانو و مفصل آن از جمله اعضای مهم اسکلت بدن است که با کمترین اختلالی، راه رفتن را مختل می‌کند.

حسن محمدی بازدید : 179 پنجشنبه 13 خرداد 1395 نظرات (0)

یکی از بزرگترین موانع بالا بردن  اعتماد به نفس، نیاز مبرم به تایید و تصدیق دیگران است‎

 

اعتماد به نفس مقوله ای است که برای تک تک انسان ها از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.


یکی از بزرگترین موانع برای افرادی که می خواهند اعتماد به نفسشان را بالا ببرند، نیاز مبرم آنها به تایید و تصدیق دیگران است. آنها احساس می کنند اگر کسی به آنها نگوید که چه کار محشری انجام داده اند یا چقدر عالی بوده اند، حتماً به اندازه ی کافی خوب نبوده اند. آنها به خودشان ایمان ندارند و نیاز دارند که کسی را پیدا کنند که آنها را باور داشته و تاییدشان کند.

حسن محمدی بازدید : 156 پنجشنبه 13 خرداد 1395 نظرات (0)

همسران همفكر، زندگي‌شان بسيار دوام بيشتري نسبت به همسران فقط زيبا صورت دارد‎

 

وقتي به آمارهاي نجومي مربوط به استفاده و مصرف لوازم آرايشي و انواع و اقسام جراحي‌هاي زيبايي نظري اندازيم واقعا جاي تعجب، تاسف و نگراني خواهد داشت كه كشور ما در رديف پرمصرف‌ترين كشورهاي دنيا از اين دست مي‌باشد...

حسن محمدی بازدید : 131 پنجشنبه 13 خرداد 1395 نظرات (0)

مصرف چربی های اشباع ،مستقیما چربی خون را افزایش می دهند

 

راههایی برای کنترل و پیشگیری از چربی خون

چربی خون عبارتست از بالا رفتن مقدارکلسترول و یا تری‌گلیسرید از مقدار طبیعی آنها در خون که باعث بیماری چربی خون می شود.

افزایش چربی خون با تجمع در دیواره رگ ها، تنگی آنها را به دنبال دارد و به همین دلیل باعث افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی، درد قفسه سینه و گرفتگی عروق می شود. درمان به موقع و مناسب افزایش چربی خون، نه تنها قادر است از تنگی عروق قلبی جلوگیری کند، بلکه می تواند از پیشرفت آن نیز جلوگیری کرده و حتی باعث بهبود آن شود.

حسن محمدی بازدید : 192 پنجشنبه 13 خرداد 1395 نظرات (0)
چه‌كار كنيم كه ام‌اس نگيريم؟
ام‌اس يك بيماري خودايمن است كه بر مغز و نخاع فرد تاثير مي‌گذارد. در پي اين بيماري، بدن توانايي كنترل ماهيچه‌ها، بينايي، تعادل و ساير حواس را از دست خواهد داد. افسردگي، تشويش و اضطراب نيز از اثرات اين بيماري روي فرد است. از نشانه‌هاي ابتلا به ام‌اس مي‌توان به گزگز كردن مداوم كف پاها و كف دست‌ها، خستگي مفرط، بي‌حالي، دوبيني، تارشدن چشم و عدم تعادل بدن اشاره كرد. متخصصان مغز و اعصاب سه عامل محيطي، ژنتيكي و ويروس‌ها را در بروز ام‌اس موثر خوانده‌اند.
حسن محمدی بازدید : 138 پنجشنبه 13 خرداد 1395 نظرات (0)

حكایت دیو و سلیمان

 

سلیمان فرزند داود، انگشتری داشت که اسم اعظم الهی بر نگین آن نقش شده بود و سلیمان به دولت آن نام، دیو و پری را تسخیر کرده و به خدمت خود در آورده بود، چنانچه برای او قصر و ایوان و جام ها و پیکره ها می ساختند. این دیوان، همان لشکریان نفسند که اگر آزاد باشند، آدمی را به خدمت خود گیرند و هلاک کنند و اگر دربند و فرمان سلیمان روح آیند، خادم دولتسرای عشق شوند.

حسن محمدی بازدید : 167 چهارشنبه 12 خرداد 1395 نظرات (0)
نویسنده:

شیخ معتصم سید احمد

ناشر چاپی:
بنیاد معارف اسلامی
ناشر دیجیتالی:
مرکز تحقیقات رایانهاي قائمیه اصفهان

مشخصات کتاب
سرشناسه : سیداحمد، معتصم عنوان و نام پدیدآور : حقیقت گمشده داستان گرایشم به مذهب اهل بیت علیهمالسلام معتصم سید
احمد؛ ترجمه محمدرضا مهري مشخصات نشر : قم بنیاد معارف اسلامی، 1377 . مشخصات ظاهري : 2ج. فروست : بنیاد معارف
45000 ریال (ج. 1، چاپ ؛ : X-964-6289- چاپ دوم 41 􀀀 964 : ؛ ج. 1 -6289-40- 91 . شابک : 13000 ریال: دوره 1 اسلامی 90
وضعیت X-978-964-6289- 45000 ریال ج. 2، چاپ چهارم 41 : ؛ 964-6289-42- چهارم ؛ ) 13000 ریال ج. 2، چاپ دوم 8
فهرست نویسی : برون سپاري یادداشت : ج. 1و 2 (چاپ دوم: 1379 ). یادداشت : ج 1و 2 (چاپ سوم 1384 ). یادداشت : ج. 1و 2
(چاپ چهارم: اسفند 1386 ). یادداشت : کتابنامه به صورت زیرنویس موضوع : خاندان نبوت -- احادیث موضوع : شیعه --
دفاعیهها و ردیهها شناسه افزوده : مهري محمدرضا، 1336 - ، مترجم شناسه افزوده : بنیاد معارف اسلامی رده بندي کنگره :
15521- 297 شماره کتابشناسی ملی : م 77 / 1377 رده بندي دیویی : 4172 س 9ح 7041 /BP211/5




دانلود فایل PDF

حسن محمدی بازدید : 193 چهارشنبه 12 خرداد 1395 نظرات (0)

1 - حضرت مهدي در صحاح سته
2 -حضرت مهدي در بعض كتب اهل سنت


بسم اللّه الرحمن الرحيم


1 - حضرت مهدي (ارواحنا فداه و عجّل اللَّه تعالي فرجه) در صحاح سته
حتمي بودن خروج مهدي ( ع ) اينكه مهدي ( ع ) خواهد آمد امري است كه شيعه و سنّي بر آن اتّفاق دارند و حتّي غير مسلمانان نيز در كتابهايشان مژده يك نجات دهنده را در آخرالزّمان به پيروانشان داده اند .

به عنوان نمونه: در تورات ، اشعياي نبي ، فصل 11 آمده است:
« . . . مسكينان را به عدالت داوري خواهد كرد و به جهت مظلومان زمين به راستي حكم خواهد كرد . . . گرگ با برّه سكونت خواهد كرد و پلنگ با بزغاله خواهد خوابيد و گوساله و شير پرواري با هم ، و طفل كوچك آنها را خواهد راند . . . در تمامي كوه مقدّس من ضرر و فسادي نخواهند كرد . زيرا كه جهان از معرفت خداوند پر خواهد شد . »

حسن محمدی بازدید : 273 چهارشنبه 12 خرداد 1395 نظرات (0)

سؤال كننده : سيد محمد مهدي

خلاصه اشكالات :

در اين نوشته مجموعه به شبهاتي كه يكي از علماي اهل سنت در مقاله خويش در مورد امام زمان عج الله تعالي فرجه الشريف طبق نظر شيعه مطرح كرده است و مي خواهد به وسيله اين شبهات القاء كند كه مهدي شيعه همان دجال (مسيح دجال) يا پادشاه يهود است ، پاسخ داده شده است .

خلاصه شبهات :

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 445
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,769
  • بازدید ماه : 6,759
  • بازدید سال : 79,600
  • بازدید کلی : 2,294,362
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند