loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 190 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

وظایف و مسئولیت های شغلی کارکنان در یک سازمان وظایف کلیدی است که همواره باید نسبت به سایر امور غیراساسی در اولویت قرار گیرد. موضوع مهم تر در این خصوص کنترل و نظارت بر این وظایف و مسئولیت ها به منظور حسن انجام کار است .

کنترل و نظارت بر وظایف و مسئولیت های کارکنان یکی از مهم ترین ابزارهای مدیریتی است و مدیرانی که در این خصوص با موفقیت عمل می کنند، می توانند از یک سو تأثیر مطلوبی بر کارکنان خود بگذارند و از سوی دیگر نقش محوری در پیشرفت و ترقی سازمان خود ایفا نمایند.


حسن محمدی بازدید : 256 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

استعاره نوعي صنعت ادبي براي تشبيه و مقايسه است.[1] استعاره­ها، نگاره­ها و نقش­هايي هستند كه از طريق آنها مي­توان به ماهيت سازمانها پي برد.[2]

استعاره اين امكان را فراهم مي­آورد تا يك چيز يا يك تجربه بر حسب شباهت با يك چيز يا تجربه ديگر(كه به طور معمول به منزله معادل هم در نظر گرفته نمي­شوند)، شناسايي شوند؛

مانند زندگي كه به يك جاده طولاني و پر پيچ و خم تشبيه شده است؛ يا انسان دلير و شجاعي كه به شير تشبيه شده است .با شناخت هر استعاره­اي كه براي سازمان اخذ مي­شود، مي­توان چيزي براي خود سازمان آموخت.[3]

حسن محمدی بازدید : 194 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

از آنجا که سازمان ها حوزه ی خود را بین جمعیت های مختلف گسترده اند، مدیریت اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

مدیران امروزی با اعضاء گروه مختلفی روبه رو هستند که ممکن است متعلق به محل ها و فرهنگ های مختلفی باشند و سوابق و گذشته های متفاوتی داشته باشند

. جمع و جور کردن و درست کردن تیم ها و گروه های مختلف، از جمله مهارت های باارزشی است که مدیران در پی کسب آن هستند.

برای انتخاب فردی برای کاری یا پروژه ای، اینکه بدانیم فرد موردنظر قابلیت کار به صورت گروهی را دارد یا خیر، اهمیت زیادی دارد.

حسن محمدی بازدید : 180 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

دوره ای که در آن حضور داریم، عرصه ای است برای عرض اندام سازمان هایی که پیشرو بودن را جزو اهداف اولیه خود می دانند. این سازمان ها همان هایی هستند که با سوارشدن بر موج تغییرات و نه ماندن در زیر امواج، به آینده نزدیک تر شده و خود را با آن همسو کرده اند.

امروزه دیگر بزرگ بودن (فیزیکی) یک مزیت محسوب نمی شود؛ بلکه چابکی و انعطاف، ابزار گذر از آزمون های تلخ و رسیدن به کامیابی های شیرین است، به این منظور سازمان ها باید با استفاده از سازوکارهایی همچون یادگیری سازمانی برای رسیدن به دانش جمعی که یکی از عوامل چابکی محسوب می شود تلاش مضاعفی به خرج دهند؛

حسن محمدی بازدید : 198 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

معرفی نرم افزار ارزیابی و تحلیل فرآیند مالی پروژه های صنعتی

با وجود اینکه هدف بسیاری از پروژه هایی که پیوسته در مناطق مختلف دنیا تعریف و اجرا می شوند، فراتر از اهداف مالی است و به منظور توسعه فرهنگی، زیرساختی، اجتماعی، رفاهی و...، توسط دولت ها طراحی و برنامه ریزی می شوند، اما معیار تصمیم گیری در خصوص پذیرش یا رد عمده پروژه هایی که در بخش خصوصی ارزیابی می شوند، شاخص های مالی یا به بیان ساده تر، پتانسیل درآمدزایی پروژه، متناسب با حجم سرمایه گذاری مورد نیاز آن است.


حسن محمدی بازدید : 159 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

مشتریان همیشه می‌خواهند تا جایی که ممکن است پول کمتری بدهند، درست است؟ نه همیشه هم این‌طور نیست. مشتریان اغلب با کمال میل حاضرند برای یک محصول پول بیشتری بپردازند حتی اگر بتوانند محصولی با کارکرد مشابه (یا حتی یکسان) را از جای دیگر ارزان‌تر تهیه کنند. دلیل چنین کاری می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

۱) خریدن محصول شما آسان‌تر است.


حسن محمدی بازدید : 177 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

کولونوسکوپی در واقع یکی از شیوه‌های غربالگری برای تشخیص به موقع سرطان روده است.

سرطان روده بزرگ (کولون) که می‌تواند یکی از عوامل آن پولیپ‌ها (توده‌های خوش خیم) باشد، یکی از سرطان‌هایی است که قابلیت پیشگیری یا تشخیص زودهنگام و در نتیجه درمان به موقع و موفق را دارد. تست کولونوسکوپی می‌تواند به پزشک کمک کند تا ضایعات داخل روده را تشخیص داده و در صورت لزوم با انجام عمل جراحی و برداشتن این ضایعات از داخل روده، درمان موفقی را برنامه ریزی کند.

حسن محمدی بازدید : 200 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

از آيات شريفه قرآن چون آيه: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ* كه به تاويل و تفسير پيامبر كه از طرف خدا معلم و مفسر قرآن است، اهل ذكر حضرت او و امامان از اهل بيت هستند، «1» و آيه: وَ ما يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ‏ كه به توضيح حضرت صادق اميرالمؤمنين و امامان پس از او مى‏باشند «2» و روايات متقن و استوارى كه گوياى اين حقيقت‏اند كه امامان معدن دانش، و شجره نبوت و محل رفت و آمد فرشتگان‏اند «3» و نيز بيانگر اين واقعيت‏اند كه امامان دانش پيامبر و همه انبياء و اوصيائى كه پيش از آنان 

حسن محمدی بازدید : 202 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

 

اغلب افراد هنگامی که "رژیم لاغری" می‌گیرند، خود را از خوردن بسیاری از غذاها محروم می‌کنند اما تحقیقات جدید به تازگی نشان داده که برخی از این غذاهای بد هم در هنگام داشتن رژیم لاغری بد نیستند و می‌توانند حتی باعث لاغری فرد شوند.

حسن محمدی بازدید : 181 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)


زیره را من سوی کرمان آورم گر ***به پیش تو دل و جان آورم ( مولوی)

 

 

در پیشگیری از بروز بیماری های زیر موثر است :


* نفخ و اسپاسم روده بخصوص در بیماران با روده تحریک پذیر

* چاقی



خانواده:

حسن محمدی بازدید : 233 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

قسمت‌ مورد استفاده‌ داروي‌ زيره‌ سياه‌ ميوه‌ آن‌ است‌ که‌ در تيره‌ ماه‌ سال‌ دوم‌ باقطع‌ کامل‌ گياه‌ صورت‌ مي‌گيرد و مي‌گذارند تا برسد.

نام‌هاي‌ رايج‌ زيره سياه :زيره‌، زيره‌ رومي‌، زيره کرماني‌، شاه‌زيره‌، کرويا، کمون‌ رومي‌،قرنباد.

حسن محمدی بازدید : 335 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
شیوه های صحیح نشستن ، ایستادن ، راه رفتن و خوابیدن
هنگامی که در مورد سلامتی صــحبت بـه میـان مـی آیـد بی تـردید وضــعیت صحیـح قرارگـیـری بـدن شـمـا هـنـگام فعالیت های گوناگون در رأس فهرست عوامل مهم سلامتی قـرار خـواهد گـرفـت، زیـرا بـه انـدازه تغذیه مناسب، ورزش، پـرهـیـز از مواد الکلی و سیگار در حفظ سلامتـی بـدن موثر می باشد. وضـعـیت صحیح قرارگیری اندام ها کمک مـی کند تا کـارهـایـتـان را بـا انـرژی بیـشتـر و اسـتـرس و خـستگی کمتر به انجام رسانید.
حسن محمدی بازدید : 397 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

داروهای موثر در ناتوانی جنسی
در خبرها آمده بود که 25 تا 40 در صد از مردان بالای 40 سال به ناتوانی جنسی دچارند.
از طرفی در آمارها می خوانیم که بین 40 تا 75 درصد از مردم به صورت خوددرمانی از انواع داروها استفاده می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از داروها ممکن است موجب بروز ناتوانی جنسی شوند و این موضوع در 25 درصد از افرادی که به درمانگاه‌های ناتوانی جنسی مراجعه می‌کنند، مشاهده می‌شود.در این صورت، وقت و هزینه زیادی صرف درمان آن می‌شود، در حالی که علت آن ساده و مشخص است.

حسن محمدی بازدید : 202 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

دادن صدقه

در روایات اسلامى وارد شده كه صدقه دادن مستحب است، اگرچه به كمترین چیزها و اگر كسى قدرت مالى زیاد ندارد، مى تواند با اندك چیزى به این دستور الهى عمل كند. این عمل اختصاص به اغنیا ندارد، بلكه از هر غنى و فقیر شایسته است.

صدقه پنهانی

حسن محمدی بازدید : 205 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)
از ابتدای خلقت انسان و در دوره‌های مختلف همه به دنبال راهکاری برای افزایش طول عمر بوده‌اند که یکی از آنها تاثیر مواد غذایی است.
به گزارش مشرق، شیوا فرجی عضو انجمن علمی تغذیه ایران در مورد نقش مواد غذایی بر افزایش طول عمر خاطرنشان کرد: از ابتدای خلقت انسان و در دوره‌های مختلف همه به دنبال راهکاری برای افزایش طول عمر بوده‌اند که یکی از آنها تاثیر مواد غذایی است.
حسن محمدی بازدید : 223 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

یکی از سنت‌های الهی که خداوند برای خود به عنوان آیین‌نامه، واجب کرده، سنت اسباب است. در روایات اسلامی آمده است که نظام هستی در سایه نظام علی و معلولی و سبب و مسبب مدیریت می‌شود. از جمله روایاتی که می‌گوید: ابی الله ان تجری الامور الا باسبابها؛ خداوند پرهیز دارد که امور جز به اسبابش جریان یابد. پس نظام هستی همان نظام سبب و مسبب است.

از امام رضا(ع) روایت است که فرمود: کل قائم فی سواه معلول؛ هر قیام‌کننده در غیر خدا معلول است. پس می‌توان گفت که خداوند علت علت‌ها و علت‌العلل است؛ به این معنا که سرچشمه هستی اوست و او همان علت اولین هستی است که علل میانی تا علت قریب به او وابسته است.

معیت قیومی خداوند در همه مراتب علل و اسباب


حسن محمدی بازدید : 175 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)
در قیامت انسان عمل خودش را می‌چشد می‌بیند تلخ است، آن روز است که دادش درمی‌آید؛ یا می‌چشد می‌بیند شیرین است، آن روز است که لذت می‌برد. یعنی هرچه که قبلاً در سلف گذراند الآن امتحان می‌کند؛ همانی که در دنیا شیرین بود الآن می‌سوزاند، چون «حفت النار بالشهوات» و همانی که در دنیا تلخ بود الآن لذت‌بخش است، چون «حفت الجنة بالمكاره».

تفسیر آیه 166 و 167 بقره
حسن محمدی بازدید : 240 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)

عارف وارسته حضرت آیة الله بهجت درباره امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمودند: حضرت غائب (عج) دارای بالاترین علوم است؛ و اسم اعظم بیش از همه در نزد خود آن حضرت است. با این همه، به هر کس که در خواب یا بیداری به حضورش مشرّف شده، فرموده است: برای من دعا کنید.(1)

ایشان می فرمودند: آیا نباید در فکر باشیم و با تضرّع و زاری برای ظهور فرج مسلمان‌ها و مصلح حقیقی: حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنیم؟!(2)

شرایط خواندن دعای فرج


حسن محمدی بازدید : 201 چهارشنبه 07 اسفند 1392 نظرات (0)

کاری را به تازگی آغاز کرده اید ولی احساس خستگی می کنید. چه اولین کار شما باشد و چه شغلتان را تغییر داده باشید، به هر حال وارد این حرفه شده اید و احساس می کنید گیر افتاده اید.

کارها به نظرتان ملالت آور، خسته کننده و تکراری می آید و زمانتان را نمی توانید آنطور که دوست دارید بگذرانید.

قبل از اینکه برگه ی استعفای خود را امضا کنید، مدتی وقت صرف کنید و به درستی درمورد کارتان فکر کنید. فرصتی هم به این کار بدهید. شاید آنقدرها هم که فکر میکردید خسته کننده نباشد. راه حل های کوتاه مدت

1- کارهای روزانه تان را یادداشت کنیدهمه ی کارهایی را که تا قبل از اتمام زمان کاری می بایست انجام دهید یادداشت کنید. و با انجام هر کار کنارش تیک بزنید.

حسن محمدی بازدید : 202 چهارشنبه 07 اسفند 1392 نظرات (0)

اخلاق از موضوعاتي است که از بدو تولد بشر وجود داشته است و گذر زمان نه تنها ضرورت وجود آن را کم رنگ و کم اهميت ننموده است، بلکه بر اهميت و لزوم آن در اين برهه از زمان است،

تا جايي که امروز بحث از مسئوليت هاي اجتماعي و استانداردهاي جهاني اصول اخلاق انساني از موضوعات چالش برانگيز کليه سازمان هاي اداري مي باشد

تا اين که ترويج اخلاق در سازمان ها و تعالي اخلاقي فرهنگ سازماني نه تنها محيط با نشاط و مساعدي را بيافريند بلکه موجب افزايش بهره وري نيز گردد.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 289
  • آی پی امروز : 90
  • آی پی دیروز : 114
  • بازدید امروز : 179
  • باردید دیروز : 292
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 932
  • بازدید ماه : 932
  • بازدید سال : 101,515
  • بازدید کلی : 2,316,277
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند