loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 243 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

کلیه‌ها برای سلامتی بدن اهمیتی فراتر از تصور ما دارند که به‌دلیل این نقش حیاتی و انکارناپذیر در بدن، سزاوار توجه و مهربانی بیشتری هستند.
کلیه‌ها،‌ خون را تصفیه،‌ هورمون‌های مختلفی را ترشح و مواد معدنی را جذب می‌کنند. آنها همچنین با تولید ادرار، مواد سمی را از بدن دفع کرده و اسیدهای بدن را خنثی می‌کنند. اما چرا بسیاری از ما با این عضو حیاتی نامهربان هستیم؟

 

آسیب کلیوی یا تحلیل رفتن تدریجی این عضو حیاتی اغلب و سال‌ها نادیده گرفته می‌شود زیرا کلیه‌ها می‌توانند همچنان با ٢٠‌درصد از ظرفیت خود نیز به فعالیتشان ادامه دهند. بنابراین به بیماری‌های کلیوی لقب «بیماری‌های‌خاموش» را داده‌اند. همین مسأله اهمیت مراقبت از آنها را تا پیش از این‌که خیلی دیر شود، ضروری می‌کند.

 

در این مقاله به ١٠ عادت مخرب که به مرور زمان آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کلیه‌ها می‌زنند و درنهایت حتی این عضو حیاتی را به‌طورکلی از کار می‌اندازند، اشاره شده که باید به‌طور جدی از این عادات غلط پرهیز کنید:

 

ننوشیدن آب کافی

حسن محمدی بازدید : 166 شنبه 05 مهر 1393 نظرات (0)

ازدواج امام جواد (علیه‌السلام) با دختر مأمون
مأمون چون در میان یک سلسله تنگناها و شرائط دشوار سیاسی قرار گرفته بود، برای رهایی از این تنگناها، تصمیم گرفت خود را به خاندان پیامبر نزدیک سازد، و بر همین اساس با تحمیل ولیعهدی بر امام هشتم می‌خواست سیاست چند بعدی خود را به مورد اجرا بگذارد.

 

از سوی دیگر، عباسیان از این روش مأمون که احتمال می‌رفت ‌خلافت را از بنی عباس به علویان منتقل سازد، سخت ناراضی بودند و به همین جهت به مخالفت با او برخاستند و چون امام توسط مأمون مسموم و شهید شد آرام گرفتند و خشنود شدند و به مأمون روی آوردند.

حسن محمدی بازدید : 216 شنبه 05 مهر 1393 نظرات (0)

این نوع از ماکارونی را از دست ندهید.

در روزهایی که همه اعضای خانواده دور هم هستند، غذای گرم اما جدید واقعا می چسبد. در خانواده ما همه طرفدار ماکارونی هستند که همیشه با گوشت درست می کنیم، اما امروز تصمیم گرفتم ماکارونی سالم با سبزیجات تهیه کنم.

مواد لازم برای 4 نفر :

حسن محمدی بازدید : 162 پنجشنبه 03 مهر 1393 نظرات (0)

۱۰ فرمول ساده برای چکاپ شخصی
۱) به خودتان نگاهی بیندازید:
هر ۳ یا ۴ ماه خودتان به شخصه یا همراه با یکی از اعضای خانواده نگاهی به پوست دست، پوست‌سر، نوک انگشتان، اطراف ریشه ناخن و زیر بغل خود بیندازید. بروز هرگونه تغییر شکل با تغییر رنگ در خال‌ها یا روی پوست و ظهور لک‌های قرمز به این معنی است که لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

۲) علایم خستگی را جدی بگیرید:

marya بازدید : 196 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (0)

هر کس دعای هفت جلاله را بر روی سنگ حدید نقش کند و آن را همراه دارد از شر اجنه و افراد مبتلا به جن در امان می ماند و گشایش در کارهایش پیدا می شود.

« اَعُوذُ بِجَلالِ اللّهِ


اَعُوذُ بِکَلِماتِ اللّهِ


اَعُوذُ بِرَسوُلِ اللّهِ

امَنْتُ بِاللّهِ و کتبه

اِنّى واثِقٌ بِاللّهِ وَ رُسُلِهِ

اَشْهَدُ اَنْ لا اله اِلاّ اللّهُ مُخْلِصا »

marya بازدید : 163 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (0)

شش نصیحت حکیمانه از امیر المومنین علیه السلام

متن حدیث:
قَالَ [عليه السلام] عَجِبْتُ لِلْبَخِيلِ يَسْتَعْجِلُ الْفَقْرَ الَّذِى مِنْهُ هَرَبَ وَ يَفُوتُهُ الْغِنَى الَّذِى إِيَّاهُ طَلَبَ فَيَعِيشُ فِى الدُّنْيَا عَيْشَ الْفُقَرَاءِ وَ يُحَاسَبُ فِى الْآخِرَةِ حِسَابَ الْأَغْنِيَاءِ وَ عَجِبْتُ لِلْمُتَكَبِّرِ الَّذِى كَانَ بِالْأَمْسِ نُطْفَةً وَ يَكُونُ غَداً جِيفَةً وَ عَجِبْتُ لِمَنْ شَكَّ فِى اللَّهِ وَ هُوَ يَرَى خَلْقَ اللَّهِ وَ عَجِبْتُ لِمَنْ نَسِيَ الْمَوْتَ وَ هُوَ يَرَى الْمَوْتَى وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَنْكَرَ النَّشْأَةَ الْأُخْرَى وَ هُوَ يَرَى النَّشْأَةَ الْأُولَى وَ عَجِبْتُ لِعَامِرٍ دَارَ الْفَنَاءِ وَ تَارِكٍ دَارَ الْبَقَاءِ .

 

امام علی علیه السلام فرمودند :

marya بازدید : 204 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (0)

حضرت مهدی (علیه السلام) «باب اللَّه» است. در روایات از امامان‏ (علیهم السلام) درباره فرموده خدای تعالی: «‏وَللَّهِ الأَسْمآءُ الحُسْنی فَادْعُوهُ بِها؛ و برای خداوند نیک‏ترین نام‏ها است، او را با آن‏ها بخوانید.» آمده است که: به خدا قسم ماییم آن اسماء حسنی (نیک‏ترین نام‏ها) که خداوند بندگانش را امر فرموده به وسیله آن‏ها او را بخوانند [و دعا کنند].

از دیدگاه شیعه برخی از وظایف و فوائد امام مترتب بر حضور و ظهور او در جامعه است. از آن جمله می توان به برقراری عدالت اجتماعی، بیان احکام و تفسیر و تبیین قرآن و اجرای حدود الهی اشاره کرد. ولی بخش های دیگری از وظایف و فوائد امام حتی با وجود غیبت ایشان از عالمیان دریغ نمی شود. به همین دلیل است که از امام غایب در روایات تعبیر به خورشید پشت ابر شده است و انسان ها هر کدام بر مبنای لیاقت و ظرفیت خویش از برکات وجود امام خویش بهره خواهند برد.

 سریع ترین و مطمئن ترین راه

marya بازدید : 208 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (0)

داروهایی که باعث کاهش میل جنسی میشوند
کم بودن میل جنسی رایج ترین شکل اختلال عملکرد جنسی در زنان ومردان است ،مصرف برخی داروها موجب کاهش میل جنسی در افراد می شود،ما لیست برخی از آنان را برایتان آورده ایم.


داروهایی که باعث کاهش میل جنسی میشوند:
- داروهای کاهش دهنده فشار خون مانند: هیدروکلرتیازید و …
- داروهای مورد استفاده در روانپزشکی مانند: فلوکستین و …
- آنتی آندروژنها (داروهای ضد هورمون مردانه): فیناستراید, کتوکونازول, اسپیرونولاکتون و …
قرصهای ضد حاملگی

marya بازدید : 201 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (0)
بحث در مورد ترکيبات شيميايي، يک موضوع تخصصيه. اما چاره اي نيست براي حفظ سلامت بايد بخشي از اين مواد رو شناخت. از جمله اين ترکيبات پرفلورنيته (PFCS) . اين ماده نوعي فلوريد شيميايي با ويژگي هاي منحصر به فرده. محققان اين ماده رو با بروز مشکلات تيروئيد ، سرطان، نازايي و نقص جنين و نقص سيستم ايمني ارتباط ميدن. اما ببينيم اين ماده در کجاها يافت ميشه؟
حسن محمدی بازدید : 169 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (2)

یکی از زیباترین جلوه های ارتباط عاشقانه با خدا و اساسی ترین راه های سیر و سلوک، ذکر است.

آیت ا... جوادی آملی بیان کرد: قرآن کریم دستورات فراوانی دارد، برخی از این دستورها مقطعی است، مثل اینکه می فرماید در ماه مبارک رمضان روزه بگیرید و مانند آن ، اما گاهی هم برخی دستورها دائمی است، مانند توصیه به یاد خدا: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْراً کَثیراً .سرّ این که باید همیشه به یاد خدا بود بر اساس دو نکته است، یکی از آنها به خاطر جذب خیر است، چون خدای متعال «دائم الفیض علی البریة» و «دَائِمَ الفَضلِ عَلَی البریَّة» است و این طور نیست که افاضه الهی تعطیل بردار باشد.

خداوند «باسط الیدین بالعطیّة» است. وقتی دائماً خدای متعال به ما فیض می رساند، ما هم باید ذکر کثیر داشته باشیم، یعنی یاد او در دل و نام او بر لب، می شود ذکر کثیر. اگر خداوند «دائم الفیض» است، باید دائماً به یاد فیّاض باشیم تا دائماً از فیض الهی بهره مند بشویم.دشمن دائماً وسوسه می کند. مگر ابلیس شب و روز دارد و انسان را آرام می گذارد؟! در خواب هم مزاحم آدمی است. پس اصرار قرآن کریم بر یاد خدا برای مقابله با وسوسه های شیطانی است.

حسن محمدی بازدید : 226 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

 امروزه کودکان به جای بازی کردن با هم سن و سالانشان، سرگرم بازی با تبلت و موبایل هستند که گاهی استفاده آنها از این وسایل ساعتها زمان می‌برد و ارتباط آنها را با دنیای اطرافشان قطع می‌کند این در حالیست که استفاده زودهنگام کودکان از تکنولوژی می‌تواند تبعاتی به همراه داشته باشد که گاهی والدین به علت مشغله‌های زیاد از آنها بی‌خبرند.

آمار فروش تبلت و موبایل افزایش چشم‌گیری یافته و هنگامی که والدین در خانه از تکنولوژی استفاده کنند، فرزندان نیز نسبت به استفاده از آن کنجکاو و ترغیب می‌شوند. حال باید دید آیا والدین مجازند چنین وسایلی را در اختیار فرزندانشان قرار دهند؟

دکتر محمود حریرچی، متخصص سلامت عمومی در گفت‌وگویی، درباره تبعات استفاده زودهنگام کودکان از تکنولوژی معتقد است که استفاده زیاد کودکان از وسایلی همچون تبلت وموبایل می‌تواند خلاقیت کودک را از بین ببرد، چرا که خلاقیت از سنین کودکی شکل می‌گیرد و کودک باید بیاموزد آنچه را که می‌خواهد با آن سرگرم شود خودش بسازد، اما تکنولوژی همه چیز را آماده در اختیار کودک قرار می‌دهد و به او اجازه فکر کردن نمی‌دهد.

حسن محمدی بازدید : 195 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

آنژین صدری یا درد در قفسه سینه چیست؟
افراد مبتلا به آنژین صدری، احساس درد در قفسه سینه را تجربه می کنند.
درد قفسه سینه می توانند شبیه احساس فشار و فشردگی در قفسه سینه باشد به حدی که انگار قفسه سینه شما در حال خرد شدن است.

 

درد در وسط قفسه سینه و پشت استخوان سینه و یا طرف چپ قسمت جلوی قفسه سینه شروع می شود. درد می تواند در سایر بخش های بدن مانند شکم و بازوها نیز گسترش پیدا کند.

 

موارد زیر می توانند باعث درد در قفسه سینه شوند:
ورزش (به ویژه اگر ورزش بعد از یک وعده غذایی سنگین و یا در هوای سرد انجام شود.)
استرس های عاطفی که معمولا در موارد شدید آنژین صدری باعث ایجاد درد در قفسه سینه می شوند.

حسن محمدی بازدید : 207 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

منیزیم عنصر بسیار مهمی است که وظایف بسیاری در بدنمان به عهده دارد از حفظ و نگهداری دستگاه ایمنی بدن تا کاهش خطر حمله قلبی، ولی متاسفانه به دلیل آن‌که رژیم غذایی ما سرشار از غذاهای آماده و فرآوری‌ شده است، بندرت می‌توانیم مقدار مناسب منیزیم مورد نیازمان را دریافت کنیم.

 

در اینجا مواد غذایی سرشار از منیزیم معرفی می‌شوند. با توجه به این‌که برخی منابع منیزیم مانند بادام برزیلی در ایران کمتر در دسترس قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم منابع در دسترس‌تر را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید.

حسن محمدی بازدید : 385 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

دم کرده ریشه این گیاه تب را پایین می آورد،قند خون را تنظیم می کند.برای دفع سنگ کلیه موثر است.

گل ختمی چینی با ذخیره حساسیت سلول‌های انسولین به کاهش سطح قندخون در موش‌های دیابتی کمک می‌کند.


 گروهی از متخصصان هندی به بررسی مواد شیمیایی طبیعی گرفته شده از گونه خاصی ختمی چینی پرداخته‌اند که به دلیل خواص درمانی‌اش شناخته شده و می‌تواند فاکتور درمانی بهتر و جدیدی برای مبتلایان به دیابت تولید کند.


دیابت نوع 2 که توسط پزشکان جهان به قاتل خاموش شناخته شده جزء بیماری‌های اصلی غیرقابل واگیر به حساب می‌آید و موجب می‌شود تعداد قابل توجهی از مردم دنیا بر اثر ابتلا به آنجان خود را از دست بدهند.

حسن محمدی بازدید : 227 چهارشنبه 26 شهریور 1393 نظرات (0)

دعا در فرهنگ اسلامي از جايگاه بسيار والايي برخوردار است و از آن به عنوان سلاح مؤمن و يكي از بهترين راه‌هاي كمال و رسيدن به اهداف متعالي و ارتباط با خداوند متعال ياد شده است. در روايات معصومين و دستورات بزرگان، همواره توصيه به دعا كردن شده كه دعا در هر شرايط زماني و مكاني و روحي افراد امكان پذير و مؤثر است، امّا برخي از مكانها و زمانها با توجه به اهميت آنها، جهت استجاب دعا تأثير خاصي دارند و خداوند برخي از زمانها و مكانها را نسبت به ديگر مكانها و زمانها فضيلت و برتري داده است؛ مانند برتري شهر مكه نسبت به ديگر سرزمينها و فضيلت شب قدر نسبت به هزار ماه. خداوند اين فضيلتها را براي آن قرار داده تا انسان بتواند با استفاده از آنها هرچه بهتر و بيشتر به خداوند تقرب جويد.


در اين نوشتار، اول به مكان‌هاي مقدسي كه دعا در آن اوقات سفارش شده است، اشاره مي‌كنيم سپس به بيان زمان‌هاي خاص دعا مي‌پردازيم:


مكانهاي دعا

حسن محمدی بازدید : 163 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (0)

طبق روایات و سنت معصومین(ع) مستحب است وقتی انسان دست به دعا برمی‌دارد آن را بر سر و صورت خود بکشد. نقل است امام سجاد(ع) وقتی چیزی که به سائل مرحمت می‌‌فرمود، گاهی دست مبارک را می‌بویید و می‌گفت: این دست به دست الهی رسیده است.


بعضی از اعمالی که در میان مردم رایج است و عده بی‌شماری به انجام آنها اهتمام می‌ورزند بعضاً به تصور اینکه آن عمل صحیح است انجام می‌دهند اما در حالی که از شیوه درست آن غافل هستند، از این رو بر آن شدیم تا مواردی را که شیوع بیشتری در جامعه دارد از کتاب «عمل‌های اشتباه، پاسخ‌های صحیح» اثر حجت‌الاسلام علی سنجرانی برای علاقه‌مندان ذکر کنیم.


پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه فرمودند: «و ارفعوا الیه ایدیکم بالدعاء فی اوقات صلواتکم، فانّها افضل الساعات، ینظر الله عزوجل‌ فیها بالرحمة إلی عباده» هنگام نماز دست‌ها را به دعا بلند کنید که بهترین لحظاتی که خدا با رحمت به بندگانش می‌نگرد این لحظات است.

حسن محمدی بازدید : 191 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (0)

هر کسی حاجت دارد، سر بر سجده گذارده و این ذکر را سه مرتبه بگوید و حاجت بخواهد که ان شاءالله برآورده مى شود:

 

يا حَىُّ يا قيُّومُ يا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ بِرَحْمَتِكَ اَسْتَغيثُ فَاكْفِنى ما اَهَمَّنى وَ لا تَـكِلْنى اِلى نَفْسى


امام باقر (ع ) فرمود: براى طلب رزق در سجده نماز واجب بگو: يا خَيْرَ الْمَسْئُولينَ وَ يا خَيْرَ الْمُعْطينَ اُرْزُقْنى وَارْزُقْ عِيالى مِنْ فَضْلِكَ فَاِنَّكَ ذُوالْفَضْلِ الْعَظيمِ 

اِنَّ الصّـادِقَ عليه السلام: كانَ اِذا أَلَحَّتْ بِهِ الْحـاجَةُ يَسْجُدُ مِنْ غَيْرِ صَـلاةٍ وَ لارُكُوعٍ يَقُـوُلُ: يـا أَرْحَمَ الرّاحمينَ سَبْعا ثُمَّ يَسأَلُ حاجَتَهُ. 

همانا امام صادق عليه السلام چون حاجتى مهم داشت بدون نماز و ركوع به سجده مى رفت و هفت بار مى گفت يا ارحم الراحمين سپس حاجت خود را از خدا درخواست مى كرد.

منبع:وبلاگ معچزه قرآن

حسن محمدی بازدید : 127 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (0)
اینکه خداوند می‌فرماید فقط اعمال پرهیزکاران را می‌پذیرد! سبب یأس و دلسردی افراد عادی و گناهکاران نمی‌شود؟

قرآن می‌فرماید: «خداوند فقط از پرهیزکاران می‌پذیرد». اگر این‌گونه است، کسی که تازه شروع به جهاد با نفس کرده باشد و تا رسیدن به تقوا مدت زمانی طول می‌کشد، در این فاصله حکم اعمال خیر او چگونه است؟ آیا مقبول درگاه حق تعالی واقع می‌شود یا خیر؟

در داستان فرزندان حضرت آدم(علیه السلام) از میان قربانی آن دو، تنها قربانى هابیل مورد قبول پروردگار قرار گرفت و قربانى قابیل پذیرفته نشد.

قرآن در جریان نقل این داستان می‌فرماید: «إِنَّما یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقین»؛[1] خدا تنها از پرهیزکاران مى‌‏پذیرد!
حسن محمدی بازدید : 333 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (0)

تا زمانی که به چیزی احساس نیاز نشود فرد برای رسیدن به آن تلاش نمی کند. اگر فردی نتواند در زندگی چیزهای مهم را تشخیص دهد و آنها را نشناسد، نباید امید زیادی به بهبود زندگی و رفاه او داشته باشیم. اگر فرد نداند چه چیزی برایش اهمیت دارد و چه باید انجام دهد، به هدف های خود نخواهد رسید.


باید کوشید تا چیزهایی را که دانش آموز در زندگی به آنها علاقه دارد شناسایی کرد.
عده ای از روانشناسان رفتار انسان را متأثر از احساسات او می انگارند. یعنی احساسات انسان ایجاد کننده رفتار او است. به عبارت دیگر احساسات، طرز فکرها، اعتقادات و ادراکات انسان به وجود آورنده رفتارند. از نظر تربیتی نیز این عقیده بسیار اهمیت دارد. اگر دانش آموزی احساس کند که معلمش او را دوست دارد، رفتارش نسبت به آن معلم دوستانه خواهد بود و به درس آن معلم نیز علاقه مند خواهد شد. در مقابل اگر احساس کند که معلم او را دوست ندارد، احتمالاً نسبت به درس آن معلم نیز علاقه ای نخواهد داشت. بنابراین باید کوشید تا چیزهایی را که دانش آموز در زندگی به آنها علاقه دارد شناسایی نمود و کار کردن با دانش آموز را از چیزهای دوست داشتنی آغاز کرد.

حسن محمدی بازدید : 204 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (0)

‌نماز، تسبیح خداوند است که موجب نزدیکی روحی و معنوی ما با او می‌گردد. نماز خواندن، تبادل انرژی‌های منفی و معیوب با انرژی‌های مثبت و روحانی است که این تبادل در حالت‌های مختلف نمازخواندن، متفاوت بوده و به شرح زیر می‌باشد:

حالت ایستاده: تبادل انرژی با زمین‌ از طریق چاکرای کف پاها و گرفتن انرژی معنوی از چاکرای سر می‌باشد.

حالت رکوع: تبادل انرژی بالاتنه با پایین‌تنه‌ از طریق چاکرای کف دست‌ها و چاکرای روی زانوها می‌باشد.

حالت سجده: تبادل انرژی‌های منفی با زمین از هفت منطقه‌ی چاکرای پیشانی، چاکرای زانوها، چاکرای کف دست‌ها و چاکرای روی پاها و گرفتن انرژی مثبت زمین از طریق این چاکراها می‌باشد.

انرژی زمین، احساس شادی، رضایت، امید، لذت و میل ‌ادامه‌ی حیات را ایجاد می‌کند.

حسن محمدی بازدید : 140 پنجشنبه 20 شهریور 1393 نظرات (0)

چهل نکته جالب درباره "حرم امام رضا(ع)"
 در سال ۴۰۰ هجرى قمرى به دستور سلطان محمود غزنوى بناى بقعه و حرم تجدید بنا و مناره‎ اى بر آن افزوده شد و پس از آن در زمان‎ هاى مختلف اقداماتى به مرور صورت گرفته است.


نکته۱

حسن محمدی بازدید : 186 پنجشنبه 20 شهریور 1393 نظرات (0)

رهنمودهای اسلام در مورد خوردن تنها سلامت جسم را تضمین نمی كند بلكه تضمین كننده سلامت هم جسم و هم جان است.

از آنجا كه عقل و علم، بر همه رازهای آفرینش احاطه ندارند، چه بسا حكمت برخی از رهنمودهای اسلام برای دانش امروز، مجهول باشد ولی بی تردید این به معنای بی دلیل بودن آن رهنمودها نیست، چنان كه فلسفه شماری از احكام اسلام، در گذشته مجهول بود و امروزه علم به راز آنها پی برده است.

در منابع روایی برای خوردن و آشامیدن، آدابی از سوی پیشوایان دین ذکر شده است که ناظر به شروع غذا با نام خدا و پایان غذا با حمد اوست.

روایات در این زمینه چنین می‌گویند:

حسن محمدی بازدید : 299 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)

موریس دوکبرا، از نویسندگان سرشناس فرانسوی می باشد. وی به سال ۱۸۸۵ متولد و به سال ۱۹۷۳ درگذشت.

برخی از آثار وی عبارتند از:
- اشرافیان بی پول
- ماروا
- آقایان تومی ها
- نیمه شب
- میدان پیگال
- کارتیه لاتن
- ماکائو یک جهنم قمار
- تیرباران شده سپیده دم
- معشوقه های من . اینک کتاب معشوقه های من را تقدیم علاقمندان میکنیم.

حسن محمدی بازدید : 193 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)


تستهای هوش یا تست IQ بهترین سنجش میزان هوش هستند که روانشناسان درباره آنها اتفاق نظر دارند . کتاب تست هوش تصویری توسط خانم فاطمه شعیبی آماده شده است ، که شامل ۶۰ تست هوش تصویری به صورت پرسش و پاسخ می باشد. در این کتاب پاسخ نامه هم در آخر گنجانده شده است که شما با حل هر بخش می توانید برای اطمینان از درستی پاسخ به پاسخنامه مراجعه کنید. این کتاب را تقدیم شما عزیزان میکنیم .

حسن محمدی بازدید : 496 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)

همه ما همواره سوالاتی در ذهن داریم اینکه چرا به این دنیا آمده ایم و پس از آن چه می شود ، چه رابطه ای بین دنیاها وجود دارد . چه ارتباطی بین گذشته ، حال و آینده وجود دارد ، اینکه عدالت چگونه برقرار است چگونه می توان آنچه که در قرآن وجود دارد را از لحاظ علمی ثابت کرد تا قابل لمس تر باشد به همان گونه که به علم اعتقاد داریم پس اگر رابطه ای بین علم و قرآن وجود داشته باشد ، قران را نیز همانند علم باورمی کنیم و اعتقادمان از قبل قویتر می شود چرا که همه چیز در عالم نسبی است مگر ذات پاک خداوند بزرگ .

کتاب قرآن و علم فیزیک مارا با حقایقی از این دست آشنا می کند . این کتاب سودمند را به دوستدارانش هدیه می کنیم .

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 446
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 868
  • باردید دیروز : 370
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,238
  • بازدید ماه : 7,823
  • بازدید سال : 94,736
  • بازدید کلی : 2,309,498
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند