loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 162 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)


کتابی جامع و کامل در مورد معرفی مشاغل و رشته های مختلف دانشگاهی ، با توجه به اهمیت شغل و ارتباط آن با پیشرفت یک کشور در این کتاب سعی شده رشته های دانشگاه و زمینه های شغلی وابسته به آن برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور معرفی شود تا این عزیزان بتوانند با شناخت و آگاهی بهتر رشته های مورد علاقه خود را انتخاب نمایند . این کتاب علاوه بر اینکه برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور مفید می باشد،برای خانواده این افراد نیز مفید بوده،تا بتوانند با ارائه اطلاعاتی کاملتر فرزندان یا دوستان خود را راهنمایی نمایند ، همچنین اطلاعات این کتاب برای تمام افراد کنجکاوی که علاقمند به بالا بردن سطح معلومات خود هستند مفید می باشد.
آشنایی با بیش از ۲۰۰رشته مختلف در ۵ گروه مختلف
آشنایی با توانایی‌های‌ لازم‌ هر رشته
آشنایی با موقعیت‌ شغلی‌ در ایران
آشنایی با درس‌های‌ هر‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل‌
قابل استفاده برای دانش آموزان، داوطلبان کنکور،خانواده ها،افراد کنجکاو و . . .
این کتاب سودمند را تقدیم داوطلبان کنکورمی کنیم .

حسن محمدی بازدید : 155 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)
از قدیم خانواده‌ها برای ازدواج فرزندان خود مسائلی را در نظر می‌گرفتند و هنوز هم مدنظر می‌گیرند. این مسائل، حاصل تجربه‌های خاص خودشان یا تعالیم فرهنگی و اجتماعی بوده است. هر خانواده، اصول و قوانین ویژه‌ای دارد و تلاش می‌کند طبق این اصول اقدام کند.

فرایند سنتی ازدواج، معمولا با خواستگاری رسمی و خانوادگی شروع می‌شود. خانواده‌ها همدیگر را می‌سنجند تا ببینند آیا مطابق با اصول و هنجارهای یکدیگر هستند یا نه. در صورتی که تطابق وجود داشت، از دختر و پسر هم نظرخواهی می‌کنند و اگر این دو به ازدواج رضایت دادند، بقیه مراحل اجرا می‌شود. حتی هنوز هم در برخی از ازدواج‌های سنتی در همان شب خواستگاری مراسم عقدکنان انجام می‌شود ولی شکل امروزی‌تر آن، این است که خانواده‌ها به دختر و پسر فرصت می‌دهند تا همدیگر را بیشتر بشناسند و در طی چند جلسه گفت‌وگو تصمیم بگیرند.

ازدواج به شیوه‌هایی متفاوت
حسن محمدی بازدید : 180 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)

7 پیشنـهـاد غـذایـی به خـانـم هـا
بیشتر ما خانم‌ها آنقدر که به زیبایی و ظاهرمان اهمیت می‌دهیم برایمان مهم نیست که چه بخوریم و چطور و چه مقدار بخوریم. در صورتی که داشتن تغذیه مناسب، پایه و اساس یک زندگی همراه با سلامت و حتی عاملی مهم در داشتن ظاهری زیباست، به همین دلیل انجمن پزشکان آمریکا در سال 2010، هفت ماده غذایی را به خانم‌های سراسر دنیا معرفی کرد تا‌ آنها با خوردن این موادغذایی، زندگی شاد و سالمی داشته باشند:


1. ماهی آزاد

حسن محمدی بازدید : 218 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)

به نظر مرغ چاق و درشتی بود. بسته بندی اش این طور نشان می داد. گوشتی صورتی و پوستی زرد و نازک و کم چرب داشت، اما دقیق تر که شدم، انگار قسمت هایی از سطح ران و بال مرغ، رنگ کبودی داشت و خونمردگی هایی زیر پوست مرغ به چشم می خورد.

مرغ دیگری را انتخاب کردم، اما اغلب مرغ ها همین شرایط را داشتند. این پرسش پیش آمد که دلیل این کبودی ها چیست. اغلب عرضه کنندگان مرغ، علت این خونمردگی ها را ناشی از تزریق داروهای هورمونی و آنتی بیوتیک عنوان می کنند که چون تزریق با سرعت و در نواحی بال، ران و گردن مرغ انجام می شود، باعث ایجاد خونمردگی در محل تزریق می شود، اما برای آن که به پاسخی علمی و منطقی دست یابیم، با دکتر ، متخصص علوم و صنایع غذایی، دامپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت وگو کرده ایم.

حسن محمدی بازدید : 379 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)

صافات، سی و هفتمین سوره است كه مكی  و 182آیه دارد.


درفضیلت این سوره از پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله نقل شده: هر كس سوره صافات را بخواند خداوند به تعداد همه جنیان و شیطان ها به او ده حسنه عنایت می كند و شیطان ها را از او دور می كند و از شرك مبرّی شده و دو فرشته حافظ او، در روز قیامت به سود او شهادت می دهند كه به پیامبران الهی ایمان دارد(1)

از امام صادق علیه السلام نیز روایت شده: هر كه سوره صافات را در هر روز جمعه قرائت نماید، همواره در حفظ و امان الهی بوده و آفت ها و بلاها در زندگی دنیایی، از او دفع می شود. روزی فراوانی از جانب خداوند به او داده می شود و از سوی شیطان و حاكمان ستمگر، آسیبی به مال و فرزندان و بدن او نمی رسد و اگر در همان روز یا شب جمعه بمیرد خداوند او را شهید به شمار آورده و در رمز قیامت در شمار شهدا خواهد بود و در بهشت هم درجه با شهیدان است(2)

آثار و بركات سوره

حسن محمدی بازدید : 208 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

 نمونه هايى از فضائل وسيره فردى امام رضا (ع)
دعاى مستجاب
1- آل برمك، مخصوصاً يحيى بن خالد بر مكى براى حفظ حكومت و مقام خويش هارون عباسى را وادار كردند تا موسى بن جعفر (ع) را شهيد كرد، بدين سبب امام رضا (ع) در مكه به آنها نفرين كردند، حكومت و مقامشان تار و مار گرديد.
محمد بن فضيل گويد: ابوالحسن رضا (ع) را ديدم، در عرفات ايستاده و دعاى مى ‏كرد. بعد سرش را پايين انداخت، (گويى چيزى به قلب مباركش الهام شد) كه وى علت سر به زير انداختن را پرسيدند؟

فرمود: به برامكه نفرين مى‏ كردم كه سبب قتل پدرم شدند. خداوند امروز دعاى مرا درباره آنها مستجاب كرد، امام از مكه برگشت، چيزى نگذشت كه در همان سال، هارون بر آنها خشم گرفت وتار و مارشان كرد.(1)
جعفر برمكى شقه شد، پدرش يحيى به زندان رفت، بطورى متلاشى شدند كه مايه عبرت مردم گشتند.

 

علم غيب ‏

حسن محمدی بازدید : 158 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

به مناسبت ولادت امام رضا (ع)

خراسان در شب میلاد تو، عزیزترین جای عالم است. امشب عطر زعفران و گلاب، عطر عود و اسپند، از زمین به آسمان راه می گشاید و تمام عرش‌نشینان، چراغانی شهری را به هم نشان میدهند که خورشیدی شبانه‌روز در خاکش پرتوافشانی می‌کند. امشب نگاه فرشتگان به مشرق ایران دوخته شده و تمام دلها به‌سوی طوس پر میکشد. همه دلها امشب حسرت پرواز دارند، حسرت داشتن دو بال سبک‌بار که بی وقفه به‌سوی تو پر بگشایند و شادباش میلادت را بر ضریح تقرب بوسه زنند. چه مبارک سحری و چه فرخنده شبی است!

 

یا ضامن آهو!

حسن محمدی بازدید : 236 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

آن ماه که مهر از نگاهش ریزد / گلبوسه ملک به خاک راهش ریزد
درجشن ولادت رضا هر که نشست / ازبارش مرحمت گناهش ریزد
امشب که شب خجسته میلاد است / تسبیح فرشتگان مبارک باد است
شاد است دل آل محمد اما / بیش از همه دلها دل زهرا شاد است

¤¤¤¤¤¤¤¤ پیامک تبریک ولادت امام رضا ¤¤¤¤¤¤¤¤

حسن محمدی بازدید : 429 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

هر کس این پنج آیه را هر روز یازده مرتبه بخواند برای او هر حاجت و  امر مهمی آسان گردد و به زودی به مراد خویش انشاء الله خواهد رسید.

۱- آیة الکرسی تا  و هو العی العظیم

۲- آل عمران آیه ۲ : اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ

۳-نساء آیه ۸۷  :اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لاَ رَيْبَ فِيهِ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ حَدِيثًا

۴- طه آیه ۸ : اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَى

۵-تغابن آیه ۱۳ : اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ

منبع:شفاخانه

حسن محمدی بازدید : 181 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)


الهي به مستان ميخانه ات

به عقل آفرينان ديوانه ات

 

به میخانه وحدتم راه ده

دل زنده و جان آگاه ده

 

ميي ده كه چون ريزيش در سبو

بر آرد سبو از دل آوز هو

 

از آن مي كه در دل چو منزل كند

بدن را فروزان تر از دل كند

 

از آن مي كه چون چشمت افتد بر آن

تواني در آن ديد حق را عيان

 

از آن مي كه گر عكسش افتد به باغ

كند غنچه را گوهر شب چراغ

 

از آن می که گر عکسش افتد بجان

توانی بجان دید حق را عیان

 

از آن می که گر شب ببیند بخواب

چو روز از دلش سر زند آفتاب

 

ميي صاف ز آلودگي بشر

مبدل به خير اندرو جمله شر

 

مي معني افروز و صورت گداز

ميي گشته مجنون راز و نياز

 

ميي از مني و تويي گشته پاك

شود جان ، چكد قطره اي گر به خاك

 

چشي گر از اين باده كوكو زني

شوي چون از او مست هوهو زني

 

ميي سر به سر مايه عقل و هوش

ميي بي خم و شيشه در ذوق و جوش

 

بيا ساقيا مي به گردش درآر

که می خوش بود خاصه در بزم یار

 

ميي بس فروزانتر از شمع روز

مي و ساقي و بادهٔ و جام سوز

 

ميي کو مرا وارهاند ز من

ز آئین و کیفیت ما و من

 

از آن مي حلال است در كيش ما

كه هستي و بال است در پيش ما

 

از آن مي حرام است برغيرما

كه خارج مقامست در سير ما

 

ميي را كه باشد در او اين صفت

نباشد به غير از مي معرفت

 

تو در حلقه مي پرستان در آ

كه چيزي نبيني به غير از خدا

 

بگویم که از خود فنا چون شوی

ز یک قطره زین باده مجنون شوی

 

بشوریدگان گر شبی سر کنی

از آن می که مستند لب تر کنی

 

 

رضی الدین آرتیمانی



حسن محمدی بازدید : 182 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) چیست؟
ALS یک بیماری عصبی پیشرونده است که سبب زوال تدریجی سلول‌های عصبی‌ای می‌شود که وظیفه کنترل حرکت ماهیچه‌ها را به عهده دارند. با پیشرفت بیماری،‌ افراد مبتلا رفته‌رفته توانایی کنترل حرکت ماهیچه‌هایشان را از دست می‌دهند. به عبارت دیگر، با مرور زمان فرد مبتلا آرام‌آرام توانایی‌های حرکتی خود را از دست می‌دهد. البته توانایی تفکر و حافظه این افراد معمولا تحت تاثیر این بیماری قرار نمی‌گیرد.

 

به‌علاوه،‌ این بیماری مسری نیست و جزو سرطان‌ها نیز به شمار نمی‌رود.ALS به اقتباس از نام بازیکن معروف بیسبال آمریکایی که به این بیماری مبتلا شده بود به «بیماری لو گریگ» (Lou Gehrig) نیز معروف است. گریگ، بر اساس اطلاعات مندرج در وب سایت شخصی‌اش، نخستین علائم بیماری راسال 1938،‌ یعنی حدود 35 سالگی،‌ نشان داد​ و البته پزشکان به مدت یک سال نتوانستند بیماریش را تشخیص دهند. او سرانجام سال 1941 در 37 سالگی به دلیل همین بیماری درگذشت.

حسن محمدی بازدید : 245 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (0)

پوشیدن ساپورت بیمارتان می کند
در این مطلب نظر متخصصان پوست، زنان و گوارش را در مورد مشکلات سلامتی که ساپورت پوشی با خود به همراه می آورد، می خوانیم. اگر شما هم طرفدار این نیمچه شلوارهای چسبان هستید، بد نیست در ادامه این مطلب با مشکلاتی که ممکن است گریبان تان را بگیرد، آشنا شوید.

 

شاید باور کردنش سخت باشد که تنها یک پوشش می تواند تا این اندازه به سلامت افراد آسیب بزند، اما واقعیت این است که تحت فشار قراردادن پوست، اعصاب و اندام ها مشکلاتی جدی و ماندگار را برای شما به همراه می آورد.


به پوست تان خون نمی رسد

حسن محمدی بازدید : 192 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (0)

باکتری ها، ویروس ها، قارچ، پنومونی اکتسابی از امکانات مراکز درمانی و پنومونی ایجاد شده در بیمارستان از علل اصلی پنومونی یا عفونت ریه هستند.

 

ذات الریه یک عفونت تنفسی تحتانی شایع است که می توانید به راحتی آن را از منابع مختلف دریافت کنید شناخت نوع و علت ذات الریه می تواند کمک کند تا بدانید که چگونه بیماری را درمان و یا از آن جلوگیری کنید بینی انسان برای محافظت از میکروب ها، گرد و غبار و دیگر عوامل عفونی از مخاط و مو پوشیده شده است هنگامی که مخاط بینی قادر به جلوگیری از چنین اتفاقی نیست این عوامل عفونی به اندام های داخلی وارد و تقسیم فراوان انجام داده و منجر به بیماری می شوند.

حسن محمدی بازدید : 198 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (1)

یک مسلمان سالخورده، بر روی یک مزرعه  همراه با نوه جوانش زندگی می کرد. پدربزرگ هر صبح زود بر روی میز آشپزخانه می نشست و قرآن را می خواند.

 نوه اش تمایل داشت عین پدربزرگش باشد و از هر راهی که می توانست سعی می کرد از پدربزرگش تقلید کند.


 یک روز آن نوه پرسید: پدربزرگ، من تلاش می کنم که مثل شما قرآن بخوانم اما آن را نمی فهمم و آنچه را که من نمی فهمم، سریع فراموش می کنم و در نتیجه آن کتاب را می بندم.چه کار باید انجام بدهم که آن قرآن را خوب بخوانم؟

حسن محمدی بازدید : 156 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (0)

پس از نزول نخستين آيات از قرآن كريم، در روز دوم بعثت، جبرئيل نزد پيامبر اكرم (ص) آمد و طريقه وضو گرفتن و نماز خواندن را به وي آموخت.


با نزول نخستين آيات از پيام وحي، پيامبر رسالت خويش را آغاز نمود. همسر رسول خدا، خديجه بنت خويلد اسدي، نخستين فرد از زنان است كه در پي آگاهي از بعثت، مسلمان شد. در اين زمينه، اختلاف نظري ميان تاريخ‌نويسان نيست؛ ولي درباره اشخاص ديگر اختلاف نظرهايي وجود دارد. بر پايه ديدگاه مشهور شيعيان و اهل سنت، نخستين مرد مسلمان حضرت علي (ع) بود كه از دوران كودكي تحت سرپرستي حضرت رسول قرار داشت و در همه كارها پيرو وي بود و لحظه‌اي به خداوند شرك نورزيد. البته بر پايه روايت‌هاي معتبر، وي نخستين شخصي است كه اسلام آورده يا نماز خوانده و يا ايمان آورده است و تعبير «نخستين مرد» منافاتي با «نخستين مسلمان» بودن ايشان ندارد. پس از ايشان نيز زيد بن حارثه به دعوت پيامبر ايمان آورد.

حسن محمدی بازدید : 170 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (0)

تحقیقات و تلاش‌های بسیاری برای آموزش زنان و دختران برای برگرداندن شان و منزلت خود در جامعه‌ای که ایدآل‌های ظاهری بالاتر از همه‌چیز قرار گرفته است، انجام می‌گیرد اما در این مقاله به این موضوع از جنبه‌ای دیگر نگاه می ‌کنیم. اینکه چطور مردان و پسران می‌توانند با تغییر نگاه خود به خانم ها، شان و منزلت خود را برگردانند. تصور جامعه کنونی این است که مردان هنگامی که با خانمی روبرو میشوند، به موجودات ضعیفی تبدیل می شوند که هیچ امیدی روی کنترل کردن نوع نگاهشان به آن خانم وجود ندارد و همیشه به او همانند یک شیء جنسی می نگرند و حتما تحریک میشوند. اما این تصور، یک دروغ فاحش است.

این متن نوشته خانمی وبلاگ‌نویس است که دیدگاه خود را درمورد آسیب‌های ناشی از  داشتن نگاهی ظاهری و فیزیکی به خانم‌ها عنوان می‌کند. او درمورد برنامه خود برای یک گفتگوی آینده با پسرش درمورد این موضوع می‌نویسد:

حسن محمدی بازدید : 212 چهارشنبه 12 شهریور 1393 نظرات (0)

انوره دو بالزاک نویسنده نامدار فرانسوی است که او را پیشوای مکتب رئالیسم اجتماعی در ادبیات می‌دانند. «کمدی انسانی» نامی است که بالزاک برای مجموعه آثار خود که حدود صد رمان و داستان کوتاه را در بر می‌گیرد برگزیده‌است. توصیفات دقیق و گیرا از فضای حوادث و تحلیل نازک بینانه روحیات شخصیت‌های داستان، بالزاک را به یکی از شناخته شده ترین و تأثیر گذارترینرمان نویسان در طول دو قرن اخیر تبدیل کرده‌است.رئالیسم عریان و بدبینی بالزاک به سرشت انسانی که در آثارش هویداست، او را زمینه ساز ایجاد جنبش ناتورالیسم در ادبیات فرانسه کرده‌است . اکنون کتاب رمان دختر زرین چشم از این نویسنده زبردست را تقدیم علاقمندان میکنیم .

حسن محمدی بازدید : 173 چهارشنبه 12 شهریور 1393 نظرات (0)
برنامه نویسی برای گوشی های اندروید دو شیوه است : شیوه اول برنامه نویسی Native اندروید است. با استفاده از زبان جاوا برای اندروید برنامه مینویسید. در فصول اول و دوم و سوم مبانی ابتدایی و اولیه برنامه نویسی به این روش را توضیح داده ام.اگر دوست دارید فقط برای اندروید برنامه بنویسید و به تمام ویژگی های سخت افزاری گوشی اندروید دسترسی داشته باشید از این روش استفاده کنید و فقط این فصول را برای آشنایی اولیه بخوانید. و بعد سراغ کتاب های متوسط و پیشرفته بروید. شیوه دوم برنامه نویسی برای اندروید اصطلاحاً Mobile Web Application است که از فصل چهارم به بعد به این شیوه پرداختم.تسلط من روی این شیوه است.و مزیت این شیوه برنامه نویسی Cross Platform است.شما با یک بار کدنویسی میتوانید برنامه خود را بر روی اندروید و iOS و windows phone اجرا کنید.اما عیب این روش این است که برنامه شما به تمامی ویژگی های سخت افزاری گوشی دسترسی ندارد و این سبک برای نوشتن برنامه های سیستمی که خیلی با سخت افزار در ارتباط است اصلا مناسب نیست ولی برای برنامه های کاربردی مناسب است. برخی عناوین این کتاب بدین شرح می باشد :
پیش درآمدی براندروید
اندروید چیست ؟
ویژگیهای خاص اندروید
مقدمه ای از جاوا
تاریخچه کامل اندروید
ویرایشهای اندروید با طعم شیرینی جات و دسرها !
سرعت انتشار ویرایش های اندروید
و…..
حسن محمدی بازدید : 137 چهارشنبه 12 شهریور 1393 نظرات (0)
ازدواج گر چه یک امر بسیار طبیعی به حساب می‌آید ولی از جهات مختلف در شکل‌گیری تحولات اجتماعی یک جامعه نقش اساسی دارد. بسیاری از مسائل اجتماعی مانند میزان رضایتمندی فرد از زندگی و شاد زیستن او و حتی موفقیت‌های مختلف او در زندگی، می‌تواند به نوعی به مقوله ازدواج ربط داشته باشد و در هیچ کدام از این مسائل نمی‌توان نقش مسئله ازدواج و تشکیل خانواده را نادیده گرفت.

به وقوع پیوستن یک ازدواج در جامعه، به عوامل مختلفی بستگی دارد که از نقش کوچک‌ترین عامل آن تا بزرگترین عاملش نمی‌توان چشم پوشی کرد و آن را نادیده گرفت.
حسن محمدی بازدید : 155 چهارشنبه 12 شهریور 1393 نظرات (0)

در روزگار مادربزرگ‌های ما، نوعروسان و تازه‌دامان زندگی خود را با میز غذاخوری شروع می‌كردند كه با صندلی‌های پیرامونش در هماهنگی كامل بود و نیازی نبود كه به چیدمان آن‌ها فكر كرد. نه تنها كسی خیلی به این مسئله اهمیت نمی‌داد بلكه انتخاب‌های موجود در بازار هم زیاد نبود.

اما امروز انتخاب میز غذاخوری و صندلی‌های آن كه چیدمان و هماهنگی خاصی دارند بسیار متداول است. پس پیش از این‌كه صندلی‌هایی برای میز غذاخوری خود بخرید، مطمئن شوید كه با میز، اتاق، و حتی ابعاد مهمانان شما هماهنگ هستند.

حسن محمدی بازدید : 218 چهارشنبه 12 شهریور 1393 نظرات (0)

در روزگاری به سر می بریم که برخی از عادات و رسوم مردم کم کم از میانشان رخت بربسته و رو به فراموشی می گذارد.

 احترام به نان یکی از این اخلاقیات و روحیات است که امروزه کمتر شاهد آن بوده و بایست دیگر با آن خداحافظی کرد. دیروز کودک دست در دست مادر یا مادربزرگش اگر در خیابان با تکه ای  نان مواجه می شد که بر روی زمین افتاده، شاهد برداشت آن با احترام از روی زمین توسط مادر و گذاشتنش به گوشه ای بود و امروز!!! شاید باشند افرادی که هنوز به سنت های گذشتگان خویش پایبندند.

 احترام به نان ریشه در کجا دارد؟

حسن محمدی بازدید : 282 سه شنبه 11 شهریور 1393 نظرات (0)
از على علیه السلام نقل شده که فرمودند: " برگزیده قرآن سوره بقره و برگزیده بقره، آیة الكرسى است، در آن پنجاه كلمه است و در هر كلمه‏اى پنجاه بركت است". و نیز فرمودند: بعد از شنیدن فضیلت این آیه، شبى بر من نگذشت، مگر آنكه آیة الكرسی را خوانده باشم.

اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ ما بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لا یُحِیطُونَ بِشَیْ‏ءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِما شاءَ وَسِعَ كُرْسِیُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ لا یَۆُدُهُ حِفْظُهُما وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ (بقره ـ 255)

اللَّه، كه جز او معبودى نیست، زنده و برپادارنده است. نه خوابى سبك او را فرا گیرد و نه خوابى سنگین. آنچه در آسمان‏ها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. كیست آنكه جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت كند. گذشته و آینده آنان را مى‏داند. و به چیزى از علم او احاطه پیدا نمى‏كنند مگر به مقدارى كه او بخواهد. كرسى (علم و قدرت) او آسمان‏ها و زمین را در برگرفته و نگهدارى آن دو بر او سنگین نیست و او والا و بزرگ است.
حسن محمدی بازدید : 199 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

دعا كردن، همراه و همرنگ شدن با كلّ هستى است. طبق آیات قرآن، تمام هستى در تسبیح و قنوت هستند «كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ» (بقره، 116) و تمام موجودات به درگاه او اظهار نیاز دارند «یَسْئَلُهُ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» (الرحمن، 29) پس ما نیز از او درخواست كنیم تا وصله ‏ى ناهمگون هستى نباشیم.

وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَ لْیُۆْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ (بقره ـ 186)

و هر گاه بندگانم از تو درباره من پرسند (بگو:) همانا من نزدیكم دعاى نیایشگر را آنگاه كه مرا مى‏ خواند پاسخ مى‏ گویم. پس باید دعوت مرا بپذیرند و به من ایمان آورند، باشد كه به رشد رسند.

در مقاله قبل که آیه 186 سوره بقره را مطرح کردیم نکاتی از این آیه را تذکر دادیم .

در ادامه، نوشتار زیر را که تکمیل کننده مباحث گذشته است تقدیم می داریم:

 نكته‏ های آیه 186 سوره مبارکه بقره
مفهوم واقعى دعا

حسن محمدی بازدید : 153 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

با این نکات و روش‌های جدیدی که خود پیدا می‌کنید، ضایعات مواد غذایی را به حداقل رسانده، از همه قسمت‌های مواد خوراکی دوباره استفاده کنید.

1- از قسمت سفید پیازچه بیش‌تر استفاده کنید. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی پیازچه را داخل ظرف آب و در برابر نور خورشید قرار دهید تا دوباره رشد کرده، هر چند روز یک بار، بتوانید از قسمت‌های سبز آن استفاده کنید و مدتی طولانی پیازچه تازه داشته باشید.

2- قبل از تاریخ انقضاء شیر و دلمه بستن، از آن برای درست کردن پنیر استفاده کنید.

3- از لرد قهوه دوباره استفاده کنید. از آن برای فراری دادن مورچه‌ها، به عنوان خوشبوکننده و از بین بردن بوهای نامطبوع و رشد گیاهان استفاده نمایید.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 94
  • آی پی دیروز : 139
  • بازدید امروز : 174
  • باردید دیروز : 296
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 1,774
  • بازدید ماه : 5,939
  • بازدید سال : 92,852
  • بازدید کلی : 2,307,614
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند