loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 206 جمعه 09 آبان 1393 نظرات (0)

اشاره

حماسه خونین نورستگان وارسته‌ای چون قاسم بن حسن انسان‌ها را از لاک غفلت بیرون می‌‌‌آورد و به آنان راه و رسم از خودگذشتگی و فداکاری می‌‌‌آموزد و با ارج نهادن و زنده نگاه داشتن یاد مقدس چنین در خون خفتگان و پرتوافشانی نوجوانانی چون قاسم دل‌ها طراوت یافته و قلب‌ها جرعه‌های روانبخشی را دریافت می‌‌‌کنند.

قاسم با این که در دشت کربلا همچون نگینی در محاصره مخالفان و دشمنان دیانت قرار گرفت اما با اراده‌ای آهنین و مصمم همچون صلابت کوه زیر اشعه سوزان آفتاب کربلا با لب‌های تشنه و بدن زخم خورده ایستاد و شهادت را با آغوش باز پذیرفت تا زیر بار ذلت و ستم نرود و کشته شدن با عزت را از حلاوت شیرین‌ترین غذا یعنی عسل برتر دانست. این روحباصلابت به نوجوانان درس فداکاری، معنویت و آزادی می‌‌‌دهد و آشنایی با زندگی و مبارزاتش می‌‌‌تواند الگویی برای نوجوانان تشنه ارزش‌ها باشد.

معرفی قهرمانی که برای ارتقای خوبی‌ها رنج توان‌فرسایی را متحمل شد برای انسان‌های تشنه فضیلت چشمه آرامش را جاری خواهد ساخت. از سوی دیگر در روح و روان جوانان احساسات زودگذری وجود دارد که باید آن‌ها را به نیکوترین وجه هدایت کرد و حس غرور و نشاطی که به طور فطری و غریزی در وجودشان نهفته است به سوی اسوه‌های اصیل و قهرمانان میدان فضیلت معطوف داشت تا جاذبه تقوا و دیانت را به خوبی درک کنند و با روی آوردن به قله‌های کمال و کرامت از دره‌های سقوط و مرداب‌های متعفن رهایی یابند و از ظلم، جهل و هر گونه ناروایی تنفر جویند.

شمیم شکوفایی

حسن محمدی بازدید : 328 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (1)

در بسياري از كتب تفسير و حديث و تاريخ، امام حسين(ع) از جمله مصاديق بارز آية تطهير،[1] مباهله،[2] مودت[3]، اطعام[4]و كلمات[5] و آيات پاياني سورة فجر دانسته شده، و روايات معتبري در اين باره نقل كرده‎اند. دربارة آيات پاياني سورة فجر  رواياتي نقل شده است كه اثبات كنندة اين معناست كه اين آيات دربارة حضرت سيدالشهداء امام حسين(ع) است در تفسير «البرهان» چنين آمده است:


امام صادق(ع) فرمود: اقرؤا سورة الفجر في فرائضكم و نوافلكم فانها سورة الحسين بن علي،سورة فجر را در نمازهاي واجب و نيز نماز مستحب خود بخوانيد؛ چرا كه اين سوره، سورة حسين بن علي است.


پس از اين كلام امام صادق و تحريض و تشويق مخاطبين به خواندن سورة فجر در نمازهايشان با اين كلام زيبا و دلنشين و همراه با دعاي «وارغبوا فيها رحمكم الله»؛ از سرشوق و رغبت به اين امر اقدام نماييد. خداوند شما را مورد رحمت و لطف قرار دهد، يكي از اشخاص حاضر در مجلس سؤالي مي‎نمايد ـ كه چه بسا سؤال بسياري از ماها نيز باشد؛ سؤال مي‎كند: چگونه اين سوره، سورة اختصاصي حسين بن علي شد؟

حسن محمدی بازدید : 171 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (0)
امام حسين ـ عليه السلام ـ بعد از مرگ معاويه با حکومت یزید مواجه کشد که از او بيعت مي خواست . با توجه به شناختي که از يزيد داشت، از بيعت امتناع و دست به حرکت عملي مخالف حکومت زد. از آنجا که شيعيان و دوست داران اهل بيت در کوفه از حضرت خواسته بودند که به سمت ايشان برود، حضرت ابتدا عمو زاده خود، مسلم بن عقيل را براي ارزيابي اوضاع کوفه و عراق به سمت ايشان فرستاد . حضرت مسلم هم بعد از ابلاغ پيام امام حسين ـ عليه السلام ـ به جمع آوري نيرو و سلاح پرداخت و طي نامه اي اوضاع کوفه را به امام حسين ـ عليه السلام ـ گزارش داد و نوشت که هيجده هزار نفر براي طرفداري از شما با من بيعت کرده اند. اين گزارش را 27 روز قبل از شهادتش نوشت.[1] به همين جهت بود که موقع شهادت به عمر بن سعد وصيت کرد که: چون من به حسين ـ عليه السلام ـ نامه نوشتم به کوفه بيايد ، شما کسي را بفرستيد که از اين سفر صرف نظر کند.[2]
حسن محمدی بازدید : 166 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (0)

فداکاری حضرت زینب (س) و فرزندانش در کربلا
زینب الگوی فضایل
بهترین جلوه‎گاه برای شناخت شخصیت وجودی زینب (سلام الله علیها) همان سفر تاریخی کربلا و مطالعه واقعه عاشورا و به دنبال آن خواندن داستان اسارت آن بزرگوار و همراهان او و چگونگی برخورد با ستمگران زمان است که تاریخ جزییات آن را برای ما نقل کرده است ولی در بسیاری از موارد زندگی این بزرگوار کوتاهی کرده و در بیشترین دوران عمر پرثمر آن بانوی بزرگ اسلام در سکوت مانده است. به گوشه‎هایی از فضایل ایشان توجه کنید.


ایمان راسخ حضرت زینب علیهاالسلام

حسن محمدی بازدید : 179 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (1)

پس از هلاکت معاویه در سال شصت هجری، یزید به خلافت رسید. او به والی خود، ولید بن عتبه بن ابی سفیان در مدینه، نوشت تا به سرعت از امام حسین ـ علیه السلام ـ ، بیعت بگیرد.[1] امام حسین ـ علیه السلام ـ با ولید در شب 27 رجب سال 60 هـ.ق ملاقات کرد. امام حسین ـ علیه السلام ـ آن شب را در مدینه در منزل خود ماند، ولید عصر روز شنبه گروهی را نزد امام حسین ـ علیه السلام ـ فرستاد تا آن حضرت نزد او رفته و در حضورش با یزید بیعت کند.

 

امام حسین ـ علیه السلام ـ به فرستادگان ولید فرمود: تا فردا صبح مهلت دهید تا امشب هم شما و ما در این باره بیندیشیم، خبر به ولید رسید، او مهلت داد. امام حسین ـ علیه السلام ـ در همان شب که شب یک شنبه بیست هشت رجب سال 60 هـ.ق، همراه فرزندان و برادران و برادر زادگان و بيشتر خاندانش از مدینه به سوی مکه حرکت کردند.[2] آن حضرت با همراهان در شب جمعه سوم شعبان به مکه رسیدند.[3] امام حسین ـ علیه السلام ـ در ایام آغاز ذیحجه در مکه احساس خطر نمود، چرا که بیم آن می رفت، سربازان یزید آن حضرت را دستگیر کرده و به شام نزد یزید ببرند، به همین دلیل آن حضرت خانه خدا را طواف و میان صفا و مروه سعی نمود و از احرام بیرون آمده و احرام حج را به عمره تبدیل نمود، زیرا نمی توانست حج را تمام کند.

حسن محمدی بازدید : 184 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (0)

اسهال بیماری خطرناک و یکی از عوامل مهم مرگ‌ومیر کودکان زیر 5 سال می‌باشد که مهم‌ترین علّت مرگ‌ومیر ناشی از آن، از دست دادن آب و املاح بدن است. اسهال همچنین یکی از عوامل مهم تأخیر رشد جسمی در کودکان، سوءتغذیه و مستعد شدن در برابر سایر بیماری‌هاست. 
حسن محمدی بازدید : 227 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (0)

موز قندهای مختلف و مقدار زیادی فیبر در خود دارد، به همین دلیل، انرژی زیادی را برایتان فراهم می‌کند اما جدا از این می‌تواند بسیار بهتر از قرص و دارو بعضی مشکلات جسمی را برطرف می‌کند.

 

ممکن است بخاطر کالری بالایی که این میوه دارد، در خوردن آن تردید کنید اما باید بدانید که موز یکی از فایده‌بخش‌ترین موادغذایی برای مشکلات و بیماری‌های زیر است.

 

۱. فشارخون بالا

حسن محمدی بازدید : 157 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (0)

 منظور از بهداشت خواب چیست؟

اگر اصول بهداشت خواب را رعایت کنید، میزان خوابتان مناسب خواهد شد. بهـداشـت خواب مجموعه کارهایی است که به فرد کمک می کنند تا خواب راحتی را تجربه کند. این کارها بسیار ساده هستند و اکثر افراد از آن آگاهی دارند اما در موقع خواب به آن عمل نمی‌کنند. شمامی تـوانیـد با چند اصـلاح و تـعـدیـل در شیـوه زنـدگی خـود بطور چشمگیری کیفیت خـواب خـود را بـهبـود ببـخشـید.

1) بهترین زمان خواب، هنگام شب بخصوص قبل از نیمه شب (ساعت 21-4 صبح) است.

2) ا از خوابیدن در روز و بخصوص ساعات عصر به شدت خودداری کنید.

3) خواب نه با شکم کاملا سیر و نه با شکم خالی مناسب نیست. شام را میبایست حداقل 3-2 ساعت پیش از خواب صرف کرد.

4) بهترین حالت خواب بر پهلو خوابیدن است. به پشت و و به شکم اصلا نخوابید.

حسن محمدی بازدید : 160 یکشنبه 04 آبان 1393 نظرات (0)

ائتمیسن دنیاده سن بیرقانلی نهضت یا حسین

قانویله وئرمیسن اسلامه زینت یا حسین

 

ایلدین مولا عمل دنیاده سن پیمانوه

غبطه ایلر اهل دین پیمانوه ایمانوه

جانیمیز اولسون فدا سن وئردیگین قربانوه

اهل دین سنله تاپوب عالمده عزت یا حسین

حسن محمدی بازدید : 182 جمعه 02 آبان 1393 نظرات (0)

حضرت نفیسه خاتون سلام‌اللّه‌علیها به زهد و عبادت و صیام روزها و قیام شب‌ها مشهور روزگار خود بود. او صاحب مال زیاد بود، لذا به درماندگان، مریضان و عموم مردم احسان مى‌کرد.

سى مرتبه به حج مشرف شد که بیشتر آن پیاده بود. در مسجدالحرام در حالى که پرده‌هاى خانه خدا (کعبه) را مى‌گرفت، اشک مى‌ریخت و ناله و فریاد مى‌کرد، و این جملات را مى‌گفت: الهى و سیّدى و مولاى متّعنى و فرّحنى برضاک عنّى...

حضرت نفیسه خاتون سلام‌اللّه‌علیها دختر جناب حسن بن زید بن امام حسن مجتبى علیه‌السلام و عمه حضرت عبدالعظیم حسنى علیه‌السلام، در سنه 145 ه.ق. در مکه معظمه متولد شد و در مدینه منوره با زهد و عبادت به سر برد.

حسن محمدی بازدید : 207 جمعه 02 آبان 1393 نظرات (0)

ازدواج، هیجان، شادی و غم و ماجراهایی بسیار به همراه دارد. در هر صورت، پیش از چشیدن طعم سختی های آن بهتر است که این زندگی، شروعی شیرین و خیالی داشته باشد. بله، همه زوج ها باید طعم شیرین ازدواج را در ماه عسل خود بچشند. اگر برای خیال انگیز و رویایی کردن آن چیزی به ذهنتان نمی رسد، ایده هایی در اختیارتان می گذاریم تا بتوانید ماه عسلی بیاد ماندنی را تجربه کنید.

1.    با هم به تماشای طلوع بنشینید.
به تماشای طلوع خورشید نشستن شاید کلیشه، تکراری و یا کسل کننده به نظر برسد، اما می تواند لحظات شادی را برایتان رقم بزند. سعی کنید زمانی که هوا گرگ و میش است، از خواب بیدار شوید تا بتوانید اولین لحظات طلوع را با هم تماشا کنید. تماشای طلوع خورشید، در کنار هم، برایتان حس شروع و آغازی دوباره را به همراه می آورد.

2.    برای یکدیگر غذا سفارش دهید.

حسن محمدی بازدید : 188 جمعه 02 آبان 1393 نظرات (0)

معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه یکی از شگفتی‌‌هاي بد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن انسان مي‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که با وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنکه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارای محیطی اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی است اما جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار آن توسط یک غشای موکوسی غلیظ قلیایی - با ضخامت حد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اً 1 سانتی متر- د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر برابر این محیط اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی محافظت مي‌‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که اگر این سد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محافظتی به هر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لیلی از بین برود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مخاط معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر معرض مستقیم اسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قرار گرفته و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چار آسیب جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی مي‌‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

 

زخم و التهاب معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر واقع نتیجه آسیب این سد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فاعی می‌باشند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. اگرچه زخم معد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه مي‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ناشی از عوامل گوناگون از قبیل عوامل عصبی و روانی، شیمیایی، مصرف الکل، مصرف طولانی مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ت قرص آسپرین و تنباکو باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. اما یکی از مهمترین د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لایل ایجاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن عفونت ناشی از باکتری موسوم به هلیکوباکترپیلوری مي‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

 

این باکتری مشکل‌ساز

حسن محمدی بازدید : 201 جمعه 02 آبان 1393 نظرات (0)

سردرد ناسی از پارگی آئورتآنوریسم مغز در اثر نازک شدن دیواره شریان ها ایجاد می شود.  آنوریسم اغلب در شاخه های شریان ها تشکیل می شود زیرا آن قسمت از رگ ضعیف تر است. تعدادی از عوامل می تواند به ضعف در دیواره عروق کمک کنند و سبب افزایش خطر ابتلا به آنوریسم مغزی شود. آنوریسم مغزی در بزرگسالان بیشتر از کودکان و در زنان شایع تر از مردان می باشد. آنوریسم مغز اغلب پس از پاره شدن و تبدیل شدن به یک اورژانس پزشکی شناسایی می شود.

 

با این حال، آنوریسم مغزی ممکن است در آزمون های تصویربرداری سر، برای شرایط دیگر شناسایی شود. اگر نتایج آزمایش نشان می دهد که یک آنوریسم مغزی دارید شما باید در مورد آن با یک متخصص مغز و اعصاب و یا جراح مغز و اعصاب مشورت کنید.

 

آنوریسم مغزی چیست؟

حسن محمدی بازدید : 161 جمعه 02 آبان 1393 نظرات (0)

طحال، عضوی ۲۵۰ گرمی و به اندازه مشت بسته انسان است که از دستگاه لنفاوی محسوب می شود و زیر قفسه سینه و سمت چپ بدن قرار گرفته است.
این عضو کوچک و نرم در دوران جنینی، وظیفه خون سازی را به عهده دارد، اما پیش از تولد نوزاد این وظیفه مهم را به مغز استخوان واگذار می کند و پس از آن تصفیه خون و نیز تقویت سیستم ایمنی را با نگهداری از گلبول های سالم قرمز و سفید و پلاکت خون به عهده می گیرد، اما این عضو تحت تاثیر عوامل میکروبی و ویروسی یا برخی نارسایی های کبدی، بزرگ و دچار بیماری می شود.

 

بزرگ شدن طحال به خودی خود قابل پیشگیری نیست، بلکه درمان و کنترل آن به درمان بیماری های زمینه ای عامل بروز این بیماری بازمی گردد.

حسن محمدی بازدید : 190 یکشنبه 27 مهر 1393 نظرات (0)

از مدينه تا کربلا همراه با سيدالشهداء
فلسفه قيام ابي عبدالله الحسين (عليه السلام) را در سخنان آن حضرت  در آغاز حرکت از مدينه و موضع‌گيري‌هاي ايشان در برابر حوادثي که در منزلگاه‌هاي ميان راه روي داده است مي‌توان يافت.


مدينه
زمان: نيمه دوم ماه رجب سال 60 هجري
حاکم وقت مدينه (وليد بن عتيقه) پس از مرگ معاويه دستور يافت تا از امام حسين (عليه السلام) براي يزيد بيعت بگيرد. حضرت فرمود: «... يزيد فردي است شرابخوار و فاسق که به ناحق خون مي‌ريزد و اشاعه‌دهنده فساد است و دستش به خون افراد بي‌گناه آلوده گرديده و شخصيتي همچون من با چنين مرد فاسدي بيعت نمي‌کند.»
وقتي مروان بن حکم بيعت با يزيد را از حضرت درخواست کرد امام حسين(عليه السلام) فرمود: اي دشمن خدا! دور شو، من از رسول خدا شنيدم که فرمود: «خلافت بر فرزندان ابوسفيان حرام است اگر معاويه را بر فراز منبر من ديديد او را بکشيد.» و امت او چنين ديدند و عمل نکردند و اينک خداوند آنان را به يزيد فاسق گرفتار کرده است.

حسن محمدی بازدید : 147 یکشنبه 27 مهر 1393 نظرات (0)
چطور صراط مستقیم را تشخیص بدهیم؟ دچار شرک خفی نشویم؟ و جزو کسانی که در قرآن آمده: کار را انجام دادند، اما درست انجام ندادند نباشیم؟ چطور بصیرتمان را افزایش دهیم؟)

صراط مستقیم به معنای راه و طریق استوار است. این کلمه در هیچ جای قرآن کریم به صورت جمع نیامده، همه جا «صراط» مفرد آمده است، مثل کلمة «نور»، که در هیچ جای قرآن به صورت جمع نیامده و در همه جا مفرد است.

ما حداقل روزی ده بار در نمازهای واجب از خدا می خواهیم: «اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِیم»، که معنایش این است: «أدِمْ لَنَا تَوْفِیقَکَ الَّذی أطَعْناکَ فِی مَاضی أیّامِنا حَتّی نُطیعَکَ کَذَلِکَ فِی مُسْتَقْبَلِ أعْمَارِنا»[2]؛ یعنی خداوندا، توفیقاتی که در گذشته بر ما ارزانی داشتی و به برکت آن تو را اطاعت کردیم همچنان ادامه ده تا در آیندة عمرمان نیز تو را اطاعت کنیم.

زمانی کسی چیزی ندارد و آن را تقاضا می کند اما گاهی کسی آن را دارد و از خداوند تقاضای استمرار و ماندن آن را می کند. اتفاقاً می فرماید: اگر می خواهید شیطان را پیدا کنید باید آن را کنار صراط مستقیم پیدا کنید. چون همین جا سراغ مومنان می آید، کسی که از جاده بیرون رفته دیگر نیاز نیست، شیطان بیاید با او چه کند؟
حسن محمدی بازدید : 177 یکشنبه 27 مهر 1393 نظرات (0)

غذا خوردن بدون شک از لذت‌بخش‌ترین لحظات زندگی برخی افراد به‌شمار می‌رود.

 

اگر این علاقه را کنار بگذاریم، مصرف مواد غذایی مختلف از عمده‌ترین راه‌های کسب انرژی است و بسیاری از محققان بر این باورند که تاثیر موادغذایی متفاوت را نمی‌توان روی سیستم‌ بدن نادیده گرفت.

 

هر یک از خوراکی‌ها فواید خاص خودشان را دارند و استفاده بجا از آنها می‌تواند سلامت افراد را به همراه داشته باشد.

حسن محمدی بازدید : 165 یکشنبه 27 مهر 1393 نظرات (0)

اختلال جنسی شایعی به نام دیسپارونیا
گاهی مشکلات بین زن و شوهر و مشکلات شخصی‌‌ای که با هم دارند، باعث می‌شود این حالت به وجود آید. 
شرم و حیا باعث می‌شود بسیاری از خانم‌هایی که این مشکل را دارند، به متخصص زنان مراجعه نکنند و هرطور هست، با این درد بسوزند و بسازند. البته شاید هم بتوان به آنها حق داد. بسیاری از آنها نمی‌دانند که این مشکل در دنیای پزشکی شناسایی شده و راه‌حل‌هایی برای درمان آن وجود دارد.

 

آنها نمی‌دانند باید به کدام متخصص یا مشاور مراجعه کنند و هنگام مراجعه چه بگویند و موضوع را چه‌طور مطرح کنند. این‌طور می‌شود که به علت درد غالبا از برقراری ارتباط زناشویی با همسرشان طفره می‌روند و همین، مشکلات خانوادگی‌‌شان را پیچیده‌تر می‌کند‌ و گاهی همین مشکل قابل‌حل باعث از هم پاشیدن کانون خانواده‌ای می‌شود.
در این رابطه با دکتر افتخار، متخصص زنان و عضو هیأت علمی‌دانشگاه علوم پزشکی تهران و کلینیک سلامت خانواده گفتگو کرده‌ایم.


آیا علت درد در هنگام فعالیت زناشویی، کمبود محبت بین زن و شوهر است یا این درد منشا روانی دارد؟

حسن محمدی بازدید : 177 یکشنبه 27 مهر 1393 نظرات (0)

ماده اصلی تشکیل دهنده خون، لنف و عرق آب است چرا که آب حجم بالایی از بدن را تشکیل می‌دهد و فضای بین سلول‌ها و داخل آنها را اشغال می‌کند و در تمام واکنش‌های شیمیایی و حفظ دمای بدن، تنظیم فشار خون و دفع سموم تاثیر دارد و برای حفظ رطوبت چشم‌ها و خوب کار کردن مفاصل ضروری است.

 

نقش این مایه حیاتی در فعالیت سلول‌های عصبی مغز انکارناپذیر است. به همین دلیل کسی که بدنش دچار کم‌آبی جدی شده باشد، بسختی می‌تواند تمرکز کند و قدرت تفکر و جهت​یابی خود را از دست ندهد. حتما می‌دانید​ بدن ما از راه تنفس و تعریق، آب ​​زیادی از دست می‌دهد. به همین دلیل لازم است با نوشیدن آب و مصرف مواد غذایی آبدار نیازهای بدن تامین شود. با این‌حال، بسیاری تصور می‌کنند کم‌آبی نشانه‌های کاملا واضحی دارد که همه آن را می‌شناسند، اما این تمام ماجرا نیست؛ چون علائم دیگری نیز هست که به شما هشدار می‌دهد دچار کم‌آبی هستید، اما معمولا آنها را نادیده می‌گیرید. با هشت مورد از آنها آشنا شوید.

 

نشانه‌هایی که می‌شناسید
1 - احساس تشنگی شدید

حسن محمدی بازدید : 195 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

انسان، خاک نیست، بلکه از خاک آفریده شده، شیطان نیز آتش نبوده، بلکه از آتش آفریده شده است

جهان همواره در حال تغییر و تحول است و خصوصیات اشیا، با فعل و انفعالاتی قابل تغییر بوده و حتی دانشمندان بشری نیز می توانند، جسمی را که روزی به عنوان ماده ای نسوز از آن استفاده می شده، با انجام تغییراتی در آن و بدون اضافه نمودن عنصری جدید، به ماده ای قابل اشتعال تبدیل نمایند. اکنون که انسان به چنین قابلیتی دست یافته، آیا باز هم جای ابهامی وجود دارد که پروردگار آفریننده هستی بتواند با اندک تغییری در عناصر تشکیل دهنده شیطان، او را با آتش جهنم بسوزاند؟!


 پاسخ تفصیلی

حسن محمدی بازدید : 191 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

در علم تغذیه اهمیت صبحانه به قدری زیاد است که آن را سرمایه‌ای برای سلامتی طولانی‌مدت می‌دانند. مخصوصاً برای آن دسته از افرادی که قصد کاهش وزن دارند.

در حقیقت تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که به طور مرتب صبحانه می‌خورند هم از آمار کمتری از چاقی و اضافه‌وزن را گزارش می‌کنند و هم اگر قصد کاهش وزن را داشته باشند دستیابی به وزن ایده‌آل برای آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. چرا که مصرف صبحانه، مخصوصاً صبحانه‌ای که درست انتخاب شود، با کنترل کالری دریافتی از پُرخوری فرد در طول روز جلوگیری خواهد کرد و البته لازم است بدانید که قدرت صبحانه سلامت در تأثیرگذاری بر زنان بیشتر از مردان است.

 

حتماً دقت کرده‌اید، افرادی که به بهانه‌های مختلف از وعده صبحانه رد می‌شوند، انتخاب‌های ناسالم‌تر برای وعده ناهار دارند. این افراد در طول روز بیشتر غذا می‌خورند و البته به مواد غذایی چرب و شیرین علاقه پیدا می‌کنند. شاید این به خاطر باور غلط خیلی از مردم باشد که فکر می‌کنند چون صبحانه نخورده‌اند و یا مثلاً از صبح گرسنه بوده‌اند می‌توانند در وعده ناهار یا شام هرچه می‌خواهند بخورند. البته این واقعیت را هم نباید نادیده گرفت که خوردن یا نخوردن صبحانه و حتی نوع انتخاب‌های غذایی وعده صبحانه در وضعیت قند خون فرد و تمایل او به مصرف مواد قندی و شیرینی‌ها در طول روز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

خب، با این شرایط، چه صبحانه‌ای را باید انتخاب کرد؟

حسن محمدی بازدید : 174 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)
این ختم را هدیه به امام رضا(ع) کنید تا حاجت بگیرید

برای مقصود عظیم ۷ روز ۷ مرتبه سوره یس را بخواند و از روز شنبه شروع کند

تا روز جمعه ختم نماید و در وقت خواندن با کسی حرف نزند و در خلوت باشد و ثوابش را به روح امام رضا علیه السلام قربت کند البته مقصود او حاصل شود مجرب است .

 آثار دهگانه قرائت سوره یس:
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم به امیرالمؤمنین فرمودند: ای علی! «یس» را بخوان که در آن ده اثر است: هر که آن را قرائت کند:

1) اگر گرسنه باشد سیرگردد؛

2) اگر تشنه باشد، سیراب گردد؛
حسن محمدی بازدید : 163 یکشنبه 20 مهر 1393 نظرات (0)

اخبار علمی - راهی برای تشویق افراد به نوشیدن آب+تصویر

مخزن آب سخنگو، رهگذران را برای نوشیدن آب روزانه تشویق می‌کند.

شرکت You Are What You Drink با همکاری آژانس Y&R و VML مخزن آبی مخصوص رهگذران در خیابان‌های آمریکا نصب کرده است؛ این مخزن آب قادر به گفتن کلمات است و رهگذران را به نوشیدن آب تشویق می‌کند.

این مخزن آب دارای سنسورهای مختلف است که این سنسورها به منظور راهنمایی رهگذران و تشویق آنها برای نوشیدن آب پیش‌بینی شده است.

با نزدیک شدن رهگذران به مخزن آب، مخزن به صدا در آمده و با آنها ارتباط برقرار می‌کند و با کلمات طنزآمیز، آنها را تشویق به نوشیدن آب می‌کند.

اخبار,اخبار گوناگون,راهی برای تشویق افراد به نوشیدن آب

حسن محمدی بازدید : 154 یکشنبه 20 مهر 1393 نظرات (0)

ای علی تو نشان هدایت این امتی؛ هر کس تو را دوست بدارد، رستگار شود و هر کس تو را دشمن بدارد، به هلاکت افتد. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)

خداوند پس از غدیر خم برای کسی حجت و عذری باقی نگذاشت.  حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام)

شب هیجدهم ذیحجه، شب عید غدیر و شب با شرافتى است سیّد در اقبال دوازده ركعت نماز به یك سلام به كیفیتى مخصوص براى این شب با دعائى نقل كرده است. علاقمندان می‌توانند به كتاب اقبال رجوع كنند.

روز هیجدهم روز عید غدیر و عید اللهِ الاكْبَرْ و عید آل محمّد (عَلیهمُ السلام) است و عظیم‌ترین اعیاد است و خداوند مبعوث نفرموده پیغمبرى را مگر آن كه این روز را عید گرفته است و حرمت آن را دانسته است. روز عید غدیر نامش در آسمان روز عهد معهود است و نامش در زمین روز میثاق مَاخوذ و جَمع مَشهُود است.

حسن محمدی بازدید : 179 یکشنبه 20 مهر 1393 نظرات (0)

چگونه از مسموميت با گاز منوكسيدكربن پيشگيری كنيم؟
منوكسیدكربن را به عنوان قاتل بی‌صدا می‌شناسند چون شما نه می‌توانید متوجه حضور آن شوید و نه می‌توانید آنرا استشمام كنید چون گاز منوكسیدكربن، یك گاز بی‌رنگ و بدون بو است.اما شما با دانستن علایم آن می‌توانید از مسمومیت با این گاز پیشگیری كرده و جان خود و خانواده خود را نجات دهید.

 

این گاز از سوختن ناقص مواد حاوی كربن و تركیب شدن آنها با اكسیژن ایجاد می‌شود. منوكسیدكربن در منازل بیشتر از سوختن مواد نفتی ایجاد می‌شود مانند گاز شهری، نفت، بنزین.
در بدن انسان هموگلوبین كه یك تركیب شیمیایی موجود در گلبولهای قرمز است، وظیفه انتقال دادن اكسیژن را از ریه به بافتهای بدن بر عهده دارد. مشكل از آنجا آغاز می‌شود كه مولكول اكسیژن باید برای نقل و انتقال به بافتها با مولكول هموگلوبین تركیب شود اما منوكسیدكربن توانایی بسیار بالاتری از اكسیژن برای پیوند با هموگلوبین دارد. یك مولكول منوكسیدكربن 250 برابر میل بیشتری نسبت به مولكول اكسیژن برای تركیب شدن با هموگلوبین دارد.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 27
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 432
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 832
  • باردید دیروز : 370
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,202
  • بازدید ماه : 7,787
  • بازدید سال : 94,700
  • بازدید کلی : 2,309,462
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند