loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 191 سه شنبه 25 آذر 1393 نظرات (0)

یک نوشیدنی ضد چروک پوست را به شما معرفی می کنیم.

سویا برای مراقبت از پوست
بر اساس مطالعات محققان استرالیایی سویا زیبایی ظاهری پوست را بهبود بخشیده و از آن محافظت می نماید. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از سویا به صورت موضعی و یا به عنوان مکمل خوراکی، موجب محافظت پوست و حتی ترمیم آن در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید می شود. همچنین مشخص شده است که سویا در بهبود ساختار و استحکام پوست نیز نقش دارد.

به جای قهوه، کاکائو بخورید

حسن محمدی بازدید : 155 سه شنبه 25 آذر 1393 نظرات (1)
 همه ما مايليم كه باور كنيم هرگز در شرايطي قرار نخواهيم گرفت كه نياز به نجات جان فرزندمان داشته باشيم ولي ممكن است اين واقعه رخ دهد. كودكان ممكن است در اثر ورود مواد غذايي يا اسباب بازي به مجاري تنفسي، قرار گرفتن زير آب در وان يا استخر و يا پيچيده شدن طناب يا نخ پرده به دور گردنشان دچار خفگي شوند. شما بايد بدانيد كه در چنين مواقعي بايد چه اقداماتي انجام دهيد. 

دستورالعمل گام به گام زير براي شرح اصول كمك هاي اوليه در مواقع خفگي تهيه شده است ولي لطفا آنرا بعنوان تنها منبع اطلاعاتي خود در اين زمينه در نظر نگيريد.

وقتي را به فراگيري دوره CPR شيرخواران و كودكان اختصاص دهيد. اين روش بر حسب سن كودك فرق مي كند و انجام ناصحيح آن ممكن است بسيار زيان بخش باشد.

دستورالعمل زير مخصوص كودكان زير يكسال است كه بعلت انسداد راه هوايي دچار خفگي شده اند.
حسن محمدی بازدید : 202 سه شنبه 25 آذر 1393 نظرات (0)

علائم و نشانه ها ناتوانی جنسی در زنان
شما ممکن است احساس کنید که میل جنسی شما کم رنگ شده است. یا چیزهایی که قبلا برای شما لذت آور بوده اکنون ناراحت کننده به نظر می رسد. شما مضطرب درباره سلامت جنسی خود هستید، شما تنها نیستید و خیلی از زنان دچار مشکلات جنسی در نقاطی از زندگی خود می شوند. با تخمین هایی حدود ۴ نفر از ۱۰ زن یک نگرانی جنسی حداقل تجربه کرده است. در دایره های پزشکی این عارضه به عنوان ناتوانی جنسی در زنان شناخته می شود.

حسن محمدی بازدید : 199 دوشنبه 24 آذر 1393 نظرات (0)

مشکلات جنسی را حل کنید!
وقتی در مسایل زناشویی به مشکلی بر می خوریم، اولین قدم این است که مشکل را به رسمیت بشناسیم. خیلی ها هستند که اصلا نمی خواهند به موضوع فکر کنند چه برسد به این که به دنبال راه حلی برایش باشند!

یک زوج مراجعه کننده به کلینیک سلامت خانواده بیمارستان مصطفی خمینی، ۱۰ سال از ازدواجشان می گذشت و هنوز نتوانسته بودند با هم رابطه داشته باشند. برخلاف خیلی از زوج ها که این مساله ظرف چند ماه باعث جدایی شان می شود، آنها آن چنان به هم علاقه مند بودند که تصمیم گرفته بودند زندگی شان را به همین منوال با هم ادامه بدهند. حتی برای بچه دار شدن IVF کرده بودند و موفق نشده بودند.

حسن محمدی بازدید : 218 دوشنبه 24 آذر 1393 نظرات (0)

اندومتریوز ، بیماری خطرناک زنان

اندومتریوز چیست؟
با توجه به ابتلای طیف وسیعی از دختران جوان به این بیماری به نظر می رسد شیوع اندومتریوز در ایران، نسبت به جوامع غربی بالاتر و سن ابتلا به آن نیز پایین تر باشد.
اندومتریوز با شیوع تقریبا 176 میلیون زن مبتلا در جهان و بار مالی حدود 110 میلیار دلار در سال، یکی از شایع ترین و پرهزینه ترین بیماری های زنان است. شیوع تقریبی اندومتریوز در بین زنان در سنین باروری حدود 5 تا 20 درصد و در زنان نابارور 30 تا 50 درصد برآورد شده است.

به رغم این آمار، میزان شیوع این بیماری به طور دقیق مشخص نیست؛ زیرا این بیماری در برخی موارد بدون نشانه است. همچنین از آنجا که اندومتریوز بیماری خاص زنان است، ممکن است کمتر به آن توجه شود. در ایران نیز برآورد دقیقی از شیوع اندومتریوز در دسترس نیست. با توجه به ابتلای طیف وسیعی از دختران جوان به این بیماری به نظر می رسد شیوع اندومتریوز در ایران، نسبت به جوامع غربی بالاتر و سن ابتلا به آن نیز پایین تر باشد.

حسن محمدی بازدید : 191 دوشنبه 24 آذر 1393 نظرات (0)
دمنوش‌ها جزو نوشیدنی‌های سالم هستند که بدون تحمیل کالری باعث ایجاد احساس آرامش و همچنین درمان خیلی از ناخوشی‌ها از آرتریت گرفته تا دل درد می‌شوند.

دمنوش‌ها عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارند و سخاوتمندانه به شما لذت و سلامتی را هدیه می‌دهند. این روزها که هوا سرد است نوشیدن یک فنجان دمنوش حسابی دلچسب است و گرما را در تمام رگ‌های آدم به حرکت در می آورد. در این مطلب به معرفی دمنوش‌های مفید پرداخته و نگاهی به خواص هر کدام خواهیم انداخت. لطفا با ما همراه باشید.

چای سیاه
چای سیاه سرشار از تانین است که قدرت ضدالتهابی بالایی دارد و ضدباکتری محسوب می‌شود. این چای که جزو نوشیدنی‌های پرطرفدار است برای تسکین اسهال یا نفخ و احساس سنگینی مفید است به خاطر اینکه باعث می‌شود بدن به راحتی مایعات را جذب کند. چای سیاه همچنین برای کاهش ورم جای بریدگی، نیش زنبور و حشرات، دندان درد یا ورم ملتحمه نیز مفید است. اگر از تعریق زیاد پا و بوی بد آن رنج می برید می‌توانید چای سیاه را دم کرده و داخل تشتی بریزید و پایایتان را در آن قرار دهید. چای سیاه باعث نابودی باکتری ها شده و منافذ پوست را می بندد. به همین دلیل نیز از تعریق زیاد جلوگیری کرده و بوی بد پا را کاهش می‌دهد.
حسن محمدی بازدید : 387 یکشنبه 23 آذر 1393 نظرات (0)

شرکت فراز نتورک یکی از شرکت های پیشرو در زمینه  تولید پورتال های سازمانی تحت وب ، نصب و راه اندازی شبکه و تامین امنیت آن می باشد .

از این رو این شرکت اقدام به تهیه مجموعه فیلم های آموزشی کرده است . با توجه به استقبال زیاد کاربران از این مجموعه ها ، شرکت فراز نتورک جهت جلب رضایت مشتریان خود ، ۵۰% از مجموعه های آموزشی خود را  بصورت رایگان برای دانلود کاربران قرار داده است .

  مشخصات فیلم آموزشی فارسی : MTCNA Mikrotik

– شرکت سازنده : Faraz Network

– مدرس : مهندس رشوند

– مدت زمان آموزش : بیش از ۸ ساعت

– کیفیت نمایش : ۷۲۰p

– فرمت فایل ها : MP4

حسن محمدی بازدید : 393 یکشنبه 23 آذر 1393 نظرات (0)

سر فصل های  کتاب آموزش گام به گام C++/Qt بدین شرح میباشد :

مقدمات و معرفی Qt برای شروع کار
راهنمایی برای دانلود مناسبترین نسخه از Qt
معرفی و کار با Signal و Slot ها
معرفی و کار با نمایش Windows
معرفی و کار با لایه ها زبانه ها و بدنه های در طراحی
معرفی و کار با قابلیت های HTML و CSS در طراحی
معرفی و کار با لایه های افقی و عمودی
معرفی و کار با لایه های Grid در طراحی فرم
معرفی و کار با جدا کننده ها Splitter
معرفی و کار با دایرکتوری ها
معرفی و کار با فایل ها / خواندن و نوشتن در آن ها
معرفی و کار با برچسب ها Label
معرفی و کار با دکمه ها Button
معرفی و کار با کنترل ورودی LineEdit
معرفی و کار با چک باکس CheckBox
معرفی و کار با RadioButton
معرفی و کار با Combobox/
معرفی و کار با لیست ها/ ListWidget
معرفی و کار با لیست های درختی/ TreeWidge
معرفی و کار با Action ها
معرفی و کار با Slider و Progress ها
معرفی و کار با Statusbar در فرم
معرفی و کار با MessageBox
معرفی و کار با Timer
معرفی و کار با Thread ها

حسن محمدی بازدید : 163 یکشنبه 23 آذر 1393 نظرات (0)

سالیان سال بود که در باورها القا شده بود که فقط گروه شیعه ۱۲ امامی است که در درگاه باری تعالی رستگار بوده و مابقی با مشکل سقوط و خشم خداوند روبرو خواهند شد .

سالیان سال بود که در باورها القا شده بود که فقط گروه شیعه ۱۲ امامی است که در درگاه باری تعالی رستگار بوده و مابقی با مشکل سقوط و خشم خداوند روبرو خواهند شد .

اما مدتی است که بجای نظریه فوق ، با توجه به برداشت از آیات زیر ، پلورالیسم نجات از جهنم و خشم خداوند ، نه تنها جهت دیگر فرقه های اسلامی ، بلکه جهت همه پیروان ادیان در سراسر جهان ( ابراهیمی و غیر ابراهیمی ) ، با رعایت سه شرط ( اعتقاد به خداوند ، اعتقاد به هدفمندی خلقت ( معاد ) و انجام عمل صالح ) ، مطرح شده است : **

حسن محمدی بازدید : 159 یکشنبه 23 آذر 1393 نظرات (0)

روغن مرزنگوش، سیر و سرخارگل؛ آنتی بیوتیک هایی هستندکه به نسخه نیاز ندارند.

روغن مرزنگوش، سیر و سرخارگل؛ آنتی بیوتیک هایی هستندکه به نسخه نیاز ندارند. این روزها، داروهای آنتی بیوتیک نسبت به دیگر داروها بیش از حد معمول تجویز می شود و در نتیجه باعث آسیب دیدگی سیستم گوارش می شود و قدرت سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با هر نوع عفونت کاهش می دهد. این در حالی است که گیاهان موثری برای رفع عفونت وجود دارد بدون این که مصرف آن به سیستم گوارشی آسیب برساند.به نقل از سایت «هلث نیوز» چند نوع آنتی بیوتیک طبیعی و قوی وجود دارد که برخی از آن ها عبارت است:

روغن طبیعی مرزنگوش:

حسن محمدی بازدید : 181 چهارشنبه 19 آذر 1393 نظرات (0)

یکی از دلایل موجود در باره اصل رجعت که از مسلمات اعتقادات شیعه است آیات قرآن کریم می باشد. روایات فراوانی این آیات را به رجعت تأویل یا تفسیر کرده اند. نکته ای که باید تذکر و توضیح داده شود اینکه بسیاری از روایات وقتی آیه را توضیح می دهند مرادشان از باب جری یا تطبیق است یعنی می خواهند بگویند یکی از مصادیق این آیه که یک حکم کلی دارد، این است.

حقیقت این است که تعداد آیات در موضوع رجعت خیلی زیاد است و نیاز به تفسیر و شرح دارند که از حوصله بحث خارج است. علمای علم کلام حدود 13، 14 آیه را در بحث رجعت به عنوان دلائل اثبات رجعت مطرح کرده اند، که در این مقاله و مقاله های بعدی تعدادی از آنها را بررسی می کنیم.


رجعت در قرآن

حسن محمدی بازدید : 229 چهارشنبه 19 آذر 1393 نظرات (0)

یک ظرف پر از غذا را درنظر بگیرید که کلی مزه‌دارش کرده‌اید تا نوش‌جان کنید، بی‌آنکه بدانید چه رازهایی پشت این همه زحمتی که کشیده‌اید پنهان شده است. آنچه غذای شما را خوشمزه می‌کند ویتامین‌ها و مواد معدنی است که در آنها وجود دارد و لازم است به بدن‌تان برسد. مواد خوراکی تازه و البته فرآوری نشده مقدار زیادی ریزمغذی به بدن‌تان می‌رساند که خیلی از آنها را دانشمندان هنوز کشف نکرده‌اند یا تازه در حال کشف آنها هستند.

 

اما به جز غذا و مواد خوراکی، مقدار زیادی مولتی‌ویتامین و مکمل غذایی در بازار دارو وجود دارد که ظاهرا قرار است تمام نیاز روزانه شما را تامین کند. البته دریافت همه ویتامین‌ها و مواد معدنی فقط با یک قرص یکی از هوشمندانه‌ترین کارهاست اما باید بدانید که چطور بهترین نوع را انتخاب کنید. برخی مطالعات ادعا می‌کند که مولتی‌ویتامین‌ها از بیماری‌ها پیشگیری نمی‌کنند و حتی ممکن است باعث کوتاه شدن عمرتان شوند.

حسن محمدی بازدید : 193 چهارشنبه 19 آذر 1393 نظرات (0)


همزمان که گوشی‌های هوشمند همپای لپ‌تاپ‌ها و PC‌ها قدرتمند شده و به عنوان اولین گزینه ما برای برقراری ارتباطات و ذخیره داده‌های حساس به کار می‌روند، هیچ جای تعجب نیست که از سوی هکر‌ها و بد‌افزار‌ها آماج قرار بگیرند. هکر‌ها و مجرمان سایبری در سراسر دنیا در حال تلاش هستند تا به وسیله بد‌افزار‌ها یا سایر وسایل به گوشی شما راه یابند و اطلاعات حساس شما را به سرقت ببرند.
همزمان که گوشی‌های هوشمند همپای لپ‌تاپ‌ها و PC‌ها قدرتمند شده و به عنوان اولین گزینه ما برای برقراری ارتباطات و ذخیره داده‌های حساس به کار می‌روند، هیچ جای تعجب نیست که از سوی هکر‌ها و بد‌افزار‌ها آماج قرار بگیرند. هکر‌ها و مجرمان سایبری در سراسر دنیا در حال تلاش هستند تا به وسیله بد‌افزار‌ها یا سایر وسایل به گوشی شما راه یابند و اطلاعات حساس شما را به سرقت ببرند.
به گزارش «تابناک»، البته موضوع آلوده شدن به بدافزار و ویروس تنها مربوط به گوشی‌هایی از نوع اندروید نیز نمی‌شود و هر یک از سیستم عامل‌ها از جمله iOS نیز مشکلات خود را در این زمینه دارند؛ اما سیستم عامل اندروید به دلیل شیوع و مخاطبان بیشتر خود طبیعتاً بیش از سایر سیستم عامل‌های موبایل آماج قرار می‌گیرد. 

برخی از خطرناک‌ترین بد‌افزارهای شناخته شده برای اندروید از این قرار هستند؛ 

ویروس NotCompatible خود را به عنوان یک بروزرسانی سیستمی قالب‌ می‌کند و اندروید شما را به بخشی از یک Botnet گسترده متصل می‌سازد. 

نوع دیگر بد‌افزار، Heart است که توسط یک پیام کوتاه از سوی یک دوست و با یک لینک برای شما ارسال می‌شود و چنانچه آن لینک را باز کنید، نه تنها اطلاعات شما سرقت می‌شود بلکه برای ۹۹ مخاطب دیگر‌‌ همان پیام فرستاده می‌شود. 

از سویی استفاده از مرورگر پیش فرض اندروید منجر به آن می‌شود که به دلیل خلل و فرج امنیتی موجود در آن، راه هکر‌ها برای ورود به موبایل شما و سرقت اطلاعات آسان‌تر شود. 

این‌ها تنها موارد شناسایی شده در ‌سه هفته اخیر هستند! مشکل اساسی اینجاست که ورود این بد‌افزار‌ها به سیستم اندروید شما به گونه‌ای است که کمتر متوجه حضور آن‌ها خواهید شد. پس از کجا می‌توان آلوده بودن اندروید را حدس زد؟
حسن محمدی بازدید : 205 چهارشنبه 19 آذر 1393 نظرات (0)

مقدمه
آیا از خود پرسیده اید که چرا اکثر ما از شنبه ها متنفریم . از غروب جمعه به بعد ماتم می گیریم که ای خدا فردا دوباره شنبه میشه و من دوباره باید سر کار بروم . به راستی چرا ؟ چرا از شنبه ها متنفریم . در حالی که شنبه روزی است که ما از ظهر پنج شنبه و سپس جمعه در تعطیلی به سر برده ایم و باید با انرژی بیشتری نسبت به روزهای دیگر در سر کارهایمان حاضر شویم . دلیل بسیار مهمی که ما از شنبه ها متنفریم این است که در زندگی
هدفی نداریم و مجبور هستیم سخت برای دیگران کار کنیم تا دیگران به اهدافشان برسند . بدون هدف زندگی کردن موجب روزمره گی و یکنواختی خواهد شد . در کتاب  از شنبه ها متنفرم سعی خواهیم کرد که ابتدا با روش هدف گذاری و سپس به روانشناسی هدف گذاری بپردازیم …. پس با ما همراه باشید .


azshanbehha دانلود کتاب از شنبه ها متنفرم

حسن محمدی بازدید : 161 چهارشنبه 19 آذر 1393 نظرات (0)


پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که زنان جوان و سالم از مصرف مداوم دوز پایین آسپرین پرهیز کنند.


به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، پزشکان هشدار دادند زنان جوان سالمی که مرتب دوز پایین آسپرین مصرف می‌کنند بیش از فواید آن در معرض آسیب‌های ناشی از مصرف این دارو هستند. زنان جوانی که مرتب آسپرین مصرف می‌کنند با خطرات بیشتری نسبت به زنان میانسال روبرو می‌شوند.

در واقع مصرف آسپرین در سنین بالاتر برای زنان نه تنها خطرات کمتری دارد بلکه می‌تواند مفیدتر نیز باشد. بنابر یافته‌های این مطالعه مصرف آسپرین در زنان بالای 65 سال فواید درمانی بیشتری نسبت به زنان جوان دارد. تحقیقات نشان داده مصرف آسپرین با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها مرتبط است اما در عین حال خطر خونریزی‌های داخلی در نواحی شکم و سیستم گوارشی را افزایش می‌دهد. به‌رغم فواید بسیار این دارو، معایب آن نیز ناچیز به نظر نمی‌رسد.
حسن محمدی بازدید : 155 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (0)

نامش مرض قند است؛ خواه ژنتیکی باشد یا غیرژنتیکی، اما زندگی را برای فرد دیابتی دشوار می‌کند. به طوری‌که فرد مبتلا باید مدام دارو بخورد و حساب و کتاب میزان قند خونش را داشته باشد. باید حواسش به پاهایش باشد تا خدای نکرده زخمی نشود و خیلی مسائل دیگر را هم رعایت کند، اما گاهی دیابتی‌ها اشتباهاتی در خورد و خوراک، مراقبت از بدن، مصرف داروها و... نیز مرتکب می‌شوند که برای سلامت‌شان مضر است. در این مطلب به مرور شش اشتباه رایج روزمره دیابتی‌ها می‌پردازیم.

 

شناخت درستی از داروهایشان ندارند

حسن محمدی بازدید : 176 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (0)

موبایل چه بلایی سر گردن تان می آورد؟
نتایج پژوهشی تازه نشان می‌دهد که سر خم کردن و نگاه کردن به پایین برای کار کردن با تلفن همراه معادل وزنه‌ای 27 کیلوگرمی روی گردن شما نیرو وارد می‌کند. این نیرو مشابه این است که یک مورچه‌خوار غول‌پیکر یا چهار توپ بزرگ بولینگ از گردنتان آویزان شده باشد؛ تازه شما چندین بار در روز دارید این کار را انجام می‌دهید.

 

ما انسان‌های امروزی به‌طور متوسط حدود 4 ساعت از شبانه‌روز را به پایین نگاه می‌کنیم تا موبایل خود را چک کنیم یا چیزی را بخوانیم. این کار معادل 1400 ساعت فشار اضافی در سال روی ستون فقرات گردنی (بخشی از گردن که درست بالای شانه‌ها قرار دارد) است. پژوهشی جدید نشان می‌دهد که هر وقت این کار را انجام می‌دهیم، معادل وزن 27 کیلوگرم نیرو به گردن‌های خود وارد می‌کنیم. این مقدار نیرو با وزن 4 توپ بولینگ یا کودکی هشت‌ساله برابری می‌کند. از همه بدتر این‌که هنوز نمی‌دانیم تأثیرات درازمدت این کار چه خواهد بود.

حسن محمدی بازدید : 309 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (1)

ویتامین دی: داروی شگفت انگیز یا بی فایده؟
حیرت‌انگیز نیست اگر ویتامینی بتواند استخوان‌ها را مستحکم‌تر کند و در مقابل دیابت، ام اس، سرطان، بیماری قلبی و افسردگی از ما محافظت کند؟ یا حتی به کاهش وزن کمک کند؟ محققان امید زیادی به ویتامین دی دارند که از واکنش پوست ما به نور خورشید ساخته می‌شود یا از مکملها و برخی غذاها تامین می‌گردد. در ادامه با واقعیتهایی درباره ویتامین دی و افرادی که در خطر کمبود آن قرار دارند، بیشتر آشنا شوید.

حسن محمدی بازدید : 213 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (0)

حکایت است که پادشاهی از وزیرخود پرسید:


بگو خداوندی که تو می پرستی چه می خورد، چه می پوشد ، و چه کار می کند و اگر تا فردا جوابم نگویی عزل می گردی.

وزیر سر در گریبان به خانه رفت .

وی را غلامی بود که وقتی او را در این حال دید پرسید که او را چه شده؟

و او حکایت بازگو کرد.

حسن محمدی بازدید : 167 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (0)

عشق یکی از شیرین ترین علل شادکامی است، البته گاهی هم تبدیل می شود به یک منبع مهم غم و پریشانی. خب چه می شود کرد، عشق هم مانند دیگر اتفاقات زندگی دو رویه دارد: رویه شیرین و رویه تلخ. اولی شادی می آفریند و دیگری غم. اولی بخیه می کند و دومی زخم می زند. قدیمی ترها معتقد بودند وقتی دل عاشقی ترک بر می دارد دیگر هیچ چینی بند زنی نمی تواند آن را درست کند. اما امروزه چینی-بند زنی پیدا شده که اگر خودتان بخواهید، تکرار می کنم اگر خودتان بخواهید می تواند ترک دل شیدای-تان را ترمیم کند.

صد البته که ترمیم این زخم به زمان نیاز دارد اما چینی بند زنِ مدعی، حاضر است قدم به قدم بهبودی شما را در گذر زمان نشان تان دهد تا به چشم خود ببینید که زخم عشق هم درمان دارد. در ادامه مراحل ترمیم دل زخم خورده را مطرح می کنیم. این مراحل در روانشناسی همسران به تکنیک "التیام" معروف است.
 
اولین مرحله، سرتا پا گوش شدن است

حسن محمدی بازدید : 147 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (0)

خانواده فرزند سالار، فرزند خودش را که دختر است و یا پسر، با سالاری بزرگ می کند، در هنگام ازدواج هم این فرزندِ سالار با کسی ازدواج می کند که او هم محصول یک خانواده فرزند سالار است و نتیجه این که دو سالار در یک خانه نگنجند و این است دلیل آمار های بالای طلاق های امروز!

امروزه خانواده ها از نظر نوع اداره یا مدیریت با هم فرق دارند، در گذشته فقط یک نوع سیستم مدیریتی بود و همه تکلیف خود را می دانستند،حرف، حرف آقای خانه بود و بس و کس دیگری اجازه اظهار نظر نداشت، بچه ها هم در این بین وظیفه آینده خود را می دانستند، اگر دختر بودند، باید مطیع و فرمانبردار می شدند و اگر پسر بودند، در آینده پا در جای پای پدر خود می گذاشتند.

حسن محمدی بازدید : 189 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (1)

من نماز می خوانم ولی مشروبم می خورم!! (یا جمله ها یا کارایی مشابهش!)

تو مراسم احیا شرکت می کنیم و فردا در محل کار و یا جایی که می بینیم کارمان خیلی گیر است، از رشوه دادن و گرفتن ابایی نداریم!!

روزه می گیریم ولی حجابمونو حفظ نمی کنیم.

تو کاسبی ها دروغ می گوییم، احتکار می کنیم، با چک ها بازی می کنیم و ربا می دهیم و می گیریم و بعضاً هم تا اذان می شود صف اول مسجد حضور داریم و خدا می داند این آمدن به مسجد برای خداست یا اینکه در چشم مردم "حاجی" مورد اعتماد بازار و صنف خودمان باقی بمانیم و از این راه بتوانیم صفر حساب هایمان را بالاتر ببریم!!

تا حالا چقدر با این موارد برخورد داشته ایم؟ یا حتی برای خودمان اتفاق افتاده که...

حسن محمدی بازدید : 191 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (0)

در زنانشویی چه دائم، و چه غیر دائم باید صیغه خوانده شود، و تنها راضی بودن زن و مرد، و هم چنین نوشتن ـ بنا بر احتیاط واجب ـ کافی نیست، و صیغه عقد را یا خود زن و مرد می خوانند، و یا دیگری را وکیل می کنند که از طرف آنان بخواند.

سوال: آیا عدم امکان ازدواج را می توان بهانه ای برای انجام گناهان دانست؟
در مورد این پرسش باید بیان نمود که این تنها اراده و ایمان انسان هاست که می تواند در جلوگیری از افتادن انسان ها در دام گناهان مختلف، نقش اساسی را داشته باشد و عوامل دیگر؛ همانند ازدواج؛ تنها می توانند کمکی برای او باشند، نه این که ضمانت کاملی جهت عدم تکرار گناه در اختیار او قرار دهند! انسانی که قبل از ازدواج نمی تواند هیچ گونه کنترلی بر غرایز خود داشته باشد، معلوم نیست که ازدواج بتواند او را کاملا از افتادن به گناه باز دارد، بلکه تجربه نشان می دهد افرادی که در زمان تجردشان آدم های لاابالی و بی قید نسبت به این گونه مسائل بودند بعد از تأهل نیز معمولا به همان حالت سابقشان باقی ماندند.

حسن محمدی بازدید : 263 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (0)

پاره‌ای از اعضای پیكره شكوهمند طبیعت همچون درخت، جنگل و مرتع و به طور كلی گیاهان نقش حساس‌تری در زندگی انسان دارند. اگر پوشش گیاهی از بین برود، زندگی آدمی نیز رو به نابودی می ‌رود.

 گیاهان در قرآن
خرما (رطب) درخت خرما (نخل)
کلمه نخل، نخله و نخیل در بیست آیه از قرآن آمده است. در هشت آیه نخل به تنهایی ذکر شده و در دوازده آیه دیگر در جمع میوه ‌‌هایی مانند زیتون، انار و انگور ذکر گردیده است.

افزون بر کلمه نخل، نام نوعی خاص از درخت خرما به نام «لینة» در سوره حشر آمده است. (1) از رطب نیز در سوره مریم یاد شده است. (2)

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 116
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 508
  • آی پی دیروز : 113
  • بازدید امروز : 1,211
  • باردید دیروز : 476
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,122
  • بازدید ماه : 12,184
  • بازدید سال : 99,097
  • بازدید کلی : 2,313,859
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند