loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 171 یکشنبه 09 آذر 1393 نظرات (0)
احادیثی گهربار درباره نگاه
حدیث (1) امام صادق علیه السلام :
اَوَّلُ النَّظَرَةِ لَكَ وَ الثّانيَةُ عَلَيكَ وَ لا لَكَ وَ الثّالِثَةُ فيهَا الهَلاكُ؛
نگاه اول [ناخودآگاه به نامحرم] براى تو [حلال] است و نگاه دوم ممنوع است و حرام و نگاه سوم، هلاكت‏بار است.
من لايحضره الفقيه، ج 3، ص 474، ح 4658
حسن محمدی بازدید : 188 یکشنبه 09 آذر 1393 نظرات (0)
آیاتی که متضمن حکم پوشش است و به طور ظاهر یا نص بر احکام پوشش دلالت دارند بر دو قسم است:

یک پوشش جمعی برای خانواده و دوم پوشش فردی برای تک تک افراد. در پوشش خانواده نیز دو شکل متصور است: یک پوشش افراد خانواده از غیر خانواده، دوم پوشش افراد خانواده از بعضی افراد خانواده که خود این شکل در افراد بالغ و غیر بالغ متفاوت است.

اما پوشش فردی نیز بر دو قسم است؛ برای مردان و برای زنان. در مورد زنان دو بخش می‌شود: آنچه برای عموم زنان است و آنچه مختص به زنان پیامبر(صلی الله علیه و آله) است.

علاوه بر این موارد، آیاتی در قرآن است که به طور اشاره یا کنایه بر مسئله پوشش دلالت دارند.

 بررسی آیات مربوط به پوشش
حسن محمدی بازدید : 176 یکشنبه 09 آذر 1393 نظرات (0)

ولادت امام موسی کاظم علیه السلام
به نظر می رسد که روستای ابواء واقع در بین مکه و مدینه بیش از سایر اماکن قافله های حجاج اهل بیت را به سوی خود جلب می کرد زیرا آرامگاه مادر پیامبر آمنه دختر وهب در آنجا قرار داشته است.

 

در راه بازگشت از حج بیت الله الحرام (بحارالانوار، ج 48، ص 4، المحاسن، ج 2، ص 418) قافله امام ابو عبدالله الصادق (علیه السلام) در این روستا توقف کرد. آن روز بنابر مشهورترین روایات 7 صفر سال 128 هـ .ق بود که امام برای میهمانانش سفره غذا گسترده بود که پیکی از جانب زنانش به سوی او آمد تا مژده ولادت خجسته فرزندش را به وی برساند.

 

در روایتی که از منهال قصاب نقل کرده اند آمده است :

حسن محمدی بازدید : 261 یکشنبه 09 آذر 1393 نظرات (0)
در زندگی مسایلی هست که همیشه ذهن آدمی را پریشان می کنند. به ویژه در مورد عشق و دوست داشتن، همیشه داستان هایی بر سر زبان بیشتر مردم است که به جای آرامش، انسان را دچار شک می کنند. به طور مثال، داستان تصویری زیر را ملاحظه کنید؛ متوجه می شوید که این داستان های اشتباه همه جای دنیا هستند اما لزوما درست نیستند و فقط موجب می شوند تا نتوانیم در لحظه های درست، تصمیمات صحیح اتخاذ کنیم.
حسن محمدی بازدید : 173 یکشنبه 09 آذر 1393 نظرات (0)
با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا کم کم آبریزش بینی و سرماخوردگی‌های اعصاب‌خردکن شروع می‌شود به‌خصوص اگر سیستم ایمنی بدن‌تان ضعیف باشد، سرماخوردگی‌های مکرر باعث می‌شود حسابی از کار و زندگی بیفتید! همه اینها در حالی است که می‌توان با پیروی از چند راهکار ساده از ابتلا به بیماری‌های شایع فصل پاییز جلوگیری کرد. پس از همین امروز دست به کار شوید و این نکات را آویزه گوش خود کنید!
حسن محمدی بازدید : 190 یکشنبه 09 آذر 1393 نظرات (0)
لم دادن ممنوع!
یک متخصص طب فیزیکی با تاکید بر اهمیت درست نشستن جهت پیشگیری و تشدید گودی کمر گفت: باید صاف بنشینید و از لم دادن یا خم شدن بر روی میز کار اجتناب کنید.
دکتر شجاعی با اشاره به اینکه بهترین حالت برای خوابیدن، به پهلو خوابیدن است، گفت: دمر خوابیدن موجب افزایش گودی کمر می‌شود، اما در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید، حتما بالشتی زیر شکم خود قرار دهید.
حسن محمدی بازدید : 171 یکشنبه 09 آذر 1393 نظرات (0)

این غذاها را بخورید تا خواب بهتری داشته باشید، وزن بیشتری کم کنید، و شکم خود را آب کنید. به شما می‌گوییم که چطور شروع کنید!
سفره غذای خود را با این غذاهای کاهش دهنده وزن پر کنید تا به کنترل هورمون گرسنگی و داشتن شکمی تخت کمک کنند.

 

باورتان بشود یا نه، بدن شما در‌ واقع دوست ندارد که چربی انبار کند و راز کاهش وزن پایدار در محاسبات پیچیده کالری و ترفندهای کاهش وزن نیست. بلکه همه چیز به مقابله با گرسنگی طبیعی و تنظیم ریتم خواب برای پایان دادن به عادت‌های نادرست و سوزاندن چربی بستگی دارد.

حسن محمدی بازدید : 194 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (0)
آیا مقاربت جنسی در ماه محرم اشکال دارد؟
اگر همسر خیلی به این کار اصرار داشته باشد..؟
در کل چه شبهایی نزدیکی اشکال دارد؟؟؟آیا در حالتی حرام هم هست؟

جواب
مقاربت جنسی در ماه محرم هیچ اشکالی نداره. هیچ شبی این عمل حرام نیست اما در بعضی شب ها و زمان ها جماع کراهت داره :

1- جماع در شب و روزى كه ماه و خورشيد گرفته است.
حسن محمدی بازدید : 190 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (0)

صحبت کردن با خدا از مشکلات و سختی هایمان ( گفتن درد دل با خدا) یکجور ناشکری کردن است ؟


میتوان از درد دل گفتن حضرت علی (علیه السلام) با چاه،نتیجه گرفت که در کل سخن گفتن از ناراحتی های ناشی ازمشکلات و سختی های زندگی کار بدی نیست اما گفتنشان به خدا ، صورت گله پیدا میکندو پسندیده نیست؟

پاسخ: 
آدمي هميشه به دنبال اين است كه با تكيه بر جايگاه معنوي آرامشي به خود ببخشد. خداي متعال بهترين مونسي است كه مي توان با او درد و دل و راز و نياز كرد.

حسن محمدی بازدید : 184 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (1)

روغن زیتون برای تمیز کردن استیل
سینک ظرفشویی، ظروف استیل و سبد‌های آبکش بعد از مدتی براقی خود را از دست می‌دهند. برای اینکه باز مثل روز اول براق شوند، بعد از شست‌وشو کمی روغن زیتون روی پنبه بمالید و سطح آن را با روغن مالش دهید. بعد با یک دستمال حوله‌ای آن را پاک کنید و از برقی که می‌زند، لذت ببرید.

نمک برای تمیز کردن اتو
کف همه اتوها بعد از مدتی کار کردن کدر می‌شود و لک می‌افتد. برای تمیز کردن این لکه‌ها، اتو را بدون بخار روشن کنید. روی یک پارچه نمک بپاشید و پارچه را اتو کنید. کف اتوی شما مثل روز اول تمیز می‌شود.

حسن محمدی بازدید : 164 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (1)
یکی از اصلی ترین شرایط پابرجا ماندن یک رابطه آن است که بتوان زمان کافی و اوقاتی خوش را در کنار هم سپری کرد. اما این امکان برای بسیاری از زوج ها مهیا نیست و نمی توانند فرصت کافی برای دیدار و در کنار هم بودن داشته باشند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در ارتباط راه دور بسر می برید و برای ادامه رابطه تان مصمم اید، چند راهکار موثر و خلاق در اختیارتان می گذاریم تا بتوانید علیرغم دوری، به یکدیگر احساس نزدیکی کرده و رابطه خود را حفظ کنید.

به فعالیت هایی مشغول شوید که شما را بهم نزدیک کند
حسن محمدی بازدید : 176 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (0)

درمان اطفال بجهت سن و سال، مقاومت در برابر خوردن دارو و احساسات شدید عاطفی مادر در خوراندن دارو باعث ایجاد شرایط خاصی می کند که به همین دلیل درمان های متداول برای بزرگسالان باید تعدیل شود و مقدار آن کم اما غلظت آن بالا باشد تا اثر کند و حتما به مقدار کافی و با روش سُرَنگ در دهانشان تزریق شود تا سریع تر قورت داده و بهبود یابند.


البته بعضی دارو ها را باید مادران شیر ده بخورند و پرهیزهای جدی غذایی داشته باشد تا شیری به طفل بدهد که خاصیت درمانی هم داشته باشد. هر مقدار که سن و وزن طفل بالاتر باشد میزان داروهای زیر بیشتر بشود.

البته با تغییر میزان داروهای زیر این نسخه کاملا برای بزرگسالان هم قابل اجراست و بسیار موثر بوده و به تازگی پودری گیاهی متشکل از 10 نوع بذر لعاب دار و پاک کننده اخلاط درست کرده ایم که برای آسم و برطرف کردن خلط و عفونت های گلو و سینه مناسب است و فقط کافی است دو قاشق چایخوری از آن را در آب جوش ریخته و بعد از ده دقیقه بهمراه آن لعاب قوی میل شود. در صورت تمایل برای ارسال این دارو با بنده صادق عطار تماس بگیرید.

اما درمان هایی که برای تقویت بدن و از بین بردن چرک و عفونت گلو و جلوگیری از سرفه  و خلط مفیدند:

حسن محمدی بازدید : 159 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (0)

وقتی احساس می کنیم چشم هایمان ضعیف شده است، شاید افزایش نمره عینک بهترین راه حل برای رفع مشکل نباشد، زیرا تاری دید همیشه دال بر نیاز به تغییر نمره عینک نیست. به گفته متخصصان چشم، علت تاری دید باید توسط پزشک بررسی شود؛ زیرا احتمال دارد فرد مشکل جدی داشته باشد، از جمله:

 

احتمال سکته:
تاری دید در حمله های ایسکمیک، شایع است. در سکته خفیف (mini-stroke)، انسداد موقت جریان خون ایجاد می شود.
سکته های خفیف، هشدار می دهد که یک سکته کامل در راه است. علایم سکته هــــــای خفیف می تواند خیلی سریع ظاهر شود و خیلی نمی ماند این علایم شامل تاری دید، دیدن نورهای درخشان یا سیاه شدن کامل بینایی است. گاهی برای چند ثانیه، فرد دچار دید خاکستری یا تیره می شود. علایم دیگر شامل تغییر در حس های شنوایی و چشایی، سردرگمی و مشکل گفتاری است.

حسن محمدی بازدید : 166 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (0)
گل مغربي با نام عموميEvening primrose  که در عربي حشيشه الحمار ناميده مي شود، گياهي است دو ساله به ارتفاع حداکثر تا 5/1 متر که برگ هايي بزرگ، ساده، دندانه دار و با کناره موج دار دارد. اندام هوايي اين گياه پوشيده از تار است. گل ها درشت، قيف مانند و به رنگ زرد روشن هستند که چهار کاسبرگ دارند.

يکي از ويژگي هاي اين گياه آن است که هر گل چهار پرچم کوتاه و چهار پرچم بلند دارد و ديگر اين که کاسبرگ هاي گل به گلبرگ ها نچسبيده اند و به سمت پايين خميدگي دارند. همچنين ريشه ي اين گياه، گوشتدار و به رنگ قرمز مي باشد.
حسن محمدی بازدید : 241 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (0)

فارنژیت ( pharyngitis) به التهاب و عفونت ناحیه حلق و لوزه ها فارنژیت گفته میشود.

حلق را میتوان به سه قسمت :
۱) نازوفارنکس که در خلف حفره بینی قرار گرفته
۲ ) اوروفارنکس که در انتهای حفره دهان واقع شده
۳) هایپوفارنکس که ادامه حلق به طرف پایین تا ابتدای مری است تقسیم میشود.

 

نازوفارنکس و اوروفارنکس چون ابتدای ورود به دستگاه گوارش و تنفس را تشکیل میدهند لازم است دارای مکانیسم های دفاعی کافی در برابر ورود عوامل بیماریزا باشند. تراکم سلولهای لنفاوی و سلولهای ایمنی در این مناطق ارگانهای جداگانه ای راتشکیل داده اند که مسئولیت آنها دفاع از تهاجم عوامل بیماریزا است.

حسن محمدی بازدید : 214 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

کتاب آموزش نرم افزار Auto play media studio 7 یکی از پیشرفته ترین نرم افزارهای ساخت Auto-run می باشد . در دنیا ساخت سی دی های مولتی مدیا و اتوران و … توسط هزاران نفر از افراد عادی صورت می گیرد که شما با فراگیری این نرم افزار می توانید فایل های Auto-run  برای سی دی هایتان ایجاد نمایید . این نرم افزار علاوه بر ساخت Auto-run قابلیت های دیگری نظیر ساخت Browser ,Video player , MP3 player , روزنامه های الکترونیکی ها سی دی های آموزشی ، آلبوم عکس ، آزمون های تستی ، معرفی محصولات و …. را نیز داراست . در این کتاب سعی بر آن بوده که تمامی قسمتهای نرم افزار مورد بحث قرار گیرد . برای این منظور در فصل اول روش نصب نرم افزار ، در ۸ فصل بعدی ایجاد یک پروژه با تمام اشیاء مورد احتیاج و روشهای استخراج و رایت بر روی سی دی ، در فصل ۱۰ برنامه نویسی پایه در Auto play media studio و در فصل ۱۱ و ۱۲ عملکرد تمام اکشن های داخل نرم افزار توضیح داده شده و در ضمیمه کتاب تعدادی برنامه آماده و توضیحاتی قرار داده شده . از امکانات جدید Auto play media studio در نسخه ی ۷ به سازگاری آن با ویندوز vista و رایت سی دی و دی وی دی در این ویندوز و …. می باشد . از امکانات اضافه شده ی دیگر به این نسخه ، کم حجم تر کردن صفحات می باشد .
حق تکثیر: توسط نویسنده بر روی اینترنت منتشر شده است .

حسن محمدی بازدید : 170 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (1)

یکی از مدارک شرکت Cisco مدرک CCNA می باشد ، در این دوره افراد با پیکربندی Switch , Router و همچنین با پروتکل های مختلف شبکه تحت LAN و WAN آشنا می شوند. این دوره آموزشی به صورت عملی و سناریو محور می باشد ، طوری کار شده که شما بعد از دوره تسلط کاملی روی مباحث پیدا می کنید .

مشخصات فیلم آموزشی فارسی :CCNA

– نرم افزار مورد نیاز : Packet Tracer 6.0 , GNS3

– شرکت سازنده : Faraz Network

– مدرس : مهندس رشوند

– مدت زمان آموزش : بیش از ۸ ساعت

– کیفیت نمایش : ۷۲۰p

– فرمت فایل ها : MP4

حسن محمدی بازدید : 201 یکشنبه 11 آبان 1393 نظرات (0)

بعد از فَوت معاویه در سال 60 هجری، از طرف حکومت نامه ای به دست حاکم مدینه رسید مبنی بر بیعت گرفتن از امام حسین علیه السّلام برای خلافت یزید بن معاویه. این دستور قطعی بود، امام یا باید بیعت می کرد و یا کشته می شد، زیرا به سبب شخصیّت برجسته امام حسین علیه السّلام هم به لحاظ نَسَبی که نواده رسول الله صلّی الله علیه و آله است و هم به لحاظ فضائل بَرین که فردی شاخص در جامعه است، امکان ندارد ایشان زنده باشند ولی با یزید بن معاویه، بیعت نکنند. به بیان منطقی، زنده بودن امام و بیعت نکردن با یزید بن معاویه، "مانعة الجمع" است؛1 بیعت نکردن امام با یزید بن معاویه، مایه کاهش اعتبار خلافت وی و یا حتی سبب از بین رفتن مشروعیّت حکومت می باشد. برای همین، اگر امام علیه السّلام می خواهد زنده بماند، باید با یزید بن معاویه بیعت کند یعنی خلافت او را بپذیرد.

 تکرار عبرت آموز تاریخ

حسن محمدی بازدید : 211 یکشنبه 11 آبان 1393 نظرات (0)

علی‌اكبر علیه السلام، شیرجوان کربلا
حضرت علی‌اكبر علیه السلام ، فرزند امام حسین علیه السلام ، شجاع‌ترین جوانان بنی‌هاشم بوده است. مادرش لیلا دختر ابی مُرَّة بن مسعود ثقفی است. ایشان در حدود سال 34هـ .ق، در اواخر خلافت عثمان بن عفان، در مدینه متولد شد. آن حضرت از جدش امیرالمۆمنین علی علیه السلام نقل حدیث كرده است. بنابر گزارش تاریخ نویسان، پسران امام حسین علیه السلام شش نفر بوده‌اند، به نام‌های عبدالله، جعفر، محمد، علی‌اكبر، علی‌اوسط و علی‌اصغر.(1)


از نگاه دشمن
ابوالفرج اصفهانی نقل كرده است كه روزی معاویه از اطرافیان پرسید: سزاوارترینِ مردم به خلافت چه كسی است؟ گفتند: شما. گفت: نه، سزاوارترینِ مردم به خلافت، علی بن الحسین(علی‌اكبر) است كه جدش رسول خداست، و در او شجاعت بنی‌هاشم و سخاوت بنی‌امیه و امتیازات ثقیف با هم گردآمده است. بر اساس صحیح‌ترین روایت، حضرت علی‌اكبر علیه السلام از همه فرزندان امام حسین علیه السلام بزرگ‌تر بوده است.(2)


رمز مانایی و جاودانگی

حسن محمدی بازدید : 216 یکشنبه 11 آبان 1393 نظرات (0)

جهان از ریزترین ذراتش که تا به حال بشر توان دیدن آن را یافته تا دورترین کهکشان ها، نمونه بارزی از حرکت و پویایی است. پویایی نیاز به خلاقیت دارد. روزگاری پدران ما این خلاقیت را در رادیوهای ترانزیستوری شاهد بودند و امروز ما در دنیای دیجیتال. شاید هم فردا فرزندان ما در دنیای پرتوهای عجیب و غریب.

آنچه موجب تمایز میان عصر حاضر با سایر برگ های تاریخ زندگی بشر گردیده، فن آوری و تبادل اطلاعات می باشد و دنیای دیجیتال توان تبادل اطلاعات را بسیار افزایش داده است.

اگر بیش از ماهی۲۰ ساعت به اینترنت وصل می شوید بی آنکه کار خاصی جز پرسه زدن و چت کردن داشته باشید می بایست از تعداد این ساعت ها کم کم بکاهید تا در یک برنامه زمان بندی سه ماهه دست کم نیمی از این زمان را کم کنید.

حسن محمدی بازدید : 203 یکشنبه 11 آبان 1393 نظرات (0)

ترومبوز، یک بیماری بسیار خطرناک و کشنده و در عین ‌حال قابل ‌پیشگیری است که سالانه جان هزاران انسان را در سراسر دنیا می‌گیرد به طوری که سومین علت مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی ـ عروقی محسوب می‌شود. با این حال با شناخت آن می‌توان از شمار مرگ و میر ناشی از این بیماری کاست.

 

در ایران آماری مدون از شیوع این بیماری وجود ندارد، ولی در آمریکا حدود صد تا 300 هزار نفر سالانه جان خود را در اثر این بیماری از دست می‌دهند. در اروپا مرگ و میر ناشی از این بیماری به نیم میلیون نفر در سال می‌رسد. حتی وقتی در 9 کشور پیشرفته درباره میزان آگاهی مردم از این بیماری تحقیق شد، فقط نیمی از مردم نام آمبولی را شنیده بودند و بسیاری از آنها اصلا نمی‌دانستند آمبولی ارتباطی به بستری شدن در بیمارستان یا جراحی توده‌های بدخیم دارد.

 

ترومبوز چیست؟

حسن محمدی بازدید : 200 جمعه 09 آبان 1393 نظرات (0)

بعد از اينكه معاويه در نيمه ماه رجت سال شصتم مي ميرد يزيد به حاكم مدينه كه از بني اميه بو نامه اي مي نويسد و طي آن موت معاويه را اعلام مي كند و مي گويد: از مردم براي من بيعت بگير. او مي دانست كه مدينه مركز است و چشم همه به آن دوخته شده در نامه خصوصي دستور شديد خودش را صادر مي كند، مي گويد: حسين بن علي زا بخواه و از او بيعت بگير و اگر بيعت نكرد سرش را براي من بفرست . حاكم مدينه امام را خواست ، در آن هنگام امام در مسجد مدينه (مسجد پيغمبر) بودند، عبداللّه بن زبير هم نزد ايشان بود. مامور حاكم از هر دو دعوت كرد پيش حاكم بروند و گفت : حاكم صحبتي با شما دارد. پاسخ دادند: تو برو بعد ما مي آييم . عبداللّه بي زبير به امام (ع) عرض كرد: در اين موقع كه حاكم ما را خواسته و شما چه حدس مي زنيد؟ امام (ع) فرمود: اظن ان طاغيتهم قد هلك ، فكر مي كنم كه فرعون اينها تلف شده و ما را براي بيعت ميخواهد. عبداللّه گفت : خوب حدس زديد، من هم همينطور فكر مي كنم ، حالا چه مي كنيد؟ امام (ع) فرمود: من ميروم تو چه مي كني ؟

حسن محمدی بازدید : 205 جمعه 09 آبان 1393 نظرات (0)

خوارزمی می‌گوید: 
چون تشنگی بر حسین ـ علیه السلام ـ و اصحابش شدت یافت، شبانه برادرش عباس را با سی سوار و بیست پیاده و بیست مشك فرستاد تا آنكه نزدیك آب رسیدند. عمروبن حجاج گفت: كیستی؟ نافع بن هلال گفت: من پسر عموی تو هستم، از یاران حسین ـ علیه السلام ـ. آمده‌ام از این آبی بنوشم كه شما مانع شده‌اید. گفت: بنوش! گوارا! نافع گفت: وای بر تو! چگونه آب بنوشم در حالی كه حسین و همراهانش از تشنگی می‌میرند؟ گفت: راست می‌گویی، ولی ما مأموریم و چاره‌ای جز اطاعت فرمان نداریم. نافع همراهانش را صدا زد، وارد فرات شدند. عمرو هم سربازانش را صدا كرد تا نگذارند. بین آن دو گروه بر سرِ آب پیكار سختی در گرفت. عده‌ای می‌جنگیدند و گروه دیگر مشكها را پر می‌كردند. مشكها پر شد و تعدادی از سربازان عمروبن حجاج كشته شدند، اما از یاران امام كسی كشته نشد. این گروه با آب به اردوگاه خود برگشتند. حسین ـ علیه السلام ـ و همراهانش آب نوشیدند. عباس را آن روز لقب «سقا» دادند.[1] 

هجوم سپاه عمر سعد به طرف امام 

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 31
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 435
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 841
  • باردید دیروز : 370
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,211
  • بازدید ماه : 7,796
  • بازدید سال : 94,709
  • بازدید کلی : 2,309,471
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند