loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 179 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

انجیر، میوه‌ای است با خواص بسیار که در روایات پزشکی، توجه ویژه‌ای به آن شده و میوه‌ای مفید برای مقاومت بدن و تضمین سلامتی معرفی شده است.

انجیر
انجیر میوه‌ای است که در قرآن کریم از آن به نیکی یاد شده و این کلام آسمانی، ارزش انجیر را نشان می‌دهد. دانش پزشکی، این واقعیت را از نظر علمی تأیید می‌کند که انجیر میوه با ارزشی است و از لحاظ تأمین سلامتی برای همه ضروریست، چرا که وجود مقدار زیادی فسفر، این حقیقت را نشان می‌دهد که انجیر در پرورش هوش و حافظه، بسیار مفید است.

سرشار بودن انجیر از پتاسیم، تأمین کننده سلامتی کودکان ضعیف و کم‌خون و بی‌اشتها است. وقتی بدانیم که گذشته از مواد زندگی و حیاتی، انجیر به مقدار کافی دارای انواع ویتامین ب و ویتامین ث می‌باشد، آن وقت قبول خواهیم کرد که چرا در کتاب آسمانی ما، این میوه، این قدر مورد تجلیل قرار گرفته است.

رفع کننده بوی بد دهان

حسن محمدی بازدید : 182 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

روماتیسم و اثرات آن بر روابط جنسی
اثر بیماری‌های روماتیسمی بر رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین شکایات بیماران روماتیسمی است. در نوشتاری که پیش رو دارید، توضیحاتی درباره تاثیر روماتیسم بر روابط جنسی زوجین همراه با راهنماییهایی در نیل به سوی حل مشکل و حفظ سلامت روابط زناشویی این دسته افراد ارائه شده است.


آیا بیماری‌های روماتیسمی تاثیری بر روی رابطه جنسی ما می‌گذارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بیماری‌های التهاب مفاصل و روماتیسم ممکن است اثرات زیر را بر روی روابط جنسی شما داشته باشد:
- درد و رنج ناشی از آرتریت ممکن است تاثیر نامطلوبی بر روی روابط جنسی و زناشویی شما بگذارد.
- آرتریت ممکن است بر روی برخی از اعمال معمول زندگی کاری و خانوادگی شما تاثیر گذاشته و باعث شود شما در انجام کارهای روزمره مشکل داشته باشید.
- آرتریت تاثیر سوء بر روی خلق و خو و اعتماد بنفس شما می‌گذارد.

حسن محمدی بازدید : 158 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)
دانستنی هایی در مورد عرق کاسنی و اثرات مفید آن بر کبد را بیشتر بدانید .

کبد عضوی سم زدا است که سوخت و ساز چربی ها از مهمترین وظایف این عضو به شمار می آید و اگر در این عضو از بدن اختلالی به وجود آید تمام اعضای دیگر بدن را درگیر می‌کند.

کاسنی گیاهی دارویی است که در طبیعت بسیار وجود دارد و خواص بیشماری برای بدن دارد.

 کاسنی گیاهی با طبع سرد است و می تواند حرارت و التهاب را از بدن دور کند.

کبد عضوی سم زدا است که سوخت و ساز چربی ها از مهمترین وظایف این عضو به شمار می آید و اگر در این عضو از بدن اختلالی به وجود آید تمام اعضای دیگر بدن را درگیر می‌کند.

براساس تحقیقات عرق کاسنی نقش بسزایی در تولید سلول های کبدی ایفا می کند و منبع سرشار از ویتامین c بوده و تمام بیماری های مزمن کبدی را برطرف می کند.
حسن محمدی بازدید : 157 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

کبودی زمانی رخ می دهد که عروق خونی کوچک و یا رشته های عضلانی پاره شده و خون به اطراف بافت وارد شود و رگ به رگ شدن به علت آسیب دیدن رباط و معمولا به خاطر کشش و یا یک حرکت غیر طبیعی در مفصل به وجود می آید.

 

رگ به رگ شدن و کبودی ها چه هستند؟
رگ به رگ شدن باعث درد، ورم و عدم توانایی حرکت در عضو آسیب دیده می شود. همچنین ممکن است عضو آسیب دیده کبود نیز شود.

کبودی زمانی رخ می دهد که عروق خونی کوچک و یا رشته های عضلانی پاره شده و خون به اطراف بافت وارد شود. این حالت باعث متورم و کبود شدن آن ناحیه می شود.

 

رگ به رگ شدن به علت آسیب دیدن رباط و معمولا به خاطر کشش و یا یک حرکت غیر طبیعی در مفصل به وجود می آید.
کبودی زمانی رخ می دهد که یک ضربه شدید به یکی از اعضای بدن وارد شود و باعث پاره شدن عروق خونی در آن ناحیه شود.

حسن محمدی بازدید : 165 شنبه 08 شهریور 1393 نظرات (0)

خانم ها هرگز این گونه استحمام نکنند
دکتر نیرومنش متخصص زنان و زایمان گفت چند وقت پیش خانمی با وزن بالا با بیماری قارچی به من مراجعه کرد. یکی از سوال‌هایی که از او پرسیدم این بود که در حمام روی صندلی می‌نشیند یا کف حمام؟ پاسخ مشخص بود؛ به دلیل وزن بالا تحمل ایستادن نداشت و چون عادت به حمام طولانی داشت، کف حمام می‌نشست و اکثر اوقات نیز حمام عمومی می‌رفت.

برایش توضیح دادم که حمام آفتاب نمی‌خورد و محیطی مرطوب و مستعد رشد قارچ است و نشستن کف حمام یا لب استخر یا حوضچه‌های آب گرم یا حتی داخل وان، مخصوصا در اماکن عمومی می‌تواند باعث انتقال عفونت‌ها به دستگاه تناسلی شود.


توصیه اکید دارم که خانم‌ها و دخترخانم‌ها ایستاده حمام کنند و اگر زمان حمام طولانی است یا به دلایلی می‌خواهند بنشینند، صندلی یا چهار پایه‌ای داشته باشند و قبل از نشستن حتما ابتدا آن را با آب جوش بشویند. اگر از وان یا توالت فرنگی، مخصوصا در محیط‌های عمومی یا هتل‌ها استفاده می‌کنند، حتما قبل از استفاده آن را با محلول‌های ضدعفونی‌کننده پاک کنند زیرا بیماری‌های قارچی جزو شایع‌ترین بیماری‌هایی است که از محیط حمام می‌تواند منتقل شود و علائم آن ترشحات سفیدرنگ همراه خارش و سوزش است.

حسن محمدی بازدید : 184 شنبه 08 شهریور 1393 نظرات (0)

اعتراف به احساس تنها بودن می‌تواند کار سختی باشد، ولی از هر ۱۰ بریتانیایی، یک نفر انسان تنهایی است. این تنها مشکل سالمندان نیست: تنهایی در میان جوانان نیز رو به افزایش است. آیا ما همه محکوم به تنهایی هستیم؟

جان دان، شاعر قرن هفدهم می‌گوید: «هیچکس یک جزیره نیست، تنها برای خودش؛ هر کسی بخشی از یک قاره است، بخشی از کل.»
برخی به دنبال انزوا هستند، ولی عده کمی هستند که تنهایی را خود انتخاب می‌کنند.

تنهایی نه تنها ما را غمگین می‌کند، که برای ما مضر هم هست. تنهایی می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و افزایش مشکلات روانی مانند افسردگی، فشار عصبی و اضطراب شود.

مطالعات مختلف نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر از ما یکی تنهاست، ولی یک گزارش منتشر شده بوسیله «موسسه سلامت روانی» ادعا می‌کند که تنهایی در میان جوانان نیز رو به افزایش است.

حسن محمدی بازدید : 147 شنبه 08 شهریور 1393 نظرات (0)

ماشین‌های لباسشویی هم‌گاه به رسیدگی نیاز پیدا می‌کنند. با رعایت برخی نکات می‌توانید عمر آنها را بالا‌تر ببرید یا اگر دچار نقص شدند خودتان برای رفع آن آستین‌ها را بالا بزنید. باور کنید برای همه کارهای فنی خانه نباید سراغ متخصصان فنی بروید.

ماشین لباسشویی را تراز کنید
تراز بودن ماشین لباسشویی برای افزایش کارایی و ایمنی آن بسیار مهم است. برای اینکه ماشین را تراز کنید باید جلوی دستگاه را یک سانت از عقب آن بالا‌تر بگیرید. دستگاه نباید لق باشد یا به یک سمت خاص تمایل نشان دهد. ماشین لباسشویی‌های امروزی همگی دارای پایه‌های خاصی هستند که کار تنظیم با آنها خیلی راحت‌تر انجام می‌شود. اگر آشپزخانه‌تان شیب زیادی دارد، پایه‌های عقبی را دست نزنید و فقط پایه‌های جلویی را تنظیم کنید. تنظیم‌نبودن ماشین لباسشویی هنگام کار در دور تند مشکلاتی به وجود خواهد آورد که در نهایت به این وسیله خانگی شما آسیب جدی وارد می‌کند.

اگر از تنظیم خارج شود

حسن محمدی بازدید : 239 جمعه 07 شهریور 1393 نظرات (0)

بخت گشایی دختران در قدیم
تهرانیان قدیم برای آنكه دختران شان زودتر راهی خانه شوهر شوند و به قولی بخت شان بازگردد آداب و رسوم خاصی داشتند كه ذكرش خالی از لطف نیست.


یکی از اعتقادات تهرانیان قدیم، در بخت‌گشایی دختر، این بود که وقتی پنبه زنی را به خانه می‌آوردند، و مشغول کار می‌شد، پس از مدتی که کار می‌کرد، با تمهیدی از او می‌خواستند که دست از کار بکشد و برای صرف چای به داخل خانه آید، در این زمان به سرعت دختر دم بخت را می‌آوردند و به طوری که پنبه زن نبیند، دختر را از میان کمان پنبه زنی عبورش می‌دادند و اعتقاد داشتند که به زودی زه کمان هنگام کار پنبه‌زن پاره می‌شود و به این ترتیب بخت دخترشان هم باز می‌گردد.

حسن محمدی بازدید : 150 جمعه 07 شهریور 1393 نظرات (1)

حضرت معصومه عليها السلام

حضرت معصومه عليها السلام در اول سال 173 هجري قمري در مدينه چشم به جهان گشود.
پدرش امام هفتم شيعيان حضرت موسي بن جعفر عليه السلام و مادرش حضرت نجمه بود كه به علت پاكي و طهارت نفس به او طاهره مي گفتند.حضرت معصومه در 28 سالگي و در روز دوازدهم ربيع الثاني سال 201 هجري قمري در قم به شهادت رسيد كه امروز بارگاه ملكوتي و مرقد مطهرش همچون خورشيدي در قلب شهرستان قم مي درخشد و همواره فيض بخش و نورافشان دلها و جانهاي تشنه معارف حقاني است.

 

ويژگيهاى حضرت معصومه (س)
هادى دانشور

حسن محمدی بازدید : 244 جمعه 07 شهریور 1393 نظرات (1)
30توصیه مهم برای داشتن زندگی بهتر (با حوصله مطالعه کنید).
1- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده روى کنید و به هنگام راه رفتن، لبخند بزنید. این بهترین داروى ضدافسردگى است.

2-هر روز حداقل 10 دقیقه در یک مکان کاملاً ساکت و بى سر و صدا بنشینید.

3- هرگز از خوابتان نزنید. یک دستگاه ضبط فیلم بخرید و برنامه هاى تلویزیونى مورد علاقه تان که شبها دیروقت پخش مى شوند را ضبط کنید و روز بعد ببینید.

4- هر روز صبح که از خواب بلند مى شوید، جمله زیر را تکمیل کنید: «هدف امروز من ………………….. است.»
حسن محمدی بازدید : 155 جمعه 07 شهریور 1393 نظرات (0)
بدن ما روزانه به 25 تا 30 میلی‌گرم فیبر نیاز دارد تا امورات خود را بگذراند. این فیبرها برای رفع یبوست، حفظ تناسب اندام و کنترل کلسترول و قند خون کاربرد دارند؛ اما متأسفانه در اغلب موارد ما فیبر کمی مصرف می‌کنیم. در این مطلب علائمی که نشان می‌دهد بدن شما به فیبر بیشتری نیاز دارد را عنوان می‌کنیم. با ما باشید.
حسن محمدی بازدید : 199 یکشنبه 02 شهریور 1393 نظرات (0)

 واژه های رنگ باخته!
در هیاهوی زندگی امروز انگار بسیاری از واژه ها، دیگر رنگ باخته . برادری، شرف، بزرگواری ... گویی به زمان دیگری تعلق دارند. به زمانی كه پدری درعین بی نیازی، می پرسد آنچه را كه می داند و پسر می گوید با آنكه می داند پدر بی نیاز است از شنیدن آن، تا كه شاید زمانی دیگر خسته ای چون من، تو، ما، بیگانگی خویش را با این كلمات بشكند ...


* امیر المومنین علیه السلام : فرزندم درستی چیست ؟
حسن بن علی علیه السلام: پدر، درستی، از میان برداشتن بدی ها بوسیله ی نیكی هاست .

 

* شرف چیست ؟

حسن محمدی بازدید : 197 یکشنبه 02 شهریور 1393 نظرات (0)
متاسفانه احتمال تولد نوزاد مبتلا به بیماری ژنتیکی در ازدواج‌های فامیلی 2 برابر سایر ازدواج هاست.

هنوز هم می‌توان مردان و زنان سپیدموی زیادی را دید كه وقتی بحث ازدواج جوانی پیش می‌آید می‌گویند: «چه كسی بهتر از پسرخاله، پسرعمو، دخترعمو یا دخترخاله و...؟ هم خانواده‌ها شناخت بیشتری از هم دارند و هم اینكه بر سر خیلی از مسایل، حرف و حدیث یا مشكلی به وجود نمی‌آید.» آنها هنوز هم معتقدند اگر وصلت با غریبه سر بگیرد، چطور باید كینه‌ای كه عمو، عمه یا خاله به دنبال این ازدواج به دل گرفته‌اند، برطرف كرد؟
حسن محمدی بازدید : 205 یکشنبه 02 شهریور 1393 نظرات (0)

اسکلت ما به ارکستری بزرگ می‌ماند؛ دستگاهی پیچیده و در عین حال با نظم و هماهنگی مثال‌زدنی. اسکلت ما از 206 قطعه استخوان مفصل‌دار تشکیل شده که با هزاران رباط، تاندون، عضله و غضروف حمایت می‌شود.

 

غضروف‌ها فضای بین استخوان‌ها را پوشانده‌اند و مانند کمک‌فنر خودرو باعث حرکت درست استخوان‌ها و مانع از ساییدگی آنها می‌شود. متاسفانه این غضروف‌ها در اثر افزایش سن، بی‌تحرکی یا ورزش‌های سنگین و... دچار آسیب می‌شود و مشکلاتی به بار می‌آورد تا حدی که امروز بین جوان‌ها و سالمندان، افرادی را می‌بینیم که از درد مفاصل، بخصوص زانوها، شکایت دارند و دنبال درمان‌هایی مانند تزریق ژل هستند. متخصصان، پیشگیری از ساییدگی این بخش آسیب‌پذیر را بهتر از درمان می‌دانند. در این میان تغذیه درست در حفظ سلامت غضروف‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

 

عوامل موثر در تخریب غضروف‌ها

marya بازدید : 282 جمعه 31 مرداد 1393 نظرات (0)

لخته های وریدی و آمبولی‎ ‎ریه چیست؟ خون داخل سیاهرگهای عمقی گاهاً در شرایط بی حركتی طولانی بعلت تجمع و ساكن ‏بودن در این شرایط مستعد تشكیل لخته می شود.
مسافرت طولانی مدت با وسایل نقلیه، ‏بستری در بیمارستان مخصوصاً بعد از عمل جراحی و یا شكستگی اندام تحتانی عوامل ‏خطرساز می باشند. برخی از افراد به صورت ژنتیكی استعداد به تشكیل لخته های وریدی ‏دارند و ضمناً برخی داروها از قبیل داروهای ضدبارداری خوراكی با افزایش خطر این ‏عارضه همراه می باشند. ‏تشكیل لخته وریدی اندام تحتانی( ‏DVT‏ )با درد و تورم و گرمی اندام تحتانی مبتلا همراه ‏بوده و معمولاً عضلات پا سفت شده و پوست ملتهب به نظر می رسد. در صورت ایجاد ‏این علایم فرد مبتلا باید از ایستادن برروی پا پرهیز كرده و اندام درگیر شده بی حركت ‏حفظ شود. مراجعه فوری به بیمارستان الزامی است. بیمار معمولاً برای یك هفته در ‏بیمارستان بستری شده واز داروهای ضد انعقادی استفاده می شود. در اغلب موارد داروی ‏وارفارین برای مدت 6-3 ماه توصیه می شود
حسن محمدی بازدید : 234 جمعه 31 مرداد 1393 نظرات (0)

تجزیه و تحلیل کار‌شناسان امنیتی ‌روی ۴۸ هزار افزونه موجود برای مرورگر محبوب گوگل کروم، نشان می‌دهد، بیشتر این افزونه‌ها بدافزار‌های طراحی شده برای کلاهبرداری مالی و دزدی اطلاعات هستند؛ مواردی که کشف آنها برای کاربران عادی ناممکن یا بسیار دشوار است.

تجزیه و تحلیل کار‌شناسان امنیتی ‌روی ۴۸ هزار افزونه موجود برای مرورگر محبوب گوگل کروم، نشان می‌دهد، بیشتر این افزونه‌ها بدافزار‌های طراحی شده برای کلاهبرداری مالی و دزدی اطلاعات هستند؛ مواردی که کشف آنها برای کاربران عادی ناممکن یا بسیار دشوار است.

به گزارش «تابناک»، سمپوزیوم Usenix Security که در شهر سان‌دیاگو برگزار شد، یک نکته اساسی برای کاربران گوگل کروم داشت. روند رو به رشد افزایش‌ افزونه‌های غیر‌قانونی برای گوگل کروم، که منجر به خسران مادی و معنوی کاربران این مرورگر می‌شود.

در این مطالعه بیان شده است که در میان افزونه‌های گوگل کروم ۱۳۰ مورد، آشکارا در زمره بد‌افزار‌ها قرار دارند، ۴۷۱۲ مورد موارد مشکوک به سرقت اطلاعات و کلاهبرداری مالی هستند و شمار بسیار مشکوک به کلاهبرداری تبلیغاتی و سوء‌استفاده از شبکه‌های اجتماعی کاربران هستند

حسن محمدی بازدید : 168 جمعه 31 مرداد 1393 نظرات (0)

کپی کردن داده‌ها و فایل‌ها از یک مکان به مکانی دیگر، همواره ‌فرایندی وقت‌گیر و زمان‌بر بوده است، به ویژه زمانی که حجم و میزان داده‌ها و فایل‌هایی که باید منتقل شوند، بسیار ‌باشد. در این صورت، نظر شما در مورد یک نرم‌افزار فوق سریع برای انتقال داده‌ها در ویندوز چیست؟

کپی کردن داده‌ها و فایل‌ها از یک مکان به مکانی دیگر، همواره ‌فرایندی وقت‌گیر و زمان‌بر بوده است، به ویژه زمانی که حجم و میزان داده‌ها و فایل‌هایی که باید منتقل شوند، بسیار ‌باشد. در این صورت، نظر شما در مورد یک نرم‌افزار فوق سریع برای انتقال داده‌ها در ویندوز چیست؟

به گزارش «تابناک»، پیش از این در چند گزارش به نرم‌افزار‌های انتقال و کپی داده‌ها در ویندوز همچون TeraCopy اشاره کرده و آن‌ها را به تفصیل شرح و بسط داده‌ایم، ولی به تازگی به نرم‌افزاری برخورده‌ایم که هرچند در‌‌ همان حوزه و دامنه تعریف و طبقه‌بندی می‌شود، از جهاتی ‌با آن‌ها متفاوت است.

امروز می‌خواهیم شما را با نرم افزار Fast File Copy آشنا کنیم.

حسن محمدی بازدید : 192 جمعه 31 مرداد 1393 نظرات (0)

 

گروه تجارت الکترونیک پیشتاز با ۲ سال سابقه تحقیق و فعالیت در عرصه تجارت الکترونیکی و کسب و کارهای اینترنتی مفتخر است که بتواند مطالعات و تجربیات خود را در اختیار علاقه مندان به تجارت الکترونیک قرار داده و با ارائه مشاوره و خدمات رایگان عضو کوچکی در مسیر پیشرفت تجارت الکترونیکی و کسب و کارهای اینترنتی کشور باشد . فهرست کتاب ۱۶۱ نکته موفقیت در کسب و کار اینترنتی :
بخش یک : طراحی یک سایت کسب و کار
بخش دو : ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
بخش سه : استفاده از کتابهای الکترونیکی
بخش چهار: ایمیل مارکتینگ
بخش پنج : معرفی سایتهای مرتبط  
این کتاب تقدیم علاقمندان میشود .

حسن محمدی بازدید : 186 جمعه 31 مرداد 1393 نظرات (0)

 

 مسعود خیام در سال ۱۳۲۶ در تهران به‌دنیا آمد. تحصیلات دانشگاهی و تحقیقات حرفه‌ای‌اش در زمینۀ مهندسی علوم هوافضا بوده‌است. وی مدتی با سمت هماهنگ‌کنندۀ مهندسی و تعمیرات هواپیما در هواپیمایی ملی ایران کار می‌کرد و مدتی نیز در دانشکاه‌های ایران به تدریس اشتغال داشت و زمانی نیز به کارهای مهندسی مشاور مشغول بود. بعد از انقلاب ۱۳۵۷ به روزنامه نگاری روی آورد و مقاله‌هایش در مجلات «آدینه» و «دنیای سخن» و «گردون» و سایر مجلات فرهنگی ادبی هنری ایران به چاپ رسید. وی از سال ۱۳۵۸ نوشته‌های ادبی خود را به چاپ رساند. او تحقیقاتی در زمینه خط فارسی دارد و پیشنهاد دهنده ابداع و ایجاد «خط فنی فارسی» است.
کتاب سنگ کاغذ قیچی را با اجازه از این نویسنده محترم تقدیم شما عزیزان میکنیم .

حسن محمدی بازدید : 192 جمعه 31 مرداد 1393 نظرات (0)

خلود و دائمی بودن آتش و دوزخ برای اهل آن از بحثهای مهم و پیچیده ای است که همه اهل دیانت به خصوص مسلمانان را همواره به خود مشغول داشته است . از متکلم ، فیلسوف ، عارف و مفسر و فقیه گرفته تا مردم عادی کوچه و بازار ، تمامی این پرسش را برای همیشه از نهاد و درون علمی و عادی خود دارند که آیا در واقع خداوند مهربان ، بندگان گناهکار را برای همیشه درآتش آخرت می سوزاند و آیا برای ابد ، تا خدا خدایی می کند ، بدون مدت و زمان و بی آنکه رنگ و بوی حد و مقداری یافت شود ، آنان را به آتش می سوزاند یا چنین نیست و تنها برای مدت زمانی ، حال کوتاه باشد یا طولانی ، گناه کاران را تادیب و تنبیه می نماید و سپس آنان را از عذاب می رهاند و راحتی آنان را فراهم میسازد . کتاب خلود دوزخ و آتش و عذاب جاوید به این سووالات پاسخ می دهد . نویسنده محترم این کتاب حضرت آیت الله العظمی محمد رضا نکونام استفاده از این کتاب را با ذکر منبع بلا مانع اعلام کرده اند . این کتاب را پیشکش عزیزان و علاقمندان میکنیم.

حسن محمدی بازدید : 177 جمعه 31 مرداد 1393 نظرات (0)

مقدمه مولف : آنچه پیش رو دارید به صورت رایگان و تحت لیسانس GNU GPLV3 به علاقمندان لینوکس هدیه میگردد . در تهیه اینکتاب از سر فصلهای درسی گفته شده در دوره های RHCE و LPIC2 استفاده شده . این مطالب با نگاهی کاربردی و بدون پرداختن به بحث های تئوریک گردآوری و عرضه شده است . امیدوارم مطالب ارائه شده بتواند باعث ارتقاء دانش فنی کاربران لینوکس و متخصصین IT شود . کتاب مباحث لینوکس را نویسنده محترم حسام الدین توحید به منظور انتشار رایگان در پایگاه اینترنتی تک بوک تقدیم کرده اند. این مباحث شامل : زمان بندی فرایندها توسط cron ، راه اندازی SSH در لینوکس ، NFS در لینوکس ، بررسی LVM در لینوکس ، مدیریت log در لینوکس ، راه اندازی FTP در لینوکس ، بررسی xinetd در لینوکس .

marya بازدید : 357 جمعه 31 مرداد 1393 نظرات (0)
(قل هوالله): سوره ایست مکی که در آن از توحید پروردگار و یگانگی او سخن میگوید و در چهار آیه کوتاه چنان توصیفی از یگانگی خداوند کرده است که نیازی به توضیح اضافه ندارد. در فضیلت خوآندن این سوره آورده اند که رسول اکرم فرمود :هرکه این سوره را تلاوت نماید گویی که یک سوم قرآن را تلاوت نموده است. نیز در خبر آمده است که رسول خدا بر جنازه “سعد بن معاذ” نمازگزارد ، در آن هنگام هفتاد هزار ملک - که جبراییل نیز در میان انها بود - بر جنازه او نمازگزاردند، رسول اکرم از جبراییل از علت حضور ملائک پرسید و او درپاسخ گفت: این میت کسی است که “قل هوالله” را در حال نشستن، ایستادن، سوارشدن، و پیاده روی و رفت وآمد قرائت مینمود.

 

۲- فلق: این سوره نیزمکی است ( یعنی درشهر مکه بر پیامبر خدا نازل شده است)، محتوای این سوره تعلیماتی است که خداوند به رسول اکرم به صورت خاص وبه سایر مسلمانان به صورت عام،در زمینه پناه بردن به ذات پاک او از شر همه اشرار می دهد.
پیامبر اکرم در فضیلت تلاوت این سوره فرموده است: ” ایاتی بر من نازل شده است که همانند آنها نازل نشده وآن دو سوره فلق وناس است.” همچنین از امام بار منقول است که هرکه در نماز” وتر”- نمازی یک رکعتی است که درنافله شب بجا می اورند- فلق و ناس و اخلاص را بخواند به او گفته می شود: ای بنده خدا! بشارت باد بر تو، که خداوند نماز وتر ترا قبول کرد

marya بازدید : 223 جمعه 31 مرداد 1393 نظرات (0)
 باد شکن و ضد تشنج، معالج بواسیر، دل پیچه، سکسکه، رفع اسهال و استفراغ، رفع سوء هاضمه، تقویت کننده معده، رفع تپش قلب، ضد عفونی کننده، ضد درد، ضد گرفتگی عضلانی، تب بر، چای و روغن آن در حالات عصبی، بیخوابی، سرفه، میگرن، تهوع و دردهای شکم کار برد دارد

ـ نوع مصرف: نصف لیوان آب با یک استکان بعد از غذا میل شود


درمان سردرد و دل درد با نعنا

marya بازدید : 184 جمعه 31 مرداد 1393 نظرات (0)


تحقيقاتي که به‌تازگي انجام شده حاکي از آن است که بين 25 تا 30درصد از جمعيت کلي جهان، در طول عمر خود دست‌کم يک بار فلج خواب را تجربه کرده‌اند که در اين ميان 95درصد از آنها تجربه حوادث وحشتناک را در خواب داشته‌اند. مجموع اين عوامل نشان مي‌دهد اين پديده شيوع بالايي دارد.

انگار خواب می‌بیند. ولی نه. می‌خواهد از ترس فریاد بكشد ولی دست و پایش را زنجیر كرده‌اند و راه گلویش را بسته‌اند. انگار چیزی روی سینه‌اش سنگینی می‌كند. از شدت وحشت تمام بدنش فلج شده و تكان نمی‌خورد. خوب كه نگاه می‌كند می‌بیند چیزی شبیه یك موجود وحشتناك و گاهی پشمالو روی سینه‌اش نشسته و گویی جان او را می‌گیرد.

خواب شیرین از آن دسته چیزهایی است كه خیلی‌ها آرزویش را دارند ولی دستشان از آن كوتاه است. از تمام بی‌خوابی‌ها و مشكلاتی كه شبانگاهان به سراغمان می‌آید بگذریم، چیزی هست كه خواب را به كام انسان زهر می‌كند و آن چیزی نیست جز بختك. كابوسی كه تاكنون بسیاری آن را تجربه كرده‌اند. شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید كه بختك به سراغتان آمده است.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 64
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 461
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 900
  • باردید دیروز : 370
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,270
  • بازدید ماه : 7,855
  • بازدید سال : 94,768
  • بازدید کلی : 2,309,530
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند