loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 631 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

ميهمان حبیب خداست. قدمش روی چشم! اين چند روز اول سال هم كه تعطيل است و طبق يك سنت حسنه همه به ديدار هم مي‌روند و بازار مهماني رفتن نيز داغ داغ است.

البته ميهمانان عزيز بايد دقت داشته باشند كه نبايد وقتي آمدند كنگر بخورند و لنگر بيندازند و به قولي آدم را با خاك كوچه يكي كنند و نگذارند آب خوش از گلوي صاحبخانه پايين برود.

ولی بعضی از مهمان‌ها مانند همان حکایت سعدی هستند که می‌فرماید:

ميهمان گرچه عزيز است ولي همچو نفس

خفقان آرد اگر آيد و بيرون نرود

حسن محمدی بازدید : 204 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

بسیاری از گرفتاری های ما بی آن که متوجه باشیم به سبب آه و نفرین پدر و مادر یا دوست و رفیقی است که به او ظلم و ستم کرده ایم و او از سردرد به خداوند پناه برده و مجازات عمل را به خداوند واگذار کرده است.

 

فرق لعن و دشنام

انسان به طور طبیعی نسبت به خوبی ها و زیبایی ها، واکنش مثبت نشان می دهد و با دیدن آن ها خوشحال و شادان می شود؛ چنان که بدی ها و زشتی ها را ناخوش می دارد و از دیدن آنها غم و اندوه بر سیرت و سیمایش نمایان می شود. بسیاری از مردم با دیدن خوبی ها و زیبایی ها واکنش عاطفی و احساسی نشان می دهند و با گفتن آفرین و دعای نیک و خیر، سرور و خوشحالی خویش را هویدا می سازند؛ چنان که با دیدن زشتی ها و بدی ها، با نفرین ابراز انزجار و تنفر می کنند.

حسن محمدی بازدید : 347 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

آیات۵۰ تا ۵۶ سوره یوسف جهت یافتن شغل و روزی

هر کسی که بیکار باشد و معطل باشد و هیچ کار از دست او بر نیاید روز پنجشنبه اول ماه روزه بدارد(اولین روز پنج شنبه ماه قمری) هنگام افطاری قبل از افطار کردن ,همچنین بعد از نماز خفتن(نماز عشا) ,  و همچنین در جامه خواب وقت خواب رفتن این هفت آیه از سوره یوسف را بخواند:

(آیات۵۰ تا ۵۶ )

حسن محمدی بازدید : 379 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

یک متخصص تغذیه عنوان کرد: شیر مادر تا دو سالگی برای نوزاد کافی بوده و ادامه این روند بیش از دو سال موجب می‌شود تا نوزادان در بزرگسالی شخصیتی وابسته پیدا کرده و اعتماد به نفس پایینی داشته باشند.

 دکتر  پاسدار شیر مادر را بهترین غذا برای نوزادان عنوان کرد و افزود: شیر مادر بهترین ترکیب را از نظر تغذیه‌ای برای نوزادان دارد و تمامی مواد مغذی را با توجه به نسبت‌های مورد نیاز نوزاد برای او فراهم می‌کند.

پاسدار شیر مادر را هوشمند عنوان کرد و افزود: شیر مادر به صورت اتوماتیک و هوشمند همزمان با رشد نوزاد درصد ترکیبات خود را تغییر داده تا بتواند به نحو مطلوب نیازهای نوزاد را تامین کند.

به گفته این متخصص تغذیه شیر مادر تا سن شش ماهگی تمامی مواد مغذی مورد نیاز نوزاد به جز آهن و ویتامین A و D را فراهم می‌کند.

حسن محمدی بازدید : 238 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

 هیچ چیز ساده‌تر از درست کردن پوره میوه و سبزیجات تازه برای کودکان نیست. اما کدام مواد غذایی را می‌توان برای نوزادان پوره کرد؟ ما در اینجا این مواد را به شما معرفی می‌کنیم.

سیب
 کودک شما، هم حال و هم در آینده، به این ماده که سرشار از فیبر و مواد مغذی است، احتیاج دارد. سیب بهترین غذای اول کودک است. آن را پوست بکنید، هسته‌هایش را در آورید و خرد کنید، بجوشانید تا نرم شود، سپس آن را له کنید و به کودک خود دهید.

حسن محمدی بازدید : 234 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

 نگاهی دیگر به شب زفاف

دو روایت از شب زفاف:روایت سنتی و روایت نسبتا جدید
الف : سنتی مذهبی
حقیقت مطلب اینست که اکثر مسلمانان نتوانسته اند اهمیت بسیار زیاد مسائل جنسی و توجهی که اسلام به این مسئله دارد را درک کنند. این مسئله باعث می شود که آموزش مسائل جنسی تبدیل به یک حلقه ی مفقوده در جامعه شود و به خاطر همین سهل انگاری و عدم اطلاع رسانی بعضی از نهادهای آموزشی و فرهنگی ، افرادی که در مسائل جنسی دچار مشکل می شوند و به سراغ منابع علمی معتبر می گردند ، اغلب مواقع نتایج خوب و استانداردی را به دست نمی آورند.


در شب اول عروسی (شب زفاف ) چه باید کرد؟

حسن محمدی بازدید : 227 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)
بیشتر همسران در آغازین ماه های ازدواج، احساس مثبتی به رابطه شان دارند اما رفته رفته، اختلاف ها در عادت ها و انتخاب اولویت ها می تواند باعث شود همسران به ظاهر مناسب، سعادت متأهلانه شان را لکه دار ببینند.

ازدواج برای بزرگسالان است؛ بزرگسالانی که آماده چالش هایش هستند؛ زیرا ارتباط همکارانه سطح بالا و مهارت های تصمیم سازی مشترک دارند. به این خاطر که شراکت عاشقانه دو نفر، بیشتر مناسب کلماتی هستند که چارلز دیکنز در کتابش «داستان دو شهر» قلم زد:

«بهترین زمان ها بود، بدترین زمان ها بود، عصر دانایی بود، عصر حماقت بود، ... فصل نور بود، فصل تاریکی بود، بهار امید بود، زمستان یأس بود،... همگی مستقیم به سمت بهشت می رفتیم، همگی مستقیم در جهت مخالف می رفتیم...»
حسن محمدی بازدید : 227 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

بیماری کیسه صفرا اگر درمان نشده باقی بماند بیمار را در معرض خطر اختلالات گوارشی قرار می دهد. رژیم غذایی کیسه صفرا کمک خواهد کرد که بیمار را از توسعه سنگ های صفراوی و یا نیاز به عمل جراحی کیسه صفرا حفظ کند. اینکه آنها چه بخورند و از چه غذاهایی اجتناب کنند در جدول رژیم غذایی کیسه صفرا در زیر ذکر شده است.

 

یک رژیم غذایی مروج سلامت کیسه صفرا داشته باشید و برای کسانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری کیسه صفرا هستند ضروری می باشد. در برخی موارد، برای جلوگیری از آسیب بیشتر سنگ های صفراوی از تبدیل شدن به یک مشکل پایدار و خطرناک، نیاز به برداشتن کیسه صفرا معیوب با جراحی می باشد.

حسن محمدی بازدید : 216 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

اگر از دوستان و اطرافیان خود پرس‌وجو کنید، متوجه می‌شوید کمتر کسی است که در طول زندگی خود به کمردرد مبتلا نشده باشد. در واقع، کمردرد آشنای دیرینه انسان‌ها بوده و بسیاری از آنها تا آخر عمر با این مشکل زندگی می‌کنند. یکی از شایع‌ترین ناراحتی‌های ناحیه کمر، تحریک عصب سیاتیک است که گاه حتی مبتلایان را از انجام ساده‌ترین کارهای روزمره نیز باز می‌دارد.

 

سیاتیک، عصب گسترده‌ای است که از ناحیه تحتانی کمر آغاز و تا پشت پاها ادامه می‌یابد. اعمال هرگونه فشار روی این ناحیه باعث تحریک عصب سیاتیک شده و درد از قسمت تحتانی کمر به پشت یکی از پاها، باسن و پایین‌تر انتشار می‌یابد. کمردردهای مربوط به عصب سیاتیک معمولا یک پا را درگیر کرده و با نشستن، سرفه یا عطسه کردن تشدید می‌شود. در چنین حالتی، ممکن است در پای خود بی‌حسی، ضعف یا سوزن‌سوزن شدن احساس کنید. علائم بیماری معمولا ناگهانی بروز می‌کنند و چند روز تا چند هفته ادامه می‌یابند.

حسن محمدی بازدید : 271 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا به کلمات والفاظی که روزانه می نویسیم دقت کرده ایم؟

برخی از این الفاظ رایج به دلیل عدم مشروعیت و مخالفت آنان با اعتقادات ما می تواند خطراتی به همراه داشته باشد.

از بین این الفاظ (ان شاء الله) در بعضی اوقات انشاء الله نوشته می شود, با كمی دقت به معانی این دو متوجه می شویم که این دو لفظ با هم تفاوت دارند .

إنشاء مصدر فعل «أنشأ» و به معنای (ایجاد کردن ,به وجود آوردن , خلق کردن )است.

طبق این آیه ((إِنَّا أَنشأْنَهُنَّ إِنشاءً))(35.واقعه)ما آنان را به وصفی ناگفتنی ایجاد كردیم .

پس ابراز (انشاءالله) در مواقعی که می خواهیم کاری را انجام دهیم، معنای ایجاد و خلق از سوی ما را القاء می کند، یعنی ما خداوند را ایجاد كرده ایم.(العیاذبالله)

«إن» در (ان شاء الله) حرف شرط و به معنای «اگر» و فعل «شاء» به معنای خواستن و مقدر كردن است.

و ما با نوشتن إن شاء الله به این صورت می گوییم( اگر خداوند مقدر فرمود؛ به خواست خدا).

كه در این آیه معنا مشخص است:

وَ مَا تَشاءُونَ إِلا أَن یَشاءَ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلِیماً حَكِیماً(30.انسان)

و شما ( اولیای حق ) چیزی جز آنچه خدا بخواهد نمی‏خواهید ( و كار را به او تفویض می‏كنید كه ) البته خدا به احوال خلق دانا و به صلاح بندگان آگاهست.

 

بیان لطیف قرآن

حسن محمدی بازدید : 190 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

شكي نيست كه بي اعتنايي به نماز گناهي است بزرگ. بنابراين شناسايي مصاديق اين تحقير ناپسند، مقدمه‌ پرهيز از اين عصيان نابخشودني است. عناوين زير از مصاديق سبك شمردن نماز است.


الف) تأخير نماز: امام صادق ـ عليه السلام ـ در تفسير آيه‌ي شريفه‌ي قرآن، كه در ارتباط با مذمت بي اعتنايي به نماز نازل گرديده است  مي‏فرمايد:


»تاخير الصّلاة عن اوّل وقتها لغير عذرٍ» 
مراد از بي اعتنايي به نماز، «تأخير آن از اول وقت بدون عذر است.»


البته روشن است كه مراد از عذر، ضرورتي است كه بصورت اورژانسي پيش آيد و قابل تأخير نباشد و الاّ بايد به كار گفت نماز دارم نه به نماز بگوييم كار دارم.


ب) عدم رعايت آداب آن در خلوت: پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ در روايتي چنين مي‏فرمايد:

حسن محمدی بازدید : 526 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

در فرهنگ قرآن برای کسانی که به  رستگاری و سعادت رسیده اند ویژگی‌های خاصی بیان شده است.  برای کسانی که طالب فلاح و راستگاری هستند بسیار لازم است جویای منطق قرآن شوند و از آن ملاک و معیار ها با خبر شوند تا اینکه خود را با آن وازن الهی تطبیق داده و در نهایت فلاح و رستگاری خود را تضمین نمایند.

کلید اول: عبادت و نماز خاشعانه
در منطق قرآن کسانی که در دنیا توانسته باشند خدای متعال را خاشعانه عبادت کنند رهنمود میشوند. بعضی افراد هرچند در دنیا نماز را ترک نمی کنند ولی نماز خواندن آنها دارای ویژگی خشوع نیست و چه بسا این عدم خشوع در نماز تاثیر واقعی بندگی  را در آنها نداشته باشد.

قرآن مجید یكی از ویژگی های مۆمنان رستگار را خشوع در نماز معرفی می نماید:«قَدْ اَفْلَحَ الْمُۆْمِنُونَ الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ[مومنون/2-1]به تحقیق رستگار شدند مۆمنان، آنان كه در نمازشان خشوع دارن».

" خاشعون" از ماده" خشوع" به معنى حالت تواضع و ادب جسمى و روحى است كه در برابر شخص بزرگ یا حقیقت مهمى در انسان پیدا مى‏شود، و آثارش در بدن ظاهر مى‏گردد.

کلید دوم: نزدیکی به لغویات ممنوع

حسن محمدی بازدید : 231 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

درباره زیارت عاشورا، روایات فراوانی وجود دارد. امام باقر( علیه السلام) این زیارت را به یکی از اصحابش به نام علقمه بن محمد حضری آموزش داده است.( کامل الزیارات، ص80، بحار الانوار،ج101،ص290)


زیارت عاشورا

از آنجا که زیارت نوعی اعلام موضع در مشخص کردن خط فکری است و آثار سازنده عجیبی دارد؛ آنچه به عنوان متن زیارتی خوانده می‌شود از نظر محتوی و جهت دهی، از حساسیّتی ویژه برخوردار است. به همین جهت ائمه(علیهم السلام) با آموختن نحوة زیارت به یاران خود، به این عمل سازنده جهت و غنای بیشتری بخشیده‌اند.زیارت عاشورا، که از تعالیم امام باقر( علیه السلام)است، به سبب آثار سازندة فردی و اجتماعی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه و نشانه گرفتن خطر انحراف اهمیت ویژه ای دارد. شماری از دستاوردهای این زیارت عبارت است از :

1-ایجاد پیوند معنوی با خاندان عصمت و تشدید علاقه و محبت به آنان، مانند "فراز اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد".

2- پیدایش روحیه ظلم ستیزی، یعنی تکرار لعن و نفرین بر ستمگران در این زیارت موجب پیدایش روحیه ظلم ستیزی شده، ولو با اعلام برائت و نفرت از ستمگران و ابراز محبت به پیروان حق، که پایه های ایمان را محکم می‌کند.

3- دوری جستن از خطر انحراف

4- ترویج روحیه شهادت طلبی و ایثار و فداکاری در راه خدا

5- احیای مکتب در راه و هدف خاندان عصمت(مصباح المتهجد ، شیخ طوسی، صص 542-547-538)

6- درس آموختن و الگو گرفتن از شهدای کربلا

فواید خواندن زیارت عاشورا روایاتی است از جمله این‌که آمده است: در نجم ثاقب در ذیل حکایت تشرف جناب حاج سید احمد رشتی به ملاقات امام عصر ارواحنا فداه در سفر حج و فرمایش آن حضرت به او که چرا شما عاشورا نمی‌خوانید عاشورا عاشورا عاشورا

زیارت عاشورا، پاداش بزرگ

حسن محمدی بازدید : 177 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

ماه رمضان ماهی است که مردم برای کمک به فقیران به رقابت می پردازند. بخشش و انعام به عالی ترین حد خود می رسد. خانه ها و سر سفره ها پر از میهمانان می گردد. مهربانی ها و غذا ها تقسیم می گردد. روزه باعث تزکیه بدن و روح می شود. با به پایان رسیده ماه رمضان، مردم به انتظار ماه رمضان دیگر می نشینند و از این که توانستند یک ماه را به خوبی و خوشی در عبادت و اطاعت خداوند سپری کنند، جشن می گیرند. به این روز، عید فطر گفته می شود.

 

در دوره عثمانی از روزها قبل مردم آماده استقبال از عید فطر می شدند.

حسن محمدی بازدید : 163 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

 عید سعید فطر
عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است.

 

از آن‌جایی که شرط اعلام ماه شوال با رویت هلال ماه به وقوع می‌پیوندد. همواره در کشورهای مسلمان، بر حسب موقعیت مکانی آن کشور، رویت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر متغیر است به صورتی که ممکن است به طور مثال در عربستان سعودی روز دوشنبه روز عید اعلام شود اما در ایران روز سه شنبه روز عید فطر اعلام شود.

 

عید فطر در کشورهای اسلامی

حسن محمدی بازدید : 188 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

ویژگی های عید فطر از زبان مولا 
امير المؤمنين(ع) در خطبه عيد فطر مى‏ فرمايد:
«الا و ان المضمار اليوم و السباق غدا الا و ان السبقة الجنة و الغاية النار». (1)
دنيا محل مسابقه است و آخرت زمان اجر گرفتن، بهشت جايزه برندگان اين مسابقه و جهنم جزاى بازندگان است. در روايتى از فرزند گراميش چنين آمده است:
«مر الحسن (ع) فى يوم فطر بقوم يلعبون و يضحكون فوقف على رؤوسهم، فقال: ان الله جعل شهر رمضان مضمارا لخلقه، فيستبقون فيه بطاعته الى مرضاته، فسبق قوم ففازوا، و قصر آخرون فخابوا، فالعجب كل العجب من ضاحك لاعب في اليوم الذي يثاب فيه المحسنون و يخسر فيه المبطلون و ايم الله لو كشف الغطاء لعلموا ان المحسن مشغول باحسانه و المسى‏ء مشغول باسائته. ثم مضى‏». (2)

در اين حديث، امام حسن (ع) انجام اعمال عبادى در ماه مبارك رمضان را، تشبيه به مسابقه بين افراد نموده ‏اند و عيد فطر را زمان اخذ جوايز برندگان آن مى‏ دانند.


لذا حضرت على (ع) در ويژگى‏ هاى عيد فطر مى‏ فرمايند:

حسن محمدی بازدید : 284 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (0)

دستشو میگیری نگرانت میشم دستتو میگیره دور میشه میره

تورو از دست دادن تلخه نفس گیره

دستام یخ کردن تو سرم آتیشه

وقتی ازهم دورین نگرانت میشه

♫♫♫

هزار ساله که رفتی من هنوز پشت شیشم

موهاتو باد برده عطرش جامونده پیشم

حال و روزم خوب وخوش نیست بی تو نا آرومم

به یادت که میفتم نگرانت میشم

نگرانت میشم نازکی رنجوری

توی ظاهر اما یاغی و مغروری

چشمات میخندن توی قاب چوبی

نگرانت هستم روبه راهی خوبی…

هزار ساله که رفتی من هنوز پشت شیشم

موهاتو باد برده عطرش جامونده پیشم

حال و روزم خوب وخوش نیست بی تو نا آرومم

به یادت که میفتم نگرانت میشم

♫♫♫

بگو ای بار به دلش پا بندی

توی عکس تازت بازم میخندی

اون که پیشش هستی عشقم حالیشه؟

اگه باز عاشق شی نگرانت میشه…

هزار ساله که رفتی…

حسن محمدی بازدید : 476 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (0)

 دعا برای ثروتمند شدن
کسی که می خواهد روزی اش فراوان شود، این ذکر را بسیار بگوید و در آغاز و پایان آن هم، یک صلوات بفرستد… (أَغنِنی بِحَلالِِکَ عَنِ حَرامِکَ، وَ بِفَضلِکَ عَمَّن سِواک

چه قدر خوب است انسان از ناحیه ى امر روزى راحت باشد، زیرا همّ و غم روزى بدتر از زحمت کار است. کسى که به همّ و غم روزى مبتلاست، شب و روز کار مى کند و پیوسته غصّه ى روزى را مى خورد!خدا کند یقین براى انسان روزى شود! آیا آدمى هست که مى ترسد از گرسنگى بمیرد؟! ولى باید بداند هم چنان که امکان دارد از گرسنگى بمیرد، اگر مردن او مقدّر شده باشد، ممکن است از سیرى بمیرد.

 علم بهتر است یا ثروت؟

حسن محمدی بازدید : 221 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (0)


ترشح شیر نابجا از سینه ها بخودی خود یک بیماری نیست، بلکه یک علامت است و ممکن است نشان از وجود یک بیماری زمینه ای باشد. وقتی خانمی مبتلا به ترشح شیر نابجا از سینه ها می باشد نیاز به بررسی دقیق دارد. ممکن است هیچ علتی نداشته باشد و یا این که خدای نکرده فرد مبتلا به تومور غده هیپوفیز شده باشد،
ترشح شیر از سینه های خانم ها در هنگام شیر دادن به بچه و یا به دنبال زایمان، طبیعی است ولی اگر در مواردی غیر از آن ها اتفاق بیفتد غیر طبیعی بوده و به آن ترشح شیر نابجا گفته می شود. اصطلاح علمی آن گالاکتوره (Galactorrhea) می باشد. ترشح شیر نابجا از سینه ها بخودی خود یک بیماری نیست، بلکه یک علامت است و ممکن است نشان از وجود یک بیماری زمینه ای باشد. ترشح شیر نابجا از سینه ها در مردان، شیرخواران تازه متولد شده و در نوجوانان در سن بلوغ و در هر دو جنس نیز می تواند اتفاق بیفتد ولی مبحث این نوشتار ترشح شیر نابجا از سینه ها در خانم ها می باشد. این بیماری نسبتا شایع است و در 25-20 درصد خانم ها اتفاق می افتد. ترشح شیر نابجا از سینه ها ممکن است یک طرفه و یا دو طرفه باشد.

حسن محمدی بازدید : 226 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (0)

افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند و نمی‌توانند از محصولات لبنی استفاده کنند، برای جلوگیری از کمبود کلسیم می‌توانند شلغم بخورند. ولی شلغم دارای سدیم بالایی بوده و مبتلایان به فشارخون باید با احتیاط آن را مصرف کنند.
به گزارش وب دا؛ کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: املاح کلسیم و منیزیم موجود در شلغم موجب جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان بوده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.
سمانه عزیزی با اشاره به آغاز فصل برداشت شلغم، اظهار کرد: خواص ضدویروسی شلغم، موجب درمان بیماری‌های تنفسی، سرفه‌های خشک و سرماخوردگی می‌شود.
وی ادامه داد: برای درمان بیماری‌های تنفسی بهتر است شلغم را به صورت آش یا سوپ مصرف نمود.
خواص شلغم در رفع سنگ کلیه
این کارشناس ارشد تغذیه خوردن شلغم را به بیماران مبتلا به سنگ کلیه نیز توصیه کرد و گفت: شلغم سبب تسهیل دفع اسید اوریک بدن شده و بهتر است افرادی که سنگ کلیه دارند از خواص آن در فصل پاییز و زمستان استفاده کنند.
عزیزی با بیان اینکه از دیگر ترکیبات موجود در شلغم، آهن و مس است، بیان کرد: این خاصیت موجب تاثیر شلغم در پیشگیری از کم‌خونی می‌شود.
وی افزود: شلغم از جمله سبزیجاتی است که دارای میزان ید بالایی است و می‌تواند در درمان مشکل کم‌کاری تیروئید مفید باشد.
بیماران فشارخونی با احتیاط شلغم بخورند
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: شلغم دارای سدیم بالایی بوده و مبتلایان به فشارخون باید با احتیاط آن را مصرف کنند.
عزیزی اضافه کرد: شلغم یکی از سبزیجات برگ سبز، نشاسته‌ای و غنی از املاح مفیدی مثل کلسیم و منیزیم بوده و سبزیجات برگ سبز از جمله مواد غذایی موثر در پیشگیری از سرطان هستند.
حسن محمدی بازدید : 205 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (0)

??همیشه یادمان باشد، که نگفته ها را، می توان گفت . ولى گفته ها را، نمی توان پس گرفت !
??هم اکنون که در حالِ نفس کشیدن هستیم ، فردِ دیگری دارد نفسهایِ آخرش را می کشد! پس دست از گِله و شکایت برداریم . 
و بیاموزیم ؛ چگونه با داشته هایمان ، زندگی کنیم
??وقتی کسی رو ناراحت می کنی ، فقط خودت مى تونى 
آرومش کنی . مثلِ مار ، كه وقتى 
نیش میزنه ، پاد زهرِشو از خودش می گیرن ! 
??سه دسته از انسانها را در زندگیتان ، هیچگاه از یاد نبرید :
??کسانی که در سختیها، یاریتان کردند ...
??کسانی که در سختیها، رهایتان کردند ...
??کسانی که در سختیها، گرفتارتان کردند ...
مرد را به عقلش بِنگر، نه به ثروتش!
زن را به وفایش ، نه به جَمالش !
دوست را به محبتش، نه به کلامش!
عاشق را به صبرش، نه به اِدعایش!
مال را به بَرکتش ، نه به مِقدارش !
خانه رابه آرامشش، نه به بزرگيش!
شخص را به انسانیتش ، نه به ظاهرش !
سخن را به معنایش ، نه به گوینده اش !
و دل را به پاکیش ، نه به صاحبش!
??ﺍﺯ ﺳﻪِ ﺗﺎ " ﺝ " ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺘﺮﺱ :
??ﺟَﻬﻞ ...
??ﺟَﻨﮓ ...
??ﺟَﻔا....
حسن محمدی بازدید : 190 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (0)
1- ﺧﺎﻧﻢﻫﺎﯼ ﻓﻤﯿﻨﯿﺴﺖ
ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺎﺧﻮﺷﯽﻫﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ
ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻫﺎ ﻧﺸﺌﺖ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ . ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ،
ﻓﺮﺷﺘﻪ ﻭﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﻋﻮﺽ ﮐﻨﻨﺪ، ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻓﻘﻂ
ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯿﮑﻪ ﻣﻌﻀﻞ " ﻣﺮﺩﺳﺎﻻﺭﯼ " ﺍﺯ ﺟﻠﻮﯼ ﭘﺎﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ
ﺷﻮﺩ . ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ ﺑﺎ ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ ﺍﺻﻼ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ
ﻗﺒﻮﻝ ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺷﺪ ." ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺷﺮﺍﯾﻄﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﻭﺭﯼ
ﮐﻨﯿﺪ.
2- ﺧﺎﻧﻢﻫﺎﯼ ﭘﻮﻟﮑﯽ
حسن محمدی بازدید : 348 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (0)


(مخل آسايش)در روزهاى تعطيل
(رو اعصاب)در هنگام خريد
(باعث استرس) وقت حاضر شدن خانم براى مهمانى
(خودخواه) موقع تماشاى تلويزيون
(كمياب) در زمان دلتنگى
(مظلوم) وقتى پول ندارد
(خوش زبان و بامزه ) براى ديگران
(پر رو و عصبانى)وقتى خطا كرده
(دست ودلبازوکاري )براي مامانش
(روشن فکر )براي خواهرانش
(زيادي )درمسافرت
(دست وپاگير) درمجالس
(طلبکار) درهمه مواقع
(مزاحم) موقع مهماني درآشپزخانه
(کودن) دربيادآوري مناسبتها
(بيش فعال) درمهمانيهاي خانوادگي اش

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 51
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 452
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 878
  • باردید دیروز : 370
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,248
  • بازدید ماه : 7,833
  • بازدید سال : 94,746
  • بازدید کلی : 2,309,508
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند