loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 193 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

حضرت فاطمه علیهاالسلام در پیشگاه خدا آن چنان معزز بود که بارها مورد عنایت خاص آسمانى قرار گرفته و موائد گوناگون از سوى پروردگار عالم نازل مى‏شد که اینک به برخى از آنها اشاره مى‏کنیم:

پیامبر عالى قدر اسلام به شدت گرسنه بود و ضعف و ناتوانى وى را از پاى درآورده بود، او براى پاره نانى به اتاقهاى هریک از زنانش مراجعه کرد، ولى آنان نیز طعامى نداشتند. سرانجام به خانه‏ى دخترش فاطمه علیهاالسلام سرکشید، تا در آن خانه‏ى امید به مقصود رسد، ولى فاطمه علیهاالسلام و بچه‏هایش گرسنه بودند و تکه‏نانى در آنجا نیز به دست نیامد.

حسن محمدی بازدید : 210 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

حضرت فاطمه علیهاالسلام در پیشگاه خدا آن چنان معزز بود که بارها مورد عنایت خاص آسمانى قرار گرفته و موائد گوناگون از سوى پروردگار عالم نازل مى‏شد که اینک به برخى از آنها اشاره مى‏کنیم:

پیامبر عالى قدر اسلام به شدت گرسنه بود و ضعف و ناتوانى وى را از پاى درآورده بود، او براى پاره نانى به اتاقهاى هریک از زنانش مراجعه کرد، ولى آنان نیز طعامى نداشتند. سرانجام به خانه‏ى دخترش فاطمه علیهاالسلام سرکشید، تا در آن خانه‏ى امید به مقصود رسد، ولى فاطمه علیهاالسلام و بچه‏هایش گرسنه بودند و تکه‏نانى در آنجا نیز به دست نیامد.

حسن محمدی بازدید : 569 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)
به گزارش عرش نیوز،پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند نور حضرت فاطمه سلام الله علیها را پیش از آفرینش زمین و آسمان‌ها آفرید. عرض شد: یا رسول‌الله! مگر حضرت فاطمه علیهاالسلام از جنس آدمیان نیست؟ فرمود: او حور است در قالب آدمیان. خداوند نور وی را در صُلب آدم به ودیعه گذاشت و از صلب من بیرون آورد، هر گاه شوق بهشت می‌کنم، فاطمه را می‌بوسم. (1)

ابن‌عباس در خبر مفصلی از پیغمبر صلی الله علیه و آله نقل کرده که در ساق عرش نوری دیدم که فروزنده بود مانند حوریان بهشتی. پرسیدم کیست؟ گفتند: این دختر،«انسیه حوراء» است و او از میوه‌های بهشتی تکوّن یافته است.

حوریه‌ای است به صورت انسیه و انسیه‌ای است به معنی حوریه و چون درِ بهشت را گشودند، بوی حضرت فاطمه علیهاالسلام را استشمام کردم.

ابن‌عباس در خبر مفصلی از پیغمبر صلی الله علیه و آله نقل کرده که در ساق عرش نوری دیدم که فروزنده بود مانند حوریان بهشتی. پرسیدم کیست؟ گفتند: این دختر،«انسیه حوراء» است و او از میوه‌های بهشتی تکوّن یافته است. حوریه‌ای است به صورت انسیه و انسیه‌ای است به معنی حوریه و چون درِ بهشت را گشودند، بوی حضرت فاطمه علیهاالسلام را استشمام کردم.

مراد از حوریه این است که مانند انسان و انسیه، به کدورات عالم طبع، آلوده نشده و چون ملکه نوری است که به همه صور می‌توان متشکل گردد.

اصل حورالعین، از طبیعت ملک و نورانیت است و حضرت فاطمه، انسیه‌ای است که به نورانیت و روحانیت فرشتگان است. چون بشریت، مستلزم کثرت کثافات عنصری مادی است؛ حضرت فاطمه انسیه حوراء از کدورت طبیعت بشری دور و منزه است و او موجودیت بین فرشتگان و بشر است.
بدین جهت حضرت زهرا سلام الله علیها را «انسیه حوراء» گفتند که روح افزا و روح بخش و روح انگیز بود و در طینت سنخیتی او، کدورات و پلیدی وجود نداشته است.

بدین جهت حضرت زهرا سلام الله علیها را «انسیه حوراء» گفتند که روح افزا و روح بخش و روح انگیز بود و در طینت سنخیتی او، کدورات و پلیدی وجود نداشته است.

«انسیه حوراء»؛ یک فرشته‌ای به صورت ترکیب عنصری بشری است که در لطافت و ملاحت، حوراء و در صورت، بشری بود که آلوده به پلیدی‌های مادی نشده است.(2)

پی‌نوشت‌ها:

1- تفسیر الفرات، ص10.

2- کتاب فاطمة الزهرا"س" صاحب ولایت کبری، ص75.

منبع: باشگاه خبرنگاران
حسن محمدی بازدید : 250 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)
سخنان معصومین(ع) درباره حضرت فاطمه(س)
رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم): فاطمه بضعه منى و هى نور عينى و ثمره فوادى و روحى التى بين جنبى و هى الحورإ الانسيه(1)
فاطمه پاره وجود و نور دو چشم و ميوه قلب من است, او روح و جان من است كه در ميان دو پهلويم قرار گرفته. او حوريه اى است در سيماى انسان.
حسن محمدی بازدید : 173 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)
یک ضرب‌المثل قدیمی برای ازدواج موفق این است که هیچگاه با عصبانیت به اتاق خواب نروید و اکنون با یافته‌های جدید دانشمندان، در حالت گرسنگی هم نباید وارد این اتاق شد.

پژوهش جدید محققان دانشگاه اوهایو نشان داده که کاهش قند خون می‌تواند احتمال بروز عصبانیت و دعوا در میان زوج ها را افزایش دهد.

کاهش قند خون می‌تواند منجر به احساس اضطراب و کج‌خلقی با علائمی همچون تعرق کف دست، ضربان قلب افزایشی، سرگیجه، گرسنگی شدید و دیگر علائم شود.
حسن محمدی بازدید : 187 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)
آیا احساس می کنید همه زندگی شما شده نگرانی برای درست کردن مسایل و رویدادهای اطراف تا مبادا مساله ای پیش باید و رابطه شما و شریک عاطفی تان از این که هست، بدتر شود؟ شما به عنوان یک زن نگران از دست دادن مرد خود هستید؟ آیا حتی زمانی که در کنار هم هستید را به فکرهای منفی و اینکه در آینده چه می شود؟ یا چرا کمتر به من زنگ می زند؟ چرا مثل قبل همدیگر را نمی بینیم؟ سپری می کنید؟

اگر این احساسات برایتان آشنا هستند، باید بدانید همه آنها یک دلیل دارند، همه زن ها در همه زندگی خود در حال تلاش برای حفظ یک مرد عالی هستند، که این کاملا اشتباه است.   
حسن محمدی بازدید : 183 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

هموروئيد بيماري شايعي است و بيش از ۵۰ درصد مردم در مقطعي از زندگي شان دچار اين ناراحتي مي شوند. خون ريزي رکتال هنگام اجابت مزاج، از علايم اصلي بواسير است. البته اين خون ريزي مي تواند دلايل ديگري نيز داشته باشد. زماني مي توان بواسير را درمان کرد که علت اصلي آن مشخص شود.

 

هموروئيد، رگ هاي خوني بزرگ شده در قسمت رکتال است که در صورت باقي ماندن در داخل مقعد مشکلي ايجاد نمي کند، زيرا داخل مقعد، عصب زيادي وجود ندارد.

حسن محمدی بازدید : 262 یکشنبه 31 فروردین 1393 نظرات (0)

جینکوبیلوبا، گیاهی با اثرات درمانی متعدد می‌باشد که بالاخص در زمینه تقویت سیستم عصبی اثرات موثری را نشان داده است؛ اما اخیراً تحقیقاتی درباره بی‌خطر بودن آن صورت گرفته است؛ که توصیه می‌شود که با احتیاط بیشتری نسبت به مصرف این گیاه اقدام شود.

 این روزها اسم دو گیاه دارویی با نام‌های جینسنگ و جینکوبیلوبا در داروخانه‌ها، عطاری‌ها و ... شنیده می‌شود که ما را ترغیب می‌کند تا درباره خاصیت، ویژگی‌ها، کاربردها و عوارض احتمالی این گیاهان اطلاعاتی را کسب نماییم. در این مقاله سعی داریم شما را با گیاه جینکوبیلوبا آشنا کنیم.

حسن محمدی بازدید : 182 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

بیماری هایی که زنان را می کشد!
به اعتقاد پزشکان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها در صورتی که اقدامات مناسبی برای مقابله با آنها انجام شود، قابل پیشگیری هستند.روزنامه خلیج تایمز در گزارشی تازه به بررسی برخی از شایعترین انواع بیماری‌های زنان و همچنین علائم و روش‌ پیشگیری از آنها پرداخته که به قرار زیر است:


بیماری قلبی

حسن محمدی بازدید : 163 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

آثار طلاق بر مردان بيش از زنان است. آسیب شناسان و روانشناسان اجتماعی معتقدند احساساتی نظیر ناامیدی، یاس، افسردگی، کاهش اعتماد به نفس، کاهش پذیرش شخصیت فردی، زیر سوال بردن زیباییها و تواناییهای شخصی و فردی بعد از متارکه به شکل گسترده و پنهان در مردان شکل می‌گیرد.

حسن محمدی بازدید : 235 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

 بسم الله الرحمن الرحيم

ازدواج ام كلثوم با عمر، شاهد دروغ بودن شهادت:

 

طرح شبهه:

شيعيان ادعا مى‌كنند كه خليفه دوم قاتل فاطمه زهرا (رضى الله عنها) است؛ اما كدام‌ عقل‌ سليم‌ مى‌پذيرد كه‌ حضرت‌ علي ‌(رضي‌الله عنه‌) دخترش‌ را به‌ ازدواج‌ قاتل‌ همسر گراميش‌، فاطمه‌ (رضى الله عنها) درآورد و رابطه‌ دوستانه‌ با او برقرار نمايد؟

نقد و بررسى:

حسن محمدی بازدید : 309 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

توضيح سؤال :

 لطفا  جريان حمله به بيت حضرت امير المومنين علي (ع) و ضرب و شتم حضرت فاطمه الزهرا ( س ) از كتب شيعه و سني را به صورت مفصل ( فايل ) برايم بفرستيد

با تشكر

براي ارائه به يكي از برادران سني كه گفته است اگر برايم ثابت كني كه عمر به حضرت فاطمه الزهرا ( س ) جسارت نموده از سني بودن دست بر ميدارم !!!!

پاسخ :

حسن محمدی بازدید : 192 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

طرح شبهه:

چگونه مى‌توان باور داشت كه با وجود علي (ع) در درون منزل،‌ همسر او براى باز كردن در خانه برود! چرا خود علي (ع) براى بازكردن در نرفت؟

نقد و بررسي:

حسن محمدی بازدید : 204 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

طرح شبهه:

علي که شير خدا و اسد الله الغالب بود و در قلعه خيبر را با يک دست بلند کرد، چگونه حاضر مى‌شود ببيند همسرش را در مقابل چشمانش كتك بزنند؛ اما هيچ واكنشى از خود نشان ندهد؟!

نقد و بررسي:

حسن محمدی بازدید : 172 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)
آنچه در این شماره تندرستی میخوانیم:
    ۱۰ نکته درباره دهان‌شویه‌ها
    ۱۲ کلید مسواک زدن
    ۳ تکنیک به نفع دندان
    ۷ تخصص دندانپزشکی
    ۷ روش برای پیشگیری از ارتودنسی
    ۷ سوالی که درباره حساسیت دندانی می‌پرسند
    ۸ سوالی که مردم درباره لثه می‌پرسند
    آب نمک بهترین ضدعفونی کننده دهان و دندان
    آدامس بجویم یا نه؟
    آدامس و سلامت دهان و دندان
حسن محمدی بازدید : 224 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

دردهه اخیر شبکه های رایانه ای به عنوان یکی از بسترهای سریع و کم هزینه ارتباطی مطرح شده اند . این سیر تدریجی منجر به ایجاد روشی شده است که با سازماندهی مناسب آن میتوان سریع تر از هر روش دیگری به اطلاعات مختلف دسترسی پیدا کرد. اطلاعاتی که راه گشای پیوندهای گوناگون فرهنگی ،هنری، خانوادگی و اجتماعی، سیاسی ، نظامی و همچنین مبادلات اقتصادی و تجاری اعم ازخرد وکلان است و میدانیم که امروزه در عصر اطلاعات به سر میبریم ،هرکه با هزینه کمتر و سرعت بیشتر بتواند به آن دسترسی پیدا کند موفق تر است. تجارت جهانی روی اینترنت و شبکه های رایانه ای به سرعت به عنوان مفاهیم کارآمد مطرح میشود .فرقی نمیکند شما در کدام نقطه از کره زمین قرار دارید . درهرلحظه که اراده کنید میتوانید اطلاعات مورد نیازخود را، حتی به صورت صوت و تصویر زنده از شبکه به دست آورید. اگرنیاز به تبادل مالی داشته باشید باز هم فرقی نمیکند ،پول الکترونیکی دردسترس شماست و به سرعت میتوانید با کارت اعتباری خود اقدام به تبادل حفاظت شده ارزی نمایید. 

حسن محمدی بازدید : 215 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

تو خود گفتی که در قلب شکسته خانه داری، خدايا تو قلب مرا ميخري؟؟؟دلم را سپردم به بنگاه دنیا
و هِی آگهی دادم اینجا و آنجا و هر روز برای دلم مشتری آمد و رفت و هِی این و آن سَرسَری آمد و رفت ولی هیچکس واقعا، اتاقِ دلم را تماشا نکرد دلم قفل بود، کسی قفلِ قلبِ مرا وا نکرد یکی گفت: چرا این اتاق، پر از دود و آه است؟یکی گفت: چه دیوارهایش سیاه است!!یکی گفت: چرا نورِ اینجا، کم است؟
وآن دیگری گفت: و انگار هر آجرش، فقط از غم و غصه و ماتم است...و رفتند و بعدش، دلم ماند بی مشتری!و من تازه آن وقت گفتم:خدایا تو قلب مرا میخری؟؟؟و فردای آن روز، خدا آمد و توی قلبم نشست و در را به روی همه، پشتِ سرِ خود بست و من روی آن در نوشتم:
ببخشید، دیگر، برای شما جا نداریم
از این پس به جز او، کسی را نداریم.

حسن محمدی بازدید : 222 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

.....صبر کن عشق زمینگیر شود بعد برو 
....یا دل از دیدن تو سیر شود بعد برو 
....ای کبوتر به کجا قدر دگر صبر بکن 
....آسمان پای پرت پیر شود بعد برو 
......باش با دست خودت اینه را پاک بکن 
......نکند آینه دلگیر شود بعد برو
.....تو اگر گریه کنی بغض خدا میشکند
.......خنده کن عشق زمینگیر شود بعد برو 
.....یک نفر حسرت لبخند تو را میدارد 
.... صبر کن گریه به زنجیر شود بعد برو
...خواب دیدی شبی از راه سوارت آید
....باش تا خواب تو تعبیر شود بعد برو

حسن محمدی بازدید : 184 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (1)

دختر سرزمین من
احساس میکنم این روزها معنای زیبایی را گم کرده ای
باور کن زیبایی در چشمهای امانتیه رنگ روشن و لبهای برجسته کرده سرخ نیست
باور کن هر چه قدر هم دماغت را کوچک کنی و سر بالایش کنی زیبا نخواهی شد
باور کن پوست سیاه و سایه های سفید زیباترت نمیکند

دختر سرزمین من
ملاک های زیباییت را تغییر بده
زیبایی ظاهری هر فرد همانیست که خداوند در وجودش قرار داده
زیبایی ظاهر زمانی به چشم خواهد آمد که تو قلب پاکی داشته باشی آنوقت همه تو را زیبا خواهند دید
با دقت به اطرافت نگاه کن
خلاقیت دست دکتران جراح همه را یک شکل کرده
باور کن این زیبایی نیست
این تو را به عروسکی تبدیل میکند در دست انسان های ظاهر پرست و کثیف
که تو را برای عیش و عشرت لحظه ایشان میخواهند

دختر زیبای سرزمین من
از صمیم قلب برایت آرزو میکنم زیبایی حقیقی گم شده ات را دوباره پیدا کنی

حسن محمدی بازدید : 191 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

چنان آرام و مشتاقم

برای دیدن ِ رویت

که می دانم ، اگر آیی

رسد بر دیده ام ، نورت

ولی تنها و سرگردان

همیشه بر لب ِ جویی

صدای باد و فریادی

صدای ناله ي رودی

شتابان ، می سپارم شاخه ي گل را در آغوشش

نمی دانم تو آن جايي

نمي دانم رسد گل را به تو بویش ...؟؟؟

همیشه دیده است رویت

نسیم ِ صبحگاهانم

که بویت آورد ، سویم

کُند ، جان را در آغوشم

صدای گریه ي ما را

کسی خاطر ، ندارد هیچ

چنان ، آرام می گریم 

که می ميرم ، ز آرامي ...!!!

حسن محمدی بازدید : 508 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)


صفا و صلح و یکرنگی در این عالم قدیمی شد


توقع از رفیق و مونس و همدم قدیمی شد


به جان حضرت آدم که آدم هم در این عالم قدیمی شد


بخند ای دوست ، بزن لبخند که میترسم


از آن روزی که گویند خنده هم کم کم قدیمی شد

حسن محمدی بازدید : 209 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

یک نفر 


از اعماق چشمهایت مرا صدا میزند


یک نفر 


که انگار از دلم خبر دارد 


یک نفر 


که انگار از دل تو خبر ندارد

 

کاش کوری مسری بود

 

کاش می شد چشمها را عقیم کرد


........


تو کدام عشق را

 

در چاه غرورت محبوس کرده ای؟


به چشمهایت بگو

 

که در دلت چه می گذرد


صدایشان مرا  آزار می دهد


.....

حسن محمدی بازدید : 178 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

در روز اول سال تحصیلى، خانم تامپسون معلّم کلاس پنجم دبستان وارد کلاس شد و پس از صحبت هاى اولیه، مطابق معمول به دانش آموزان گفت که همه آن ها را به یک اندازه دوست دارد و فرقى بین آنها قائل نیست. البته او دروغ می گفت و چنین چیزى امکان نداشت. مخصوصاً این که پسر کوچکى در ردیف جلوى کلاس روى صندلى لم داده بود به نام تدى استودارد که خانم تامپسون چندان دل خوشى از او نداشت. تدى سال قبل نیز دانش آموز همین کلاس بود. همیشه لباس هاى کثیف به تن داشت، با بچه هاى دیگر نمی جوشید و به درسش هم نمی رسید. او واقعاً دانش آموز نامرتبى بود و خانم تامپسون از دست او بسیار ناراضى بود و سرانجام هم به او نمره قبولى نداد و او را رفوزه کرد.

حسن محمدی بازدید : 187 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

عبادت به معنای اظهار ذلّت، عالی‏ترین نوع تذلّل و كرنش در برابر خداوند است. در اهمیّت آن، همین بس كه آفرینش هستی و بعثت پیامبران (عالم تكوین و تشریح) برای عبادت است. خداوند می‏فرماید:


»و ما خلقت الجنّ و الانس الاّ لیعبدون»[1]
هدف آفرینش هستی و جن و انس، عبادت خداوند است.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 127
  • بازدید امروز : 191
  • باردید دیروز : 301
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,943
  • بازدید ماه : 13,005
  • بازدید سال : 99,918
  • بازدید کلی : 2,314,680
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند