loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 192 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (0)

بیماری مزمن کلیوی (CKD ) همچنین نارسایی مزمن کلیوی نیز نامیده می شود و این بیماری سبب تخریب کلیه ها می شود. این بیماری پیشرونده و برگشت ناپذیر است. کلیه های شما یک بخش اساسی از بدن شما هستند. آنها وظایف مانند ( کمک به حفظ تعادل مواد معدنی و الکترولیت هایی مانند ( کلسیم، سدیم و پتاسیم )، تولید سلول های قرمز خون، حفظ تعادل اسید و باز خون، دفع مواد زائد محلول در آب از بدن ) را به عهده دارند.

 

درمان برای بیماری مزمن کلیه معمولا با کنترل علت زمینه ای، برای کند کردن روند پیشرفت آسیب کلیوی، تمرکز دارد. بیماری مزمن کلیه می تواند به مرحله نهایی نارسایی کلیه، پیشرفت کرده که بدون فیلتر مصنوعی ( دیالیز ) یا پیوند کلیه این بیماری کشنده است.

 

چه عواملی باعث بیماری مزمن کلیه می شود؟

حسن محمدی بازدید : 189 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (0)

گره گشای علقمه
نـخـسـتـیـن فـرزنـد پـاك بـانـو ام البـنـیـن، سـالار بـزرگـوارمـان ابـوالفـضـل العـبـاس (عـلیـه السـّلام) بـود كـه بـا تـولدش، مـدیـنـه بـه گـُل نـشـسـت ، دنیا پرفروغ گشت و موج شادى ، خاندان علوى را فراگرفت. (قَمَرى ( تـابـنـاك بـه ایـن خـانـدان افـزوده شـده بـود و مـى رفـت كـه بـا فضایل و خون خود، نقشى جاودانه بر صفحه گیتى بنگارد.


هـنـگامى كه مژده ولادت عباس به امیرالمؤ منین (علیه السّلام) داده شد، به خانه شتافت ، او را در برگرفت ، باران بوسه بر او فرو ریخت و مراسم شرعى تولد را درباره او اجـرا كـرد. در گوش راستش اذان و در گوش چپ اقامه گفت. نخستین كلمات، بانگ روح بخش تـوحـیـد بـود كـه بـه وسـیـله پدرش پیشاهنگ ایمان و تقوا در زمین ، بر گوشش نشست و سرود جاویدان اسلام ، جانش را نواخت :(اللّه اكبر... لا اله الاّ اللّه (. این كلمات كه عصاره پـیـام پـیـامبران و سرود پرهیزگاران است ، در اعماق جان عباس جوانه زد، با روحش عجین شـد و بـه درخـتـى بـارور از ایمان بدل شد تا آنجا كه در راه بارورى همیشگى آن ، جان بـاخـت و خـونـش را بـه پـاى آن ریـخـت.

حسن محمدی بازدید : 169 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (0)

يكي از ويژگي‌هايي كه موجب مي‌شود طب سوزني چين با استقبال و اقبال عمومي مواجه شود فواید آن در درمان بیماری‌ها بدون عارضه جانبی است. این امر موجب شده این شیوه نه تنها در ميان مردم كشورهاي مشرق زمين بلكه در ميان مردم كشورهاي غربي و اروپايي نيز به عنوان يك شيوه درماني بي‌عارضه شناخته ‌شود . این شیوه در درمان بیماری‌های ارگان‌های داخلی و همچنین  براي درمان و پيشگيري از ابتلا به ناراحتي‌هاي پوستي و بهبود كيفيت پوست و زيبايي آن نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به گفته متخصصان طب سوزني كلاژن‌سازي و افزايش ميزان كشش‌ پوستي يا الاستيته پوست يكي از مهم‌ترين خاصيت‌هاي استفاده از طب سوزني است كه مي‌تواند به مرور به جوانسازي و افزايش نشاط و شادابي پوست كمك كند.  دكتر فرهاد صبري، متخصص طب سوزني و درد توضيحاتي را درباره عملكرد طب سوزني و چگونگي درمان برخي از اختلالات پوستي با اين شيوه درماني ارائه مي‌كند.

رفع سياهي دور چشم با سوزن

حسن محمدی بازدید : 214 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (0)

دوران شیرخوارگی فخر کائنات ، امام حسین (ع)
منابع حدیثى و تاریخى، سال ولادت امام حسین علیه  السلام را مختلف گزارش كرده ‏اند ؛ لیكن بنا بر اكثر منابع و مشهورترین روایات، سال ولادت امام حسین علیه  السلام سال چهارم هجرى است.


مطالب السَّۆول در این باره می نویسد:
امام حسین علیه  السلام در سال چهارم هجرى به دنیا آمد ... عمر ایشان، 56 سال و چند ماه بود. شش سال و چند ماه از این مدّت را با جدّش پیامبر خدا بود و پس از وفات پیامبر صلی الله علیه وآله آمد ، سى سال با پدرش امیر مۆمنان على علیه  السلام زیست و پس از وفات پدرش، ده سال با برادرش امام حسن علیه  السلام بود و پس از وفات برادرش نیز ده سال تا هنگام شهادتش ماند.[1]


ماه ولادت امام حسین (ع)

حسن محمدی بازدید : 169 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (0)

فضیلت ماه شعبان
شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌كرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر كه یك روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود و از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است كه چون ماه شعبان فرا می‌رسید امام زین العابدین علیه السلام اصحاب خود را جمع مى‌نمود و مى‌فرمود اى اصحاب من مى‌دانید این چه ماهى است؟

این ماه شعبان است و حضرت رسول صلى الله علیه و آله مى‌فرمود شعبان ماه من است پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود روزه بدارید. به حقّ آن خدایى كه جان علىّ بن الحسین به دست قدرت اوست سوگند یاد مى‌كنم كه از پدرم حسین بن على علیهماالسلام شنیدم كه فرمود شنیدم از امیرالمؤمنین علیه السلام كه هر كه روزه بگیرد در ماه شعبان براى جلب محبّت پیغمبر خدا و تقرّب به سوى خدا؛ خداوند او را دوست می‌دارد و در روز قیامت كرامت خود را نصیب او می‌گرداند و بهشت را براى او واجب می‌کند.

شیخ از صفوان جمال روایت كرده كه گفت :

حسن محمدی بازدید : 190 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (0)

پاسخ به تعدادی از سوال های جنسی زنان
براي بيشتر مردم، به ويژه خانم‌ها، همواره سوال‌هاي زيادي در خصوص مسائل جنسي مطرح است. شايد بسياري از اين پرسش‌ها ساده به‌نظر برسند و پاسخ‌هاي ساده‌اي نيز داشته باشند...

اما گروهي ديگر از اين پرسش‌ها، پرسش‌هايي هستند که مردم، به‌ويژه زنان، از پرسيدنش شرم دارند و چه بسا عمري را بدون پرسيدن و پاسخ گرفتن سپري کنند و احيانا با عوارض ناشي از آن دست و پنجه نرم کنند و به وضعيت حادتري دچار شوند. اين در حالي است که بسياري از اين پرسش‌ها پاسخ‌هاي طبيبانه ساده‌اي دارند که دانستنش مي‌تواند به بهبود بيمار کمک کند. در این مطلب به بررسي 5 مورد از رايج‌ترين سوال‌هايي كه در اين خصوص مطرح است، پرداخته‌ايم.


1. خونريزي هنگام رابطه زناشويي طبيعي است؟

حسن محمدی بازدید : 174 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (0)

اس ام اس برای تبريک ولادت امام حسين (ع)

 

نام تو را دواى درد است حسین
بى یاد تو بین که چهره زرد است حسین
عشق تو مرا ز خویش بیگانه نمود
بى عشق تو بین که سینه سرد است حسین


حسن محمدی بازدید : 156 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

علائم قلبی را نادیده نگیرید
زمانی که عروق کرونر که رگ های تغذیه کننده قلب هستند، به هر علتی مسدود شوند، خونرسانی به قلب کاهش یافته و این منجر به حمله قلبی خواهد شد. مسدود شدن عروق کرونر به دلیل وجود پلاک ها در داخل عروق اتفاق می افتد.


چرا حمله های قلبی اینقدر مهلک و خطرناک اند؟ مگر بدن انسان با این همه پیچیدگی نمی تواند قبل از حمله خطرناک قلبی، با علائمی آن را به ما بفهماند؟
بله درست است. حمله قلبی هم مثل سایر بیماری ها علائم و نشانه هایی دارد. اما مساله آن است که این علائم خیلی وقت ها مورد غفلت قرار می گیرند. درست است که وقتی فرد یک درد قفسه سینه شدید را تجربه می کند سریعا با اورژانس تماس می گیرد و یا به پزشک مراجعه می کند، ولی این دیگر علامت اولیه و هشدار دهنده نیست. مشکل آنجاست که علائم قلبی همیشه شدید و واضح نیستند و از فردی به فرد دیگر می توانند فرق کنند.

حسن محمدی بازدید : 192 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

انسان از همان آغاز خلقت به‌دنبال اکسیرجوانی بوده تا بتواند سالم و شاداب زندگی کند و طول عمر بیشتری داشته باشد. گرچه هنوز هم نتوانسته به این معجون خالص دست یابد، اما مصرف بعضی غذاها در رژیم غذایی روزانه دست‌کمی از اکسیر جوانی ندارد. این ده خوراکی نمونه‌ای از این اکسیر جوانی و سلامت است. تاثیر و ارزش غذایی بالای این غذاها به تائید مرکز تحقیقات تغذیه‌ و سلامت آمریکا رسیده است.

حسن محمدی بازدید : 189 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

کدام نوع هپاتیت با رابطه جنسی منتقل می شود؟
هپاتیت‌های ویروسی B و C از بیماری‌های بسیار جدی کبد محسوب می‌شوند که می‌توانند از طریق روابط جنسی هم از فردی به فردی دیگر منتقل شوند. حدود 450 میلیون نفر در جهان به هپاتیت B و حدود 200 میلیون نفر مبتلا به هپاتیت C هستند! این درحالی است که گروهی از این افراد اصلا از بیماری خود خبر ندارند و به راحتی آن را به دیگران منتقل می‌کنند. این بیماری در برخی موارد حتی می‌تواند منجر به سرطان کبد شود! پس چگونه می‌توان در مورد آن پیشگیری كرد؟


حمله به دستگاه تصفیه بدن!

حسن محمدی بازدید : 205 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)
حضرت محمد (ص) ، آسمانی ‌ترین هدیه‌ی خدا
حدود 600سال از ظهور مسیح می‌گذشت و تعالیم او آغشته به خرافه‌ها و بدعت‌ها و حق فراموشی و هوس محوری شده بود؛
- جهان در آتش جهل و زور و زر و تزویر می‌سوخت؛
- دختركان معصوم پس از تولد به جای آغوش گرم مادران در گورهای سرد، زنده به گور می‌شدند؛
- زن چون كالایی خرید و فروش می‌شد، به غارت برده می‌شد، به ارث می‌ رسید و حق هیچگونه انتخابی نداشت؛
- قتل و غارت و شبیخون و جنگ، شغل اكثر مردم حجاز بود و كینه و نفرت، طایفه ها را در كام مرگ می‌كشید؛
حسن محمدی بازدید : 232 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

یکی از معانی که محققین برای دار هدنه کرده اند این است: داری که ظاهرش آرام است ولی باطنش دائم در حال دگرگونی و تحول است؛ لذا به حالت آتش بس در جنگ می گویند حالت مهادنه با کفار، یعنی ظاهر جنگ آرام است ولی باطنش شعله ور است.

سماعة بن مهران از امام صادق(علیه السلام) نقل می کند که: «إِنَ‏ الْعَزِیزَ الْجَبَّارَ أَنْزَلَ‏ عَلَیْكُمْ كِتَابَه‏ وَ هُوَ الصَّادِقُ الْبَار»( الكافی (ط - الإسلامیة)، ج‏2، ص: 599)، خداوند کتاب خودش را بر شما نازل کرده و خداوند صادق و بار است و در این کتابی که نازل کرده سراسر خیر و نیکی به شما بندگان است.

حسن محمدی بازدید : 221 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

راه‌های مقابله با گرگرفتگی زنانه
گر گرفتگی، مشکل شایع در زنانی است که به سن یائسگی نزدیک می‌شوند و علت آن هم ایجاد تغییرات هورمونی در بدن است. افت شدید میزان استروژن، گرگرفتگی را افزایش می‌دهد. در این باره در ادامه مطلب اطلاعات بیشتری کسب کنید.


بدن برای خنک نگه داشتن خود، حرارت را خارج می کند و هنگامی که میزان استروژن افت می کند، مغز به ویژه هیپوتالاموس دچار سردرگمی می شود. این قسمت از مغز، وظیفه حفظ دمای بدن را به عهده دارد. بنابراین با افت میزان استروژن، هیپوتالاموس پیغام دریافت می کند که دمای بدن در حال افزایش است. در این شرایط هیپوتالاموس تلاش می کند دمای بدن را پایین بیاورد و فرد دچار علایم مشابه تب می شود. شدت گر گرفتگی به طور مستقیم با سرعت تغییر شرایط بدن مرتبط است. به نقل از سایت «نیوزویک»، گر گرفتگی هر چند دقیقه، به مدت ۳۰ ثانیه فرد را در موقعیت نامطلوب قرار می دهد.

حسن محمدی بازدید : 216 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

۱۳ عادت روزمره که باعث پیری میشود
آیا پیر شدن ظاهریتان سریعتر از پیر شدن سنیتان است؟ اگر از تصویری که در آینه میبینید راضی نیستید، شاید زمان آن رسیده که بعضی عادتهای روزمره تان را بررسی کنید. غذاهایی که میخورید و حتی نحوه خوابیدنتان میتواند پیرترتان کرده و طول عمرتان را هم کم کند. در این مقاله متخصصین درمورد متداولترین عادتهایی که باعث پیر شدن میشود و راهکارهایی برای از بین بردن آن صحبت میکنند.


چند کار را همزمان انجام میدهید

حسن محمدی بازدید : 324 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)
سوره کافرون از سوره‌های كوچك قرآن است. از سُور آخر قرآن، سوره‌های مكی است و تقریباً اختلافی در آن نیست كه در مكه نازل شده است و آن خیلی در فهم فضای سوره به ما كمك می‌كند. یعنی در دوره‌ای كه هنوز حضرت به حسب ظاهر به دوره حكومت و قدرت در مدینه نرسیده بودند و در مكه در محاصره‌ی قدرت قریش بودند.

گرچه همه می دانند که شأن نزول سوره، مقید معنای سوره نیست. اینطور نیست كه فقط سوره را به خاطر آن حادثه‌ای كه در كنار آن حادثه نازل شده است، تفسیر كرد. ولی بالاخره آن حادثه ممكن است در فهم آن سوره كمی به ما كمك كند.
حسن محمدی بازدید : 195 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

احادیثی گهربار درباره تربیت فرزند
1. قالَ رَسُولُ اللهِ - صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِه - : اَحِبُّوا الصِّبْيانَ وَ ارْحَمُوهُمْ وَ اِذا وَعَدْتُمُوهُمْ فَفُوا لَهُمْ فَاِنَّهُمْ لايَرَوْنَ اِلّا اَنَّكُمْ تَرْزُقُونَهُمْ.
رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: كودكان خود را دوست بداريد و با آنان مهربان باشيد، وقتي به آن‌ها وعده‌اي مي‌دهيد حتماً وفا كنيد زيرا كودكان، شما را رازق خود مي‌پندارند.

«وسائل الشيعه، ج 5، ص 126»

اسماعیل ولیزاده بازدید : 369 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ارزﯾﺎﺑﯽآﻟﻮدﮔﯽﺑﻪ اﺷﺮﺷﯿﺎﮐﻠﯽﺑﻪ ﻋﻨﻮانﺷﺎﺧﺺ ﮐﻠﯽﻓﺮﻣﻬﺎ در ﺧﺎﻣﻪﻫﺎیﻏﯿﺮ ﭘﺎﺳﺘﻮرﯾﺰه 



برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

درباره ISO ,
اسماعیل ولیزاده بازدید : 194 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
نويسنده : جلالي، علي
سال انتشار : 1385
چكيده

اين مقاله كاربرد استاندارد ايزو 9001 (ISO 9001) را در مديريت كيفيت در خانواده مورد بررسي قرار مي دهد.

منبع : روزنامه همشهري،‌ شنبه 22 مهر 1385، سال چهارهم، شماره 4109، صفحه 13.
كليدواژه : كيفيت ؛ مديريت كيفيت ؛ ايزو 9001 ؛ ISO ؛ مديريت خانواده ؛ مديريت زندگي ؛ مديريت خانه

1- مقدمه

هنگام خريد كالاي مورد نياز خود بويژه مواد غذايي، بهداشتي و ... سعي مي‌كنيم به علامت استاندارد آن توجه داشته باشيم و كالاي استاندارد خريداري نماييم. چند سالي است كه كالاها بيشتر از حالت طبيعي خارج شده و حالت مصنوعي به خود گرفته است. از اين رو توجه به استانداردها به منظور اطمينان از سلامت و كيفيت آنها از اهميت بيشتري برخوردار است. تمام اين استاندارد‌ها در جهت رفاه بشر تدوين يافته‌اند. اما سؤال در اينجاست كه چرا با پيشرفت روز افزون بشري و امكانات پيشرفته مانند اتومبيل، وسايل برقي و الكترونيكي و... به نظر مي‌رسد بسياري از افراد چندان از وضعيت پيشرفته و به عبارتي ديگر پيچيده راضي نيستند؟ يكي از عوامل مؤثر بر زندگي رضايت بخش، نحوه مديريت آن است. اين مقاله نظام مديريت كيفيت در خانواده را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

واقعيت آن است كه امكانات و منابعي كه در زمان قديم در اختيار انسان قرار داشت ساده و محدود بود.

به اين دليل مديريت بر آن منابع نيز كار چندان دشواري نبود ولي امروزه كثرت منابع و امكانات با وجود سهولت بخشيدن به زندگي موجب دردسر و نارضايتي انسان مي‌باشد. تاكنون بيشتر علماي مذهبي، پزشكان و روانشناسان راهكارهايي را براي زندگي بهتر ارائه مي‌دادند، اما شايد كمتر كسي به نقش «نظام مديريت كيفيت» در زندگي توجه كرده است كه اينك به آن خواهيم پرداخت.

درباره ISO ,
اسماعیل ولیزاده بازدید : 480 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
استانداردهای ایزو 9000
مقدمه
با صدور استانداردهای ایزو 9000 موضوع سیستم های تضمین كیفیت و مدیریت كیفیت در سال 1987 و ویرایش سال 1994 و بالاخره ویرایش سال 2000 به عنوان استانداردهای سیستم مدیریت كیفیت، در سراسر جهان برای به اجرای این استانداردها طی این مدت، تلاشهای وسیعی صورت پذیرفته است. طبق آخرین آمار سازمان بین المللی استاندارد، این موارد تا اواسط سال 2002 میلادی به بیش از 500000 سازمان در بیش از 160 كشور رسیده است و كماكان این رقم درحال افزایش است.
متاسفانه در ایران، یك مركز معتبر برای گردآوری آمار موثق وجود ندارد اما بنابر مجموع آمار و اطلاعات موجود به نظر می رسد بیش از 2000 سازمان تولیدی و خدماتی به اجرای این استانداردها اقدام كرده اند.
در یك نگاه كلی، در مسائل و موضوعهای مربوط به موفقیت و شكست اجرای این استانــــداردها وجوه اشتراك بسیاری دیده می شود. در كشورها و برحسب شرایط گوناگون میزان این مشتركات متفاوت است. به علت فرهنگ صنعتی مشترك، برای كشورهای درحال توسعه این وجوه اشتراك بیشتر به هم نزدیك است.
درباره ISO ,
اسماعیل ولیزاده بازدید : 173 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)



همه چیز درباره استاندارد ایزو

اگر زمینه حرفه ای شما به صنعت یا تولید مربوط باشد ممکن است پرسشهایی همچون پرسشهای زیر برای شما نیز مطرح شده باشند.

* چه ارتباطی میان دریافت گواهینامه استاندارد و پیاده سازی سیستم موفق مدیریت کیفیت وجود دارد ؟
* چرا برخی سازمانها پس از دریافت گواهینامه استاندارد دچار افت کیفیت در محصولات یا خدمات می شوند ؟
* چرا برخی سازمانها مدتی پس از دریافت گواهینامه، آنرا ترک می نمایند ؟
* دلایل موفقیت و شکست سازمانها در زمینه انطباق با استاندارد چه هستند ؟

نخستین بار در سال 1978 استانداردهای تضمین کیفیت مطرح شدند.

درسال 1994 ویرایش94 آن (iso9000:2000) آن و سرانجام در سال 2000 میلادی ویرایش 2000 آن تدوین گردید. طبق آخرين آمار سازمان بين المللي استاندارد، تا اواسط سال 2002 ميلادي به بيش از 500000 سازمان در بيش از 160 كشور به این استاندارد گرایش یافته اند و كماكان اين رقم درحال افزايش است.


متاسفانه در ايران، يك مركز معتبر براي گردآوري آمار موثق وجود ندارد اما بنابر مجموع آمار و اطلاعات موجود چنین به نظر مي رسد نزدیک به 3000 سازمان توليدي و خدماتي به اجراي اين استانداردها اقدام كرده اند.
در يك نگاه كلي، در مسائل و موضوعهاي مربوط به موفقيت و شكست اجراي اين استانــــداردها وجوه اشتراك بسياري ديده مي شود.

درباره ISO ,
حسن محمدی بازدید : 315 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
تسبیح برای به خاطر سپردن تعداد تسبیحات است، اصل این موضوع به هر روشی ممکن است انجام شود.

 آنچه از روایات استفاده می‌شود این است که در زمان ائمه(علیه السلام) تسبیح ۳۴ دانه و ۳۳ دانه وجود داشته است.

1-«وَ رَوَى عُبَیْدُ اللَّهِ بْنُ عَلِیٍّ الْحَلَبِیُّ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع قَالَ لَا یَخْلُو الْمُؤْمِنُ مِنْ خَمْسَةٍ مِسْوَاکٍ وَ مُشْطٍ وَ سَجَّادَةٍ وَ مِسْبَحَةٍ فِیهَا أَرْبَعٌ وَ ثَلَاثُونَ حَبَّةً وَ خَاتَمِ عَقِیقٍ»؛[۱]
حسن محمدی بازدید : 256 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

چرا قرآن کریم به زبان عربی است؟

برای جواب به این سوال، نکاتی را که متناسب با مورد توجه قرار دادن دو ویژگی:

الف: ویژگی های خاص منطقه ی شبه جزیره ی عربستان

ب: خصوصیات منحصر به فرد زبان عربی است، بیان می کنیم:

1: منطقه ی شبه جزیره ی عربستان، محل پرورش و توسعه ی ادیان و شریعت های مختلف بوده  است.

حسن محمدی بازدید : 182 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
چند درس آموزنده از زندگی حضرت یونس (ع)
در زندگی و داستان كوچك حضرت یونس ـ علیه السلام ـ كه در قرآن آمده، درسهای بزرگ است كه در این جا به پاره‎ای از آنها اشاره می‎شود:
1. باید در امور، به خصوص نفرین برای نابودی افراد، شتابزدگی نكرد، و تا احتمال هدایت وجود دارد، با كمال صبر و مقاومت و وقار، برای هدایت مردم تلاش نمود. پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ بر همین اساس رفتار می‎كرد، در یكی از موارد، سرسختی و لجاجت مشركان به جایی رسید كه نزدیك بود پیامبر اسلام آنها را نفرین كند. خداوند به او خطاب نموده و فرمود:
«فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَ لا تَكُنْ كَصاحِبِ الْحُوتِ إِذْ نادى وَ هُوَ مَكْظُومٌ؛ اكنون كه چنین است صبر كن و مانند صاحب ماهی (یونس) مباش (كه در تقاضای مجازات قومش عجله كرد و گرفتار مجازات ترك اولی گردید) در آن هنگام خدا را خواند در حالی كه قلبش پر از اندوه بود.»[1]
حسن محمدی بازدید : 160 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اول با یک فکر آزاردهنده شروع می‌شود که بعد فکرهای دیگری در سرتان ایجاد می‌کند و بدون اینکه بفهمید طوفانی از این نوع افکار در ذهنتان ایجاد می‌شود و باعث می‌شود شروع به غیرمنطقی اندیشیدن کنید و انرژی فکری و جسمی‌تان را به هدر می‌دهید.

حالا این دوست قدیمی‌تان برگشته است و غوغایی در درونتان ایجاد کرده است.
احتمالاً هیچکدام از ما با این حس و تاثیرات منفی بسیار قوی آن بر زندگی غریبه نیستیم.

اما راه‌ها و عادت‌های مختلفی وجود دارد که کمکتان می‌کند این نگرانی‌ها را کم کنید و خیلی راحت‌تر با چنین افکاری کنار بیایید.

۱. بیشتر چیزهایی که بخاطر آن نگران می‌شوید، هیچوقت اتفاق نمی افتند.

تعداد صفحات : 119

درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 151
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 508
  • آی پی دیروز : 113
  • بازدید امروز : 1,210
  • باردید دیروز : 476
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,121
  • بازدید ماه : 12,183
  • بازدید سال : 99,096
  • بازدید کلی : 2,313,858
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند