loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 230 دوشنبه 21 بهمن 1392 نظرات (0)

امروزه ابزارهای پیشرفته ای برای قفل گذاری و تنظیم گذرواژه بر روی پوشه ها در بازار نرم افزارها وجود دارد. بسیاری از این نرم افزارها البته تجاری بوده و تعدادی نیز رایگان. اما کمتر نرم افزار Portable و بدون نیاز به نصب وجود دارد که میتواند پوشه های شما را به راحتی و سهولت قفل کند!

امروزه ابزارهای پیشرفته ای برای قفل گذاری و تنظیم گذرواژه بر روی پوشه ها در بازار نرم افزارها وجود دارد. بسیاری از این نرم افزارها البته تجاری بوده و تعدادی نیز رایگان. اما کمتر نرم افزار Portable و بدون نیاز به نصب وجود دارد که میتواند پوشه های شما را به راحتی و سهولت قفل کند!

به گزارش «تابناک» پیش از این در خصوص رمزگذاری فایلها و پوشه ها در سیستم سخن گفتیم و نرم افزار TrueCrypt را به عنوان برترین نرم افزار رایگان رمزگذاری فایلها و پیشرفته ترین آنها معرفی کردیم.

اما گاهی اوقات کاربران نیاز به آن دارند که به سادگی تنها با قرار دادن یک گذرواژه بر روی پوشه های خود آنها را محافظت کنند. در این گونه مواقع نیاز چندانی به برنامه های پیشرفته رمز گذاری نیست و با استفاده از کی نرم افزار ساده نیز میتوان این اقدام ره صورت داد.

البته برنامه های زیادی برای این منظور در بازار وجود دارد. اما برنامه ای که اکنون میخواهیم شما را با آن آشنا سازیم یک تفاوت اساسی با همه این نرم افزارها دارد. و آن اینکه ضمن رایگان بودن، Portable نیز هست و نیاز به هیچ گونه فرایند نصبی ندارد. نام این نرم افزار Avid Lock Folder است:


پوشه های خود را بدون نصب نرم افزار قفل گذاری کنید

حجم این فایل بسیار اندک است و تنها کافی است که بعد از دانلود آن و خارج کردن از حالت فشرده فایلexe نرم افزار را اجرا کنید. واسط کاربری نرم افزار نیز بسیار ساده است که کاربری آن را بدون هیچ پیچیدگی خاصی ساخته. نوار ابزار اصلی در بالای صفحه و فهرست پوشه های رمزگذاری شده در پایین:

پوشه های خود را بدون نصب نرم افزار قفل گذاری کنید

برای شروع ابتدا باید پوشه ای که قصد رمزگذاری آن را دارید انتخاب کنید. برای اینکار در نوار ابزار، بر روی دکمه + کلیک نمایید و از پنجره ای که باز میشود مسیر پوشه مورد نظر خود را دنبال و آن را انتخاب کنید:

پوشه های خود را بدون نصب نرم افزار قفل گذاری کنید

بر روی دکمه Protect که با آیکون قفل بسته در نوار ابزار مشخص است، همه آنها را به شکل یکجا با یک رمز مخفی کنید یا آنکه با انتخاب هر کدام از پوشه ها به شکل جداگانه اقدام به رمز گذاری و مخفی کردن آنها کنید:

پوشه های خود را بدون نصب نرم افزار قفل گذاری کنید

همچنین برای خارج کردن پوشه ها از حالت مخفی با کلیک بر روی دکمه Unprotect که با آیکون یک قفل بسته مشخص است، و وارد کردن رمز تعریف شده، میتوانید اقدام به بازگرداندن پوشه ها به حالت نخست کنید.

اما نکته در اینجا است که چنانچه شخصی این برنامه را در سیستم شما ببیند، میتواند با استفاده از آن همه پوشه های مخفی شما را پیدا کند. در نتیجه این ابزار از یک گذرواژه اصلی یا Master Passwordبرای محافظت از خود و پوشه های شما استفاده میکند.

برای تنظیم یک گذرواژه اصلی، بر روی دکمه Options که با آیکون یک آچار در نوار ابزار مشخص است کلیک کنید و بعد از وارد شدن به پنجره تنظیمات برنامه وارد تب Security شوید. در اینجا میتوانید گذرواژه مورد نظر را برای ورود به برنامه تعیین کنید:

پوشه های خود را بدون نصب نرم افزار قفل گذاری کنید

همچنین در پنجره تنظیمات گزینه های دیگری نیز وجود دارد که میتوانید با استفاده از آنها عملکرد برنامه را تنظیم کنید. از جمله در تب Appearance میتوانید اقدام به تغییر شمای کلی واسط کاربری نرم افزار کنید یا آنکه از سه تم پیش فرض برنامه استفاده کنید:

پوشه های خود را بدون نصب نرم افزار قفل گذاری کنید

هرچند Avid Folder Lock نرم افزار پیشرفته و پیچیده ای برای محافظت از پوشه ها نیست، اما برنامه ای ساده و بسیار کاربردی برای محافظت از اطلاعات شخصی شما است. این نرم افزار بر روی همه نسخه های ویندوز از XP به بالا قابل استفاده است.





مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 157
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 341
  • باردید دیروز : 370
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 711
  • بازدید ماه : 7,296
  • بازدید سال : 94,209
  • بازدید کلی : 2,308,971
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند