loading...
حسن محمدی
آخرین ارسال های انجمن
حسن محمدی بازدید : 246 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

فیلم آموزشی فارسی مباحث پایه شبکه و تشریح کامل مدل OSI و ...
شبکه دارای تعاریف متعددی است. لکن اکثر قریب به اتفاق مردم معتقدند که شـبکه مجموعه ای است متشکل از دو یا چند کامپیوتر متصل به هم. کاربران می توانند از طریق اتصال کامپیوترها به شبکه، فایلها و تجهیزات جانبی همچون مودمها، پرینترها، درایورهای پشتیبان نوارها و یا درایورهای CD-ROM را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
به واسطه ارتباط شبکه ها در مکانهای مختلف – از طریق خدمات در دسترس شرکتهای تلفن – کاربران به قابلیتهای زیادی دست می یابند که از جمله آنها می توان به: توانایی ارسال E- MAIL، به اشتراک گذاری لینکها به اینترنت و برگزاری کنفرانس ویدئویی بلادرنگ با کاربران دوردست اشاره کرد.
سه اصطلاح معمول مباحث در شبکه عبارتند از :

۱) بسته ها
۲) درگاهها
۳) پهنای باند 

فیلم تشریح کامل مدل OSI :
 OSI از کلمات Open Systems Interconnect اقتباس و يک مدل مرجع در رابطه با نحوه ارسال پيام بين دو نقطه در يک شبکه مخابراتی و يا کامپيوتری است . هدف عمده مدل فوق، ارائه توصيه ها و راهنمائی های لازم به توليد کنندگان محصولات شبکه ای به منظور توليد محصولاتی سازگار با ساير توليد کنندگان است .   
مدل OSI توسط کميته IEEE ايجاد شده است . با استفاده از مدل فوق ، محصولات توليد شده توسط  توليد کنندگان مختلف امکان کار با يکديگر را  پيدا خواهند کرد ( سازگاری بين محصولات ) . مشکل عدم سازگاری بين محصولات توليدشده توسط شرکت های بزرگ توليد کننده تجهيزات سخت افزاری ، زمانی آغاز گرديد که شرکت HP تصميم به توليد يک محصول شبکه ای نمود و اين محصول با محصولات مشابه ساير شرکت ها ( مثلا" IBM ) سازگار نبود . با توجه به مشکل فوق ، در صورتی که قصد تهيه چهل کارت شبکه برای سازمان خود را داشته باشيد ، می بايست ساير تجهيزات مورد نياز شبکه را نيز از همان توليد کننده تهيه می نموديد ( اطمينان از  سازگاری بين آنان ) .  مشکل فوق تا زمان ايجاد مدل مرجع OSI همچنان وجود داشت و به عنوان يک معظل بزرگ در اين زمينه مطرح بود . 
مدل OSI دارای هفت لايه متفاوت است که هر يک از آنان به منظور انجام عملياتی خاص ، طراحی شده اند . بالاترين لايه ، لايه هفت و پائين ترين لايه ، لايه يک است . در  زمان ارسال داده از يک کامپيوتر به کامپيوتر ديگر  ،  داده ها حرکت خود را از لايه هفتم آغاز نموده و پس از تبديل به سگمنت ، ديتاگرام  ، بسته اطلاعاتی ( Packet ) و فريم ، در نهايت  از طريق محيط انتقال ( مثلا" کابل )  برای کامپيوتر مقصد ارسال می گردند . 

دوره +Network بعنوان دروازه ورود به دنیای شبکه بوده و افراد در این دوره با مفاهیم کلی و پایه ای شبکه از قبیل توپولوژی ها ، پروتکل ها ، تجهیزات و سرویس های اصلی شبکه و همچنین با نحوه نصب و راه اندازی و پشتیبانی شبکه آشنا خواهید شد. این درس پیشنیاز شرکت هایMicrosoft , Cisco , Red hat , Ec-council و ... می باشد.

مدت زمان فیلم حدود یک ساعت.



مشخصات كتاب و دانلود رايگان كتاب فیلم آموزشی فارسی مباحث پایه شبکه و تشریح کامل مدل OSI

كتابخانه الكترونيك تك كتاب


برای دانلود رایگان كتاب الكترونيك فیلم آموزشی فارسی مباحث پایه شبکه و تشریح کامل مدل OSI باید برروی دکمه '' دانلود رایگان كتاب '' کلیک کنید
تعداد مشاهده كتاب فیلم آموزشی فارسی مباحث پایه شبکه و تشریح کامل مدل OSI در تك كتاب : 1698 


 نویسنده / مترجم : مهندس رشوند  دانلود رايگان كتاب
 زبان کتاب الكترونيك : فارسی حجم فایل كتاب : 70 مگابایت
 نوع فایل كتاب : MP4
 تعداد صفحات كتاب الكترونيك : -
 منبع ناشر كتاب : faraznetwork.ir
 پسورد كتاب الكترونيك : www.takbook.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سایتی با امکانات بروز - با آپدیت هفتگی - با تبادل اطلاعات و آماده برای تبادل اطلاعات در مورد صنعت لبنیات
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت تا چه حد انتظارات شما رو برآورده کرده؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2970
  • کل نظرات : 86
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 288
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 127
  • بازدید امروز : 157
  • باردید دیروز : 301
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,909
  • بازدید ماه : 12,971
  • بازدید سال : 99,884
  • بازدید کلی : 2,314,646
  • کدهای اختصاصی


    ختم صلوات

    ابزار نمایش اوقات شرعی

    وضعیت آب و هوا

    حديث تصادفی

    آیه الکرسی
    ترجمه آیه الکرسی
    خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند